cpg1251
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-602, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Сичова О.П.
Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.
УХВАЛА
іменем України
"12" травня 2014 р. Справа № 806/71/14
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Бучик А.Ю.
суддів: Майора Г.І.
Одемчука Є.В.,
при секретарі Городнюк В. М. ,
за участю
представників позивача Ковтуна М.К., Ковтуна В.М.
представника відповідача Чуріна Р.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Лакма Полісся" на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "26" березня 2014 р. у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Лакма Полісся" до Управління Держземагентства у Житомирському районі Житомирської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії ,
ВСТАНОВИВ:
У січні 2014 року ТОВ "Торговий дім "Лакма-Полісся" звернулося до суду з адміністративним позовом про зобов'язання управління Держземагентства у Житомирському районі Житомирської області погодити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою м.Житомир вул.Домбровського 44а (№1810136300:08:013:0016), провести державну реєстрацію земельної ділянки та надати товариству витяг із Державного земельного кадастру в двотижневий термін з дня набрання законної сили рішення суду.
Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 26 березня 2014 року адміністративний позов задоволено частково. Зобов'язано управління Держземагентства у Житомирському районі Житомирської області розглянути технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою м. Житомир вул. Домбровського 44а (№ 1810136300:08:013:0016) та вирішити питання щодо її погодження з метою проведення державної реєстрації вищезазначеної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.
В апеляційній сказі ТОВ "Торговий дім "Лакма Полісся" просить скасувати вказану постанову через порушення судом норм процесуального права та ухвалити нове рішення про зобов'язання відповідача погодити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в оренду загальною площею 0,0120 га для будівництва та обслуговування будівель ТОВ "Торговий дім "Лакма-Полісся" м.Житомир, вул. Домбровського 44А.
Апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Між сторонами виник спір через непогодження управлінням Держземагентства у Житомирському районі Житомирської області технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та проведення державної реєстрації земельної ділянки із наданням позивачу витягу із Державного земельного кадастру.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції обґрунтовано виходив з того, що відповідач, повертаючи на доопрацювання технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) діяв неправомірно.
Як слідує з мотивів та доводів апеляційної скарги, товариство не погоджується із способом захисту свого порушеного права, який обрав суд першої інстанції. Щодо фактичних обставин справи, товариством останні не оспорюються та не піддаються сумніву, як такі, що відповідають дійсності та не потребують повторного перегляду.
Щодо мотивів апелянта про неправильне застосування судом першої інстанції норм процесуального права, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно ч. 1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що за своєю правовою природою, відповідно до норм чинного законодавства, компетенція відповідача щодо погодження технічної документації, проведення державної реєстрації земельної ділянки та надання витягу із Державного земельного кадастру є дискреційним повноваженням та виключною функцією уповноваженого органу.
Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов'язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.
Отже, дискреційне право органу державної влади обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.
Наділивши державні органи дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному органу держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення.
Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 р. на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Також Постановою ВАСУ від 21.10.2010 р. № П-278/10 встановлено, що з огляду на положення КАС України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Таким чином, судом першої інстанції зроблено вірний висновок, що позовні вимоги щодо зобов'язання відповідача погодити технічну документацію, провести державну реєстрацію земельної ділянки та надати витяг із Державного земельного кадастру є формою втручання в дискреційні повноваження відповідача та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Також колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що судом першої інстанції з метою належного захисту прав та інтересів позивача вірно застосовано положення ч. 2 ст. 11 КАС України, відповідно до яких, суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлено з додержанням вимог матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу товарства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Лакма Полісся" залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "26" березня 2014 р. - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик
судді: (підпис) Г.І. Майор
(підпис) Є.В.Одемчук
З оригіналом згідно: суддя
Повний текст cудового рішення виготовлено "13" травня 2014 р.
Роздруковано та надіслано:
1- в справу:
2 - позивачу/позивачам: Товарство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Лакма Полісся" вул.Ватутіна,81 А,м.Житомир,10001
3- відповідачу/відповідачам: Управління Держземагентства у Житомирському районі Житомирської області вул. Мала Бердичівська, 17,м.Житомир,10014
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2014 |
Оприлюднено | 21.05.2014 |
Номер документу | 38741331 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Бучик А.Ю.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Сичова Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні