Постанова
від 16.05.2014 по справі 804/4853/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 травня 2014 р. Справа № 804/4853/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіРябчук О.С. при секретаріСкупейко І.М. за участю: представників позивача Нікульнікова Ю.В., Іванової Л.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство "Кам'янське" до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів і зборів у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИВ:

07 квітня 2014 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» (далі - позивач) з адміністративним позовом до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - відповідач) з вимогами про:

- визнання дій Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо проведення планової виїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» протиправними;

- скасування податкового повідомлення-рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 17.03.2014 р. № 0000832201 щодо сплати суми грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів в сумі 242 059,00 грн., винесене на підставі акту перевірки № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р.;

- скасування податкового повідомлення-рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 17.03.2014 р. № 0000542203 щодо сплати суми грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» за платежем штрафні санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки в розмірі 36 391,20 грн., винесене на підставі акту перевірки № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили суд задовольнити позов в повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог зазначили наступне. Відповідачем порушено процедуру проведення перевірки, оскільки наказ про призначення перевірки не був вручений підприємству за 10 днів до проведення перевірки. Податковим органом було протиправно відмовлено в розгляді заперечень позивача на акт перевірки, оскільки підприємством були дотримані строки надання заперечень - 5 робочих днів з дня отримання акту перевірки.

Порушення, зазначені відповідачем в акті перевірки, не були допущені Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське».

Сума податкових зобов'язань 38 455,00 грн. правомірно віднесена до скороченої декларації, оскільки підприємство є платником фіксованого сільськогосподарського податку, а вид діяльності, на який нараховано зобов'язання - обробка ґрунту.

Висновок податкового органу стосовно заниження податкових зобов'язань на суму 56 556,00 грн. є необґрунтованим, оскільки податковим органом застосовано до спірних правовідносин норми податкового законодавства в редакції, якої не існувало на момент виникнення правовідносин.

Підприємством правомірно віднесено до податкового кредиту суму 98 768,00 грн., оскільки придбані товари були використані для виробництва власної сільськогосподарської продукції та будуть використовуватись для такої мети, що підтверджується відповідними первинними документами (посів, здавання на переробку, вигодівля свиней).

В видаткових касових ордерах на суму 18 195,60 грн. дійсно відсутні підписи одержувачів коштів, проте, у підприємства є належні докази на підтвердження використання витрачених коштів. Крім того, одержувачами були посадові особи підприємства - директор та головний бухгалтер, тобто особи, котрі складали ці ордери та підписували їх.

В зв'язку з наведеним, дії Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області по проведенню перевірки та податкові повідомлення-рішення від 17.03.2014 р. № 0000832201 та № 0000542203 суперечать вимогам чинного законодавства, податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи. В письмових запереченнях на адміністративний позов відповідач зазначив наступне. Податковим органом дотримано вимоги законодавства щодо проведення перевірки та розгляду заперечень на акт перевірки. Підприємству вручено копію наказу від 10.02.2014 р. № 140 про залучення фахівців до перевірки та копії направлень. Копію наказу про призначення перевірки від 30.01.2014 р. направлено поштою.

В ході перевірки встановлено низку порушень податкового законодавства, допущених Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське». На підставі акту перевірки винесені податкові повідомлення-рішення, котрі направлені позивачу. В зв'язку з наведеним, дії відповідача по проведенню перевірки та оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірними.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, суд приходить до наступного висновку.

Товариство з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» зареєстровано як юридична особа 02.08.2000 р.,включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за ідентифікаційним кодом30871028та перебуває на обліку вКриворізькій південній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

Відповідно до Свідоцтва № 200045054 НБ 039566 Товариство з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» є суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість та здійснює наступні види діяльності за КВЕД: 10.41 обробка чи переробка продукції, одержаної в результаті діяльності платника податку у сфері сільського та лісового господарства і рибальства, вважається діяльністю у сфері сільського та лісового господарства і рибальства за умови якщо така продукція вирощується, відгодовується, виловлюється або збирається (заготовляється) безпосередньо платником податку (крім придбання її в інших осіб); 01.11 вирощування зернових та технічних культур; 01.11 овочівництво; декоративне садівництво та вирощування продуктів розсадників; 01.46 розведення свиней.

30.01.2014 р. Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області винесено наказ № 101 про проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське».

Відповідно до вказаного наказу призначено перевірку підприємства за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2013 р., яку належить розпочати з 10.02.2014 р.

Наказ від 30.01.2013 р. № 101 направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» поштою 30.01.2013 р.

10.02.2014 р. Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області винесено наказ № 140 про залучення фахівців для проведення перевірки.

20.02.2014 р. Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2013 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2013 р.

За результатами перевірки складено акт № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р.

Відповідно до акту перевірки Товариство з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» проінформовано про проведення планової документальної перевірки письмовим повідомленням № 17/220/30871028 від 30.01.2014 р., яке направлено поштою 30.01.2014 р. та отримано, згідно з повідомленням про вручення, 06.02.2014 р. головним бухгалтером підприємства.

Направлення вручені 10.02.2014 р., 20.02.2014 р.

Копію наказу Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області № 140 від 10.02.2014 р. про залучення фахівців для проведення перевірки вручено 10.02.2014 р.

Відповідно до п. 2.1. розділу 2 акту № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р. перевірка проводилась з 10.02.2014 р. по 20.02.2014 р.

Перевіркою встановлені наступні порушення, допущені Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське»:

- п. 189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198, п. 209.10, пп. 209.15.1 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України в результаті чого занижено податок на додану вартість по загальній декларації на суму 38 455,00 грн. та по спеціальній (скороченій) декларації на суму 155 324,00 грн.;

- п. 3.5 гл. 3, п. 5.8 гл. 5, п. 7.24 гл. 7 Положення «Про ведення касових операцій в національній валюті в Україні».

Порушення законодавства позивачем обґрунтовані в акті перевірки наступним чином.

Згідно свідоцтва НБ 039566 такий вид діяльності підприємства, як надання послуг у рослинництві, облаштування ландшафту відсутній. В порушення п. 209.10 ст. 209 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» у зв'язку з включенням послуг по обробці ґрунту у скорочену декларацію з податку на додану вартість занижено податкові зобов'язання у загальній декларації з податку на додану вартість на загальну суму 38 455,00 грн.

В порушення п. 189.1 ст. 189 п. 198.5 ст. 198, п. 209.10, пп. 209.15.1 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» у зв'язку з загибеллю посівів, на суму витрачених матеріалів, що не були використані для виробництва сільськогосподарської продукції, не нараховано податкових зобов'язань на загальну суму 56 556,00 грн. Товари (послуги) використані для вирощування загиблих посівів (насіння, добриво, паливо) не можуть вважатися використаними в господарських операціях, які є господарською діяльністю, адже урожай з таких посівів не буде зібрано та реалізовано. Тому, в податковому періоді, коли загинули посіви, підприємство повинно було нарахувати податкові зобов'язання на вартість товарів (послуг), які було використано при вирощуванні таких посівів та за якими було сформовано податковий кредит. Таке нарахування здійснюється шляхом оформлення податкової накладної (умовне постачання).

В порушення пп. 209.15.1 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» у зв'язку з придбанням продукції не власного виробництва, що не були використані для виробництва власної сільськогосподарської продукції, завищено податковий кредит на загальну суму 98 768,00 грн.

Крім того, перевіркою встановлено перевищення ліміту залишку готівки в касі підприємства у сумі 18 195,60 грн., а саме: до каси підприємства прийнято видатковий касовий ордер від 12.09.2011 р. не підтверджений підписом одержувача готівки у сумі 9 599,00 грн., видатковий касовий ордер від 28.02.2012 р. не підтверджений підписом одержувача готівки у сумі 6 600,00 грн.

Відповідно до акту від 28.02.2014 р. про відмову від підпису посадовими особами Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» акт планової документальної перевірки від 28.02.2014 р. № 147/22/01/30871028 отриманий посадовими особами підприємства для ознайомлення 28.02.2014 р.

07.03.2014 р. Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» було надано до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області заперечення на акт № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р.

Листом від 12.03.2014 р. № 4406/10/04-08-22.01 Криворізька південна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області повідомила підприємство про те, що заперечення не підлягають розгляду в зв'язку з їх несвоєчасним поданням - 07.03.2014 р., в той час як останній день подання заперечень - 06.03.2013 р.

На підставі акту № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р. Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області винесено податкові повідомлення-рішення від 17.03.2014 р. № 0000832201 та № 0000542203.

Представниками позивача в обґрунтування позовних вимог надано наступні документи: договори, специфікації, податкові накладні, видаткові накладні, накладні, акти виконаних робіт, рахунки-фактури, акти обстеження посівів, звіти про використання коштів, квитанції, відомісті руху зерна та іншої продукції, картки рахунку, реєстр приймальних квитанцій, приймальні квитанції, довіреності, видаткові касові ордери, розрахунки встановлення ліміту залишку готівки в касі, реєстри надходження коштів і видатків по касі.

Згідно до акту обстеження посіву озимого ріпаку від 05.05.2012 р., акту обстеження озимого ячменю від 10.04.2012 р., акту обстеження посіву ярового ячменю від 05.06.2012 р. посіви загинули від несприятливих погодних умов.

Відповідно до видаткового касового ордера від 12.09.2011 р. з каси підприємства було видано готівки 9 599,14 грн. Ордер містить підписи директора та головного бухгалтера підприємства. При цьому, в ордері відсутній підпис одержувача готівки.

Згідно до звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт № АО-0000057 від 12.09.2011 р. бухгалтером Івановою Л.В. отримано кошти в сумі 9 599,14 грн. з призначенням аванс на придбання ПММ. Звіт затверджено посадовими особами підприємства 12.09.2011 р. На зворотному боці аркушу міститься підпис підзвітної особи та зазначення, що кошти сплачені ПП «Нафтатранссервіс» за ПММ, чек № 279706, 279695.

Відповідно до накладної № 751 від 12.09.2011 р. ОСОБА_4 відпущено дизпаливо на суму 7 999,28 грн.

Згідно чеків чек №№ 279706, 279695 від 12.09.2011 р. за придбання дизпалива ПП «Нафтатранссервіс» сплачено кошти в сумі 4 800,00 грн. та 4 799,14 гр.

Відповідно до видаткового касового ордера від 28.02.2012 р. з каси підприємства було видано готівки 6 600,00 грн. Ордер містить підписи директора та головного бухгалтера підприємства. В ордері відсутній підпис одержувача готівки. При цьому в ордері зазначено, що на підставі повернення суди ОСОБА_5 видано кошти в указаному розмірі. В документі вказані також серія та номер паспорту одержувача коштів.

Згідно до договору позики ОСОБА_5 позичив Товариству з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» кошти в розмірі 560 000,00 грн.

Відповідно до п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Згідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Згідно до п. 42.2. ст. 42 Податкового кодексу Українидокументи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Відповідно до пп. 20.1.1. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:запрошувати платників податків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів, дотримання вимог іншого законодавства, здійснення контролю за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Письмові повідомлення про такі запрошення надсилаються в порядку, встановленому статтею 42 цього Кодексу, не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (представник платника податків).

Відповідно до п. 189.1 ст. 189 Податкового кодексу України у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

Згідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми податку були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи починають використовуватися: а) в операціях, що не є об'єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу); б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу); в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Платник податку може включити на підставі бухгалтерської довідки до податкового кредиту виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, суми податку, сплачені (нараховані) у вартості товарів/послуг, необоротних активів, що не були включені до складу податкового кредиту при придбанні або виготовленні таких товарів/послуг, необоротних активів, та/або з яких були визначені податкові зобов'язання відповідно до цього пункту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів.

З метою застосування цього пункту податкові зобов'язання і податковий кредит визначаються на дату початку фактичного використання товарів/послуг, необоротних активів, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" .

Відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України (в редакції, чинній до внесення змін на підставі Закону України від 24.05.2012 р. № 4834-VІ) якщо у подальшому такі товари/послуги, основні виробничі засоби фактично використовуються в операціях, які не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування відповідно до цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (за винятком випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу), то з метою оподаткування такі товари/послуги, основні виробничі засоби вважаються проданими у податковому періоді, на який припадає таке використання, у тому випадку, якщо платник податку скористався правом на податковий кредит за цими товарами/послугами, основними виробничими засобами.

Датою використання товарів/послуг, основних виробничих засобів вважається дата визнання витрат відповідно до розділу III цього Кодексу

Відповідно до п. 209.10 ст. 209 Податкового кодексу України сільськогосподарське підприємство реєструється як суб'єкт спеціального режиму оподаткування з дотриманням правил та у строки, що визначені статтею 183 цього Кодексу для реєстрації платників податку на додану вартість.

У реєстрі суб'єктів спеціального режиму оподаткування, крім відомостей, передбачених для реєстрації платників податку на додану вартість на загальних підставах, повинен міститися перелік видів діяльності такого сільськогосподарського підприємства, на які поширюється дія спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, та дата внесення запису про такі види діяльності.

При оприлюдненні даних з реєстру платників податку на додану вартість згідно з пунктом 183.13 статті 183 цього Кодексу додатково оприлюднюються дані з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування про дату реєстрації суб'єктом спеціального режиму оподаткування, перелік видів діяльності сільськогосподарського підприємства із зазначенням дати внесення запису про такі види діяльності, дату виключення з такого реєстру, а також дату, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником зазначеного податку на загальних підставах.

Згідно до пп. 209.15.1 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України виробничі фактори, за рахунок яких сформовано податковий кредит: а) товари/послуги, які придбаваються сільськогосподарським підприємством для їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції, а також основні фонди, які придбаваються (споруджуються) з метою їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції.

У разі якщо товари/послуги, основні фонди, виготовлені та/або придбані, використовуються сільськогосподарським підприємством частково для виготовлення сільськогосподарських товарів (послуг), а частково для інших товарів/послуг, то сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється виходячи з питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості усіх товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів;

У разі зміни напряму використання товарів/робіт, основних фондів платник податку проводить коригування податкового кредиту виходячи з вартості придбання товарів/послуг, балансової (залишкової) вартості основних фондів, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснено зміну напряму використання.

б) послуги, супутні постачанню сільськогосподарського товару, який вирощується, відгодовується, виловлюється або збирається (заготовлюється) безпосередньо платником податку:сіяння та саджання рослин, збирання врожаю, його брикетування чи складування, проведення інших польових робіт, включаючи внесення добрив та засобів захисту рослин;пакування та підготовка до продажу, у тому числі сушіння, очищення, розмелювання, дезінфекція та силосування сільськогосподарської продукції (01.41.0 КВЕД ); зберігання сільськогосподарської продукції;вирощування, розведення, відгодівля та забій свійських сільськогосподарських тварин, застосування засобів захисту тварин, проведення протиепізоотичних заходів;отримання послуг з використання сільськогосподарської техніки, крім отримання її у фінансову оренду (лізинг);отримання послуг, супутніх веденню сільськогосподарської діяльності, а саме з питань оподаткування, бухгалтерської звітності та обліку, організації внутрішнього виробничого управління (74.14.0 КВЕД );знищення бур'яну та шкідливих комах, оброблення посівів і сільськогосподарських площ засобами захисту рослин, а також використання засобів захисту тварин;експлуатація меліоративних зрошувальних та осушувальних систем для посівних площ і сільськогосподарських угідь;pозділ м'яса для товарної кондиції.

Відповідно до пп. 209.17.14 п. 209.17 ст. 209 податкового кодексу України дія спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства поширюється на:надання послуг у рослинництві, облаштування ландшафту (01.41.0 КВЕД ).

Відповідно до пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України податкове законодавство України ґрунтується, зокрема, на принципі презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Відповідно до п. 56.21 ст. 56 Податкового кодексу України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Відповідно до ст. 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

В п. 2 рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 09.02.1999 р. зазначено: «В регулюванні суспільних відносин застосовуються різні способи дії в часі нормативно-правових актів. Перехід від однієї форми регулювання суспільних відносин до іншої може здійснюватися, зокрема, негайно (безпосередня дія), шляхом перехідного періоду (ультраактивна форма) і шляхом зворотної дії (ретроактивна форма).

За загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.»

Згідно до п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п'яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв'язку з необхідністю з'ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях.

Відповідно до ч. 1 ст. 103 Кодексу адміністративного судочинства України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.

Згідно до п. 3.5 гл. 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (Типові форми NN КО-1, КО-2, КО-3, КО-4, КО-5), затвердженого Постановою Національного банку України N 637 від 15.12.2004 р. У разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Відповідно до п. 5.8 гл. 5 Положення якщо підприємством ліміт каси не встановлено (незалежно від причин такого невстановлення), то ліміт такої каси вважається нульовим. У цьому разі вся готівка, що перебуває в його касі на кінець робочого дня і не здана підприємством відповідно до вимог цього Положення, вважається понадлімітною.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно до п. 1, 3 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до положень п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

При цьому повідомлення платника податків про дату, час та місце проведення перевірки належить здійснювати з урахуванням пп. 201.1. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України - не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки.

З акту перевірки вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» проінформовано про проведення планової документальної перевірки письмовим повідомленням № 17/220/30871028 від 30.01.2014 р., яке направлено поштою 30.01.2014 р. та отримано, згідно з повідомленням про вручення, 06.02.2014 р. Перевірку розпочато 10.02.2014 р.

Таким чином, при проведенні планової виїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське», за результатами якої складено акт № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р., Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області не дотримано вимог п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України.

Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області було відмовлено в розгляді заперечень підприємства на акт перевірки в зв'язку з поданням заперечень з пропуском встановленого законодавством строку.

З матеріалів справи вбачається, що акт перевірки № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р.отриманий Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» 28.02.2014 р. Заперечення на акт подані до податкового органу 07.03.2014 р. При цьому, 01.03.2014 р. та 02.03.2014 р. - вихідні дні.

Відповідно до п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки).

Згідно до ч. 1 ст. 103 Кодексу адміністративного судочинства України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.

Враховуючи наведене, Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» дотримано строк подання заперечень на акт перевірки, встановлений п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України, а податковим органом протиправно відмовлено в розгляді заперечень підприємства.

Зазначене порушило право підприємства на надання після ознайомлення з актом перевірки додаткових пояснень з приводу встановлених в акті перевірки порушень до винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення.

Податковим органом за результатами перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» встановлено низку порушень.

Відповідно до акту перевірки, підприємством до скороченої декларації з податку на додану вартість включено суму в розмірі 38 455,00 грн. - послуги по обробці ґрунту, внаслідок чого занижено податкові зобов'язання у загальній декларації на вказану суму. Порушення обґрунтовано тим, що в свідоцтві Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» НБ 039566 такий вид діяльності підприємства, як надання послуг у рослинництві, облаштування ландшафту (за кодом КВЕД 01.61, 01.63) відсутній.

При цьому, відповідно до положень пп. 209.17.14 п. 209.17 ст. 209 Податкового кодексу України дія спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства поширюється на:надання послуг у рослинництві, облаштування ландшафту (01.41.0 КВЕД ).

Таким чином, підприємством здійснювався такий вид діяльності, як надання послуг у рослинництві, облаштування ландшафту (01.41.0 КВЕД ), на який поширюється дія спеціального режиму оподаткування, тому позивачем правомірно включено суму в розмірі 38 455,00 грн. до скороченої декларації з податку на додану вартість.

Згідно акту перевірки підприємством неправомірно не було нараховано податкові зобов'язання в розмірі 56 556,00 грн. на товари (послуги), використані при вирощуванні загиблих посівів в квітні-червні 2012 р.

Податкові зобов'язання розраховані контролюючим органом на підставі акту обстеження посіву озимого ріпаку від 05.05.2012 р., акту обстеження озимого ячменю від 10.04.2012 р., акту обстеження посіву ярового ячменю від 05.06.2012 р.

Контролюючим органом в акті перевірки при обґрунтуванні порушення наведено п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України в редакції, яка діяла після внесення змін до вказаної статті на підставі Закону України від 24.05.2012 р. № 4834-VІ.

При цьому, положення п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України в редакції чинній на момент виникнення правовідносин (до 24.05.2012 р.) тобто, складення актів від 10.04.2012 р., 05.05.2012 р., не містили зобов'язання платника податків щодо нарахування податкових зобов'язань.

В зв'язку з наведеним, зазначене в акті перевірки порушення щодо не нарахування податкових зобов'язань в розмірі 56 556,00 грн. є необґрунтованим.

Висновок податкового органу щодо завищення Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» податкового кредиту на загальну суму 98 768,00 грн. у зв'язку із придбанням продукції не власного виробництва, що не була використана для виробництва власної сільськогосподарської продукції є необґрунтованим та спростовується первинними документами господарської діяльності підприємства, відповідно до яких вказані в акті перевірки товари (просо, соняшник, ячмінь озимий, свині) використані у власній господарській діяльності підприємства (посів зерна, здавання на переробку соняшника,відгодівля свиней та здавання контрагенту, зберігання на складі зерна).

В видаткових касових ордерах від 12.09.2011 р. на суму 9 599,14 грн. та від 28.02.2012 р. на суму 6 600,00 грн. не міститься підпису в графі одержувач коштів. Проте, з касових ордерів та інших первинних документів вбачається, що такими одержувачами були ОСОБА_4 та ОСОБА_5 З наданих підприємством документів також вбачається підстави отримання коштів та підтверджується їх цільове використання. В зв'язку з наведеним відсутні підстави для застосування до позивача штрафних санкцій.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській областівід 17.03.2014 р.№ 0000832201 та № 0000542203не відповідаютьвимогам п.п. 1, 3 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені відповідачем на підставі, у межах повноважень, але не у спосіб, передбачений законодавством та без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова або службова особа), тому судові витрати в розмірі 560,28 грн. підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське».

Керуючись ст.ст. 2, 8, 10,11, 69, 71, 86, 94, 158-163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій, скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити в повному обсязі.

Визнати дії Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо проведення планової виїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» протиправними.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 17.03.2014 р. № 0000832201 щодо сплати суми грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство "Кам'янське" за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів в сумі 242 059,00 грн., винесене на підставі акту перевірки № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 17.03.2014 р. № 0000542203 щодо сплати суми грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське» за платежем штрафні санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки в розмірі 36 391,20 грн. винесене на підставі акту перевірки № 147/22/01/30871028 від 28.02.2014 р.

Судові витрати в розмірі 560,28 грн.стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Кам'янське».

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 19 травня 2014 року

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 19.05.2014 Суддя З оригіналом згідно Помічник судді О.С. Рябчук О.С.Рябчук М.М.Бухтіярова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2014
Оприлюднено28.05.2014
Номер документу38889158
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4853/14

Постанова від 10.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 16.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 16.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Постанова від 16.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 08.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні