Ухвала
від 12.05.2014 по справі 2а-10456/12/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 травня 2014 року м. Київ К/800/30719/13

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :

Головуючого Моторного О.А.

Суддів Борисенко І.В.,

Кошіля В.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Підприємства з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»

на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.09.2012

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 30.05.2013

у справі № 2а-10456/12/2670

за позовом Підприємства з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна»

до Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби

про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.09.2012, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 30.05.2013, відмовлено в задоволенні адміністративного позову про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби від 09.07.2012 № 0001361520.

В касаційній скарзі позивач просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального права.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що за результатами проведеної відповідачем камеральної перевірки податкової звітності з плати за землю позивача за 2012 рік, складено акт від 20.06.2012 № 124/15-2/30603572, яким встановлено, що платником податків при визначенні суми орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, невірно застосовано розмір нормативної грошової оцінки, що стало причиною заниження податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності за 2012 рік на суму 1 157 112, 77 грн., в тому числі за січень-квітень 2012 року на суму 385 704, 25 грн.

На підставі акта перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0001361520 від 09.07.2012, яким відповідно до пп. 54.3.2 п. 54.3.ст. 54 Податкового кодексу України та п. 123.1 ст. 123 цього Кодексу, за порушення вимог пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271, п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, позивачу визначено суму грошового зобов'язання за платежем «орендна плата за землі державної та комунальної власності» в розмірі 578 556, 37 грн., в тому числі 385 704, 25 грн. - основний платіж, 192 852, 12 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суди попередніх інстанцій виходили з наступного, з чим погоджується суд касаційної інстанції.

Порядок оподаткування землі в Україні, починаючи з 01.01.2011, визначається розділом ХІІІ «Плата за землю» Податкового кодексу України. Питання орендної плати за землю врегульовані статтею 288 Податкового кодексу України.

Відповідно до норм Податкового кодексу України, який визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету суб'єктами господарювання, які орендують земельні ділянки державної і комунальної власності, визначається відповідно до умов договору, але з урахуванням вимог підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, тобто, не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII Кодексу; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII Кодексу.

Разом з тим, статтею 271 ПКУ визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XIII ПКУ, а у разі, якщо нормативну грошову оцінку не проведено - площа земельних ділянок.

Матеріали справи свідчать, 09.11.2004 між позивачем (Орендарем) та Бориспільською міською радою Київської області (Орендодавцем) було укладено нотаріально посвідчений договір оренди землі строком на 10 років (реєстраційний запис за № 5294), відповідно до якого позивачу передавалась у строкове платне користування земельна ділянка загальною площею 0,172 га, яка належить до земель несільськогосподарського призначення, для комерційних потреб (під існуючу АЗС), та розташована у м. Бориспіль по вул. Луговій, 1.

Також, 16.03.2005 між позивачем (Орендарем) та Бориспільською міською радою Київської області (Орендодавцем) було укладено нотаріально посвідчений договір оренди землі строком на 25 років (реєстраційний запис за № 861), відповідно до якого позивачу передавалась у строкове платне користування земельна ділянка загальною площею 9,93 га, яка належить до земель несільськогосподарського призначення, під будівництво складу зберігання паливо-мастильних матеріалів, та розташована у м. Бориспіль по вул. Північній (кадастровий номер земельної ділянки -3210500000:03:007:0007).

У відповідності до п. 9 вказаних Договорів оренди землі (з урахуванням змін внесених нотаріально посвідченими Договорами про внесення змін від 11.05.2007, реєстраційні запис №3636 та №3637), розмір орендної плати переглядається один раз на 1 рік у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розміру процентної ставки орендної плати на відповідну категорію земель за цільовим призначенням; зміни розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки; зміни розмірів ставки земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках передбачених законодавством.

16.05.2012 Підприємство "ЛУКОЙЛ-Україна" подало до Бориспільської ОДПІ податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік (вх. № 9026681098), в якій задекларовано суму податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної власності, що підлягає сплаті, у розмірі 571 889, 52 грн. за рік (в т.ч. 47 657, 46 грн. - щомісячно).

Протягом лютого-червня 2012 року позивачем сплачувались до державного бюджету суми орендної плати за вказані земельні ділянки за період січень-травень 2012 року у розмірах, передбачених договорами оренди землі, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями платіжних доручень.

Статтею 271 Податкового кодексу України, доповненою пунктом 2, закріплено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період).

Так, в матеріалах справи наявні рішення Бориспільської міської ради Київської області від 23.12.2010 за № 142-2-VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки міста Борисполя», згідно якого було затверджено розроблену у 2009 році нормативну грошову оцінку земель у м. Борисполі та лист Відділу Держкомзему у м. Бориспіль Київської області від 30.03.2012 №339, наданий у відповідь на запит відповідача від 12.03.2012 №198/9/15-2, згідно якого розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що знаходилися(ться) у користування Підприємства «ЛУКОЙЛ-Україна» протягом 2011 - 2012 років становить 682 444, 40 грн. (м. Бориспіль, вул. Лугова, 1) та 20 588 862, 00 грн. (м. Бориспіль, вул. Північна), що підтверджують факт зміни протягом 2011 - 2012 років розмірів нормативної грошової оцінки орендованих позивачем земельних ділянок.

Також, встановлено, що прийняте Бориспільською міською радою Київської області рішення від 23.12.2010 «Про затвердження нормативної грошової оцінки міста Борисполя» було оприлюднене на офіційному сайті Бориспільської міської ради у розділі документи - рішення міської ради - 2010 рік - грудень - 23.

За наведених обставин, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли вірного висновку про правомірність прийняття податковим органом спірного податкового повідомлення-рішення від 09.07.2012 № 0001361520.

Доводи, наведені скаржником в касаційній скарзі, колегією суддів відхиляються, оскільки вони не спростовують обставин, що на підставі належних та допустимих доказів встановлені судами попередніх інстанцій.

Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку, що судами першої та апеляційної інстанцій належним чином з'ясовані обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішень судів не встановлено.

Керуючись статтями 220 1 , 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Підприємства з іноземними інвестиціями «ЛУКОЙЛ-Україна» - відхилити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.09.2012 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 30.05.2013.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав і в порядку, установленому статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: (підпис) О.А. Моторний Судді (підпис) І.В. Борисенко (підпис) В.В. Кошіль

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення12.05.2014
Оприлюднено16.05.2014
Номер документу38692841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10456/12/2670

Ухвала від 07.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

Постанова від 19.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 14.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 01.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні