Ухвала
від 22.05.2014 по справі 810/5243/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 810/5243/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Лиска І.Г. Суддя-доповідач: Коротких А. Ю.

У Х В А Л А

Іменем України

22 травня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Коротких А.Ю.,

суддів: Ганечко О.М.,

Літвіної Н.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2013 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ПВІТА Центр" до Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Київській області, третя особа - Вороньківська сільська рада Бориспільського району Київської області про зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2013 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Бориспільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в Київській області подала апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою в задоволенні позову відмовити повністю. Свої вимоги апелянт аргументує тим, що судом першої інстанції були неповно з'ясовані всі обставини, що мали суттєве значення для вирішення справи та допущені порушення норм матеріального права.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 13.11.2007 року між ТОВ «ПВІТА Центр» та Вороньківською сільською радою Бориспільського району Київської області було укладено договір оренди земельної ділянки, кадастровий номер 3220881701:01:001:0059, для будівництва торгового комплексу площею 2,791 га.

В п.1.4 вказаного договору оренди вказана нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка становить 593 794, 74 грн.

Пунктом 2.7.1 договору визначено, що орендна плата встановлюється та справляється у грошовій формі і з 01.01.2009 року становить 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, визначеної у п. 1.4 договору, та становить 29 689, 74 грн.

25.12.2009 року між позивачем та Вороньківською сільською радою Бориспільського району Київської області було укладено додатковий договір про внесення змін до вищезазначеного договору оренди земельної ділянки від 13.11.2007 року.

Вказаним додатковим договором внесені наступні зміни та викладено п. 1.4, п. 2.7.1 в наступній редакції: п. 1.4 договору: «... нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 15.05.2009 року становить 703429, 13грн...»; п. 2.7.1 договору: «...орендна плата встановлюється та справляється в грошовій формі: - з 01.01.2010 року по 01.01.2013 рік в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, визначеної у п. 1.4 цього договору, та становить 21102,87 грн.; - з 01.01.2013 року в розмірі 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, визначеної у п. 1.4 цього договору, та становить 35171,46 грн....».

ТОВ «ПВІТА-Центр», відповідно до умов договору від 13.11.2007 року, додаткового договору від 25.12.2009 року та згідно податкових декларацій (наявні в матеріалах справи та досліджені судом першої інстанції), оплачувало орендну плату на рахунок Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області, що підтверджується копіями платіжних доручень, які наявні в матеріалах справи із зазначенням сум щомісячних платежів.

Податковим органом проведена камеральна перевірка податкової звітності з плати за землю товариства з обмеженою відповідальністю „ПВІТА Центр" за 2010-2012 роки, за результатами якої складено акт №66/15-1/32768937 від 31.01.2013 року.

В акті перевірки встановлено, що платником податків при визначенні суми орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, невірно застосовано розмір нормативної грошової оцінки, що стало причиною заниження податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності за 2010 рік на суму 162 009,05 грн., за 2011 рік - 163 254,12 грн., за 2012 рік - 163 254,12 грн.

В обґрунтування даного порушення відповідачем зазначено, що рішенням Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області від 04.09.2009 року №826-48-У затверджено нову нормативно-грошову оцінку землі в межах населених пунктів, і відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки позивача нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3 687 139, 81 грн. (а.с. 59).

Податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001121510 від 03 квітня 2013 року, якими позивачу визначено суму грошового зобов'язання за платежем «орендна плата за землі державної та комунальної власності» в розмірі 426 986,73 грн.

Надаючи правову оцінку відносинам, колегія суддів зазначає наступне.

Щодо спірних відносин, які мали місце у 2010 році.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" №2536-XII (далі - Закон України №2536-XII) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Статтею 13 Закону України №2536-XII встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Стаття 12 Земельного Кодексу України передбачає, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Граничний розмір орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, встановлено Законом України "Про оренду землі" та є обов'язковим при укладанні відповідних договорів.

Статтею 30 Закону України №2536-XII " встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Надаючи правову оцінку відносинам, колегія суддів зазначає наступне.

Щодо спірних відносин, які мали місце у 2011-2012 роках.

З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, яким врегульовано питання внесення плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності на праві постійного користування і оренди.

Згідно із п.п. 14.1.147 п. 14 ст. 14 Податкового Кодексу України плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Статтею 288 Податкового Кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки;

може бути більшою граничного розміру орендної плати, ніж зазначений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статтей 285 - 287 розділу ХІІІ Податкового кодексу України.

Згідно з п. 57.1 ст. 57 Податкового Кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

В обґрунтування спірного податкового повідомлення-рішення відповідач посилається на рішення Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області від 04.09.2009 року № 826-48-У про затвердження нової грошової оцінки земельної ділянки.

Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 57 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом. Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинним.

Вороньківська сільська рада Бориспільського району Київської області є органом місцевого самоврядування в розумінні ч. 1 ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Обов'язковість доведення до відома населення актів органів місцевого самоврядування встановлена ч. 11 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», де зазначено, що рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Представник відповідача у судовому засіданні суду першої інстанції не заперечував, що зазначене рішення не було опубліковане та не було доведено до відома населення.

Рішення Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області від 04.09.2009 року №826-48-У не було опубліковано, тобто до відома населення доведено не було.

Неопублікування рішення Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області від 04.09.2009року № 826-48-У мало наслідком його недоведення до відома населення, а, відтак, і нечинність.

Вищий адміністративний суд України в постанові від 09.08.2011 року у справі № К/9991/183/11 (копія знаходиться в матеріалах справи) зазначив про необхідність набрання чинності рішенням органу місцевого самоврядування про зміну нормативної грошової оцінки земель для того, щоб таке рішення мало юридичні наслідки.

На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції зробив правильний висновок, що податкове повідомлення-рішення від 03.04.2013 року №0001121510 є неправомірним та підлягає скасуванню.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому колегія суддів вважає висновки суду першої інстанції обґрунтованими.

Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому, у відповідності до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Київській області залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили у порядку, визначеному ст. 254 КАС України, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст.212 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Ганечко О.М.

Літвіна Н.М.

.

Головуючий суддя Коротких А. Ю.

Судді: Ганечко О.М.

Літвіна Н. М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2014
Оприлюднено28.05.2014
Номер документу38892463
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5243/13-а

Ухвала від 22.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 13.11.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні