№2-1131/07
№2-1131/07
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.08.2007р.
Макарівський районний суд Київської області в складі судді Тюхтія П.М. при секретарі Мельниченко
1.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт.
Макарів справу за позовом ОСОБА_1 до Липівської сільської ради
Макарівського району Київської області, треті особи ЗАТ «Український мобільний
зв'язок», МПП «Связьмонтаж» про визнання нечинним рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1
звернувся до суду з вказаним позовом, посилаючись на те, що на підставі рішення
відповідача від 28 грудня 2006р., «Про надання дозволу на проектування та
будівництво волоконно-оптичної лінії зв'язку «Кільцеве» навколо м. Києва /11
етап/ ЗАТ «Український мобільний зв'язок» готувало і узгоджувало технічну
документацію та Проект щодо будівництва волоконно-оптичної лінії зв'язку
«Кільцеве» навколо м. Києва /11 етап/, по землях, у тому числі в межах
Липівської сільської ради, на підставі
якого у лютому 2007 року комісією у складі представників Макарівської районної
адміністрації, сільськіх голів, у тому числі і Липівського сільського голови,
представників інших зацікавлених оранізацій, було затверджено межі
(трасу) прокладення кабелю зв'язку, а у квітні 2007 року по території земельних
діялнок, які є власністю позивача і розташовані на території Липівської
сільської ради Макарівського району Київської області,
МПП «Связьмонтаж» були виконані земляні роботи та прокладено кабель зв'язку.
Однак,
відповідач не звертався до позивача,як власника земельних ділянок, з метою
врегулювання земельних відносин, своєї згоди та дозволу на використання
земельних ділянок позивач не надавав, а відтак, вважає, що його права власника
грубо порушено.
В судовому засіданні представник позивача уточнив позовні
вимоги, просить суд
визнати нечинним рішення Липівської сільської ради
Макарівського району Київської
області від 28 грудня 2006 року в частині надання дозволу
на проектування та
будівництво волоконно- отпичної лінії зв'язку «Кільцеве»
навколо м. Києва /11 етап/ по
землях в межах Липівської сільської ради та подальшого
узгодження межі (траси)
прокладення кабелю зв'язку по земельним ділянкам з
кадастровими номерами
№3222783800:05:006:0040, №3222783800:05:006:0042, №3222783800:05:006:0043,
№3222783800:05:006:0044, які знаходяться в межах
Липівської сільської ради Макарівського району Київської області.
Представник
відповідача та третіх осіб у судове засіданні не зв'явились, пояснень суду не
надали, хоча були належним чином та вчасно повідомлені про дату та місце
слухання справи.
Суд розглядає справу за наявними у
справі матеріалами.
Вислухавши
пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, суд встановив, що
28 грудня 2006р., відповідачем було видано рішення без номера, котрим надано
дозвіл на проектування та будівництво волоконно-оптичної лінії зв'язку «Кільцеве»
навколо м. Києва /11 етап/, по землях в межах Липівської сільської ради, яке
було підставою для підготовки, узгодження та затвердження технічної
документацій та Проекту щодо будівництва волоконно-оптичної лінії зв'язку
«Кільцеве» навколо м. Києва /11 етап/.
На підставі
оспорюваного рішення, у лютому 2007 року, комісією в складі представників
Макарівської райдержадміністрації, голів Ліпівської сільської ради,
Андріївської та інших сільських рад, зацікавлених представників комунальних підприємств Макарівського району, МПП
«Связьмонтаж», ЗАТ «Український мобільний зв'язок», були узгодженні та
затверджені межі (траса) прокладення кабелю зв'язку, у тому числі і по землях в
межах Липівської сільської ради.
2
Конституції України гарантує, що
ніхто не може протиправно позбавлений власності, право власності є непорушним.
Статтею 23
Земельного кодексу України передбачено, що для будівництва промислових
підприємств, об'єктів житлово-комунального господарства, залізниць і
автомобільних шляхів, ліній електропередачі та зв'язку, магістральних
трубопроводів, а також для інших потреб, не пов'язаних з веденням
сільськогосподарського виробництва, надаються переважно несільськогосподарські
угіддя або сільськогосподарські угіддя гіршої якості. Лінії електропередачі і зв'язку
та інші комунікації проводяться головним чином вздовж шляхів, трас тощо.
Відповідно до
ст. 75 Земельного кодексу України, до земель зв'язку належать земельні ділянки,
надані під повітряні і кабельні телефонно-телеграфні лінії та супутникові
засоби зв'язку.
Змельні ділянки позивача, відповідно до ст.ст. 19, 22 Земельного кодексу
України за категорією земель відносяться до земель
сільськогосподарського призначення з цільовим призначенням, - ведення
особистого селянського господарства.
Приписами ст. 31
Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних,
міських рад належить визначення у встановленому законодавством порядку,
відповідно до рішень ради території, вибір,
вилучення (викуп) і надання землі для містобудівних потреб, визначених містобудівною
документацією.
Відповідно до ст. 350 Цивільного кодексу України, викуп земельної ділянки у
зв'язку з суспільною необхідністю здійснюється за згодою власника
або за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Рішення про викуп
земельної ділянки у зв'язку з суспільною необхідністю приймається у межах своєї
компетенції органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим
або органом місцевого самоврядування. Орган, який прийняв рішення про викуп
земельної ділянки у зв'язку з суспільною
необхідністю, зобов'язаний письмово повідомити власника земельної ділянки про
це не пізніше ніж за рік до викупу земельної ділянки.
Судом
встановлено та не спростовано відповідачем, що будь-яких звернень або рішень
суду, щодо викупу земельних ділянок позивач не отримував, письмового
повідомлення про викуп земельних ділянок відповідачі позивачу не надсилали,
відповідно, своєї згоди та дозволу на викуп, використання земельних ділянок, на
виконання робіт, пов'язаних з прокладання кабелю зв'язку безпосередньо через
свої земельні ділянкии, позивач відповідачам не надавав, жодних договорів чи
інших правочинів, які б надавали відповідачам право використовувати земельні
ділянки позивача, між сторонами вчинено не було.
Отже, позивачі
не вчинили жодних дій, передбачених чинним законодавством України, щодо викупу
у зв'язку з суспільною необхідністю земельних ділянок з кадастровими номерами
№3222783800:05:006:0040, №3222783800:05:006:0042, №3222783800:05:006:0043, №3222783800:05:006:0044,
які знаходяться на території Липівської сільської ради Макарівського району
Київської області та належать позивачу.
Пунктом 10
частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України, способами захисту цивільних
прав та інтересів можуть бути визнання незаконними рішення, дій чи
бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим
або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Відповідно до
ст. 155 Земельного кодекса України, у разі видання органом виконавчої влади або
органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо
володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий
акт визнається недійсним. Збитки, завдані власникам земельних ділянок внаслідок
видання зазначених актів, підлягають відшкодуванню в повному обсязі органом,
який видав акт.
Отже, суд
вважає, що права позивача, як власника земельних ділянок, порушено, а тому,
позивач має право вимагати визнання незаконним рішення Липівської сільської ради
Макарівського району Київської області, оскількі відповідачі допустили
втручання у
3
На підставі зазначених документів МПП «Связьмонтаж» у квітні-травні 2007
року виконало земляні роботи та проклало кабель зв'язку по земельним ділянкам
(трасі), передбаченим проектом, дозвіл на проектування та будівництво якого і
було надано Рішенням відповідача від 28 грудня 2006 року (без номера).
Приписами п. 2
ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання
виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (за винятком міст районного
значення), крім повноважень, зазначених у пункті "б" частини першої
цієї статті, належить також видача забудовникам архітектурно-планувальних
завдань та технічних умов на проектування, будівництво, реконструкцію будинків
і споруд, благоустрій територій та надання
дозволу на проведення цих робіт.
Статтею 33
Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих
органів сільських, селищних, міських рад належать надання під забудову та для
інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад.
Згідно Акту
обстеження земельних ділянок від 07 травня 2007 року, укладеного за участю
Липівського сільського голови Грибінського П.О., представника позивача ОСОБА_2,
ОСОБА_3ОСОБА_4, встановлено, що на території земельних ділянкок з кадастровими номерами: №3222783800:05:006:0040,
№3222783800:05:006:0042, №3222783800:05:006:0043,
№3222783800:05:006:0044, які знаходяться на території Липівської сільської ради Макарівського району Київської області були
проведені земляні роботи та прокладено кабель зв'язку.
Судом досліджено, що позивач є власником земельних ділянок з кадастровими
номерами №3222783800:05:006:0040, №3222783800:05:006:0042,
№3222783800:05:006:0043,
№3222783800:05:006:0044 згідно з державними актами на право власності на
земельні ділянки: серія ЯД № 703729 від 28.11.2006р., ЯД № 703599 від
28.11.2006р., ЯД № 711735 від 21.12.2006р., ЯД № 703730 від 28.11.2006р., які
розташовані на території Липівської сільської ради Макарівського району
Київської області, про що свідчать наявні в справі та досліджені судом державні
акти на право власності на земельні ділянки видані на ім'я ОСОБА_1 та договори
купівлі-продажу земельних ділянок.
Відповідно до
ч.1 ст. 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку
посвідчується державними актами на право власності на земельні ділянки.
Судом
встановлено, що позивач має державні акти на право власності на земельні
ділянки, а отже, він є власником зазначених земельних ділянок і має право
володіти, користуватись та розпоряджатись своїм майном, здійснювати захист
своєї власності засобами, відповідно до вимог чинного законодавства України.
За приписами ст.
154 Земельного кодексу України, органи виконавчої влади та органи місцевого
самоврядування без рішення суду не мають права втручатись у здійснення
власником повноважень щодо володіння, користування і розпорядження належною
йому земельною ділянкою або встановлювати непередбачені законодавчими актами
додаткові обов'язки чи обмеження. Органи виконавчої влади та органи місцевого
самоврядування несуть відповідальність за шкоду, заподіяну їх неправомірним
втручанням у здійснення власником повноважень щодо володіння, користування і
розпорядження земельною ділянкою.
Таким чином,
ухвалюючи оскаржуване рішення, та надаючи згоду на прокладання кабелю зв'язку
на землях, які не перебувають у власності територіальної громади Липівської
сільської ради, відповідачі втрутилися у здійснення позивачем повноважень щодо
володіння, користування і розпорядження належними йому земельними ділянками та
встановили непередбачені законодавчими актами додаткові обов'язки та обмеження,
порушили право власності позивача на земельні ділянки з кадастровими номерами:
№3222783800:05:006:0040, №3222783800:05:006:0042, №3222783800:05:006:0043,
№3222783800:05:006:0044, які знаходяться на території Липівської сільської ради
Макарівського району Київської області.
Згідно ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується, а
ст. 41
4
здійснення позивачем повноважень
щодо володіння, користування і розпорядження належними йому земельними
ділянками та встановили непередбачені законодавчими актами додаткові обов'язки
та обмеження щодо майна позивача, а тому позов підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС
України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 задовольнити повністю.
Визнати нечинним рішення Липівської сільської ради
Макарівського району
Київської області від 28 грудня 2006 року «Про надання
дозволу на проектування та
будівництво волоконно-оптичної лінії зв'язку Кільцеве
навколо м. Києва /11 етап/ в
частині надання дозволу на проектування та будівництво
волоконно- отпичної лінії
зв'язку «Кільцеве» навколо м. Києва /11 етап/ по землях в
межах Липівської сільської
ради та узгодження межі (траси) прокладення кабелю
зв'язку по земельним ділянкам з
кадастровими номерами №3222783800:05:006:0040, №3222783800:05:006:0042,
№3222783800:05:006:0043,
№3222783800:05:006:0044, які знаходяться в межах Липівської сільської
ради Макарівського району Київської області.
Постанова може
бути оскаржена до апеляційного адмінстративного суду протягом двадцяти днів
після подання заяви про апеляційне оскарження, яку може бути подано протягом
десяти днів з часу проголошення постанови.
Суд | Макарівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2007 |
Оприлюднено | 18.06.2009 |
Номер документу | 3848875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Макарівський районний суд Київської області
Тюхтій П.М.
Цивільне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Безбородько В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні