Герб України

Окрема ухвала від 30.04.2014 по справі 815/830/14

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

                                                                                                                                Справа № 815/830/14 ОКРЕМА УХВАЛА 12год. 53хв. 30 квітня 2014 року                                                                                                                    м.Одеса                                   Одеський окружний адміністративний суд у складі:                               головуючого судді                            Корой С.М.,                                    секретаря  судового засідання         Філіппова Ю.В.                               за участю сторін:                               представника позивача  - Чабаненко Є.Б. (за довіреністю)                               представника відповідача – Іожицького В.О. (за довіреністю) розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Одеській області до Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про зобов'язання вчинити певні дії, В С Т А Н О В И В:           Постановою суду від 30.04.2014 року задоволено адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Одеській області до Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про зобов'язання вчинити певні дії; зобов'язано Одеське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності виконати пункт 2 вимоги Державної фінансової інспекції в Одеській області від 07.08.2013 року № 15-041-23-14/7760.              Поряд з цим, під час розгляду справи судом встановлені порушення законодавства, допущені посадовими особами Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, які сприяли порушенню закону, що полягають у наступному. У період з 26.03.2013 року по 21.06.2013 року Державною фінансовою інспекцією в Одеській області (далі – ДФІ в Одеській області) проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі – ООВ ФСС з ТВП) за період з 01.10.2011 року по 01.03.2013 року, за результатами якої складено акт ревізії від 02.07.2013 року № 041-76/8 (т. 1 а.с. 134-189). Ревізією встановлено, що в порушення вимог ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», п.п. 2, 5, 7 Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.10.2010 року № 26, в період з 03.032012 року по 01.03.2013 року необґрунтовано перераховано на рахунки підприємств, в яких згідно з даними Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області та його структурних підрозділів відсутні застраховані особи, не сплачувались внески, кошти для надання матеріального забезпечення застрахованим особам в загальній сумі 21283096,12 грн., що призвело до матеріальної шкоди (збитків) ООВ ФСС з ТВП на відповідну суму, у зв'язку з чим позивачем висунуто вимогу стягнути до бюджету Фонду кошти в сумі 21    283 096,12 грн. згідно з реєстрами (додатки № 5, 9 до акта), в іншому випадку – стягнути з відповідальних осіб у порядку та розмірах відповідно до чинного законодавства.   Зокрема, зазначене порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 20    381 692,28 грн. по Одеській міській виконавчій дирекції ООВ ФСС з ТВП, в тому числі Приморській районній виконавчій дирекції ООВ ФСС з ТВП, відповідальними особами за яким визначено Кірова В.І. - директора Приморської районної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП у період з 14.03.2012 по 31.10.2012 року та директора Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП у період з 01.11.2012 року по 28.08.2013 року; Максименко А.С. – завідуючого відділом-головного бухгалтера Приморської районної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП у період з 16.03.2012 року по 30.10.2012 року та завідуючого фінансового-відділу – головного бухгалтера Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП у період з 01.11.2012 року по 02.04.2014 року. Також вищезгадане порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 901 403,84 грн. по Болградській міжрайонній виконавчій дирекції ООВ ФСС з ТВП, відповідальними особами за яким визначено директора Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП Мокан Є.М. та головного бухгалтера Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП Попову Т.І. В ході розгляду судової справи встановлено, що з метою відшкодування вищевказаних збитків виконавчою дирекцією ООВ ФСС з ТВП вчинялись дії щодо звернення із відповідними позовами до господарського суду Одеської області до юридичних осіб, на розрахункові рахунки яких посадовими особами відділення безпідставно перераховувалось матеріальне забезпечення застрахованим особам на загальну суму 21    317 616,02 грн. Втім, у зв'язку із припиненням діяльності деяких із наведених підприємств, визначених відповідачами у відповідних позовах, по окремих позовних заявах господарським судом Одеської області в силу приписів господарського процесуального законодавства постановлено ухвали про відмову в прийнятті позову, а за результатами розгляду окремих порушених справ - ухвали про припинення провадження у справі. При цьому факт припинення таких юридичних осіб був встановлений ще під час проведення вищезгаданої ревізії та був відображений в акті ревізії, у зв'язку з чим мав бути відомий посадовим особам виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП. Крім того, інформація щодо стану юридичних осіб є загальнодоступною та може бути перевірена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, розпорядником якого є Державна реєстраційна служба України. Не зважаючи на вказані обставини, посадовими особами виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП ініціювались судові справи, які завідома не мали за мету реального відшкодування матеріальної шкоди в силу відсутності відповідного правового механізму. Натомість, всупереч вимозі ДФІ в Одеській області про стягнення з відповідальних осіб у порядку та розмірах відповідно до чинного законодавства матеріальної шкоди, у разі неможливості такого стягнення з вищевказаних юридичних осіб, директором виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП Дубовенком В.Є. наказом від 28.08.2013 року № 148-к звільнено з посади директора Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП Кірова В.І., визначеного відповідальною посадовою особою за завдані матеріальні збитки, на підставі п. 1 ст. 36 КЗпП України за згодою сторін та без вжиття заходів щодо забезпечення відшкодування завданої ним матеріальної шкоди в порядку, передбаченому чинним законодавством. Завідувач фінансового відділу – головний бухгалтер Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП Максименко А.С., яка також визначена відповідальною особою за допущені порушення, звільнена з посади лише 02.04.2014 року в ході розгляду цієї судової справи на підставі наказу від 02.04.2014 року № 36-к, виданого директором Одеської міської виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП Манітенко О.К. При цьому Максименко А.С. також не притягувалась в установленому законодавством порядку до матеріальної відповідальності.   До суду не надано також й доказів вжиття заходів щодо притягнення до матеріальної відповідальності відповідальних за допущені порушення посадових осіб Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП. Директор зазначеної виконавчої дирекції Мокан Є.М. була звільнена на підставі ст. 38 КЗпП України за власним бажанням на підставі наказу виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП від 08.11.2013 року № 200-к., а головний бухгалтер Болградської міжрайонної виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП Попова Т.І. - здійснює  свої повноваження і на час розгляду справи судом, що підтвердив у судовому засіданні представник відповідача. Крім того, в ході розгляду справи судом встановлено, що ГУМВС України в Одеській області за встановленими в акті ревізії фактами здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12012170480000270 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 205, ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України. Втім, як вбачається із заяви представника ООВ ФСС з ТВП Іожицького В.О. від 24.04.2014 року (а.с.160), Фонд не виступає стороною у кримінальному провадженні, у зв'язку з чим на має можливості дізнатися про хід вищевказаного кримінального провадження. До суду лише надана заява виконавчої дирекції ООВ ФСС з ТВП від 17.07.2013 року № 01-14-1702, адресована старшому слідчому СУ ГУМВС України в Одеській області Світлицькій С.М., з проханням визнати ООВ ФСС з ТВП потерплим за вищевказаним кримінальним провадженням. Разом з тим, виходячи з положень Кримінального процесуального кодексу України, юридична особа, якій кримінальним правопорушенням або іншим суспільно небезпечним діянням завдано майнової шкоди, має право в рамках кримінального провадження пред'явити цивільний позов, що матиме наслідком набуття нею статусу цивільного позивача, права та обов'язки як учасника кримінального процесу якого визначені ст. 61 вказаного нормативно-правового акта. В свою чергу, пред'явлення цивільного позову у вказаному кримінальному провадженні є одним із можливих (поряд із пред'явленням позову у порядку цивільного судочинства) заходів відшкодування завданої бюджету Фонду майнової шкоди. Проте, як встановлено під час розгляду судової справи, ООВ ФСС з ТВП не вжито жодних заходів, спрямованих на відшкодування відповідальними особами завданої матеріальної шкоди (збитків) ані в порядку кримінального, ані в порядку цивільного проваджень. Відповідач також не вживає передбачених законодавством заходів щодо з'ясування стану відповідного кримінального провадження, що унеможливлює забезпечення належної організації процесуальних дій, спрямованих на відшкодування винними особами завданої матеріальної шкоди. Така бездіяльність посадових осіб зазначеного органу створює умови для протиправного вилучення з бюджету Фонду коштів у загальній сумі 21    317 616,02 грн. Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Частиною 1 ст. 10 вказаного Закону передбачено, що управління Фондом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і Севастополі безпосереднє управління здійснюють правління та виконавча дирекція відповідних відділень Фонду. Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 року № 13 затверджено Положення про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Згідно з п. 1.4. вищезгаданого Положення виконавча дирекція відділення Фонду з робочим органом Виконавчої дирекції Фонду і відділення Фонду підзвітна правлінню відділення та Виконавчій дирекції Фонду і здійснює свою діяльність від імені Фонду на місцях в межах і порядку, передбачених Статутом Фонду та цим Положенням. Виходячи з вимог п. 5.1. вказаного Положення, саме виконавча дирекція відділення Фонду здійснює контроль за правильним нарахуванням, своєчасною сплатою страхових внесків та цільовим використанням коштів Фонду, представляє інтереси страховика в судових та інших органах, координує та контролює роботу робочих органів відділення Фонду, розглядає матеріали ревізій та перевірок по коштах Фонду. При цьому згідно з п. 5.4. згаданого Положення керівництво робочими органами відділення Фонду на місцях здійснюють їх керівники, які несуть персональну відповідальність за організацію роботи робочого органу по виконанню покладених на нього завдань. Керівники виконавчої дирекції відділення Фонду призначаються та звільняються із займаних посад директором Виконавчої дирекції Фонду за поданням правління відділення Фонду (п. 5.6. Положення). Відповідно до п. 5.5. Положення керівник виконавчої дирекції відділення Фонду діє від імені відповідного відділення Фонду, здійснює загальне керівництво його робочими органами. Пунктом 5.9. вказаного нормативно-правового акта передбачено, що керівники виконавчих дирекцій відділень Фонду організовують діяльність та затверджують плани роботи виконавчої дирекції, контролюють їх виконання, здійснюють оперативне управління страховими коштами Фонду в межах затвердженого бюджету відділенню Фонду та розпоряджаються відповідно до повноважень, визначених правлінням Фонду, матеріальними цінностями, приймають на роботу та звільняють з роботи працівників очолюваного ними робочого органу відділення Фонду, представляють інтереси Фонду у взаємовідносинах з державними, громадськими органами, установами, організаціями; виконують інші обов'язки, передбачені чинним законодавством, Статутом Фонду та цим Положенням. Таким чином, саме на керівника виконавчої дирекції відділення Фонду як на особу, яка несе персональну відповідальність за організацію роботи робочого органу по виконанню покладених на нього завдань, чинним законодавством покладається обов'язок забезпечувати організацію своєчасного та ефективного вжиття заходів, спрямованих на відшкодування в установленому законодавством порядку завданої Фонду матеріальної шкоди (збитків). Відповідно до ч. 1 ст. 166 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали. Керуючись ст. 160, 165, 166 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - У Х В А Л И В : Довести до відома правління Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про встановлені у змісті ухвали порушення, допущені директором виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Окрему ухвалу разом із копією постанови Одеського окружного адміністративного суду від 29.04.2014 року у справі № 815/830/14 направити для виконання голові правління Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, директору Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, а також до відома – Генеральному прокурору України та прокурору Одеської області. Про результати розгляду окремої ухвали та вжиті заходи письмово повідомити суд не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали. Окрема ухвала може бути оскаржена особами, інтересів яких вона стосується. Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського  апеляційного адміністративного суду  через  Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги в п'ятиденний строк з дня отримання копії ухвали.        Повний текст ухвали виготовлений та підписаний суддею 05.05.2014 року. Суддя                                                                                           С.М. Корой

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2014
Оприлюднено23.10.2015
Номер документу50075000
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/830/14

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Окрема ухвала від 30.04.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 31.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 18.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Постанова від 05.05.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні