Ухвала
від 08.05.2014 по справі 2а-222/11
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2014 року Справа № 152447/11/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

Головуючого судді - Каралюса В.М.,

суддів: Матковської З.М., Затолочного В.С.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційні скарги відкритого акціонерного товариства «Львівський домобудівний комбінат № 2», ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та Львівської міської ради на постанову Галицького районного суду м. Львова від 24 жовтня 2011 року у справі за позовом військового прокурора Львівського гарнізону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України, Квартирно-експлуатаційного відділу м. Львова до Львівської міської ради про визнання протиправними ухвалта недійсними договорів,-

В С Т А Н О В И В :

В жовтні 20101 року військовий прокурор Львівського гарнізону звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Міністерства оборони України, Квартирно-експлуатаційного відділу м. Львова до Львівської міської ради, в якрму просив визнати протиправною ухвалу Львівської міської ради від 18 червня 2009 року № 2734 «Про користування Західнимуправлінням капітального будівництва Міністерства оборони України земельними ділянками на АДРЕСА_1»; визнати протиправною ухвалу Львівської міської ради від 30 вересня 2009 року № 2876 «Про розгляд протесту прокурора м. Львова від 05.08.2009 року № 610 вих.».

До початку розгляду справи по суті подано заяву про зміну предмета позову, де окрім зазначених в позовній заяві вимог, додано вимоги про визнання недійсними договорів оренди землі від 04.12.2009 року №Ш-1733 та від 04.12.2009 року №Ш1734, укладених між Львівською міською радою та Західним управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України. 29.12.2010 року позивачем подано заяву про зміну предмета або підстави позову, у якій зазначає, що 15.12.2003 року Шевченківська районна адміністрація ЛМР видала свідоцтво про право власності на будівлю, згідно якого будівля за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 1330 м.кв. перебуває в оперативному управлінні Західного оперативного командування та відноситься до загальнодержавної власності, чим підтверджується факт належності земельної ділянки на АДРЕСА_1 за цільовим призначенням до земель оборони, та, як стверджує позивач, протиправності оспорюваних ухвал Львівської міської ради.

Постановою Галицького районного суду м. Львова від 24 жовтня 2011 року адміністративний позов військового прокурора Львівського гарнізону в інтересах Міністерства оборони України, Квартирно-експлуатаційного відділу м. Львова -задоволено повністю. Визнано протиправною ухвалу Львівської міської ради від 18.06.2009 року №2734 «Про користування Західним управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України земельними ділянками на АДРЕСА_1». Визнано протиправною ухвалу Львівської міської ради від 30.09.2009 року № 2876 «Про розгляд протесту прокурора м. Львова від 05.08.2009 року №610 вих.». Визнано недійсним договір оренди землі від 04.12.2009 року №Ш-1733, укладений між Львівською міською радою та західним управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України. Визнано недійсним договір оренди землі від 04.12.2009 року №Ш-1734, укладений між Львівською міською радою та західним управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України.

Не погодившись із таким рішенням суду, його оскаржив відповідач - Львівська міська рада та особи, які не брали участі у справі, проте вважають, що суд вирішив питання про їхні права: відкрите акціонерне товариство «Львівський домобудівний комбінат № 2», ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5.

Львівська міська рада в поданій апеляційній скарзі, вважаючи оскаржувану постанову незаконною, необгрунтованою , винесеною при неповному з'ясуванні обставин справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить таку скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні заявлених позовних вимог відмовити.В обгрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що Львівська міська рада уповноважена на прийняття оскаржуваної ухвали щодо користування земельною ділянкою Західним управлінням капітального будівництва і, відповідно, на укладення договорів оренди на підставі такої ухвали.

Відкрите акціонерне товариство «Львівський домобудівний комбінат № 2» в поданій апеляційній скарзі, зазначаючи, що питання правового статусу земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 нерозривно пов'язане з інтересами скаржника та неминуче впливає на його права та обов'язки, покликаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процнсуального праваненалежне з'ясування обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні заявлених позовних вимог відмовити в повному обсязі.

В обгрунтування апеляційних вимог зазначає, що спір про визнання правочинів недійсними, у тому числі договорів від 04.12.2009 року № Ш-1733 та від 04.12.2009 року № Ш-1734, зважаючи на суб'єктний склад учасників процесу мадежить розглядати в порядку господарського судочинства.

ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 в спільній апеляційній скарзі, зазначаючи, що питання правового статусу земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 нерозривно пов'язане з інтересами скаржника та неминуче впливає на його права та обов'язки, покликаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процнсуального праваненалежне з'ясування обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, просять оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні заявлених позовних вимог відмовити в повному обсязі.

В обгрунтування апеляційних вимог зазначають, що спір про визнання правочинів недійсними, у тому числі договорів від 04.12.2009 року № Ш-1733 та від 04.12.2009 року № Ш-1734, зважаючи на суб'єктний склад учасників процесу мадежить розглядати в порядку господарського судочинства.

Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, колегія суддів, у відповідності до ч.1 п.2 ст.197 КАС України, вважає за можливе розглядати справу у порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 16.05.2003 року між Управлінням (квартирно-експлуатаційним) Західного оперативного командування (правонаступник Західне управління капітального будівництва Міністерства оборони України) та відкритим акціонерним товариством «Львівський домобудівний комбінат №2» було укладено договір підряду на реконструкцію будівлі дитячого садка на АДРЕСА_1. Відповідно до п.1.1 зазначеного договору генпідрядник (ВАТ «Львівський домобудівний комбінат №2») взяв на себе зобов'язання здійснити реконструкцію дитячого садка, що знаходиться по АДРЕСА_1 під 27-квартирний житловий будинок. У зв'язку із порушенням сторонами вказаного договору при його укладенні вимог чинного законодавства, військовий прокурор Львівського гарнізону 08.09.2006 року оскаржив вищевказаний договір підряду в судовому порядку.

Згідно свідоцтва про право власності на будівлю серія САА №540494, виданого 15.12.2003 року Шевченківською РА ЛМР, будівля яка знаходиться в АДРЕСА_1, загальною площею1330,0 кв.м., належить на праві загальнодержавної власності в оперативному управлінні Західного Оперативного Командування.

Відповідно до ч.1 ст.120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Згідно ч.1 ст.1 Закону України «Про правовий режим майна у Збройних силах України» військове майно - це державне майно, закріплене за військовими частинами, закладами, установами та організаціями Збройних Сил України.

Відповідно до ч.2 ст.14 Закону України «Про Збройні Сили України» майно, закріплене за військовими частинами, військовими навчальними закладами, установами та організаціями Збройних Сил України, є державною власністю, належать їм на праві оперативного управління.

Пунктом «а»ч.1 ст.13 Земельного кодексу України встановлено, що до повноважень Кабінету Міністрів України в галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Згідно ч.1 ст.2 Закону України «Про правовий режим майна у Збройних силах України»вирішення питань щодо забезпечення Збройних Сил України військовим майном, а також визначення порядку вилучення і передачі його до сфери управління центральних або місцевих органів виконавчої влади, інших органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядним установам і організаціям та у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність (за згодою відповідних органів місцевого самоврядування з дотриманням вимог Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності») належить до компетенції Кабінету Міністрів України.

18.06.2009 року Львівська міська рада винесла ухвалу №2734 «Про користування Західним управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України земельними ділянками на АДРЕСА_1». Згідно п.1 зазначеної ухвали Західному управлінню капітального будівництва Міністерства оборони України передано земельні ділянки загальною площею 0,4679 га на АДРЕСА_1 для реконструкції будівлі дитячого дошкільного закладу, яка належить Західному УКБ Міністерства оборони України на праві власності під житловий будинок та його обслуговування за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення за функцією використання -землі житлової забудови.

У зв'язку з порушенням Львівською міською радою вимог чинного законодавства щодо порядку зміни цільового призначення землі із земель оборони в землі громадської та житлової забудови, військовий прокурор Львівського гарнізону повідомив про факт прийняття відповідачем зазначеної ухвали прокурора м. Львова.

05.08.2009 року прокурор м. Львова вніс протест на ухвалу ЛМР від 18.06.2009 року №2734.

30.09.2009 року на сесії 5-го скликання Львівської міської ради винесено ухвалу №2876 «Про розгляд протесту прокурора м. Львова від 05.08.2009 року №610 вих.». Згідно п. 1 вищевказаної ухвали Львівська міська рада зазначений протест прокурора м. Львова задовольнила частково, а згідно п. 2 даної ухвали, до ухвали Львівської міської ради від 18.06.2009 року №2734 «Про користування Західним управління капітального будівництва Міністерства оборони України земельними ділянками на АДРЕСА_1»внесено зміни, зокрема у пункті 1 цієї ухвали слова «за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення»замінено словами «за рахунок земель житлової та громадської забудови».

Згідно ч.3 ст.142 ЗК України припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки. Власником земельної ділянки на АДРЕСА_1 виступає Кабінет Міністрів України в особі Міністерства оборони України. Однак, заяви про добровільну відмову від зазначених земельних ділянок не подавалася.

Таким чином, на підставі вищенаведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що при прийнятті зазначених вище ухвал Львівської міської ради були порушені норми ст.ст.142, 153, 154 ЗК України та ст.4 Закону України «Про оренду землі».

Крім того при прийнятті зазначених рішень Львівською міською радою були проігноровані вимоги ст. 77 ЗК України, а також ст.ст.1, 2 Закону України «Про використання земель оборони», відповідно до яких землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, підприємств та організацій ЗС України, які надаються їм для виконання покладених на них функцій та завдань у постійне користування відповідно до вимог ЗК України.

Статтями 5, 6 Закону України «Про розмежування земель державної та комунальної власності»передбачено, що суб'єктом права власності на землі державної власності є держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади і при розмежуванні земель не можуть передаватися до земель комунальної власності землі оборони.

Відповідно до ч.1 ст.155 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

На підставі оспорюваних ухвал між Львівською міською радою в особі директора департаменту містобудування та Західним управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України 04.12.2009 року укладено договір оренди землі №Ш-1733, згідно якого Західному управлінню капітального будівництва Міністерства оборони України надана в оренду земельна ділянка кадастровий номер 4610137500:06:006:0028 загальною площею 0,441 га на АДРЕСА_1.

Цього ж дня, на підставі оспорюваних ухвал, був укладений договір оренди землі №Ш-1734, згідно якого Львівська міська рада в особі директора департаменту містобудування надала в оренду Західному управлінню капітального будівництва Міністерства оборони України земельну ділянку кадастровий номер 4610137500:06:006:0029 загальною площею 0,0269 га.

Таким чином, всупереч вимог закону, на підставі прийнятих оспорюваних ухвал були укладені зазначені договори оренди землі та передано в оренду земельні ділянки на АДРЕСА_1, які згідно матеріалів справи належать до земель оборони.

З врахування наведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позовні вимоги військового прокурора Львівського гарнізону в інтересах Міністерства оборони України, Квартирно-експлуатаційного відділу м. Львова слід задовольнити в повному обсязі.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.195, ст. 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційні скарги Львівської міської ради, відкритого акціонерного товариства «Львівський домобудівний комбінат № 2», ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 залишити без задоволення, а постанову Галицького районного суду м. Львова від 24 жовтня 2011 року у справі № 2а-222/11 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з набрання нею законної сили.

Головуючий суддя В.М. Каралюс

суддя З.М. Матковська

суддя В.С. Затолочний

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2014
Оприлюднено30.05.2014
Номер документу38883376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-222/11

Постанова від 07.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 07.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 13.01.2011

Адміністративне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Богдан М. В.

Ухвала від 14.03.2011

Адміністративне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Стоцька Л. А.

Постанова від 14.02.2011

Адміністративне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Могила Р. Г.

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 08.04.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 08.04.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 29.01.2011

Адміністративне

Хотинський районний суд Чернівецької області

Гергележиу Р. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні