Ухвала
від 13.05.2014 по справі 818/9140/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2014 р.Справа № 818/9140/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Жигилія С.П.

Суддів: Дюкарєвої С.В. , Перцової Т.С.

за участю секретаря судового засідання Мороз Є.В.

представника позивача Блінової С.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 13.03.2014р. по справі № 818/9140/13-а

за позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі Качанівського газопереробного заводу

до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації , Управління "Центр надання адміністративнихпослуг у м. Суми" третя особа Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області

про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИЛА:

Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" в особі Качанівського газопереробного заводу (далі - позивач, ПАТ "Укрнафта" в особі Качанівський ГПЗ) звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації (далі - відповідач-1, Департамент), Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" (далі - відповідач-2, Управління, ЦНАП), третя особа Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області, в якому просить суд:

- визнати незаконними дії Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" щодо відмови у реєстрації заяв позивача від 17.05.2013 р.;

- визнати протиправними та скасувати повідомлення про відмову видане Управлінням "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" від 31.05.2013 р. за №№ 832, 833;

- визнати незаконними дії Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації щодо відмови у видачі позивачу дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році;

- визнати протиправними та скасувати рішення Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації про відмову у видачі дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році від 17.07.2013 р. та 06.12.2013 р.;

- зобов'язати Департамент екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації видати позивачу дозволи та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році з 17.07.2013 року.

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 13.03.2014 року адміністративний позов ПАТ "Укрнафта" в особі Качанівського газопереробного заводу до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації, Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми", третя особа Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов'язання вчинити дії - задоволено частково.

Зобов'язано Департамент екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації (40030, м. Суми, пл. Незалежності, 2, код ЄДРПОУ 38136517) видати ПАТ "Укрнафта" (04053, м. Київ, пров. Несторівський, 3-5, код ЄДРПОУ 00135390) в особі Качанівського газопереробного заводу (42730, Сумська область, Охтирський район, с. Мала Павлівка, вул. Центральна,1, код 00137041) дозволи та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році згідно заяв від 25 листопада 2013 року реєстраційні номери 1213, 1215.

В іншій частині позовних вимог - відмовлено.

Департамент, не погодившись із вказаною постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить суд апеляційної інстанції постанову Сумського окружного адміністративного суду від 13.03.2014 року по справі № 818/9140/13-а скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає про порушення судом першої інстанції норм Конституції України, п.1 ч.1 ст.7, ч.7 ст.9, п.3 ч.1 ст.161 КАС України, Закону України «Про відходи», п. 1 розділу II Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні», Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2013 № 159 «Про ліквідацію територіальних органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища», постанови Кабінету Міністрів України від З серпня 1998 р. № 1218 «Про затвердження Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів».

Зазначив, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2013 № 159 «Про ліквідацію територіальних органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища» Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області ліквідовано як юридичну особу публічного права та установлено, що Держуправління продовжує виконання своїх повноважень до 17.05.2013 року. Повідомив, що Департамент не є правонаступником прав та обов'язків територіальних органів Міністерства екології та природних ресурсів України, а саме Держуправління.

Вказав на те, що до 30.10.2013 року (до моменту набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 2013 р. № 748 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України») до Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 1998 р. № 1218, не було внесено змін в частині визначення повноважень обласних державних адміністрацій, у зв'язку з чим Департамент не мав фактичних шляхів реалізації повноважень щодо видачі дозволу на розміщення відходів.

Вважає, що позивачем не надано доказів, щодо порушення Департаментом жодного нормативно-правового акту чинного законодавства, якими регулюються особливості спірних правовідносин.

Позивач у надісланих до суду запереченнях на апеляційну скаргу та його представник у судовому засіданні просив апеляційну скаргу Департаменту залишити без задоволення, а постанову Сумського окружного адміністративного суду від 13.03.2014 року по справі №818/9140/13-а залишити без змін. Посилаючись на норми ст. 32 та ст. 42 Закону України "Про відходи", Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.1998р. № 1218, зазначив, що позивач своєчасно звертався до відповідачів (до 01.06.2013 року) та вжив всі необхідні заходи для отримання дозволів та лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році. Так, вказав на те, що 27 травня 2013 року позивачем на адресу Державного управління охорони навколишнього та природного середовища в Сумській області через Центр надання адміністративних послуг у м. Суми цінним листом, з усіма необхідними документами, було направлено дві заяви ( по двох цехах - Анастасівському ЦКіПГГ Качанівського ГПЗ та Качанівського ЦПГ і ЦПСН Качанівського ГПЗ) на отримання дозволу та лімітів на утворення і роззміщення відходів у 2014 році., однак 05.06.2013 року позивачем отримано лист начальника Управління за № 832,833 від 31.05.2013 року про відмову у реєстрації заяв та документів, що додаються до них, у зв`язку з тим, що Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області, що є робочим органом у сфері видачі документів дозвільного характеру на розміщення відходів та затвердження лімітів на їх утворення, виконувало свої повноваження до 17.05.2013 року.

Повідомив, що 20.06.2013 року позивач вдруге звернувся з двома заявами від 18.06.2014 року та пакетами документів до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації через Центр надання адміністративних послуг, однак, 01.08.2013 року отримав відповідь Департаменту № 02-20/319 від 17.07.2013 року про відмову у видачі дозволів та лімітів через невизначеність на законодавчому рівні механізму видачі дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів.

Зазначив, що 25.11.2013 року позивач втретє звернувся із заявами та аналогічними пакетами документів до Департаменту через дозвільний центр, які були зареєстровані Центром надання адміністративних послуг під № 1213 та № 1215. Однак, 16.12.2013 року отримав відмову від Департаменту у видачі необхідних дозволів та лімітів, у зв`язку з пропущенням строків подачі заяви на отримання дозволу та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році..

Таким чином, стверджує, що звернувшись до відповідачів із заявами мав за мету отримати дозвіл на утворення та розміщення відходів у 2014 році, натомість позивачу були надані відповіді про неможливість надати дозвіл з причин неврегульованості даного питання на законодавчому рівні, оскільки в період з 18.05.2013 по 30.10.2013 року не визначено органу до повноважень якого входило вирішення питання про надання дозволу та лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році. Пояснив, що відсутність у позивача дозволів та лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році, а також несвоєчасне затвердження або не затвердження лімітів на утворення та розміщення відходів, призведе до порушення вимог чинного законодавства.

З огляду на викладене, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, прийнятим у відповідності до норм чинного законодавства.

Департамент, у надісланому листі від 12.05.2014 року надав інформацію про те, що позивачем до Департаменту через дозвільний центр подано заяви на розміщення відходів та погодження проекту лімітів від 25.11.2013 року, реєстраційний номер 1213, та від 25.11.2013 року, реєстраційний номер 1215 та пакети документів. Вказав на те, що позивачем було порушено вимоги постанови Кабінет Міністрів України від 03.08.1998 р. №1218, а саме п.12 Порядку в частині строків подачі документів, у зв`язку з чим, вищезазначені пакети документів Департаментом були повернуті позивачу без розгляду через дозвільний центр, разом із відмовою у видачі дозволу від 06.12.2013 р. №01-20/1648.

Представники відповідача та третьої особи в судове засідання не прибули, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

З огляду на наведену норму, враховуючи, що відповідачі та третя особа по справі належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, колегія суддів вважає за можливе розглянути адміністративну справу без участі представників відповідачів та третьої особи.

Відповідно до ч.1 ст.195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги, отже, перегляду підлягає рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 27 травня 2013 року позивачем до Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" були подані заяви про надання дозволів і лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році (а.с. 31-38).

В реєстрації вказаних заяв Управлінням було відмовлено у зв`язку з тим, що документи заявника нотаріально не завірені та через ліквідацію Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області та не внесення змін до Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1218 від 03.08.1998 р. в частині надання повноважень щодо видачі дозволів Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації, що підтверджується листом начальника Управління від 31.05.2013 року (а.с.39).

18 червня 2013 року Качанівським ГПЗ ПАТ "Укрнафта" вдруге були подані заяви та пакет документів для отримання дозволів і лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році (а.с. 42-47).

За результатами розгляду зазначених заяв, 17 липня 2013 року Департаментом було прийняте рішення № 02-20/319 про відмову у видачі дозволів на розміщення відходів у 2014 році (а.с. 48). Підставою для відмови Департамент визначив те, що згідно Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1218 від 03.08.1998 р., видача дозволів і погодження лімітів на утворення та розміщення відходів здійснюється територіальними органами Міністерства охорони навколишнього природного середовища. Оскільки станом на 17 липня 2013 року зміни до зазначеного Порядку в частині передачі повноважень щодо видачі дозволів і погодження лімітів на утворення та розміщення відходів обласним державним адміністраціям, не внесені, у Департаменті відсутні правові підстави для видачі дозволу і погодження лімітів на утворення та розміщення відходів позивачу.

25 листопада 2013 року позивачем втретє були подані заяви та пакет документів для отримання дозволів і лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році (а.с. 56-60).

За результатами розгляду цих заяв відповідачем - 1 - 6 грудня 2013 року було прийняте рішення № 01-20/1648 (а.с. 61) яким Качанівському ГПЗ ПАТ "Укрнафта" відмовлено у видачі дозволів і лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році в зв'язку з закінченням термінів подачі документів.

Не погоджуючись з такими діями відповідачів, позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправними дій Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації та Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми", скасування рішень Департаменту про відмову у видачі дозволів і лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році та зобов`язання Департамент видати дозволи і ліміти на утворення та розміщення відходів у 2014 році з 17.07.2013 року.

Відмовляючи в задоволенні частини позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що Управління "Центр надання адміністративних послуг у м. Суми" відмовило у реєстрації заяв позивача від 17.05.2013 р. у відповідності до ст. 19 Конституції України, Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", Закону України "Про відходи" та Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1218 від 03.08.1998 р. Відмовляючи Качанівському ГПЗ ПАТ "Укрнафта" у видачі дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році, Департамент також діяв у відповідності до ст. 19 Конституції України, Закону України "Про відходи" та Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1218 від 03.08.1998 р. Повідомлення Центру надання адміністративних послуг у м. Суми про відмову від 31.05.2013 р. №№ 832, 833 та Рішення Департаменту № 02-20/319 від 17.07.2013 р. і № 01-20/1648 від 06.12.2013 р. про відмову видати позивачу дозволи і ліміти на утворенні та розміщення відходів у 2014 році з підстав відсутності нормативного закріплення відповідних повноважень та закінчення термінів подачі документів, відповідають ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства, в зв'язку з чим адміністративний позов Качанівського ГПЗ ПАТ "Укрнафта" в частині визнання неправомірними дій та скасування рішень, не підлягає задоволенню.

Колегія суддів зауважує, що оскільки судове рішення в цій частині жодною із сторін не оскаржується, то згідно із положеннями ч. 1 ст. 195 КАС України, воно не підлягає апеляційному перегляду.

Разом з тим, приймаючи рішення про задоволення позовних вимог в частині зобов'язання Департамент видати дозволи та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем своєчасно були вжиті всі необхідні заходи для отримання дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році.

Так, судом першої інстанції зазначено, що через невизначеність законодавства та відсутність в період з 18 травня 2013 року по 30 жовтня 2013 року уповноваженого державного органу, вказані дозволи та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році позивачу видані не були. У зв'язку з чим, вважає необхідним захистити права позивача та зобов'язати Департамент видати ПАТ "Укрнафта" в особі Качанівського газопереробного заводу дозволи та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році згідно заяв від 25 листопада 2013 року реєстраційні номери 1213, 1215.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.

У відповідності до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з п. 12, 13 Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 1218 від 03.08.1998 р., (в редакції, яка діяла до 30 жовтня 2013 року) власники відходів, які здійснюють лише їх розміщення, до 1 квітня, а власники відходів, які утворюють та розміщують їх на своїй території, до 1 червня поточного року подають до органів Мінекоресурсів на місцях заяви на одержання дозволу на розміщення відходів у наступному році.

Органи Мінекоресурсів на місцях розглядають заяви і до 1 липня видають дозволи на розміщення відходів або надсилають власникам відходів повідомлення з викладенням причин відмови у видачі дозволів, встановлюючи термін повторного подання необхідних документів.

Постановою Кабінету Міністрів України № 159 від 13.03.2013 р. були ліквідовані як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства охорони навколишнього природного середовища , зокрема Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області. Зазначеною постановою передбачено продовження виконання територіальними органами, які ліквідуються своїх повноважень до 17 травня 2013 року.

Відповідно до п. 8 розділу І Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні" до Закону України "Про відходи" були внесені зміни, зокрема в частині положень, які стосуються передачі повноважень від територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласним, Київській, Севастопольській міським державним адміністраціям, органам виконавчої влади Автономної Республіки Крим.

На виконання п. 1 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні", зміни до Закону України "Про відходи" набирають чинності з дня, наступного за днем їх опублікування, крім положень, які стосуються передачі повноважень від територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласним, Київській, Севастопольській міським державним адміністраціям, органам виконавчої влади Автономної Республіки Крим, які набирають чинності через шість місяців з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 19 травня 2013 року.

Постановою Кабінету Міністрів України № 748 від 07.08.2013 р. "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", яка набрала чинності 30.10.2013 року, до Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1218 від 03.08.1998 р, були внесені зміни, і повноваження щодо видачі дозволів на розміщення відходів були закріплені за обласними держадміністраціями.

При цьому, можливості видачі дозволу на розміщення відходів після 1 липня поточного року, а також доведення до власників відходів лімітів на утворення і розміщення відходів після 1 жовтня поточного року, ні Порядком розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, ні Постановою Кабінету Міністрів України № 748 від 07.08.2013 р. "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", не передбачено.

З огляду на вказані норми , колегія суддів зазначає, що в період з 18.05.2013р. по 30.10.2013р. на законодавчому рівні не визначено органу до повноважень якого входило вирішення питання про надання дозволу та лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014р.

Як встановлено судом першої інстанції, позивач на виконання вимог Закону України «Про відходи» подав заяви на отримання дозволи та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році 27 травня 2013 року, 18 червня 2013 року та 25 листопада 2013 року.

Щодо посилань Департамента на те, при подачі заяви на отримання дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році від 25 листопада 2013 року позивачем було пропущено строк подачі зазначених заяв та документів, колегія суддів зазначає, наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що 25 листопада 2013 року позивач звертався до Департаменту із відповідними заявами та отримав відмову через пропущення строків подачі заяви.

Однак, колегія суддів вказує на те, що вперше позивач подав заяву на отримання дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році 27 травня 2013 року, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією даної заяви.

Крім того, як вбачається з листа начальника Управління від 31.05.2013 року у задоволенні заяви від 27 травня 2013 року позивачу було відмовлено та повідомлено, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2013 року № 159, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Сумській області, що є робочим органом у сфері видачі документів дозвільного характеру на розміщення відходів та затвердження лімітів на їх утворення, виконувало свої повноваження до 17.05.2013 року.

Таким чином, колегія суддів відхиляє твердження відповідача про те, що позивачем було несвоєчасно подано заяви на одержання дозволу на розміщення відходів в порушення п.12 Порядку, оскільки матеріалами справи підтверджено, що відповідна заява подана позивачем 27 травня 2013 року, тобто в строк до 01 червня поточного року, однак залишена без реєстрації у зв'язку з передачею повноважень до іншого державного суб'єкта.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено в ході апеляційного розгляду, вдруге заява на отримання дозволів та лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році подана позивачем 18 червня 2013 року до Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації, як повноважного органу, який згідно з п. 1 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні" мав повноваження видачі дозволу, проте залишена відповідачем без задоволення.

Так, у листі Департаменту від 17.07.2013 року, зазначено, що одержання дозволу та лімітів на утворення і розміщення відходів регламентується Порядком розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.1998 № 1218. Відповідно до даного Порядку видача дозволів та погодження лімітів на утворення та розміщення відходів віднесено до органів Мінекоресурсів на місцях. Станом на 17.07.2013 року зміни до вищезазначеного Порядку в частині повноважень обласних державних адміністрацій не внесені. Подальша процедура отримання лімітів на утворення та розміщення відходів буде відома після внесення відповідних змін до Порядку. У зв'язку з вищевикладеним документи не підлягають розгляду Департаментом.

Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що зі змісту зазначеного листа від 17.07.2013 року вбачається, що вказані дозволи та ліміти не були видані позивачу з підстав не визначеності на той час процедури отримання лімітів на утворення та розміщення відходів. Тобто, Департаментом підтверджено, що позивачу було відмовлено у видачі дозволів та лімітів не з його вини, а у зв'язку із неврегульованістю механізму такої видачі.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про своєчасність подання позивачем заяви про отримання дозволу, та не розгляду її повноваженим органом не з вини заявника, а через невизначеність на законодавчому рівні в період з 18 травня по 30 жовтня 2013 року уповноваженого державного органу, щодо прийняття такого рішення.

Щодо твердження Департамента в апеляційній скарзі про відсутність у Депертамента заяв та документів позивача на видачу дозволів та лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 року, колегія суддів вказує на те, що у листі відмові про видачу дозволів та лімітів на розміщення відходів у 2014 році № 01-20/1648 від 06.12.2013 року, наданому на заяви позивача від 25.11.2013 року за реєстраційним № 1213 та № 1215, Департамент не зазначає про повернення позивачу таких заяв та документів до них. Вказаний лист не має додатків та про них не зазначено в самому листі від 06.12.2013 року. Таким чином, колегія суддів вважає, що Департамент має всі підстави та можливості для видачі дозволів та лімітів на утворення та розміщення відходів у 2014 році позивачу за заявами від 25.11.2013 року та пакетами документів до них.

Крім того, колегія суддів вважає необхідним зазначити, що не визначення законодавцем повноважного органу, до обов'язку якого належить вирішення питання про надання відповідного дозволу не може порушувати право позивача на ведення господарської діяльності .

Відповідно до п.а ч.1 ст.32 Закону України « Про відходи» з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від спеціально уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів;

Колегія суддів вважає, що відсутність дозволу і лімітів на утворення і розміщення відходів у 2014 році, що виникла не з вини позивача, створює для нього негативні наслідки, та призведене до порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища та застосування санкцій.

У відповідності до ст. 8 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, колегія суддів приходить до висновку, що права позивача підлягають захисту шляхом зобов'язання Департамент екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації видати ПАТ "Укрнафта" в особі Качанівського газопереробного заводу дозволи та ліміти на утворення і розміщення відходів у 2014 році згідно заяв від 25 листопада 2013 року реєстраційні номери 1213, 1215, а суд першої інстанції дійшов вірного висновку, задовольняючи позов у даній частині.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справа та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Департаменту екології, паливно-енергетичного комплексу та природних ресурсів Сумської обласної державної адміністрації залишити без задоволення.

Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 13.03.2014р. по справі № 818/9140/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Жигилій С.П. Судді Дюкарєва С.В. Перцова Т.С. Повний текст ухвали виготовлений 19.05.2014 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2014
Оприлюднено26.05.2014
Номер документу38819911
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/9140/13-а

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Постанова від 13.03.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 09.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 12.01.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні