Постанова
від 05.05.2014 по справі 815/830/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/830/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2014 року 12 год.51 хв. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Корой С.М.

секретар судового засідання Філіппова Ю.В.

за участю сторін:

представника позивача - Чабаненко Є.Б. (за довіреністю)

представника відповідача - Іожицького В.О. (за довіреністю)

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Одеській області до Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про зобов'язання вчинити певні дії, суд, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Одеській області (далі - ДФІ в Одеській області) до Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - ООВ ФСС з ТВП), в якому позивач просить суд зобов'язати ООВ ФСС з ТВП виконати пункт 2 вимоги ДФІ в Одеській області № 15-041-23-14/7760

від 07.08.2013 року.

У своєму позові позивач зазначив, що ним проведено ревізію фінансово-господарської діяльності ООВ ФСС з ТВП за період з 01.10.2011 року по 01.03.2013 року, за результатами якої складено акт ревізії від 02.07.2013 року № 041-76/8. Зокрема, в ході ревізії наявності документального підтвердження законності перерахування коштів встановлено, що з рахунку № 25604211236002, відкритого Приморською районною виконавчою дирекцією Одеського обласного відділення Фонду, та рахунку

№ 25606084417001, відкритого Одеською міською виконавчою дирекцією, перераховувались кошти страхувальникам, у яких відсутні застраховані особи, на загальну суму 20381692,28 грн.. Ревізією виплат застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах встановлено, що згідно з банківськими виписками Приморською районною виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП за період з 27.03.2012 року по 31.10.2012 року на підставі заяв-розрахунків страхувальників перераховано кошти на загальну суму 15617213,12 грн. таким підприємствам: ПП «Реарді Консалт», ПП «Амфорасервіс», ПП «Умбра», ПП «Реалтексервіс», ТОВ «Шовковий шлях НТС», ПП «Редград», ПП «Проект Інвест ЛТД», ПП «Юг-Торг ЛТД», ПП «Проект-Консалтинг Групп», ПП «Юг-Інвест», ПП «Кампсіс», ПП «Калікант», ПП «Ламінарія», ПП «Караген», ПП «Піретрум», ПП «Сандарак», ПП «Фенхель», ПП «Аконіт», ПП «Консалт Сервіс ЛТД», ПП «Амаріліс», ПП «Тамарікс», втім відповідні заяви-розрахунки страхувальників до ревізії не надано, що посадовими особами виконавчої дирекції пояснюється їх втратою, у зв'язку з реорганізацією районних дирекцій, за фактом чого було проведено відповідне службове розслідування, внаслідок якого винних осіб притягнуто до відповідальності. Зустрічні перевірки страхувальників провести не вдалось через відсутність зазначених підприємств за їх місцезнаходженням. При цьому згідно з листом Головного управління Міндоходів в Одеській області звіт за формою № 1-ДФ подавало тільки ПП «Реарді Консалт» за 1-3 квартали 2011 року на 1 працівника; згідно з листом Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області лише у ПП «Інтера-Трейд» протягом січня-липня 2012 року була 1 застрахована особа, по якій сплачено 4087,18 грн. єдиного соціального внеску, а згідно з відповідями управління охорони здоров'я Одеської міської ради листи непрацездатності особам, які працювали на зазначених підприємствах, лікувально-профілактичними закладами м. Одеси за червень 2012 року не видавались. Слідчим управлінням ГУ МВС України в Одеській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України про те, що посадові особи Приморської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП в період з березня по травень 2012 року перераховували кошти ПП «Інтера-Трейд» за неіснуючими листками непрацездатності. За результатами зустрічної звірки в Одеському регіональному відділенні ПАТ «Брокбізнесбанк» встановлено, що за період з 27.03.2012 року по 18.05.2012 року на розрахунковий рахунок, відкритий ПП «Інтера-Трейд» зараховано кошти від Приморської районної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП на загальну суму 3949020,69 грн.. При цьому вказане підприємство відсутнє в реєстрі страхувальників Приморської районної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП. З урахуванням зазначеного позивач вважає, що в порушення ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», п. 5 Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 року № 26, Приморською районною виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП необґрунтовано перераховано кошти ПП «Інтера-Трейд» на загальну суму 3949020,69 грн., а також кошти у сумі 11668192,43 грн. на рахунки інших згаданих підприємств при фактичній відсутності на них застрахованих осіб.

Аналогічні порушення позивачем встановлені і по Одеській міській дирекції, яка в період з 01.11.2012 року по 01.03.2013 року на підставі заяв-розрахунків страхувальників перерахувала кошти на загальну суму 4764479,16 грн. наступним підприємствам:

ПП «Кампсіс», ПП «Калікант», ПП «Ламінарія», ПП «Петріум», ПП «Сандарак»,

ПП «Фенхель», ПП «Онікс консалтинг компані», ПП «Астеріон девелопмент», ПП «Массарі бізнес», ПП «Конкорд консалт плюс», ПП «Афеландра-2012», ПП «Міланж-2012», ПП «Аметист бізнес компані», ПП «Фуксія-1», ПП «Столяров сервіс», ПП «Вектор сервіс плюс», ПП «Балос і компанія», ПП «Будмастер південь», проте, заявки-розрахунки страхувальників до ревізії не надані, відсутність яких пояснено вилученням цих документів на підставі ухвали суду слідчим СВ Приморського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області. Воднчас, позивач зауважує, що заяви-розрахунки ПП «Кампсіс»,

ПП «Калікант», ПП «Ламінарія», ПП «Піретрум», ПП «Сандарак», ПП «Фенхель»,

ПП «Астеріон девелопмент» не вилучались, однак до ревізії не надані. Провести зустрічні звірки зазначених підприємств не вдалось, у зв'язку з їх відсутністю за місцезнаходженням. При цьому 12 із зазначених підприємств зареєстровані у жовтні 2012 року та на даний час перебувають в стані припинення. За даними Головного управління Міндоходів в Одеській області жодне з наведених підприємств не подавало звіт за формою № 1-ДФ, Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси повідомило, що вказані підприємства надавали звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованим особам та суми нарахованого єдиного внеску з нульовим нарахуванням. Зустрічною звіркою Одеського регіонального відділення

ПАТ «Брокбізнесбанк» підтверджено зарахування коштів на рахунки цих підприємств на загальну суму 4764479,16 грн. Позивач зазначає, що загалом за результатами ревізії Одеської міської виконавчої дирекції встановлено порушень, що призвели до матеріальної шкоди (збитків) на суму 20381692,28 грн.

Також позивач вказує на аналогічні порушення, допущені Болградською міжрайонною виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП. Ревізією встановлено, що Болградською міжрайонною виконавчою дирекцією за період з 03.03.2012 року по 22.05.2012 року на підставі заяв-розрахунків страхувальників перераховано кошти на загальну суму 901403,84 грн. підприємствам ПП «Агро-Імпекс» у сумі 569847,1 грн. та ТОВ «Саксан» - у сумі 331556,74 грн. До ревізії надані заяви-розрахунки страхувальників, однак на них зазначено код ЄДРПОУ (36481338) та номер розрахункового рахунку (№ 26040030011470) ПП «Інтера-Трейд». Крім того, як стверджує позивач, у деяких заявах-розрахунках ПП «Агро-Імпекс» та ТОВ «Саксан» включені одні й ті самі прізвища, один й той самий період перебування на лікарняному. Зустрічною звіркою Одеського регіонального відділення ПАТ «Брокбізнесбанк» підтверджено, що за період з 03.03.2012 року по 22.05.2012 року на розрахунковий рахунок 26040030011470, відкритий

ПП «Інтера-Трейд» (код 36481338), зараховано кошти від Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП на загальну суму 901403,84 грн., зарахування яких проводилось на підставі уточнюючих листів відповідної дирекції. ПП «Інтера-Трейд» відсутнє у реєстрі страхувальників Болградської міжрайонної виконавчої дирекції

ООВ ФСС з ТВП, заяви -розрахунки до дирекції не подавало, тоді як перерахування коштів здійснювалось на підстав платіжних доручень із зазначенням назв інших підприємств. Зазначене порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 901403,84 грн.

Враховуючи те, що зазначені порушення не були повністю усунуті відповідачем в ході ревізії, позивачем направлено вимогу від 07.08.2013 року № 15-041-23-14/7760 щодо їх усунення та встановлено термін зворотного інформування про вжиті заходи та виконання вимог до 09.10.2013 року. Пунктом 2 цієї вимоги об'єкт контролю зобов'язано стягнути до бюджету Фонду кошти у сумі 21283096,12 грн. згідно з реєстрами, який не був виконаний відповідачем.

У додаткових поясненнях позивач також пояснив, що на виконання його вимоги відповідач направив до Інспекції лист щодо подання до господарського суду Одеської області позовів про стягнення безпідставно одержаних коштів за заявами відповідача до приватних підприємств «Аметист бізнес компані», «Вектор сервіс плюс», «Столяров сервіс», «Конкорд консалт полюс», «Міланж-2012», «Афеландра-2012», «Фуксія-1», «Массарі бізнес», «Будмастер південь», «Астеріон девелопмент». Однак, ознайомившись з матеріалами відповідних судових справ, позивач встановив, що наявні судові рішення, постановлені на користь фонду, однак, відсутня жодна інформація щодо фактичного повернення цих коштів. Також позивач зазначив, що, виявивши згадані порушення, він направив матеріали перевірки до прокуратури Одеської області, у відповідь на що отримав лист, в якому повідомлялось про зареєстроване 26.06.2013 року кримінальне провадження за ознаками злочину, передбаченого с. 2 ст. 364 КК України за фактом необґрунтованого перерахування Одеською міською та Болградською міжрайонною виконавчими дирекціями ООВ ФСС з ТВП матеріального забезпечення у суми 21283 тис. грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги та обґрунтування адміністративного позову у повному обсязі.

Відповідач надав до суду заперечення (т. 5 а.с. 191-192), в яких зазначив, що вищезгаданою вимогою на інспекцію фінансова інспекція покладає на Фонд повноваження органу стягнення, тоді як чинним законодавством відповідач такими повноваженнями не наділений. Крім того, відповідач зазначає, що не зрозумілим, на його думку, є формулювання змісту вимоги в частині стягнення в інших випадках з відповідальних осіб, а саме, не зрозумілим є зміст «інших випадків» та «відповідальних осіб». Також відповідач наголошує на існуванні кримінального провадження за фактами, викладеними в акті ревізії, у зв'язку з чим він вважає можливим притягнення винних осіб до відповідальності лише після набрання законної сили відповідних вироків суду, якими буде підтверджено вину осіб.

Крім того, відповідач надав пояснення (т. 5 а.с. 1-2), в яких зазначив, що ним до господарського суду Одеської області подано 34 позовні заяви, по яких відповідним судом винесено 19 рішень про задоволення вимог на загальну суму 11548739,49 грн., а також 14 ухвал про припинення провадження у справі у зв'язку з припиненням діяльності підприємств. З 19 справ, по яких були задоволені вимоги відповідача про стягнення коштів, по 13 отримано накази про примусове стягнення коштів, які 19.03.2014 року подані до підрозділів державної виконавчої служби за територіальною належністю, по інших справах судом ще не видано судових наказів про примусове стягнення коштів. Крім того, розгляд справи за позовом до ПП «Караген» досі триває у суді, а по справах за позовами до ПП «Редгард» та ПП»Реарді консалт» ще не виготовлені судові рішення.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, посилаючись при цьому на доводи, викладені у наданих до суду запереченнях та поясненнях.

Суд, заслухавши осіб, що з'явились в судове засідання, дослідивши доводи адміністративного позову, заперечень проти позову, наявні матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, встановив таке.

У період з 26.03.2013 року по 21.06.2013 року ДФІ в Одеській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.10.2011 року по 01.03.2013 року, за результатами якої складено акт ревізії від 02.07.2013 року № 041-76/8 (т. 1 а.с. 134-189).

На сторінці 47 зазначеного акта ревізії наведено висновок, відповідно до якого ревізією правильності виплати застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), по вагітності та пологах, на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві) встановлено фінансових порушень, що призвели до матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 21317616,02 грн.. Опис зазначеного порушення міститься на сторінках 37-47 акта ревізії.

Відповідачем на адресу ДФІ в Одеській області були направлені зауваження до вказаного акта ревізії, які, втім, були відхилені, про що свідчить висновок на зауваження (заперечення) до акта ревізії фінансово-господарської діяльності ООВ ФСС з ТВП від 02.07.2013 року № 041-76/8, який був затверджений в.о. заступника начальника ДФІ в Одеській області 01.08.2013 року та направлений на адресу відповідача листом від 02.08.2013 року № 15-041-23-14/7608 (т. 1 а.с. 80 - 131).

Оскільки виявлені порушення не були повністю усунуті в ході ревізії, з метою повного усунення виявлених порушень, попередження та недопущення їх виникнення в подальшій роботі, керуючись п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ДФІ в Одеській області висунуто вимогу про усунення виявлених ревізією порушень від 07.08.2013 року № 15-041-23-14/7760 (т. 1 а.с. 50-53).

Пунктом 2 зазначеної вимоги визначено, що в порушення вимог ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», п.п. 2, 5, 7 Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.10.2010 року № 26, в період з 03.032012 року по 01.03.2013 року необґрунтовано перераховано на рахунки підприємств, в яких згідно з даними Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області та його структурних підрозділів відсутні застраховані особи, не сплачувались внески, кошти для надання матеріального забезпечення застрахованим особам в загальній сумі 21283096,12 грн., що призвело до матеріальної шкоди (збитків) ООВ ФСС з ТВП на відповідну суму, у зв'язку з чим позивачем висунуто вимогу стягнути до бюджету Фонду кошти в сумі 21283096,12 грн. згідно з реєстрами (додатки № 5, 9 до акта), в іншому випадку - стягнути з відповідальних осіб у порядку та розмірах відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків роботодавцем, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Частиною 1 ст. 4 цього Закону визначено, що право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України.

Згідно з положеннями ст. 34 наведеного Закону за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, надаються такі види матеріального забезпечення та соціальних послуг: допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною) (статті 35, 37 цього Закону); допомога по вагітності та пологах (статті 38, 39 цього Закону); допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві) (статті 45, 46 цього Закону); забезпечення оздоровчих заходів (оплата путівок на санаторно-курортне лікування застрахованим особам та членам їх сімей, до дитячих оздоровчих закладів, утримання санаторіїв-профілакторіїв, надання соціальних послуг у позашкільній роботі з дітьми, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків) (статті 47, 48 цього Закону).

Пунктом 3 ст. 2 цього Закону визначений термін «страхувальник», яким відповідно до цього Закону є: а) роботодавець - для осіб, особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах; члени колективних підприємств, сільськогосподарських та інших виробничих кооперативів; б) громадяни України, які працюють за межами території України і не застраховані в системі соціального страхування країни, в якій вони перебувають;особи, які забезпечують себе роботою самостійно (особи, які займаються підприємницькою, адвокатською, нотаріальною, творчою та іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, в тому числі члени творчих спілок, творчі працівники, які не є членами творчих спілок).

Відповідно до частин 1, 2 ст. 20 вказаного Закону фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється районними, міжрайонними, міськими виконавчими дирекціями відділень Фонду в порядку, встановленому правлінням Фонду.

Підставою для фінансування страхувальників робочими органами відділень Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.

Зазначений порядок затверджений Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 року № 26.

Цим Порядком визначено умови фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) страхувальників для надання ними матеріального забезпечення, передбаченого статтею 34 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (далі - Закон), за видами: допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною); допомога по вагітності та пологах; допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).

Виходячи з п. 2 вказаного Порядку, фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється районними, міжрайонними, міськими виконавчими дирекціями відділень Фонду (далі - робочі органи Фонду).

Підставою для фінансування страхувальників-роботодавців робочими органами Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами. Зразок такої форми наведений у додатку до вказаного нормативно-правового акта.

Пунктами 5, 6, 7 Порядку регламентовано, що для отримання коштів Фонду для виплати матеріального забезпечення застрахованим особам, нарахованого страхувальником, страхувальник звертається до робочого органу Фонду за місцем обліку в органі Фонду або за місцем обліку, зазначеним в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування (для зареєстрованих після 01.01.2011) (далі - місце обліку), із заявою-розрахунком за підписом керівника та головного бухгалтера, засвідченою печаткою підприємства.

Заява-розрахунок готується у двох примірниках, один з яких разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначається матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника, а другий подається до робочого органу Фонду.

При опрацюванні заяви-розрахунку робочі органи Фонду перевіряють правильність заповнення реквізитів, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування, дані про сплату ним єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Аналіз наведених норм законодавства свідчить, що обов'язковими передумовами для здійснення фінансування страхувальників-роботодавців робочими органами Фонду є подача страхувальником належним чином оформленої за встановленим зразком заяви-розрахунку щодо застрахованої особи, правильність реквізитів у відповідній заяві, а також сплата відповідною особою єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Так, як вбачається з акта ревізії, ревізією встановлено, що з рахунку

№ 25604211236002, відкритого Приморською районною виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП, та рахунку № 25606084417001, відкритого Одеською міською виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП, перераховувались кошти страхувальникам, у яких відсутні застраховані особи, на загальну суму 20381692,28 грн., в тому числі у 2012 році - 16304051,43 грн., протягом січня-лютого 2013 року - 4041640,85 грн.

Зокрема, ревізією встановлено, що згідно з банківськими виписками Приморською районною виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП за період з 27.03.2012року по 31.10.2012 року на підставі заяв-рахунків страхувальників перераховано кошти на загальну суму 15617213,12 грн. таким підприємствам: ПП «Реарді Консалт» (код ЄДРПОУ 37351449) - у сумі 646658,25 грн., ПП «Амфорасервіс» (код ЄДРПОУ 36288660) - у сумі 684660,27 грн., ПП «Умбра» (код ЄДРПОУ 36794651) - у сумі 651254,76 грн.,

ПП «Реалтексервіс» (код ЄДРПОУ 36288696) - у сумі 645957,54 грн., ТОВ «Шовковий шлях НТС» (код ЄДРПОУ 33890373) - у сумі 672721,80 грн., ПП «Редград» (код ЄДРПОУ 36674455) - у сумі 647768,07 грн., ПП «Проект Інвест ЛТД» (код ЄДРПОУ - 38155833) - у сумі 814782,5 грн., ПП «Юг-Торг ЛТД» (код ЄДРПОУ 38156140) - у сумі 942725,32 грн., ПП «Проект-Консалтинг Групп» (код ЄДРПОУ 38155896) у сумі 1046455,65 грн.,

ПП «Юг-Інвест» (код ЄДРПОУ 38155922) - у сумі 911990,48 грн., ПП «Кампсіс» (код ЄДРПОУ 38227572) - у сумі 946786,8 грн., ПП «Калікант» (код ЄДРПОУ 38227546) - у сумі 821483,7 грн., ПП «Ламінарія» (код ЄДРПОУ 38226956) - у сумі 928920,78 грн.,

ПП «Караген» (код ЄДРПОУ 38227279) - у сумі 412194,63 грн., ПП «Піретрум» (код ЄДРПОУ 38227242) - у сумі 905325,55 грн., ПП «Сандарак» (код ЄДРПОУ 38226799) - у сумі 956219,62 грн., ПП «Фенхель» (код ЄДРПОУ 38226982) - у сумі 835858,29 грн.,

ПП «Аконіт» (код ЄДРПОУ 38227305) - у сумі 508033,51 грн., ПП «Консалт Сервіс ЛТД» - у сумі 660308,36 грн., ПП «Амаріліс» (код ЄДРПОУ 38227457) - у сумі 644969,33 грн., ПП «Тамарікс» (код ЄДРПОУ 38227043) - у сумі 332137,91 грн.

Зазначений факт підтверджується наданими позивачем до суду виписками по банківських рахунках вищевказаних підприємств, відкритих в Одеській філії ПАТ «Брокбізнесбанк» (т. 2 а.с. 106-114, 131-138, 180-235), а також відповідними виписками по рахунках, відкритих у ПАТ «Комерційний банк «Надра» (т.3 а.с. 92- 250, т. 4 а.с. 1-160). При цьому, як вбачається з зазначених доказів, перерахування коштів по підприємствах ПП «Реарді Консалт», ПП «Амфорасервіс», ПП «Умбра», ПП «Реалтексервіс. ТОВ «Шовковий шлях НТС», ПП «Редгард» здійснювалось із зазначенням у платіжних реквізитах коду ЄДРПОУ та розрахункового рахунку ПП «Інтера-Трейд» (36481338).

З наведених виписок по банківських рахунках вбачається, що у призначенні платежів зазначалось про фінансування страхувальників для виплати матеріального забезпечення із посиланням на відповідні заяви-розрахунки, однак, такі заяви-розрахунки не були надані відповідачем до ревізії, а також до суду.

Відсутність цих документів відповідальними особами відповідача пояснюється їх втратою через недбалість та неуважність співробітників дирекції в період реорганізації, про що, зокрема свідчать відповідь Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП на запит головного державного фінансового інспектора ДФІ в Одеській області від 05.04.2013 року № 01-36-1428 (т. 1 а.с. 208-209), пояснення директора Приморської районної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП (т. 1 а.с. 211), документи щодо проведення відповідного службового розслідування (т. 1 а.с. 212-216) та притягнення за його результатами винної особи до дисциплінарної відповідальності (т. 1 а.с. 210).

Дослідивши вищезазначені докази, суд встановив, що вони не містять конкретного переліку документів, що були втрачені. Крім того, відповідачем не надано будь-яких доказів щодо вжиття ним заходів щодо відновлення таких документів.

Таким чином, відповідачем у справі не підтверджено належними доказами у справі наявності правових підстав для перерахування дирекцією вказаним підприємствам коштів на загальну суму 15617213,12 грн., тоді як відповідні перерахування можуть здійснюватися виключно на підставі належним чином оформлених заяв-розрахунків страхувальників.

Поряд з цим, як вбачається з матеріалів справи, проведення зустрічних звірок наведених підприємств з метою документального та фактичного підтвердження обґрунтованості фінансування страхувальників та з'ясування достовірності внесення даних страхувальниками до заяв-розрахунків, виявилось неможливим, у зв'язку з їх відсутністю за своїм місцезнаходженням, що підтверджується складеними співробітниками позивача актами про неможливість проведення зустрічних звірок (т. 1 а.с. 218-239).

Листом Головного управління статистики в Одеській області від 07.05.2013 року

№ 05-03-22/880 повідомлено, що станом на 07.05.2013 року з наведених вище підприємств не перебували у процесі припинення лише ПП «Умбра», ПП «Реалтексервіс», ТОВ «Шовковий шлях НТС», ПП «Караген», ПП «Реарді Консалт», ПП «Редгард», ПП «Амфорасервіс». Решта з зазначених підприємств припинені, при цьому державна реєстрація припинення окремих з них відбулась в один і той самий день. Так,ПП «Проект-інвест ЛТД», ПП «Юг-торг ЛТД», ПП «Юг-інвест», ПП «Проект-консалтинг групп», місцезнаходження яких зареєстровано за однією адресою, одночасно припинені 06.11.2012 року; ПП «Кампсіс», ПП «Сандарак», ПП «Піретрум», ПП «Фенхель», ПП «Калікант», ПП «Консалт Сервіс ЛТД», ПП «Аконит», ПП «Амаріліс», місцезнаходження яких зареєстровано за тією ж самою адресою, одночасно припинені 04.04.2013 року (т. 2 а.с. 8-9).

Крім того, головним управлінням Міндоходів в Одеській області листом від 23.05.2013 року № 70/9/20-4009 повідомлено, що лише одне з названих підприємств подавало до податкового органу звітність за формою № 1- ДФ тільки за 1-3 квартали 2011 року на 1 працівника з ознакою 101 - доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту), крім доходів, зазначених в абзаці третьому п. 4 підрозділу 1 розділу ХХ Податкового кодексу України (т. 2 а.с. 13-16). Решта з наведених підприємств взагалі не подавала вищезгадану звітність. При цьому з наведеного переліку підприємств у періоді, що підлягав ревізії, податки сплачувались лише ПП «Інтера-Трейд», а саме, у 2011 році - у сумі 80,39 тис. грн., у 2012 році - у сумі 142,34 грн., ПП «Реарді Консалт» - 54,96 тис. грн. у 2011 році, ПП «Консалт Сервіс Лтд», ПП «Сандарак», ПП «Ламінарія», ПП «Фенхель», ПП «Тамарікс», ПП «Піретрум», ПП «Аконит», ПП «Амаріліс», ПП «Калікант» - по 0,17 тис. грн. у 2013 році.

Згідно з повідомленням Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області від 03.05.2013 року № 3431/07-02, виходячи з наявної звітності наведених підприємств, тільки ПП «Реарді Консалт» та ПП «Інтера-Трейд» нараховувалась заробітна плата по одному працівникові, інші підприємства звітували про нульові показники (т. 2 а.с. 16-17).

Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси листом від 21.05.2013 року № 7806/02 проінформувало, що протягом 2011, 2012 років, 1 кварталу 2013 року ПП «Реарді консалт», по якому рахується одна застрахована особа, сплачено внесків на суму 3309,66 грн.; внески у розмірі 1802,8 у вказаний період також сплачувались ПП «Проект інвест лтд», ПП «Проект-консалтинг Групп», ПП «Юг-інвест», ПП «Юг-торг інвест», у яких відсутні застраховані особи (т. 2 а.с. 22-23).

Як вбачається з отриманої від управління охорони здоров'я Одеської міської ради інформації, протягом періоду з 01.06.2012 року по 30.06.2012 року лікувально-профілактичними установами м. Одеси зазначеним страхувальникам не видавалось листків непрацездатності (т. 2 а.с. 25).

Наведені вище обставини у сукупності свідчать, що в порушення вимог чинного законодавства Приморською районною виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП безпідставно перераховувались кошти на розрахункові рахунки підприємств у загальній сумі 11668192,43 грн. без відповідних заяв-розрахунків та при відсутності на вказаних підприємствах застрахованих осіб.

Також актом ревізії встановлені аналогічні порушення і по Одеській міській виконавчій дирекції ООВ ФСС з ТВП, якою в період з 01.11.2012 року по 01.03.2013 року на підставі заяв-розрахунків страхувальників перераховано кошти на загальну суму 4764479,16 грн. наступним підприємствам: ПП «Кампсіс» (код ЄДРПОУ 38227572) - у сумі 121017,51 грн., ПП «Калікант» (код ЄДРПОУ 38227546) - у сумі 172856,32 грн., ПП «Ламінарія» (код ЄДРПОУ 38226956) - у сумі 115377,2 грн., ПП «Піретрум» (код ЄДРПОУ 38227242) - у сумі 112032,16 грн., ПП «Сандарак» (код ЄДРПОУ 38226799) - у сумі 10105768 грн., ПП «Фенхель» (код ЄДРПОУ 38226982) - у сумі 100497,44 грн., ПП «Онікс консалтинг компані» (код ЄДРПОУ 38351413) - у сумі 340839,23 грн., ПП «Астеріон девелопмент» (код ЄДРПОУ 38437668) - у сумі 325870,79 грн., ПП «Массарі бізнес» (код ЄДРПОУ 38437720) - у сумі 340541,5 грн., ПП «Конкорд консалт плюс» (код ЄДРПОУ 38350886) - у сумі 354086,82 грн., ПП «Афеландра-2012» (код ЄДРПОУ 38437385) - у сумі 316935,23 грн., ПП «Міланж-2012» (код ЄДРПОУ 38437432) - у сумі 362774,41 грн., ПП «Аметіст бізнес компані» (код ЄДРПОУ 38295045) - у сумі 361816,73 грн., ПП «Фуксія-1» (код ЄДРПОУ 38437448) - у сумі 343790,67 грн., ПП «Столяров сервіс» (код ЄДРПОУ 38438064) - у сумі 388643,51 грн., ПП «Вектор сервіс плюс» (код ЄДРПОУ 38437694) - у сумі 301792,86 грн., ПП «Балос і компанія» (код ЄДРПОУ 38437631) - у сумі 294120,58 грн., ПП «Будмастер Південь» (код ЄДРПОУ 38438038) - у сумі 310428,52 грн.

Зазначений факт підтверджується наданими позивачем до суду виписками по банківських рахунках вищевказаних підприємств, відкритих в Одеській філії ПАТ «Брокбізнесбанк» (т. 2 а.с. 54-100), а також відповідними виписками по рахунках, відкритих у ПАТ «Комерційний банк «Надра» (т.3 а.с. 92- 250, т. 4 а.с. 1-160).

З наведених виписок по банківських рахунках вбачається, що у призначенні платежів зазначалось про фінансування страхувальників для виплати матеріального забезпечення із посиланням на відповідні заяви-розрахунки, однак, такі заяви-розрахунки не були надані відповідачем до ревізії, а також до суду.

Відсутність цих документів відповідальними особами відповідача пояснюється їх вилученням на підставі відповідної ухвали суду слідчим СВ Приморського РВ УМВС України в Одеській області, на підтвердження чого надана ухвала суду Приморського районного суду м. Одеси від 25.04.2013 року у справі № 522/10684/13-к (т. 1 а.с. 202-206).

Втім, до суду не надано доказів безпосереднього вилучення визначених в ухвалі суду документів. Крім того, зазначеною ухвалою суду не передбачено вилучення заяв-розрахунків ПП «Кампсіс», ПП «Калікант», ПП «Ламінарія», ПП «Піретрум»,

ПП «Сандарак», ПП «Фенхель», ПП «Астеріон девелопмент», однак відповідачем ані до ревізії, ані до суду не надано відповідних документів.

Таким чином, відповідачем у справі не підтверджено належними доказами у справі наявності правових підстав для перерахування Одеською міською виконавчою дирекцією вказаним підприємствам коштів на загальну суму 4764479,16 грн., тоді як відповідні перерахування можуть здійснюватися виключно на підставі належним чином оформлених заяв-розрахунків страхувальників.

Поряд з цим, як вбачається з матеріалів справи, проведення зустрічних звірок наведених підприємств з метою документального та фактичного підтвердження обґрунтованості фінансування страхувальників та з'ясування достовірності внесення даних страхувальниками до заяв-розрахунків, виявилось неможливим, у зв'язку з їх відсутністю за своїм місцезнаходженням, що підтверджується складеними співробітниками позивача актами про неможливість проведення зустрічних звірок (т. 4 а.с. 171-183).

Відповідно до листа ДПІ у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби від 21.06.2013 року № 14464/9/20-30, направленого у відповідь на запит позивача, ПП «Онікс консалтинг компані», ПП «Астеріон девелопмент», ПП «Массарі бізнес», ПП «Конкорд консалт плюс», ПП «Афеландра-2012», ПП «Міланж-2012», ПП «Аметіст бізнес компані», ПП «Фуксія-1», ПП «Столяров сервіс», ПП «Вектор сервіс плюс», ПП «Балос і компанія», ПП «Будмастер Південь» протягом 4 кварталу 2012 року та 1 кварталу 2013 року сплата податків та зборів не здійснювалась, звіти за формою № 1-ДФ не подавались (т. 4 а.с. 189).

Згідно з інформацією Управління Пенсійного фону України у Київському районі м. Одеси, викладеною у листі від 19.06.2013 року № 6187/02, наведеними підприємствами протягом 4 кварталу 2012 року та 1 кварталу 2013 року до управління надавались звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України з нульовими нарахуваннями суми заробітної плати, відповідно, нарахування та сплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ними не здійснювалось (т. 4 а.с. 190-191).

Отже, наведені вище обставини у сукупності свідчать, що в порушення вимог чинного законодавства Одеською міською виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП безпідставно перераховувались кошти на розрахункові рахунки підприємств у загальній сумі 4764479,16 грн. при відсутності на вказаних підприємствах застрахованих осіб.

Крім того, аналогічні порушення в ході ревізії позивачем встановлені також стосовно Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП. Зокрема, ревізією встановлено, що останньою у період з 03.03.2012 року по 22.05.2012 року на підставі заяв-розрахунків страхувальників перераховано кошти на загальну суму 901403,84 грн. підприємствам ПП «Агро-Імпекс» (код ЄДРПОУ 35154177) - у сумі 569847,1 грн. та ТОВ «Саксан» (код ЄДРПОУ 30766959) - у сумі 331556,74 грн.

Дослідивши надані до суду заяви-розрахунки, на підставі яких провадились зазначені вище відрахування (т. 5 а.с. 96-114), суд встановив, що в них зазначався розрахунковий рахунок іншого підприємства - ПП «Інтера-Трейд» (рахунок 26040030011470 в ОФ АТ «Брокбізнесбанк»). Крім того, в окремих заявах-розрахунках ПП «Агро-Імпекс» та ТОВ «Саксан» також зазначався і код ЄДРПОУ ПП «Інтера-Трейд» (36481338), стосовно інших дирекцією під час перерахування коштів на підставі відповідних розрахунків до банку надавались уточнення реквізитів поданих документів, в яких також зазначався код ЄДРПОУ ПП «Інтера-Трейд».

Поряд з цим, у різних заявах-розрахунках наведена інформація про тимчасову непрацездатність одних і тих самих осіб в один і той самий період, тобто, фактично матеріальне забезпечення для таких осіб перераховувалось декілька разів за один і той самий період.

Перерахування Болградською міжрайонною виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП коштів вищевказаним підприємства у загальній сумі 901403,84 грн. підтверджується відповідними виписками по рахунках (т. 5 а.с. 99, 101, 103, 106, 107, 109, 111, 113).

Наведені вище обставини у сукупності свідчать, що в порушення вимог чинного законодавства Болградською міжрайонною виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП безпідставно перераховувались кошти на розрахункові рахунки підприємств у загальній сумі 901403,84 грн..

Таким чином, судом встановлено, що в порушення вимог чинного законодавства відповідачем безпідставно проведено виплати по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання на загальну суму 21317616,02 грн.

З матеріалів справи також вбачається, що ГУМВС України в Одеській області за встановленими в акті ревізії фактами здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12012170480000270 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 205, ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.

За таких умов ДФІ в Одеській області цілком правомірно директору ООВ ФСС з ТВП пред'явлено вимогу про усунення виявлених ревізій порушень у відповідній частині (п. 2). При цьому зазначеною вимогою директора ООВ ФСС з ТВП зобов'язано поінформувати про стан вжитих заходів і виконання зазначених обов'язкових вимог у термін до 09.10.2013 року.

Вказана вимога в установленому законодавством порядку не оскаржувалась відповідачем та фактично ним була визнана. З урахуванням наведеного суд вважає безпідставними посилання відповідача на неоднозначність та невідповідність положенням чинного законодавства змісту п. 2 вищезгаданої вимоги, оскільки законність та обґрунтованість цієї вимоги не знаходиться в площині предмету спору у справі про зобов'язання виконати таку вимогу, тоді як в установлений законодавством строк для звернення до суду за захистом порушених справ відповідач не скористався таким правом.

Водночас, з матеріалів справи вбачається, що відповідачем вживались окремі заходи, спрямовані на виконання вимоги ДФІ в Одеській області про усунення порушень.

Зокрема, ООВ ФСС з ТВП звернулось до господарського суду Одеської області із позовними заявами щодо стягнення безпідставно перерахованого матеріального забезпечення до ПП «Кампсіс», ПП «Ламінарія», ПП «Піретрум», ПП «Сандарак», ПП «Фенхель», ПП «Онікс консалтинг компані», ПП «астеріон девелопмент», ПП «Массарі бізнес», ПП «Конкорд консалт плюс», ПП «Афеландра-2012», ПП «Міланж-2012», ПП «аметист бізнес компані», ПП «Фуксія-1», ПП «Столяров сервіс», ПП «Вектор сервіс плюс», ПП «Балос і компанія», ПП «Будмастер південь», ПП «Проект Інвест Лтд», ПП «Юг-Торг ЛТД», ПП «Проект Консалтинг Групп», ПП «Юг-інвест», ПП «Калікант», ПП «Караген», ПП «Аконит», ПП «Консалт сервіс ЛТД», ПП «Амаріліс», ПП «Тамарикс», ПП «Редгард», ПП «Реарді консалт», ПП «Амфора сервіс», ПП «Умбра», ПП «Реалтексервіс», ТОВ «Шовковий шлях НТС», ПП «Інтера-Трейд».

Проте, у зв'язку із припиненням діяльності деяких із наведених підприємств, визначених відповідачами у відповідних позовах, по окремих позовних заявах господарським судом Одеської області постановлено ухвали про відмову в прийнятті позову, а за результатами розгляду окремих порушених справ - ухвали про припинення провадження у справі.

Так, ухвалою господарського суду Одеської області від 29.01.2014 року по справі № 916/35/14 припинено провадження у справі, оскільки під час розгляду справи встановлено, що 04.04.2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про припинення юридичної особи ПП «Кампсіс» (т. 5 а.с. 9). Згідно з ухвалою господарського суду Одеської області від 02.03.2014 року у справі № 916/3664/13 провадження у відповідній справі припинено, оскільки під час розгляду справи встановлено, що 04.04.2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про припинення юридичної особи ПП «Піретрум» (т. 5 а.с. 13). Відповідно до ухвали господарського суду Одеської області від 03.03.2014 року у справі № 916/3662/13 провадження у відповідній справі припинено, оскільки під час розгляду справи встановлено, що 04.04.2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про припинення юридичної особи ПП «Фенхель» (т. 5 а.с. 11). Аналогічні ухвали прийняті судом також й у справах: № 916/33/14 від 29.01.2014 року (відповідач «Проект-консалтинг групп», припинений 06.11.2012 року) (т. 5 а.с. 3), № 916/8/14 від 27.02.2014 року (відповідач ПП «Юг-Інвест», припинений 06.11.2012 року) (т. 5 а.с. 16), № 916/19/14 від 29.01.2014 року (відповідач ПП «Калікант», припинений 04.04.2013 року) (т. 5 а.с. 15), № 96/3661/13 від 03.03.2014 року (відповідач ПП «Аконит», припинений 04.04.2013 року) (т. 5 а.с. 10), № 916/36/14 від 29.01.2014 року (відповідач ПП «Консалт Сервіс ЛТД», припинений 04.04.2013 року) (т.5 а.с. 4), № 916/3660 від 03.03.2014 року (відповідач ПП «Амаріліс», припинений 04.04.2013 року (т. 5 а.с. 76), № 916/3659/13 від 03.03.2014 року (відповідач ПП «Інтера-Трейд, припинений 26.11.2012 року) (т. 5 а.с. 14), № 916/35/14 від 29.01.2014 року (відповідач ПП «Кампсіс», припинений 04.04.2013 року) (т. 5 а.с. 9), № 916/3663/13 від 03.03.2014 року (відповідач ПП «Юг-торг ЛТД, припинений 06.11.2012 року) (т. 5 а.с. 12), Ухвалою господарського суду Одеської області від 08.01.2014 року у справі № 916/14/14 відмовлено у прийнятті зареєстрованої 30.12.2013 року позовної заяви ООВ ФСС з ТВП до ПП «Ламінарія» у зв'язку із припиненням юридичної особи відповідача 18.04.2013 року (т. 5 а.с. 5). Ухвалою господарського суду Одеської області від 08.01.2014 року у справі № 916/136/14 відмовлено у прийнятті зареєстрованої 30.12.2013 року позовної заяви ООВ ФСС з ТВП до ПП «Сандарак» у зв'язку із припиненням юридичної особи відповідача 04.04.2013 року (т. 5 а.с. 6), а 08.01.2014 року ухвалою у справі № 916/9/14 також відмовлено у прийнятті зареєстрованої 30.12.2013 року позовної заяви ООВ ФСС з ТВП до ПП «Проект-Інвест Лтд» (т. 5 а.с. 8).

Як вбачається зі змісту наведених судових рішень, а також з відомостей, що містяться у ЄДРПОУ, вищевказані підприємства були припинені задовго до звернення відповідачем із позовами до цих підприємств, про що, зокрема, зазначалось також і в акті ревізії. Не зважаючи на це, відповідач, усвідомлюючи відсутність правового механізму повернення такими підприємствами до бюджету Фонду безпідставно сплачених коштів за допомогою судового захисту, ініціював розгляд судових справ, не забезпечуючи при цьому жодних інших заходів, які б передбачали повернення коштів, зокрема, як зазначено у вимозі, стягнення коштів з відповідальних осіб.

При цьому суд критично оцінює твердження відповідача про те, що не зрозумілим з вимоги є, хто саме є відповідальними особами, а також стосовно неможливості притягнення цих осіб до відповідальності до набрання законної сили відповідних вироків суду за кримінальним провадженням. Так, відповідальні за вчинені порушення особи визначені в акті ревізії, на підставі якого виносилась вимога про усунення порушень, яка, в свою чергу, не оскаржувалась відповідачем, тобто, ним визнаний також і суб'єктний склад відповідальних осіб. Відповідальними особами за вищевказані порушення по Одеській міській виконавчій дирекції ООВ ФСС з ТВП, в тому числі Приморській районній виконавчій дирекції ООВ ФСС з ТВП, визначені ОСОБА_5 - директор Приморської районної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП у період з 14.03.2012 по 31.10.2012 року та директор Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП у період з 01.11.2012 року по 28.08.2013 року; ОСОБА_6 - завідувач відділом-головний бухгалтер Приморської районної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП у період з 16.03.2012 року по 30.10.2012 року та завідуючий фінансового-відділу - головний бухгалтер Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП у період з 01.11.2012 року по 02.04.2014 року. Відповідальними особами за допущені порушення по Болградській міжрайонній виконавчій дирекції ООВ ФСС з ТВП актом визначені директор Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП ОСОБА_7 та головний бухгалтер Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП ОСОБА_8

Суд звертає увагу, що Інститут відшкодування матеріальної шкоди притаманний не лише кримінальному провадженню, у зв'язку з чим стягнення з відповідальних осіб матеріальної шкоди не є взаємозалежним із притягненням відповідних осіб до кримінальної відповідальності

Натомість, всупереч вимозі ДФІ в Одеській області про стягнення з відповідальних осіб у порядку та розмірах відповідно до чинного законодавства матеріальної шкоди, у разі неможливості такого стягнення з вищевказаних юридичних осіб, директором виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП ОСОБА_9 наказом від 28.08.2013 року

№ 148-к звільнено з посади директора Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП ОСОБА_5, визначеного відповідальною посадовою особою за завдані матеріальні збитки, на підставі п. 1 ст. 36 КЗпП України за згодою сторін та без вжиття заходів щодо забезпечення відшкодування завданої ним матеріальної шкоди в порядку, передбаченому чинним законодавством.

Завідувач фінансового відділу - головний бухгалтер Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП ОСОБА_6, яка також визначена відповідальною особою за допущені порушення, звільнена з посади лише 02.04.2014 року в ході розгляду цієї судової справи на підставі наказу від 02.04.2014 року № 36-к, виданого директором Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП ОСОБА_10 При цьому відповідачем не надано до суду доказів, що ОСОБА_6 в установленому законодавством порядку притягувалась до матеріальної відповідальності.

До суду не надано також й доказів вжиття заходів щодо притягнення до матеріальної відповідальності відповідальних за допущені порушення посадових осіб Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП. Директор зазначеної виконавчої дирекції ОСОБА_7 була звільнена на підставі ст. 38 КЗпП України за власним бажанням на підставі наказу виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП від 08.11.2013 року № 200-к, а головний бухгалтер Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП ОСОБА_8 - здійснює свої повноваження і на час розгляду справи судом, що підтвердив у судовому засіданні представник відповідача.

За результатами розгляду решти позовних заяв відповідача господарським судом Одеської області постановлено рішення про стягнення з вищезгаданих підприємств до бюджету Фонду безпідставно перерахованих коштів на загальну суму 11548739,49 грн., у більшості справах судом також видано накази про примусове виконання рішень (т. 5 а.с. 17-84), однак, жодних доказів про фактичне надходження повернутих коштів до бюджету Фонду відповідачем до суду не представлено.

За таких умов судом встановлено, що законний та обов'язковий для виконання пункт 2 вимоги ДФІ в Одеській області про усунення порушень, адресований ООВ ФСС з ТВП, незважаючи на сплив терміну звітування про його виконання, досі залишається не виконаним відповідачем.

Частиною 2 ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» встановлено, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 10 вказаного Закону органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

На підставі встановленого, керуючись приписами ст.ст. 11, 162 КАС України, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 186, 254 КАС України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Одеській області до Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Зобов'язати Одеське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності виконати пункт 2 вимоги Державної фінансової інспекції в Одеській області від 07.08.2013 року № 15-041-23-14/7760.

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 05.05.2014 року.

Суддя С.М. Корой

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Одеській області до Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Зобов'язати Одеське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності виконати пункт 2 вимоги Державної фінансової інспекції в Одеській області від 07.08.2013 року № 15-041-23-14/7760.

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 05.05.2014 року.

Суддя С.М. Корой

05 травня 2014 року.

Дата ухвалення рішення05.05.2014
Оприлюднено07.05.2014
Номер документу38521593
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/830/14

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Окрема ухвала від 30.04.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 31.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 18.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Постанова від 05.05.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні