ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"13" травня 2014 р.Справа № 921/374/14-г/4
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Бурди Н.М.
Розглянув справу
за позовом Заступника прокурора м. Тернополя в інтересах держави, бул. Т.Шевченка, 7, м. Тернопіль в особі Тернопільської міської ради вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль
до Приватного підприємства "МВМ", вул. Чумацька, 14, м. Тернопіль
про внесення змін у договір оренди землі від 19.07.2002р.
За участю представників сторін:
прокуратури: прокурор прокуратури м. Тернополя - Ковальчук О.Р. посвідчення № 001015 від 20.08.2012 р.)
позивача: не з'явився
відповідача: представник - Авдєєнко В.В. (довіреність № 10 від 30.04.2014 р.)
Суть справи:
В розпочатому судовому засіданні представникам сторін процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22, 29, 81-1 ГПК України, роз'яснено.
Заступник прокурора м. Тернополя в інтересах держави бул. Т.Шевченка, 7, м. Тернопіль в особі Тернопільської міської ради вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль звернувся до господарського суду Тернопільської області з позовною заявою до відповідача - Приватного підприємства "МВМ" вул. Чумацька, 14, м. Тернопіль про внесення змін у договір оренди землі від 19.07.2002р.
В судовому засіданні, що відбулося 30.04.2014р., представник прокуратури позовні вимоги підтримав та згідно супровідного листа №119-1704вих/14 від 30.04.2014р. подав докази надіслання на адресу відповідача листів №4590/07 від 30.12.2013р., №158/08 від 21.01.2014р. та примірник газети "Тернопіль вечірній" № 29(1713) від 13.07.2013р.
Представник відповідача в даному судовому засіданні заперечив проти позовних вимог.
08.05.2014р. в судовому засіданні представник відповідача подав заперечення б/н від 08.05.2014р. на позовну заяву у якій як на підставу своїх заперечень посилається на те, що :
- рішення Тернопільської міської ради №6/35/14 від 12.07.2013р., яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Тернополя, прийняття якого визначена позивачем як підстава для внесення змін у договір від 19.07.2002р., оспорено відповідачем в судовому порядку до Тернопільського міськрайонного суду;
- крім того, відповідач вважає, що позивачем не дотримана процедура внесення змін у договір, передбачена ст. 181 ГК України , а надіслані на адресу ПП "МВМ " листи не можуть вважатися належним доказом надіслання йому (відповідачу) проекту договору з пропозицією внесення змін у нього.
Також у даному судовому засіданні представник відповідача просив витребувати у міської ради інформацію щодо показників, які були взяті до уваги при визначенні нової нормативно-грошової оцінки землі.
13.05.2014р. в судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав. Представником прокуратури подано супровідний лист № 06-09/693 від 12.05.2014р. про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок площею 0,2826 га за адресою: м. Тернопіль, вул. Чернівецька, 44б, які перебувають у користуванні ПП "МВМ", а також клопотання № 119-1958вих/14 від 12.05.2014р., у якому, у зв'язку з допущеною помилкою, просив викласти другий абзац четвертої сторінки позовної заяви в наступній редакції: "Таким чином, розмір орендної плати в місяць, який мав би бути прописаний у договорі оренди землі, з врахуванням нормативно-грошової оцінки орендованої земельної ділянки у 2014 році становить 10 715,51грн.", яке прийнято судом до розгляду.
Крім того, в даному судовому засіданні представником прокуратури подано пояснення щодо визначення розміру орендної плати за земельну ділянку згідно договору оренди землі від 19.07.2002р.
Представник відповідача заперечив та заявив клопотання про витребування у міської ради нормативно-грошової оцінки, як окремого документу, а не витягу з неї (як надав представник прокуратури), яке судом відхилено, з огляду на те, що предметом спору у справі є внесення змін у оренди землі, а не правомірність визначення нормативної грошової оцінки землі, що затверджена рішенням Тернопільської міської ради №6/35/14 від 12.07.2013р.
У відповідності до ст. 77 ГПК України розгляд справи відкладався на 30.04.2014р. та на 08.05.2014р. для надання можливості сторонам подати витребувані судом документи та прийняти участь у розгляді даної справи.
Технічна фіксація (звукозапис) судового процесу у відповідності до ст. 81-1 ГПК України не здійснювалась за відсутності відповідного клопотання представників сторін.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представників сторін, господарським судом встановлено наступне:
- 19 липня 2002р. між Тернопільською міською радою (надалі - Орендодавець) та ПП "МВМ" (надалі - Орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, посвідчений 19.07.2002р. завідуючою Першої Тернопільської державної нотаріальної контори Кашанською М.І., зареєстрований в реєстрі за №3592, зареєстрований у виконавчому комітеті Тернопільської міської ради, про що в книзі державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис №520 від 19.07.2002р.;
- згідно з умовами зазначеного Договору (п. п. 1-3) Орендодавець на підставі рішення Тернопільської міської ради від 11.07.2001р. надав, а Орендар прийняв у тимчасове користування на умовах оренди терміном на 25 років (до 11.07.2026р.) земельну ділянку загальною площею 1,6526 га, яка розташована в м. Тернополі за адресою: вул. Чернівецька, 44б для обслуговування викуплених будівель і споруд (п.п. 1-2 Договору);
- пунктом 5 Договору передбачено, що орендна плата за землю вноситься землекористувачем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця у розмірі 3534,98 грн. з врахуванням коефіцієнту індексації грошової оцінки земель, встановленого відповідно до чинного законодавства, на рахунок місцевого бюджету №332113810900002 в УДК в Тернопільській області, ЗКПО 23588119, по коду бюджетної класифікації України 13050200 "Орендна плата за землю з юридичних осіб";
- згідно з п. 8 Договору Сторони дійшли згоди про те, що Орендодавець має право вимагати від Орендаря збільшення розміру орендної плати у разі збільшення відповідно до законодавства України та з інших мотивів середньої ставки земельного податку.
12 липня 2013 року 35 сесією шостого скликання Тернопільської міської ради прийнято рішення №6/35/14 "Про грошову оцінку земель м. Тернополя", яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Тернополя; затверджено економіко-планувальне зонування території та грошову оцінку одного квадратного метра земель міської забудови різного функціонального використання в розрізі економіко-планувальних зон, п.7 даного рішення зобов'язано використовувати дані нормативної грошової оцінки земель міста з 01.01.2014р.;
- зазначене рішення оприлюднене у відповідності до вимог ст. 271 Податкового кодексу України у газеті Тернопільської міської ради "Тернопіль вечірній " від 13.07.2013р. №29 (1713), примірник якої долучений позивачем до матеріалів справи.
Згідно листа Відділу Держземагентства у м. Тернополі Тернопільської області №07-09/529 від 10.04.2014р. та поданих відділом Держземагентства у м. Тернополі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, нормативна грошова оцінка орендованої ПП "МВМ" земельної ділянки загальною площею 1,6526 га, що знаходиться за адресою : м. Тернопіль, вул. Чернівецька, 44б (договір оренди земельної ділянки №520 від 19.07.2002р.) станом на 01.01.2014р. складає 4 286 203 грн. 28 коп.
З огляду на зазначене, позивач вказує, що розмір орендної плати з урахуванням зміненої нормативно грошової оцінки повинен становити 10 715 грн. 51 коп. в місяць.
В обґрунтування заявлених ним вимог позивач посилається на скерування Тернопільською міською радою на адресу ПП "МВМ" листів №4590/07 від 30.12.2013р. та №158/08 від 21.01.2014р., факт надіслання яких підтверджується копіями фіскальних чеків №7480 від 31.12.2013р. про надіслання списку рекомендованих листів за №2349 (ф.103) та № 4304 від 27.01.2014р. про надіслання списку рекомендованих листів за №180 (ф.103), якими повідомлено про необхідність перерахунку суми орендної плати у відповідності до нормативної грошової оцінки земель міста Тернополя, затвердженої рішенням Тернопільської міської ради №6/35/14 від 12.07.2013р.
Матеріали справи свідчать, що у позасудовому порядку досягти згоди щодо зміни умов Договору сторонам не вдалося, що стало підставою для звернення прокурора з позовом про внесення змін у договір оренди землі від 19.07.2002р. шляхом викладення пункту 5 Договору у наступній редакції: "п.5 Орендна плата за землю вноситься землекористувачем за базовий податковий (звітний) період , який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступним за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця у розмірі 10715 грн. 51 коп. з врахуванням коефіцієнту індексації грошової оцінки земель, встановленого відповідно до чинного законодавства, на рахунок місцевого бюджету №332113810900002 в УДК в Тернопільській області, ЗКПО 23588119, по коду бюджетної класифікації України 13050200 "Орендна плата за землю з юридичних осіб" .
Проаналізувавши подані позивачем докази в обґрунтування заявлених ним вимог та заперечення відповідача по суті заявленого позову, оцінивши їх в сукупності, прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення, враховуючи наступне:
Згідно до ст.14 Конституції України та ст. 1 Земельного кодексу України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Відповідно ст.ст.142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади безпосередньо або через органи самоврядування, в межах їх повноважень, визначених законом, шляхом прийняття рішень, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку.
Статтею 121 Конституції України, ст.ст. 2,29 ГПК України передбачено, що прокуратура забезпечує представництво інтересів громадян або держави в суді із зазначенням органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. Підставою представництва інтересів держави в судах, згідно ст.36 1 Закону України "Про прокуратуру" є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів, внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються між ними або державою.
В рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999р. у справі № 1-1/99 зазначено, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, тому прокурор, у кожному конкретному випадку, з посиланням на законодавство, самостійно визначає, в чому саме відбулося, чи може відбутися, порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо.
Заявлений заступником прокурора м. Тернополя в інтересах держави в особі Тернопільської міської ради позов відповідає вимогам Законів України "Про прокуратуру", "Про місцеве самоврядування в Україні" та Податкового кодексу України і підлягає до розгляду по суті.
Спірні правовідносини сторін виникли із договору оренди землі, тобто є земельними правовідносинами, а тому підпадають під правове регулювання Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі" (надалі - Закон), законів України, інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них .
Згідно ст.626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст.628 Цивільного кодексу України). Відповідно до ст.629 цього ж Кодексу договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Статтями 193 Господарського Кодексу України та 526 Цивільного Кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Стаття 206 Земельного кодексу України вказує, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Відповідно до статті 1 Закону "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Вимогами статті 13 Закону передбачено, договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст. 21 зазначеного Закону встановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Згідно ст.15 Закону України „Про оренду землі" умови щодо орендної плати із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату, а також щодо використання та цільового призначення земельної ділянки є істотними умовами договору. Відповідно до ст. 24 цього ж Закону орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема, своєчасного внесення орендної плати.
Обов'язок землекористувача щодо своєчасної оплати земельного податку або орендної плати встановлений також статтею 96 Земельного кодексу України.
Як установлено пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Статтею 632 ЦК України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Розглядувані судом правовідносини сторін з приводу оренди землі випливають із договору оренди земельної ділянки від 19.07.2002р., згідно з умовами якого Орендар зобов'язався вносити орендну плату за землю щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, у розмірі 3534,98 грн. з врахуванням коефіцієнту індексації грошової оцінки земель, встановленого відповідно до чинного законодавства (п. 5 Договору).
Згідно поданих відділом Держземагентства у м. Тернополі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а також листа Відділу Держземагентства у м. Тернополі Тернопільської області №07-09/529 від 10.04.2014р. нормативна грошова оцінка орендованої ПП "МВМ" земельної ділянки загальною площею 1,6526 га, що знаходиться за адресою : м. Тернопіль, вул. Чернівецька, 44б у 2014 році складає 4 286 203 грн. 28 коп., у зв'язку з чим згідно розрахунку позивача, здійсненого з врахуванням вимог п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу,яким встановлено, що розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки землі, місячний розмір орендної плати повинен становити 10 715 грн. 51 коп.
У п. 8 Договору Сторони дійшли згоди про те, що Орендодавець має право вимагати від Орендаря збільшення розміру орендної плати у разі збільшення відповідно до законодавства України та з інших мотивів середньої ставки земельного податку
Пунктом 14.1.125 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів;
У відповідності з п.5 статті 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Частиною 1 статті 13 цього Закону встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема: визначення розміру земельного податку, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Щодо земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється річна сума податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності, а відтак прийняте Тернопільською міською радою рішення від 12.07.2013р. №6/35/14 "Про грошову оцінку земель м. Тернополя" є підставою для внесення змін у договір оренди земельної ділянки від 19.07.2002р.
Відповідно до частини першої статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного вказаною нормою зазначеного Кодексу.
Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Частинами 2, 3 ст. 188 ГК України передбачено, що сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. При цьому, сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
Також ч.4 вказаної статті ГК України передбачено, що у разі коли сторони не досягли згоди щодо зміни договору, зацікавлена сторона має право передати спір на вирішення суду. Спори пов'язані із зміною та розірванням господарських договорів, відповідно до ст.12 ГПК України підвідомчі господарським судам України.
Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору як в добровільному порядку, так і в разі незгоди однієї із сторін - за рішенням суду на вимогу іншої сторони, у випадках встановлених законом або договором.
Так у пункті 12 Договору Сторони дійшли згоди про те, що спори, пов'язані з орендою землі, вирішуються у судовому порядку.
В процесі розгляду спору судом встановлено факт дотримання позивачем передбаченого ст.188 ГК України порядку внесення змін до договору шляхом надіслання на адресу відповідача листів №4590/07 від 30.12.2013р. та №158/08 від 21.01.2014р. ( факт надіслання підтверджується копіями фіскальних чеків №7480 від 31.12.2013р. про надіслання списку рекомендованих листів за №2349 (ф.103) та № 4304 від 27.01.2014р. про надіслання списку рекомендованих листів за №180 (ф.103)) з пропозицією внесення таких змін і не досягнення при цьому згоди.
Частиною 2 ст. 34 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Згідно зі ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Судом також встановлено наявність підстави для зміни розміру орендної плати у договорі через його невідповідність встановленому законом розміру, а відтак Тернопільська міська рада вправі вимагати від орендаря - ПП "МВМ" приведення договору оренди землі від 19.07.2002р. у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами вимог законодавства, обов'язкового для позивача і відповідача.
Враховуючи вищевикладене та беручи до уваги, що рішення Тернопільської міської ради від 12.07.2013р. за №6/35/14 "Про грошову оцінку земель м. Тернополя" набрало чинності та не скасовано, суд визнає позовні вимоги заступника прокурора м. Тернополя заявлені в інтересах держави в особі Тернопільської міської ради про внесення змін у договір оренди земельної ділянки від 19.07.2002р. шляхом викладення пункту 5 Договору у наступній редакції: "п.5 Орендна плата за землю вноситься землекористувачем за базовий податковий (звітний) період , який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступним за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця у розмірі 10715 грн. 51 коп. з врахуванням коефіцієнту індексації грошової оцінки земель, встановленого відповідно до чинного законодавства, на рахунок місцевого бюджету №332113810900002 в УДК в Тернопільській області, ЗКПО 23588119, по коду бюджетної класифікації України 13050200 "Орендна плата за землю з юридичних осіб" обґрунтованими, заявленими відповідно до вимог чинного законодавства, такими, що підтверджуються належними доказами та підлягають задоволенню.
Заперечення відповідача, викладені ним у запереченні б/н від 08.05.2014р. на позовну заяву, судом оцінюються критично та до уваги не приймаються, як такі, що не відповідають фактичним обставинам і матеріалам справи та суперечать вимогам чинного законодавства, що регулює спірні відносини.
Відповідно до ст.ст.44,49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати стягуються з відповідача в дохід Державного бюджету України, оскільки прокурор звільнений від його сплати відповідно до Закону України "Про судовий збір".
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Внести зміни до укладеного між Тернопільською міською радою (46001, вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль, ідент. код 34334305) та Приватним підприємством "МВМ" (46009, вул. Чумацька, 14, м. Тернопіль, ідент. код 24628453) договору оренди землі від 19.07.2002р., зареєстрований в реєстрі за №3592, зареєстрований у виконавчому комітеті Тернопільської міської ради, про що в книзі державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис №520 від 19.07.2002р., шляхом викладення пункту 5 Договору у наступній редакції: "п.5 Орендна плата за землю вноситься землекористувачем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступним за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця у розмірі 10 715 (десять тисяч сімсот п'ятнадцять) грн. 51 коп. з врахуванням коефіцієнту індексації грошової оцінки земель, встановленого відповідно до чинного законодавства, на рахунок місцевого бюджету №332113810900002 в УДК в Тернопільській області, ЗКПО 23588119, по коду бюджетної класифікації України 13050200 "Орендна плата за землю з юридичних осіб"
3. Стягнути з Приватного підприємства "МВМ", вул. Чумацька, 14, м. Тернопіль, ідент. код 24628453 в доход Державного бюджету України 1218 (одну тисячу двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. судового збору.
Наказ видати після вступу рішення у законну силу.
На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу через місцевий господарський суд, який розглянув справу.
Повне рішення складено 16.05.2014р.
Суддя Н.М. Бурда
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2014 |
Оприлюднено | 20.05.2014 |
Номер документу | 38716788 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Бурда Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні