cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Справа № 910/4005/14 29.04.14
За позовом Прокурора Солом'янського району м. Києва в інтересах держави в особі: Київської міської державної адміністрації
до Обслуговуючого кооперативу гаражно-будівельного кооперативу "Залізничне колесо",
м. Київ
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальне об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд", м. Київ
про стягнення 70 500 грн.
Суддя Курдельчук І.Д.
Представники :
Від прокуратури Скакун О.М. - посвідчення № 023712
Від позивача Ходорич О.М. - пред. по довір.
Від відповідача Козловець Л.О. - пред. по довір.
Від третьої особи Климчук Н.Ю. - пред. по довір.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Прокурор звернувся з позовом про стягнення 70 500 грн. відновної вартості зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці по вул. Уманській, 8, посилаючись на несплату вказаних грошових коштів відповідачем під час отримання цієї земельної ділянки у власність.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.03.2014р. порушено провадження у справі № 910/4005/14, розгляд справи призначено на 09.04.2014р. та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальне об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд".
В судовому засіданні 09.04.2014р. представник прокуратури надав клопотання про долучення до матеріалів справи документів.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 09.04.2014р. розгляд справи було відкладено на 22.04.2014р., у зв'язку з неявкою представників позивача та відповідача.
22.04.2014р. від третьої особи надійшли документи на виконання вимог ухвал суду.
В судовому засіданні 22.04.2014р. представник позивача надав суду письмові пояснення, в яких підтримав позов заявлений прокурором та просив позовні вимоги повністю.
В судовому засіданні 22.04.2014р. представник третьої особи надав клопотання про долучення до матеріалів справи документів.
В судовому засіданні 22.04.2014р. було оголошено перерву до 29.04.2014р., відповідно до ст. 77 ГПК України.
25.04.2014р. від третьої особи надійшли письмові пояснення, в яких третя особа підтримала заявлений позов та просила позовні вимоги задовольнити повністю.
29.04.2014р. від прокуратури надійшли документи для долучення до матеріалів справи.
В судовому засіданні 29.04.2014р. представник відповідача надав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у позові, посилаючись на пропуск строку позовної давності.
Представники прокурора, позивача та третьої особи позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили позов задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував та просив відмовити, у зв'язку зі спливом строку позовної давності.
В судовому засіданні 29.04.2014р. було оголошено вступну та резолютивну частини рішення, відповідно до ст. 85 ГПК України.
Судом, у відповідності до вимог ст. 81-1 ГПК України, складалися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представників учасників процесу, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Прокуратурою Солом'янського району міста Києва проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства під час передачі у приватну власність Обслуговуючому кооперативу гаражно-будівельний кооператив «Залізничне колесо» (відповідач) земельної ділянки.
В результаті проведеної перевірки було встановлено, що відповідно до Рішення Київради від 17.09.2009р. № 225/2294 відповідачу передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,12 га для будівництва, експлуатації та обслуговування гаражів по вул. Уманській, 8 у Солом'янському районі м. Києва.
Державний акт на право власності на земельну ділянку за вказаною адресою зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 06-8- 00078 від 06.11.2009р.
Вказана земельна ділянка передана у приватну власність відповідача за умови виконання п. 3 Рішення Київради від 17.09.2009р. №225/2294.
Пунктом п. 3.5 Рішення Київради від 17.09.2009р. №225/2294 відповідач зобов'язаний вирішити питання відшкодування відновної вартості зелених насаджень у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до висновку обстеження зелених насаджень від 09.07.2009р. № 560 відновна вартість зелених насаджень, що підлягають видаленню, становить 70 500 грн.
Згідно із п. 3.13 Рішення Київради від 19 грудня 2002 року № 182/342 «Про затвердження Положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (назва із змінами, внесеними згідно з рішенням Київської міської ради від 25.12.2012р. № 717/9001) Департамент відповідно до покладених на нього завдань організовує видачу державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею, оформлення та видачу договорів оренди (суборенди) земельних ділянок, договорів особистого земельного сервітуту та здійснює реєстрацію суб'єктів права власності на землю, реєстрацію права користування землею, договорів на оренду (суборенду) землі та договорів особистого земельного сервітуту.
Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом, крім випадків, визначених ч. 2 ст. 126 Земельного кодексу України.
Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ч. 3 ст. 373 Цивільного кодексу України право власності на земельну ділянку поширюється на поверхневих (ґрунтовий) шар у межах цієї земельної ділянки, а також на багаторічні насадження, які на ній знаходяться.
Частиною 1 ст. 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» (в редакції, чинній на момент отримання у власність земельної ділянки) встановлено, що відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності.
Відповідно до п. 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2006р. № 1045 «Про затвердження порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників в населених пунктах» (в редакції чинній на момент отримання та державної реєстрації державного акта на право власності на земельну ділянку) відновна вартість зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, що відведена в установленому порядку фізичній або юридичній особі (крім відновної вартості зелених насаджень, посаджених (створених) цією особою), сплачується під час передачі такої ділянки у власність відповідної особи.
Подальше видалення зелених насаджень у відповідності до п. 10 Порядку здійснюється за рішенням власника земельної ділянки без сплати відновної вартості.
Вказане положення кореспондується з п.п. 2 п. 14 розпорядження Київської міської державної адміністрації від 27.06.2007р. №811 «Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень у м. Києві, Порядку визначення відновної вартості зелених насаджень у м. Києві та Базових розцінок визначення вартості послуг щодо обстеження зелених насаджень, погодження генпланів, планів прокладання інженерних мереж, дендропланів проектної документації, розрахунку відновної вартості і підготовки дозвільної документації на видалення зелених насаджень», яким передбачено, що відновна вартість зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, яка відведена в установленому порядку фізичній або юридичній особі, сплачується під час передачі такої ділянки у власність відповідної особи.
Відповідач, порушуючи вищевказані норми, не сплатив відновну вартість зелених насаджень, що підлягають видаленню, у сумі 70 500 грн.
До матеріалів справи долучено лист третьої особи адресований Прокурору Солом'янського району міста Києва вих. № 148-03/05-323 від 19.02.2014р. 9відповідь на запит прокурора № (10-59)1844 вих-14 від 17.02.2014р.), з якого вбачається, що охоронний договір на зелені насадження за вказаною адресою (вул. Уманська, 8 у м. Києві) не укладався. Зелені насадження станом на 18.02.2014р. не видалялися.
Таким чином, перевірка Прокуратурою Солом'янського району міста Києва здійснювалася в лютому 2014 року.
Відповідачем заявлено клопотання про застосування позовної давності, оскільки, перебіг позовної давності розпочався з 09.07.2009р., а позовна заява від 05.03.2014р.
Статтею 257 ЦК України встановлено загальна позовна давність тривалістю у три роки. Позовна давність обчислюється за загальними правилами визначення строків, встановленими статтями 253-255 цього Кодексу (ст. 260 ЦК України).
Відповідно до стаття 256 ЦК України, позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.
Згідно статті 257 ЦК України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.
Згідно статті 261 ЦК України частини 1 та 5 перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила та за зобов'язаннями з визначеним строком виконання перебіг позовної давності починається зі спливом строку виконання.
Згідно ч.ч. 3, 4 ст. 267 ЦК України позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення та спливом позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові.
Станом на час прийняття рішення про передачу земельної ділянки діяло Розпорядження Київської міської державної адміністрації від 27.06.2007р. № 811 "Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва".
Відповідно до п. 3 Розпорядження Київської міської державної адміністрації від 27.06.2007р. № 811 "Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва" управління охорони навколишнього природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) затверджує склад постійно діючої комісії з обстеження зелених насаджень м. Києва (далі - комісія). Робочий орган, який забезпечує діяльність комісії в частині надання послуг із обстеження зелених насаджень, нарахування відновної вартості, оформлення акта обстеження визначається Київським комунальним об'єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" (далі - комунальне об'єднання "Київзеленбуд"). До складу комісії включаються представники заявника (юридична чи фізична особа), власник (користувач) земельної ділянки, інші заінтересовані організації. Розмір тарифів (розцінок) на проведення обстежень та надання інших послуг Київським комунальним об'єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд", які є підставою для видачі документів дозвільного характеру, встановлюється цим комунальним об'єднанням у встановленому порядку. Кошти за надані послуги перераховуються заявником комунальному об'єднанню "Київзеленбуд".
Однак, Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.05.2008р. по справі № 1/74 було визнано незаконним та скасувано п. 3 Розпорядження Київської міської державної адміністрації N 811 "Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території м. Києва, Порядку визначення відновної вартості зелених насаджень у м. Києві та Базових розцінок визначення вартості послуг щодо обстеження зелених насаджень, погодження генпланів, планів прокладання інженерних мереж, дендропланів проектної документації, розрахунку відновної вартості і підготовки дозвільної документації на видалення зелених насаджень" від 27.06.2007р.
Водночас, згідно з п.п. 6.1. п. 6 Рішення Київської міської ради від 27.10.2011р. № 384/6600 "Про затвердження Порядку видалення зелених насаджень на території міста Києва" головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено здійснювати реєстрацію державних актів на право власності чи постійного користування земельними ділянками, які відводяться юридичним та фізичним особам за проектами землеустрою, на яких знаходяться зелені насадження, за умови наявності документів, що підтверджують сплату відповідними суб'єктами відновної вартості зазначених зелених насаджень або укладених охоронних договорів на зелені насадження, що знаходяться на земельній ділянці (крім випадків, передбачених Порядком видалення зелених насаджень на території міста Києва, затвердженим цим рішенням).
Відповідач, підтримуючи свою позицію щодо спливу позовної давності, посилався на те, що органами прокуратури систематично проводяться перевірки Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств Київської міської ради, тобто прокурор міг дізнатися про порушення інтересів Київської міської ради одразу після видання відповідачу державного акту про право власності на земельну ділянку.
Крім того, прокурор заперечував проти застосування строків позовної давності, посилаючись на те, що про наявні порушення дізнався лише в результаті проведеної перевірки в лютому місяці 2014 року.
Враховуючи викладене, суд не вбачає пропуску позовної давності, оскільки, прокурор дізнався про наявні порушення, в результаті проведеної перевірки в лютому 2014 року, а звернувся до суду з позовом в березні цього ж року, а з урахуванням Рішення Київської міської ради від 27.10.2011р. № 384/6600, позов подано в межах трирічного строку позовної давності.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна із сторін повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставі своїх вимог чи заперечень.
Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідно до п. 2.3. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" якщо стороною (або іншим учасником судового процесу) у вирішенні спору не подано суду в обґрунтування її вимог або заперечень належні і допустимі докази, в тому числі на вимогу суду, або якщо в разі неможливості самостійно надати докази нею не подавалося клопотання про витребування їх судом (частина перша статті 38 ГПК), то розгляд справи господарським судом може здійснюватися виключно за наявними у справі доказами, і в такому разі у суду вищої інстанції відсутні підстави для скасування судового рішення з мотивів неповного з'ясування місцевим господарським судом обставин справи; крім того, неподання позивачем витребуваних господарським судом матеріалів, необхідних для вирішення спору, тягне за собою правові наслідки у вигляді залишення позову без розгляду на підставі пункту 5 частини першої статті 81 ГПК.
Відповідач не надав суду належних та допустимих доказів, які б спростовували доводи позивача та підтверджували заперечення проти задоволення позовних вимог.
За таких обставин, позов визнається судом доведеним, обґрунтованим, та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Враховуючи викладене, суд покладає судовий збір на відповідача, відповідно до ч. 3 ст. 49 ГПК України.
Керуючись ст. ст. 33, 34, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Обслуговуючого кооперативу гаражно-будівельного кооперативу «Залізничне колесо» (03151, м. Київ, вул. Очаківська, будинок 8/9, кв. 19, код ЄДРПОУ 36460339) на користь Київської міської державної адміністрації (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 37993783; банк - ГУ ДКС у м. Києві, код банку - 82001, Р/р 31518920700001, одержувач: ГУ ДКС у м. Києві), - з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання судового рішення, грошові кошти у розмірі - 70 500 (сімдесят тисяч п'ятсот) грн.
3. Стягнути з Обслуговуючого кооперативу гаражно-будівельного кооперативу «Залізничне колесо» (03151, м. Київ, вул. Очаківська, будинок 8/9, кв. 19, код ЄДРПОУ 36460339), - з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання судового рішення, на користь державного бюджету України витрати по сплаті судового збору у розмірі - 1 827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн.
4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Відповідно до ч. 5 ст. 85 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Рішення може бути оскаржено протягом десяти днів з дня підписання повного рішення шляхом подачі апеляційної скарги до місцевого господарського суду.
Відповідно до ст. 87 ГПК України повне рішення та ухвали надсилаються сторонам, прокурору, третім особам, які брали участь в судовому процесі, але не були присутні у судовому засіданні, рекомендованим листом з повідомленням про вручення не пізніше трьох днів з дня їх прийняття або за їх зверненням вручаються їм під розписку безпосередньо у суді.
Суддя І.Д. Курдельчук
Повне рішення складено 05 травня 2014 року .
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2014 |
Оприлюднено | 07.05.2014 |
Номер документу | 38551034 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні