Справа № 2-А-277/08
Справа № 2-А-277/08
П О С Т А Н О ВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 листопада 2008 року Шевченківський
районний суд м. Чернівці
в складі головуючого судді Мамчина
П.І.
суддів Яреми Л.В., Волошина
С.О.
при секретарі Колотило А.В.
розглянувши у
відкритому судовому засіданні в м. Чернівці адміністративну позовну заяву
ОСОБА_1до Державної Судової Адміністрації України про визнання незаконними
заперечення Державної Судової Адміністрації України щодо призначення
щомісячного грошового забезпечення та зобов'язання вчинити певні дії, -
В с т а н о в и в :
ОСОБА_1звернувся до суду з
позовом до Державної Судової Адміністрації України про визнання
незаконними заперечення Державної Судової Адміністрації України щодо
призначення щомісячного грошового забезпечення та зобов'язання вчинити певні
дії.
В позовній заяві вказує, він,ОСОБА_1
працює на посаді заступника голови Садгірського районного суду м. Чернівці
та перебуває в трудових відносинах з ТУ
ДСА в Чернівецькій області.
В силу Указу Президента
України про додаткові заходи щодо соціального ( захисту суддів від 10.07.1995
року за № 584/95 із послідуючими змінами від 14.11. 1995 року за № 1038/95, від 25.11.2002 року за № 1061/2002, від
25.12.2003 року за 1497/2003 року, від 21.01. 2006 року за №
42/2006, судді, які мають право на відставку та продовжують працювати на посаді судді, одержують заробітну плату та
щомісячне грошове утримання
належного їм у разі виходу у відставку. До стажу роботи, що дає судді на одержання щомісячного грошового утримання, за
умови роботи на посаді судді не менше як 10 років, зараховується крім
стажу трудової діяльності, визначеного законом половина строку навчання у вищих юридичних закладах та період
проходження строкової військової служби.
Відповідно до листа
державної Судової Адміністрації України від 19.07. 2005 року
за № 174490/05 та Положення «Про порядок призначення та виплати щомісячного грошового утримання працюючим суддям та щомісячного
грошового довічного утримання суддям у відставці" територіальним
управлінням державної судової адміністрації
в Чернівецькій області було направлено всі необхідні документи, щодо нього для
отримання погодження та встановлення щомісячного грошового утримання.
Перевіряючи дані документи, Державна Судова Адміністрація України дозволила
собі вільно тлумачити Постанову ЦК та РМ СРСР
від 17.01.1983 року за № 5927 «Про пільги
військовослужбовцям, робітникам і службовцям, що перебувають у складі обмеженого контингенту радянських військ на
території Демократичної Республіки Афганістан,
та їх сім'ям» а також ст. 57 Закону України "Про пенсійне забезпечення
"від 11.06. 1991 року за № 1788
-XII та прийшла до невірного висновку, що дана пільга
щодо нього, як учасника бойових дій, не
розповсюджується, оскільки він не є військовослужбовцем.
Вважає, що державна Судова
Адміністрація України, безпідставно, протизаконно відмовила йому у призначенні
щомісячного грошового утримання, а тому просить суд визнати незаконним заперечення
Державної судової адміністрації України від 20.03.2006 року за №13-1548/06 та
від 03.07.2008 року за №01.04-834 щодо призначення йому щомісячного грошового
утримання та зобов'язати Державну Судову Адміністрацію України призначити йому
щомісячне грошове утримання від 14.12.2005 року.
В судове засідання позивач не
зявився, надав суду заяву про розгляд справи у його відсутності, позовні вимоги
підтримує.
Представник відповідача вимоги не
визнав, заперечував проти задоволення позову.
Суд,
заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши письмові матеріали
справи, вважає, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню.
Судом
встановлено, що позивач працює суддею з 21.12.1993 року по теперішній час. З 10
квітня 1985 р. по 07 травня 1987 р. проходив строкову військову службу, з них з
06 серпня 1985 р. по 07 травня 1987 року
проходив службу в діючій армії в Демократичній Республіці Афганістан. З
24.08.1987 року по 21.06.1992 року навчався в Львівському державному
університеті.
Відповідно
до вимог ч.1 ст.43 Закону України від 15.12.1992 року „Про статус суддів”, який
є спеціальним законом, що регулює в тому числі і питання пенсійного
забезпечення, кожен суддя за умови, що він працював на посаді судді не менше 20
років, має право на відставку. За правилами частини четвертої вказаної статті
до стажу роботи, що дає право на відставку судді та отримання щомісячного
довічного грошового утримання, крім роботи на посадах суддів України, державних
арбітрів, арбітрів відомчих арбітражів України, зараховується також час роботи
на посадах суддів і арбітрів у судах та державному і відомчому арбітражі
колишнього СРСР та республік, що раніше входили до складу СРСР, під час роботи
на посадах, безпосередньо пов'язаних з керівництвом та контролем за діяльністю
судів у Верховному Суді України, в обласних судах, Київському і
Севастопольському міських судах, Міністерстві юстиції України та підвідомчих
йому органах на місцях, за діяльністю арбітражів у Державному арбітражі України, Вищому арбітражному суді
України, а також на посадах прокурорів і слідчих за умови наявності у всіх
зазначених осіб стажу роботи на посаді судді не менше 10 років.
А відповідно до Указу Президента
України від 10 липня 1995 року „Про додаткові заходи щодо соціального захисту
суддів” до стажу роботи, що дає право на відставку та отримання щомісячного
грошового утримання, крім стажу трудової діяльності, визначеного ч.4 ст.4
3 Закону України
„Про статус суддів”, зараховується повністю період проходження строкової
військової служби і половина строку навчання у вищих юридичних навчальних
закладах.
Змістом зазначеної норми не
встановлений порядок обчислення строків цієї служби. А тому при вирішенні цього
питання необхідно застосовувати правила, встановлені загальними законами, які
регулюють пенсійне забезпечення.
Так, ст. 57 Закону України від 05
листопада 1991 року „Про пенсійне забезпечення” передбачає, що військова служба
у складі діючої армії у період бойових дій, у тому числі при виконанні
інтернаціонального обов'язку, а також перебування в партизанських загонах і
з'єднаннях зараховується до стажу роботи на пільгових умовах в порядку,
встановленому для обчислення строків цієї служби при призначенні пенсій за
вислугу років військовослужбовцям.
Згідно ст. 17 Закону України від 09
квітня 1992 року „Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб
начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших
осіб”, порядок обчислення вислуги років для призначення пенсій відповідно до
цього Закону особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам,
військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом,
особам, які мають право на пенсію за цим Законом визначається Кабінетом
Міністрів України.
Пунктом 1 Постанови Кабінету
Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 „Про порядок обчислення вислуги
років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського
складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та
військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів
внутрішніх справ та членам їхніх сімей” встановлено, що для призначення пенсій
за вислугу років відповідно до Закону України „Про пенсійне забезпечення
військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх
справ” особам офіцерського складу,
прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової
служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів
внутрішніх справ до вислуги років зараховуються : дійсна військова служба у
Радянській Армії та Військово-Морському Флоті, прикордонних, внутрішніх,
залізничних військах, в органах державної безпеки та інших військових
формуваннях колишнього СРСР. ... Вислуга років (у тому числі на пільгових
умовах) у цьому випадку обчислюється у порядку, встановленому законодавством
колишнього СРСР, якщо цією постановою не передбачено більш пільгових умов
зарахування до вислуги років часу служби для призначення пенсій
військовослужбовцям та особам начальницького і рядового складу органів
внутрішніх справ.
Пунктом 3 зазначеної постанови
встановлено, що до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в
абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах -
один місяць служби за три місяці - участь у бойових діях у воєнний час.
Постановою
ЦК КПРС та Ради Міністрів СРСР від 17 січня 1983 року „Про пільги
військовослужбовцям, робітникам і службовцям, що перебувають у складі
обмеженого контингенту радянських військ на території Демократичної Республіки
Афганістан, та їх сім'ям” також передбачалось пільгове зарахування часу
військової служби на території ДРА до пенсійного стажу за вислугою років у
співвідношенні - один місяць за три місяці (п.1 постанови).
На підставі ст. 2 Закону України від
25.03.1992 року „Про загальний військовий обов'язок і військову службу” порядок
проходження громадянами України військової служби, їх права та обов'язки
визначаються цим Законом, положеннями про проходження військової служби
відповідними категоріями військовослужбовців, які затверджуються Президентом
України, та іншими нормативно-правовими актами.
Вказаним Законом встановлюються такі
види військової служби: строкова військова служба, військова служба за
контрактом солдатів і матросів, сержантів і старшин та інші. Збройні сили
України комплектуються військовослужбовцями через військові комісаріати шляхом
призову громадян на військову службу на підставі загального військового
обов'язку (ст.4 Закону).
Крім того, посилання відповідача на постанову ВАС України
про відмову у задоволенні скарги судді Дубчака А.Г.
на дії та бездіяльність територіального управління державної судової
адміністрації в Вінницькій області (щодо зарахування часу строкової військової
служби в Демократичній Республіці Афганістан
у пільговому обчисленні - один місяць служби за три місяці) є необґрунтованими,
оскільки Постановою Верховного суду України від 27 листопада 2007 року
скасоване постанову ВАС України від
22.12.2005 року по справі за скаргою судді Дубчака А.Г. на дії та
бездіяльність територіального управління державної судової адміністрації у
Вінницькій області (щодо зарахування часу строкової військової служби в
Демократичній Республіці Афганістан у
пільговому обчисленні - один місяць служби за три місяціта визнано, що
до актів правового регулювання умов та порядку призначення щомісячного
довічного грошового утримання належать і ті правові акти, які передбачають пільгове (кратне) обчислення періоду проходження
військової служби для зарахування його до стажу роботи, що дає право на
призначення й отримання різних видів пенсій та соціальної допомоги.
Крім
того, зарахування суддям строкової військової служби до стажу роботи без
врахування вказаної пільги призведе до урівняння зарахування до стажу суддям
проходження звичайної строкової військової служби з проходженням військової
служби у складі діючої армії у період бойових дій. Також такий підхід поставить
в нерівне положення суддів і усіх інших категорій працівників (що отримують
пенсії за Законом України „Про пенсійне забезпечення”), які проходили строкову
військову службу у складі діючої армії в період бойових дій, у тому числі при
виконанні інтернаціонального обов'язку, що є порушенням конституційного
принципу рівності перед законом.
На підставі викладеного, ст. 43
Закону України від 15.12.1992 року „Про статус суддів”, ст. 57 Закону України
від 05.11.1991 року „Про пенсійне забезпечення”, ст.ст. 2,4 Закону України від
25.03.1992 року „Про загальний військовий обов'язок і військову службу”, Указом
Президента України від 10.07.1995 року № 584-95 „Про додаткові заходи щодо
соціального захисту суддів”, постанови КМУ від
п.1 постанови ЦК КПРС та Ради Міністрів СРСР від 17.01.1983 року № 59-27
„Про пільги військовослужбовцям, робітникам і службовцям, що перебувають у
складі обмеженого контингент радянських військ на території Демократичної
Республіки Афганістан, та їх сім'ям”, ст.ст. 2, 11, 71, 86, 159, 161, 163
Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т
А Н О В И В:
Позов
ОСОБА_1задовольнити.
Визнати незаконним заперечення Державної судової адміністрації
України від 20.03.2006 року за №13-1548/06 та від 03.07.2008 року за №01.04-834
щодо призначення йому щомісячного грошового утримання.
Зобов'язати Державну Судову Адміністрацію України
призначити ОСОБА_1
щомісячне грошове утримання від 14.12.2005 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського
адміністративного апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в
10-денний строк з дня винесення постанови заяви про апеляційне оскарження і
поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до
апеляційної інстанції або в порядку ст. 186 ч.5 КАС України.
Головуючий
суддя Мамчин
П.І.
Судді Ярема
Л.В.
Волошин
С.О.
Суд | Шевченківський районний суд м. Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2008 |
Оприлюднено | 24.06.2009 |
Номер документу | 3893777 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шевченківський районний суд м. Чернівців
Мамчин П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні