Рішення
від 29.04.2014 по справі 916/581/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"29" квітня 2014 р.Справа № 916/581/14

За позовом: Заступника Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Білгород-Дністровської міської ради Одеської області

Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Відділ Держземагенства у Білгород-Дністровському районі Одеської області

До відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Таврія-В"

Про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

Суддя Рога Н.В.

Представники:

Від прокуратури: Доброжан Н.І - згідно посвідчення № 010038 від 17.10.2012р.

Від позивача : Чорнокульський С.С. - згідно довіреності №35/3532 від 02.12.2013р.

Від третьої особи: не з'явився.

Від відповідача: Навроцька І.С. - згідно довіреності №26-02/14 від 26.02.2014р.

В засіданні брали участь:

Від прокуратури: Доброжан Н.І - згідно посвідчення № 010038 від 17.10.2012р.

Від позивача : не з'явився.

Від третьої особи: не з'явився.

Від відповідача: Навроцька І.С. - згідно довіреності №26-02/14 від 26.02.2014р.

СУТЬ СПОРУ: Заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, за участю третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Відділу Держземагенства у Білгород-Дністровському районі Одеської області, звернувся до господарського суду Одеської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю (далі-ТОВ) "Таврія-В" про внесення змін до Договору оренди землі від 17.03.2007р., укладеного між Білгород-Дністровською міською радою та ТОВ "Таврія-В" на земельну ділянку площею 2,4620 га, яка розташована в м.Білгород-Дністровському, мкр."Південний", вул. Тимчишина, 8, для розміщення торгового центру "Таврія-В", строком на 49 років, який зареєстровано у Білгород-Дністровському міському відділі Одеської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.07.506.00022 від 17.04.2007р., а саме: викласти п. 3.2 Договору у наступній редакції "Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки складає 8 334 608 грн.60 коп." та викласти п. 3.3 Договору у наступній редакції :"Орендна плата за рік складає 583 422 грн. 56 коп.".

Позивач позов підтримує, наполягає на його задоволенні.

Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Відділ Держземагенства у Білгород-Дністровському районі Одеської області, про місце та дату судових засідань була повідомлена належним чином, але представник третьої особи в судові засідання не з'являвся, про поважність причин нез'явлення суд не повідомив. Своїх міркувань щодо позову третя особа до суду не надавала.

Відповідач проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та прокуратури, суд встановив:

17 березня 2007 р. між Білгород-Дністровською міською радою (Орендодавець) та ТОВ "Таврія-В" (Орендар) був укладений Договір оренди земельної ділянки, згідно якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у користування на умовах оренди земельну ділянку загальною площею 2, 4620 га (кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:008:0030), яка розташована в м.Білгород-Дністровському, мкр. "Південний", вул. Тичишина, 8, для розміщення торгового центру "Таврія-В". Строк дії Договору - 49 років. Договір посвідчено нотаріально та зареєстровано у Білгород-Дністровському міському відділі Одеської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 17.04.2007р. за №04.07.506.00022.

Згідно розділу 3 Договору орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовому вигляді до наступного місяця за звітним. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 3 809 945 грн. 50 коп. Орендна плата за рік складає 133 347 грн. 84 коп., у тому числі орендна плата за місяць складає 11 112 грн. 32 коп. Розмір орендної плати щорічно переглядається Орендодавцем. Розмір орендної плати переглядається також у випадках і з моменту, зокрема, підвищення цін, тарифів тощо, у тому числі внаслідок інфляційних процесів; у разі збільшення розмірів ставки земельного податку; і в інших випадках, передбачених законодавством України.

Відповідно до п. 6.2.4 Договору Орендодавець має право вимагати від Орендаря збільшення розмірів орендної плати у разі збільшення відповідно до закону розміру земельного податку, а також у випадках, визначених у п. 3.7 цього Договору.

Рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 17.04.2008р. №473-У "Про визначення та встановлення орендної плати за землю в місті Білгород-Дністровському" вирішено додаток №1 "Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (КФ)" до рішення Білгород-Дністровської міської ради від 11.06.2004р. №669-ХХІУ "Про внесення змін до рішення міської ради від 11.07.2003 року №427-ХХІУ "Про встановлення орендної плати за землю в місті Білгород-Дністровському" викласти в новій редакції. При цьому, для категорії земель за функцією використання - обслуговування магазину визначено коефіцієнт "7".

Рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 31.05.2013р. №565-УІ "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського" вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського, яку ввести в дію з 01.01.2014р.

Рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 27.12.2013р. №731-УІ "Про внесення змін до рішення Білгород-Дністровської міської ради від 17.04.2008р. №473-У "Про визначення та встановлення орендної плати за землю в місті Білгород-Дністровському" вирішено внести зміни в додаток до рішення Білгород-Дністровської міської ради від 17.04.2008р. №473-У доповнивши перелік категорій земель за функціональним використанням пунктом 15 "інші" (які не входять до жодної зазначеної категорії) з застосуванням значення коефіцієнту подібної категорії та доповнити перелік категорій земель за функціональним використанням пунктом 16 "Змішаного використання", з застосуванням середньозваженого значення коефіцієнту. Згідно п.2 рішення воно набирає чинності з 01.01.2014р.

Заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора зазначає, що згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 24.01.2014р. №01-09/224 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 24620 кв.м, що розташована за адресою: Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, мкр. "Південний", вул. Тичишина, 8, землекористувачем якої є ТОВ "Таврія-В", становить 8 334 608 грн. 60 коп.

На підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 24.01.2014р зроблено новий розрахунок розміру орендної плати за користування ТОВ "Таврія-В" орендованою земельною ділянкою, яка склала 583 422 грн. 56 коп. на рік.

Заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Білгород-Дністровської міської ради зазначає, що згідно ст.15 Закону України "Про оренду землі" орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією із істотних умов договору оренди землі. Згідно ст.21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.

За приписами ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Згідно ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.

За таких обставин, заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора вважає, що внесення змін щодо розміру орендної плати у договір оренди земельної ділянки у зв'язку із проведенням нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідає, як вимогам чинного законодавства, так і умовам Договору оренди земельної ділянки від 17 березня 2007 р. між Білгород-Дністровською міською радою та ТОВ "Таврія-В".

Крім того, заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора зазначає, що відповідно до п. 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" (із змінами та доповненнями) у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Представник позивача в судовому засіданні повністю підтримує позов заступника Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора .

Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що ТОВ "Таврія-В" не отримувало від Білгород-Дністровської міської ради пропозицій щодо внесення змін до Договору оренди земельної ділянки від 17.03.2007р. Між сторонами за цим Договором виникли правовідносини щодо користування зазначеною у Договорі земельною ділянкою, які, у першу чергу, регулюються умовами Договору, нормами земельного законодавства, також загальними нормами матеріального права. Згідно п.8.1 Договору зміна умов Договору можлива за взаємною згодою сторін. Відповідно до п. 8.2 Договору у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

Відповідач зазначає, що відповідно до ст..188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Крім того, відповідач зазначає, що згідно ст. 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

За таких обставин, відповідач вважає, що внесення змін до Договору щодо розміру орендної плати має відбуватися шляхом укладання сторонами відповідного договору про внесення змін до Договору оренди, який має бути підписаний обома сторонами та нотаріально посвідчений. При цьому, укладання такого договору має відбуватися в такому ж порядку, як і інші договори згідно ч. 2 ст. 638 Цивільного кодексу України.

Відповідач також вважає, що до цього часу права та охоронювані інтереси Білгород-Дністровської міської ради не порушено , адже, пропозиція про внесення змін до Договору радою на адресу ТОВ „Таврія-В" не направлялася.

Відповідач також зазначив, що відсутнє рішення Білгород-Дністровської міської ради щодо встановлення нового розміру орендної плати та внесення змін у Договір, а за відсутності такого рішення встановити волю орендодавця щодо внесення змін до договору не можливо.

Крім того, відповідач зауважив, що при укладанні Договору оренди земельної ділянки від 17.03.2007р. орендна плата була визначена у розмірі 3,5% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки, що суперечить вимогам Податкового кодексу України. Відповідно до ч. 2 ст. 284 Господарського кодексу України умови договору оренди зберігають силу на весь строк дії договору, а також якщо після його укладення законодавством встановлено правила, що погіршують становище орендаря. На думку відповідача, це також стосується зміни значення коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, розмір якого був встановлений рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 17.04.2008р. №473-У, тобто, після укладання Договору. Зазначене рішення ради, на думку відповідача, не має зворотної дії і часі. Нова нормативно грошова оцінка земель міста Білгород-Дністровський згідно рішення Білгород-Дністровської міської ради №565-УІ від 31.05.2013р. "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського" введена в дію з 01.01.2014р., у зв'язку з чим, на думку відповідача, вона має застосовуватися до договорів, які будуть укладатися після введення її в дію.

Розглянувши матеріали справи, суд доходить до такого висновку:

Згідно з п.2 ст. 121 Конституції України на Прокуратуру України покладається представництво інтересів громадян або держави в суді у випадках, визначених законом. Зазначене конституційне положення знайшло своє відображення в ст. 5 Закону України "Про прокуратуру", де зазначено, що прокуратура виконує функцію представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво інтересів громадянина або держави здійснюється прокурором також на підставі заподіяння громадянину або державі шкоди внаслідок вчинення кримінального правопорушення чи іншого суспільно небезпечного діяння, передбаченого законом про кримінальну відповідальність.

Ч.1 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України, в якій визначено підстави порушення справ у господарському суді, відносить до таких підстав позовні заяви прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень ч. 3 цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Як зазначено в п. 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 р. N 3-рп/99 (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді), поняття "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", що міститься в частині другій статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України, означає орган, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямованої на захист інтересів держави. Відповідно до п. 2 резолютивної частини зазначеного Рішення Конституційного Суду України під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", зазначеним у частині другій ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

Виходячи з матеріалів справи, на думку суду, заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора правомірно звернувся до суду з даним позовом в інтересах держави в особі Білгород-Дністровської міської ради .

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Як вбачається з матеріалів справи, 17 березня 2007 р. між Білгород-Дністровською міською радою (Орендодавець) та ТОВ "Таврія-В" (Орендар) був укладений Договір оренди земельної ділянки, згідно якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у користування на умовах оренди земельну ділянку загальною площею 2, 4620 га (кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:008:0030), яка розташована в м.Білгород-Дністровському, мкр. "Південний", вул. Тичишина, 8, для розміщення торгового центру "Таврія-В".

Згідно розділу 3 Договору орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовому вигляді до наступного місяця за звітним. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 3 809 945 грн. 50 коп. Орендна плата за рік складає 133 347 грн. 84 коп., у тому числі орендна плата за місяць складає 11 112 грн. 32 коп. Розмір орендної плати щорічно переглядається Орендодавцем. Розмір орендної плати переглядається також у випадках і з моменту, зокрема, підвищення цін, тарифів тощо, у тому числі внаслідок інфляційних процесів; у разі збільшення розмірів ставки земельного податку; і в інших випадках, передбачених законодавством України.

Відповідно до п. 6.2.4 Договору Орендодавець має право вимагати від Орендаря збільшення розмірів орендної плати у разі збільшення відповідно до закону розміру земельного податку, а також у випадках, визначених у п. 3.7 цього Договору.

Згідно ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Тобто договір - це домовленість, що свідчить про волевиявлення сторін та узгодження їхніх дій. Він є інститутом добровільного виконання зобов'язань для отримання результату, задля якого його укладено, і якого намагаються досягти сторони шляхом вчинення певних дій.

Зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України). Отже, уклавши договір сторони за цим договором домовилися щодо його умов .

За таких обставин, між сторонами за Договором виникли правовідносини щодо користування зазначеною у Договорі земельною ділянкою, які, у першу чергу, регулюються умовами Договору, нормами земельного законодавства, а також загальними нормами матеріального права.

Згідно ст.15 Закону України "Про оренду землі" орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією із істотних умов договору оренди землі. Згідно ст.21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. Відповідно до ч.1 ст.632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до вимог ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень , визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з п.п. 34, 35 ч.1 ст.26 закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами , що є у власності відповідних територіальних громад. Так, рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 31.05.2013р. №565-УІ "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського" вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського. Таким чином, нормативно грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Такої правової позиції дотримується Верховний Суд України, зокрема у постанові від 20.08.2013р. у справі №5009/3430/12.

Статтями 5, 20 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 24.01.2014р. №01-09/224 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 24620 кв.м, що розташована за адресою: Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, мкр. "Південний", вул. Тичишина, 8, землекористувачем якої є ТОВ "Таврія-В", становить 8 334 608 грн. 60 коп. На підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 24.01.2014р зроблено новий розрахунок розміру орендної плати за користування ТОВ "Таврія-В" орендованою земельною ділянкою, яка склала 583 422 грн. 56 коп. на рік.

Згідно із ст. 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Отже, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати , а орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Таким чином, суд доходить до висновку про наявність правових підстав для внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині встановлення нового розміру орендної плати з урахуванням нової нормативної грошової оцінки.

Слід також зауважити, що Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002 р. № 15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначено, що положення ч. 2 ст. 124 Конституції України (254к/96-ВР) стосовно поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.

Обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.

Отже, надсилання орендарю пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком орендодавця, тому недотримання вимог ч. 2 ст. 188 Господарського кодексу України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє заінтересовану особу права звернутися до суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну умов договору (аналогічну правову позицію висловлено Верховним судом України у постанові від 20.11.2012р. у справі №28/5005/640/2012).

За таких обставин, позовна заява заступника Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Білгород-Дністровської міської ради є обґрунтованою, підтверджена матеріалами справи та підлягає задоволенню.

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позовну заяву заступника Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Білгород-Дністровської міської ради задовольнити повністю.

2. Внести зміни до Договору оренди землі від 17.03.2007р., укладеного між Білгород-Дністровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Таврія-В" на земельну ділянку площею 2,4620 га, яка розташована в м.Білгород-Дністровському, мкр. "Південний", вул. Тимчишина, 8, для розміщення торгового центру "Таврія-В", строком на 49 років, який зареєстровано у Білгород-Дністровському міському відділі Одеської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.07.506.00022 від 17.04.2007р.

3. Викласти п. 3.2 Договору оренди землі від 17.03.2007р., укладеного між Білгород-Дністровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Таврія-В" на земельну ділянку площею 2,4620 га, яка розташована в м.Білгород-Дністровському, мкр. "Південний", вул. Тимчишина, 8, для розміщення торгового центру "Таврія-В", строком на 49 років, який зареєстровано у Білгород-Дністровському міському відділі Одеської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.07.506.00022 від 17.04.2007р., у наступній редакції "Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки складає 8 334 608 грн.60 коп.".

4. Викласти п. 3.3 Договору оренди землі від 17.03.2007р., укладеного між Білгород-Дністровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Таврія-В" на земельну ділянку площею 2,4620 га, яка розташована в м.Білгород-Дністровському, мкр. "Південний", вул. Тимчишина, 8, для розміщення торгового центру "Таврія-В", строком на 49 років, який зареєстровано у Білгород-Дністровському міському відділі Одеської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.07.506.00022 від 17.04.2007р., у наступній редакції :"Орендна плата за рік складає 583 422 грн. 56 коп.".

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Таврія -В" (м.Одеса, вул. М`ясоєдівська, 14, код ЄДРПОУ 19202597) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) судовий збір у розмірі 1 218 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги , якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 05 травня 2014р.

Суддя Рога Н. В.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення29.04.2014
Оприлюднено08.05.2014
Номер документу38551062
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/581/14

Постанова від 10.07.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Шаргало В.I.

Ухвала від 02.07.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Шаргало В.I.

Постанова від 03.06.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Величко Т.А.

Рішення від 29.04.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 17.04.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 01.04.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 13.03.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 21.02.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні