Головуючий у 1 інстанції - Спасова Н.В.
Суддя-доповідач - Лях О.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2014 року справа №805/17448/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі:
судді-доповідача Лях О.П.,
суддів: Нікуліна О.А., Жаботинської С.В.,
при секретарі судового засідання - Іваненко О. В.,
за участю:
представника позивача - Шинкарьової І.С. за довіреністю
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 05 березня 2014 року у справі № 805/17448/14 за позовом Державної фінансової інспекції в Донецькій області до Фінансового управління Краматорської міської ради про зобов'язання виконати вчинити певні дії ,-
В С Т А Н О В И В:
Державна фінансова інспекція в Донецькій області звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Фінансового управління Краматорської міської ради про зобов'язання відповідача виконати вимоги пункту 2.1 пункту 2 вимоги від 20.08.2013 року № 05-08-15/9743, а саме: прийняти заходи щодо забезпечення надходження недоотриманих коштів до загального фонду Краматорського міського бюджету на суму 10831,37 грн. шляхом стягнення в судовому порядку з ПП «Візіт» суми заборгованості у розмірі 10831,37 грн., яка виникла за договорами, укладеними Управлінням житлово-комунального господарства Краматорської міської ради з цим підприємством.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 05 березня 2014 року в задоволенні адміністративного позову - відмовлено.
В апеляційній скарзі позивач, а під час апеляційного розгляду справи представник позивача, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представника позивача , перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю визначає Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-ХІІ (надалі Закон України N 2939-ХІІ).
Статтею 113 Бюджетного кодексу визначені повноваження органів державного фінансового контролю з контролю за дотриманням бюджетного законодавства, до яких, серед іншого, належить здійснення контролю за: цільовим та ефективним використанням коштів державного бюджету та місцевих бюджетів (включаючи проведення державного фінансового аудита); веденням бухгалтерського обліку, а також складанням фінансової і бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету; станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудита у розпорядників бюджетних коштів.
У період з 27.06. 2013 року по 09.08. 2013 року, відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України в Донецькій області на ІІ-й квартал 2013 року, фінансовими інспекторами Державної фінансової інспекції в Донецькій області проведено планову ревізію Краматорського міського бюджету та фінансово-господарської діяльності у фінансовому управлінні Краматорської міської ради за період з 01.02.2010 року по 30.06.2013 року.
За наслідками проведення ревізії складений акт № 08-13/016 від 14.08.2013 року (а.с.11-54).
20 серпня 2013 року Державною фінансовою інспекцією в Донецькій області на підставі висновків акту ревізії прийнято та спрямовано на адресу начальника Фінансового управління Краматорської міської ради Вимогу № 05-08-08- 15/9743 про усунення порушень, виявлених ревізією, зокрема прийняти заходи щодо забезпечення надходження недоотриманих коштів до загального фонду Краматорського міського бюджету на суму 12796,88 гривень.» (а.с.7-10).
Відповідно до ч.2 ст.15 Закону України № 2939-ХІІ законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Згідно п.1 ч.І ст.8 Закону України № 2939-ХІІ орган державного фінансового контролю здійснює контроль за усуненням виявлених недоліків і порушень.
Пунктом 10 ст.10 Закону України № 2939-ХІІ встановлено, що органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Як вбачається із матеріалів справи позивач просить зобов'язати Фінуправління Краматорської міськради вчинити дії по стягненню у судовому порядку з ПП «Візіт» суми заборгованості у розмірі 10831,37 грн., яка виникла за договорами, укладеними Управлінням житлово-комунального господарства Краматорської міської ради з цим підприємством.
Однак, вчинення саме таких дій не вимагалось п. 2.1. листа - вимоги ДФІ в Донецькій області від 20.08.2013 року № 05-08-08-15/9743.
Повноваження, завдання, функції, права Фінуправління Краматорської міськради визначені Положенням про фінансове управління Краматорської міської ради, затвердженим рішенням міської ради від 14.06.2006 року №2/У-4 ( а.с. 97-100)
Пунктом 3.9 вказаного Положення, на якій посилається представник позивача, обґрунтовуючи наявність у відповідача повноважень здійснити дії з виконання Вимоги № 05-08-08-15/9743 шляхом стягнення з ПП «Візіт» боргу у судовому порядку, визначена така функція управляння: « організовує виконання бюджету міста. Разом з іншими структурними підрозділами міської та селищних рад, державною податковою службою, відділеннями Державного казначейства забезпечує надходження доходів до бюджету міста та вживає заходи до ефективного витрачання бюджетних коштів»
Статтею 78 Бюджетного кодексу України регламентується виконання місцевих бюджетів. Відповідно до ч.1 зазначеної статті Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних місцевих рад або сільські голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) забезпечують виконання відповідних місцевих бюджетів. Місцеві фінансові органи здійснюють загальну організацію та управління виконанням відповідного місцевого бюджету, координують діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.
Відповідно до ч. 4 ст.78 БК України місцевий фінансовий орган за участю органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, у процесі виконання місцевого бюджету за доходами здійснює прогнозування та аналіз доходів відповідного бюджету.
Згідно абзацу 2 ч. 5 ст. 78 БК України органи, що контролюють справляння надходжень бюджету, забезпечують своєчасне та в повному обсязі надходження до місцевих бюджетів податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів місцевих бюджетів відповідно до законодавства.
Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців Серії ААВ № 365522 Управління житлового та комунального господарства Краматорської міської ради є юридичною особою (а.с.122)
Крім того, суд першої інстанції правильно прийняв до уваги вжиті фінуправління заходи з виконання п. 2.1 Вимоги, зокрема, лист від 09.09.2013 року за № 01.01.-33/3925, яким заступник міського голови Панков А.В. вимагав від УЖКГ вжити заходи щодо забезпечення надходження недоотриманих коштів до загального фонду Краматорського міського бюджету (а.с.108); доповідна записка, в якій пропонувалось органам, що забезпечують надходження до бюджету, посилити контроль за правильністю та своєчасність надходження до бюджету платежів, ввести облік в розрізі платників (а.с.110); копія позовної заяви УЖКГ (а.с.74-77) та ухвали Господарського суду Донецької області від 10.01.2014 року( а.с.73)
За таких обставин, враховуючи наведені норми законів, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції прийняв рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а потому підстав для його скасування не вбачається.
На підставі викладеного, керуючись ст. 195, 196, 198, 200, ч. 2 ст. 205, ст. 207, ст. 211, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 05 березня 2014 року у справі № 805/17448/14 за позовом Державної фінансової інспекції в Донецькій області до Фінансового управління Краматорської міської ради про зобов'язання виконати вчинити певні дії - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 05 березня 2014 року у справі № 805/17448/14 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.
В повному обсязі ухвалу складено 15 травня 2014 року.
Колегія суддів: О.П. Лях
О.А. Нікулін
С.В. Жаботинська
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2014 |
Оприлюднено | 20.05.2014 |
Номер документу | 38706584 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Лях О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні