УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "05" травня 2014 р. Справа № 906/737/13
Господарський суд Житомирської області у складі:
судді Машевської О.П.
- за участю секретаря судового засідання: Смиковського В.П.
за участю представників сторін:
від позивача: Коваль О.О. - голов. спец., ю/консульт відділу претензійно-позовної роботи юрид. департамету Житомирської міської ради, дов. №26/279 від 25.03.2014р.
від відповідача: не з'явився
від третьої особи: не з'явився
Розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу
за позовом Житомирської міської ради (м.Житомир)
- за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління Держземагентства у Житомирському районі (м. Житомир)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліська технічна компанія" (м. Житомир)
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки
24 травня 2013 року Житомирська міська рада звернулась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліська технічна компанія" про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки площею 0,5047 га від 01.02.2005 року.
В обгрунтування заявленого позову позивач посилається на те, що Рішенням Житомирської міської ради від 24.01.13р. №498 затверджено нові розміри нормативної грошової оцінки та орендної плати за використання земельними ділянками на умовах оренди в м. Житомирі, зокрема, для ТОВ "Поліська технічна компанія", встановлено: нормативна грошова оцінка становить - 1 037 538, 29 грн.; орендна плата становить 32 937, 69 грн. в рік; коефіцієнт співвідношення орендної плати до земельного податку при цьому становить 3, 175, однак не вживає дій стосовно виконання вимог рішення Житомирської міської ради №498 від 24.01.13р. стосовно приведення Договору оренди земельної ділянки від 01.02.05р. у відповідність до вимог чинного законодавства.
В якості правових підстав позову позивач посилається, серед іншого, на ст.ст. 83, 96, 211 Земельного кодексу України, ст. 611, 623 ЦК України.
Ухвалою господарського суду від 28.05.13 року порушено провадження у справі та вжито заходи щодо підготовки справи до розгляду.
До початку розгляду справи по суті позивачем не подано заяву про зміну підстави та предмету позову, відповідачем не подано зустрічного позову, відповідно.
Відповідач проти позову заперечував в повному обсязі, з таких підстав:
- наведений у спірному договорі перелік підстав для зміни узгодженого сторонами розміру орендної плати є вичерпним і не містить такої підстави як підвищення нормативно грошової оцінки земельної ділянки або встановлених законом граничних розмірів орендної плати;
- відповідно до ч. 2 ст. 284 ГК України умови договору оренди зберігають силу на весь строк дії договору, а також, якщо після його укладення законодавством встановлено правила, що погіршують становище орендаря;
- норми закону, якими збільшено розмір орендної плати, нормативної оцінки землі, не мають зворотньої дії в часі та не поширюються на спірний договір, який укладений до набрання ними чинності;
- не мають зворотньої дії в часі і рішення місцевих рад про затвердження нової нормативної грошової оцінки землі та встановлення нових коефіцієнтів для визначення розміру орендної плати.
Позивач на спростування заперечень відповідача посилався на:
- п. 2.19 Постанови Пленуму ВГСУ №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", ст. 632 ЦК України, ст.ст. 15, 21, 30 Закону України "Про оренду землі";
- дотриманням позивачем вимог ч. 2 ст. 188 ЗК України (а.с. 89-90).
Ухвалою від 17.06.13р. господарський суд залучив до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління Держземагентства у Житомирському районі.
Третя особа Управління Держземагенства у Житомирському районі письмового відзиву на позовну заяву не подавала; на виконання вимог ухвал суду надавала суду витребувані докази - документацію із землеустрою на земельну ділянку (кадастровий номер 181016300:05:002:0002, загальною площею 0,5047 га за адресою м. Житомир, вул. Б. Хмельницького, 42), що розроблялась для надану її в оренду ТОВ "Поліська технічна компанія" (код ЄДРПОУ 31600106 ) в оригіналі для огляду та Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №148-н/з від 13.08.13р.
Ухвалою від 12.09.13р. провадження у справі було зупинено до вирішення адміністративного позову Корольовським районним судом м. Житомира про визнання не чинним рішення Житомирської міської ради від 24.01.13р. №498 "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" в частині ТОВ "Поліська технічна компанія", яке було поновлено ухвалою суду від 02.04.14р.
14 березня 2014р. до господарського суду надійшла відповідь Корольовського районного суду м. Житомира разом із ухвалою суду від 04.03.14р. про закриття провадження у адміністративній справі №2-а/296/614/13 з посиланням на те, що справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства з посиланням на п. 12.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України за №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин".
Ухвалою від 02.04.14року провадження у справі було поновлено.
З метою повного та всебічного встановлення всіх обставин спору, суд ознайомився з матеріалами справи №12/5007/34/12, копії яких долучив до матеріалів справи №906/737/13.
Після поновлення провадження у справі, представник відповідача участі в розгляді справи не приймав, хоча був повідомлений належним чином.
Згідно п. 3.9.2. Постанови ВГСУ від 26.12.2011 № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Представник позивача в судовому засіданні заявила клопотання про вихід суду за межі позовних вимог, у зв'язку з чим просить суд внести зміни до п. 3 та п. 5 Договору оренди земельної ділянки від 03.12.04р., укладеного між Житомирською міською радою та ТОВ "Поліська технічна компанія", зареєстрованого у Житомирській регіональній філії центру ДЗК 01.02.05р. за №040520900009, виклавши їх в наступній редакції: "п.3 Нормативна грошова оцінка становить - 1 037 538, 29 грн.; п. 5 Орендна плата становить 32 937, 69 грн. в рік. Коефіцієнт співвідношення орендної плати до земельного податку при цьому становить 3, 175".
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, №906/737/13, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Житомирською міською радою - орендодавцем та Товариством з обмеженою відповідальністю "Поліська технічна компанія" - орендарем 03.12.2004р. було укладено Договір оренди земельної ділянки, відповідно до предмету якого передбачено, що орендодавець, на основі рішення 20 сесії Житомирської міської ради 24 скликання від 29.09.2004р. №416 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для іншої промисловості, яка знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. Б. Хмельницького, №42 (надалі за текстом - Договір оренди).
Відповідно до п. 2 Договору оренди передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0, 5047 га, в тому числі під будівлями та спорудами - 0, 1474 га, під проходами і проїздами та площадками - 0,3575 га.
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 236379, 92 грн.
Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі, розмір якої становить 3223, 51 грн. в рік; обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції; орендна плата вноситься щомісячно, до п'ятнадцятого числа поточного місяця (п.п. 3,5,6,7 Договору оренди).
У відповідності до п. 8 Договору оренди, розмір орендної плати щорічно переглядається у разі:
- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, в тому числі внаслідок інфляції;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
- в інших випадках, передбачених законом.
Строк дії Договору оренди - 25 років (п. 4 Договору оренди).
Договір оренди підписано від імені орендодавця - міським головою, від імені орендаря його керівником (директором), скріплений печатками сторін (а.с. 15).
Земельна ділянка площею 0, 5047 га, яка розташована по вулиці Б. Хмельницького, №42 у м. Житомирі передана відповідачеві у фактичне користування за актом приймання-передачі від 01.02.2005р.
Даний Договір оренди зареєстровано в Житомирській регіональній філії Центру ДЗК за №040520900009 та посвідчено приватним нотаріусом Житомирського міського нотаріального округу Катюхою О.В.
Рішенням Житомирської міської ради №369 від 05.09.07р. "Про затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира" було затверджено матеріали коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира (а.с. 67).
На виконання рішення Житомирської міської ради №369 від 05.09.07р. ДП "НДПІ містобудування" Міністерства регіонального розвитку та будівництва України в 2007 році здійснило коригування грошової оцінки земель міста Житомира (а.с. 171-205).
21.11.07р. за №456 рішенням Житомирської міської ради "Про введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки та приведення у відповідність діючих договорів оренди у місті Житомирі" було введено в дію нові розмірі плати за землю для юридичних та фізичних осіб суб'єктів підприємницької діяльності та громадян міста з 01 січня 2008 року.
При цьому, в пункті 3 рішення було зобов'язано всіх орендарів в період з жовтня по грудень 2007 року зробити перерахунки розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки відповідно прийнятої нормативно-грошової оцінки земель міста Житомира (матеріалів коригування) та привести у відповідність розмір орендної плати та земельні ділянки згідно з чинним "Положенням про порядок встановлення розмірів та справляння орендної плати за земельні ділянки в м. Житомирі, які перебувають у державній або комунальній власності" з послідуючим внесенням змін в діючи договори оренди (а.с. 66).
22.09.2008 року було визначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки ТОВ "Поліська технічна компанія" (місце розташування: вул. Б.Хмельницького, 42) в розмірі 772535,62 грн.
06 листопада 2008 року Житомирською міською радою було прийнято рішення № 788 про внесення зміни шляхом укладання додаткової угоди в договір оренди земельної ділянки, укладеного між позивачем та відповідачем, в пункти 3 та 5 (договір оренди земельної ділянки площею 0,5047 га за адресою: вул. Б. Хмельницького № 42 від 03.12.2004 р. (інша промисловість), виклавши їх зміст у наступній редакції: пункт 3 замість "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 236379,92 грн." читати "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 772535,62 грн."; пункт 5 замість "Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі, розмір якої становить 3223,51 грн. в рік" читати "орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі, розмір якої становить 23176,07 грн. в рік". Коефіцієнт співвідношення орендної плати до земельного податку при цьому становить 3,000.
Як встановлено судом , спір щодо внесення змін до пункти 3 та 5 Договору оренди відповідно до рішення Житомирської міської ради № 788 від 06 листопада 2008 року розглядався в судовому порядку у справі № 12/5007/ 34/12.
Рішенням господарського суду Житомирської області від 05.06.2012 року у справі №12/5007/34/12, залишеним без змін постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 03 вересня 2012 р., в позові прокурора м. Житомира в інтересах держави в особі Житомирської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліська технічна компанія" про внесення змін до Договору оренди було відмовлено з наступних підстав:
- листи позивача від 04.08.2010 р. № 15/5160 та від 31.01.2011 р. № 15/815, на які останній посилався як на доказ звернення до відповідача з метою внесення змін до договору, не є доказами дотримання встановленого законодавством порядку внесення змін до договору, оскільки вони направлені за адресою м. Житомир, вул. Ватутіна, 37, кв.142, тоді як адресою місцезнаходження відповідача є: м. Житомир, вул. Театральна, 9/5 ;
- публікація інформації стосовно необхідності внесення змін до договорів оренди земельних ділянок в газеті "Місто" та на офіційному веб-сайті позивача, не є належним та допустимим доказом врегулювання спору в досудовому порядку, оскільки не відповідає приписам ст.188 ГК України щодо порядку, а також ст.654 ЦК України щодо форми зміни договору.
У зв'язку з цим, зміни до Договору оренди на підставі рішення Житомирської міської ради № 788 від 06 листопада 2008 року внесені не були.
Як встановлено судом, відповідач ТОВ "Поліська технічна компанія" самостійно сплачував орендну плату за користування земельною ділянкою у 3-х кратного розмірі земельного податку, що підтверджується листом ДПІ у м. Житомирі за №9102/15-3 від 14.03.2013р., фінансовими звітами станом на 31.12.2012р., податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2007р., 2006р., 2010р., 2011р., 2012р. (а. с. 91, 93-109).
24.01.2013р. за №498 Житомирська міська рада прийняла рішення "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" , яким було затверджено нові розміри нормативної грошової оцінки та орендної плати за використання земельними ділянками на умовах оренди в м. Житомирі, зокрема, ТОВ "Поліська технічна компанія" (договір оренди земельної ділянки площею 0, 5047 га по вул. Б.Хмельницького, 42, від 01.02.05р. №040520900009). Нормативна грошова оцінка становить 1 037 538,29грн. Орендна плата - 32 937, 69 грн. в рік. Коефіцієнт співвідношення орендної плати до земельного податку при цьому становить 3, 175 (а.с. 13-14).
Пропозиції погодити внесення змін до Договору оренди земельної ділянки в частині нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати, підписати та надіслати орендодавцю примірник змін до Договору оренди земельної ділянки, які вбачаються з листа виконкому Житомирської міської ради №15/1475 від 22.02.2013р. залишені відповідачем без задоволення (а. с. 10).
Під час вирішення спору щодо внесення змін у Договір оренди, відповідач звернувся з адміністративним позовом до Корольовського районного суду м. Житомира про визнання не чинним рішення Житомирської міської ради від 24.01.13р. № 498 "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" в частині ТОВ "Поліська технічна компанія" .
Ухвалою Корольовського районного суду м. Житомира разом із ухвалою Корольовського районного суду м. Житомира суду від 04.03.14р. про закриття провадження у адміністративній справі №2-а/296/614/13 з посиланням на те, що справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства з посиланням на п. 12.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України за №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин".
Дослідивши матеріали справи, оцінивши подані сторонами докази на підтвердження своїх вимог та заперечень, на підставі ст.ст. 4-7, 43 ГПК України, господарський суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 № 161-XIV ( далі - Закон про оренду) орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата - платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою ( ст. 21 Закону про оренду).
У ч.ч. 2 та 4 ст. 21 Закону про оренду ( на час укладення Договору оренди) було визначено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди. Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебували у державній або комунальній власності, надходила до відповідних бюджетів, розподілялася і використовувалася відповідно до закону і не могла перевищувати 10 відсотків їх нормативної грошової оцінки.
Отже, на розмір орендної плати безпосередньо впливає нормативна грошова оцінка земельної ділянки.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності (ст. 18 Закону України „Про оцінку земель").
Зазначеною статтею передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою.
Відповідно до ст. 23 цього Закону технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
У п. 2 Договору оренди сторони визначили орендну плату в розмірі 3223, 51 грн. в рік виходячи з критеріїв нормативної грошової оцінки земельної ділянки - 236379, 92 грн.
Підстави зміни орендної плати було унормовано ст. 23 цього Закону лише відносно земельних ділянок сільськогосподарського використання державної або комунальної власності.
Однак статтею 30 Закону про оренду (редакція якого з часу укладення Договору оренди не змінилася) передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
У п. 8 Договору оренди сторони погодили, що розмір орендної плати щорічно повинен переглядатися у випадках і з моменту, зокрема, зміни розмірів земельного податку та інших випадках, передбачених законодавчими актами України.
Одночасно ст. 30 Закону про оренду передбачено, що у разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі , спір вирішується в судовому порядку.
Отже, нормами земельного законодавства як на час укладення Договору оренди, так і на дату виникнення спірних відносин, передбачено можливість зміни умов договору, зокрема, в частині розміру орендної плати, як його істотної умови, за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, установлених договором або законом.
В подальшому Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 3 червня 2008 року за № 309-VI внесено зміни до ч. ч. 4, 5 ст. 21 Закону про оренду, відповідно до яких річна орендна плата за земельні ділянки, які перебували у державній або комунальній власності не могла бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлювався Законом України "Про плату за землю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлювався Законом України "Про плату за землю". Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебували у державній або комунальній власності, не могла перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.
Виходячи з вище викладених законодавчих приписів і виходила Житомирська міська рада , приймаючи рішення 06.11.2008 року № 788 про внесення змін в пункти 3 та 5 Договору оренди в частині зміни розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки із 236379,92 грн. до 772535,62 грн. та, відповідно, розмір орендної плати із 3223,51 грн. в рік до 23176,07 грн. в рік, одночасно встановивши коефіцієнт співвідношення орендної плати до земельного податку у трикратному розмірі.
Попри те, що зміни у Договір оренди сторони так і не внесли, в тому числі, і в судовому порядку ( рішення господарського суду Житомирської області від 05.06.2012 року у справі №12/5007/34/12), відповідач у період 2007 -2012 років самостійно сплачував орендну плату за користування земельною ділянкою у 3-х кратному розмірі земельного податку.
Відповідно до ст. 21 Закону про оренду землі , в редакції Закону України N 2756-VI від 02.12.2010, розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.
З наведеного слідує, розмір та строки сплати орендної плати за користування земельною ділянкою комунальної власності з 01.01.2011 р. регулюється Податковим кодексом України (Постанови Верховного суду України від 27.12.2010 у справі №27/15-10, від 23.05.2011 у справі №7/105-10(30/234-09), від 04.07.2011 у справі №41/81пд).
У зв'язку із введенням в дію з 1 січня 2011 року Податкового кодексу України Закон України "Про плату за землю" втратив чинність (ч. 2 прикінцевих положень Податкового кодексу України).
Статтею 288 ПК України встановлено, що розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - З відсотки нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Отже, встановлення ст. 288 ПК України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень Договору оренди у відповідність до вимог закону в частині визначення як розміру грошової оцінки земельної ділянки, так і розміру орендної плати.
Виходячи з вище викладених законодавчих приписів і виходила Житомирська міська рада , приймаючи рішення 24.01.2013р. за №498 про внесення змін в пункти 3 та 5 Договору оренди в частині зміни розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки із 772535,62 грн. до 1 037 538,29 грн. та, відповідно, розміру орендної плати із 23 176,07 грн. до 32 937,69 грн. в рік, одночасно встановивши коефіцієнт співвідношення орендної плати до земельного податку - 3, 175.
У п. 2.19 постанови Пленуму №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справи у спорах, що виникають із земельних відносин" роз'яснюється, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
На дату винесення рішення у справі рішення Житомирської міської ради №498 від 24.01.2013р. "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення", зокрема, в частині встановлення для відповідача нового розміру нормативно-грошової оцінки та орендної плати не скасовано у встановленому законом порядку та є чинним.
Позивач, з метою внесення змін у Договір оренди, скористався досудовим порядком вирішення цього питання, надіславши відповідачу супровідним листом від 22.02.2013р. за №15/1475 проект змін до п.п. 3 та 5 цього Договору. Однак останній відмовився його підписати.
Дії позивача стосовно досудового врегулювання питання щодо внесення змін у Договір оренди спростовують доводи відповідача про те, що міська рада в односторонньому порядку змінила умови Договору оренди, затвердивши нові розміри нормативної грошової оцінки земельної ділянки та орендної плати. Саме по собі рішення Житомирської міської ради №498 від 24.01.2013р. не може бути підставою для обчислення нового розміру орендної плати, а є лише передумовою для внесення змін у Договір оренди.
У статті 654 ЦК України зазначено, що зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Так, статтею 288 ПК України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. За приписами ст. 21 Закону про оренду саме у договорі оренди встановлюється розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю. Відповідно, жодним іншим документом останні встановлюватися не можуть.
Все вище викладене у сукупності доводить наявність всіх підстав для внесення змін у Договір оренди за рішенням суду, при прийняття якого суд також задовольняє клопотання позивача про вихід за межі позовних вимог відповідно до п. 2 ч.1 ст. 83 ГПК України.
Згідно з частиною третьою статті 653 ЦК України, якщо договір змінюється в судовому порядку, зобов'язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.
Про рішення суду, які підставу зміни зобов'язання між сторонами йдеться у ст. ст. 11 та 16 Цивільного кодексу України. Саме рішення господарського суду , зокрема, його резолютивна частина, виступатиме правопосвідчуючим документом зміни договірного зобов'язання, викладеного у п.п. 3 та 5 Договору оренди та не потребує укладення між сторонами угоди на його виконання. У зв'язку з цим, наказ господарського суду, як виконавчий документ, не видається.
Відповідно до ч. 5 ст. 49 ГПК України сплата судового збору покладається на відповідача. Витрати на послуги адвоката йому не відшкодовуються.
Керуючись ст.ст. 4-3, 4 -7, 33,43, 49, ст. 82, п.2 ч.1 ст. 83, ст.ст. 84-85 ГПК України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Внести зміни до п.3 та п.5 Договору оренди земельної ділянки від 03 грудня 2004 року, укладеного між Житомирською міською радою (10014, м. Житомир, майдан С.П.Корольова 4/2, ідентифікаційний код 13576954) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Поліська технічна компанія" (10014, місто Житомир, Корольовський район, вул. Театральна, будинок 9/5, код ЄДРПОУ 31600106), зареєстрованого у Житомирській регіональній філії центру ДЗК 01 лютого 2005 року за № 040520900009, виклавши їх в наступній редакції:
" п.3. Нормативна грошова оцінка становить 1 037 538 грн. 29 коп.;
"п.5. Орендна плата становить 32 937грн. 69 коп. в рік. Коефіцієнт співвідношення орендної плати до земельного податку при цьому становить 3,175".
Зміни для сторін договору набирають чинності в день набрання рішенням суду законної сили.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліська технічна компанія" ( 10014, місто Житомир, Корольовський район, вул. Театральна, будинок 9/5, код ЄДРПОУ 31600106) на користь Житомирської міської ради (10014, м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова , 4/2 , код ЄДРПОУ 13576954) - 1147,00 грн. судового збору.
Видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 14.05.14р.
Суддя Машевська О.П.
Віддрукувати:
1- у справу
2- позивачу (простою)
3- відповідачу (реком. з повід.)
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2014 |
Оприлюднено | 15.05.2014 |
Номер документу | 38661562 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Машевська О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні