Рішення
від 17.04.2014 по справі 908/4011/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 30/113/13

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.04.2014 Справа № 908/4011/13

за позовом: Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 206)

до відповідача: Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» (04053, м. Київ, пров. Несторівський, буд. 3-5)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Головне управління Державного агентства земельних ресурсів України в Запорізькій області (юридична адреса: 69059, м.Запоріжжя, вул. Парамонова, 15; фактична адреса: 69059, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50)

про внесення змін до договору оренди землі;

Суд у складі колегії суддів господарського суду Запорізької області: головуючий суддя Кагітіна Л.П., судді: Зінченко Н.Г., Колодій Н.А.

За участю представників сторін та учасників процесу:

від позивача - не з'явився (Зубар О.А., довіреність № 01-38/01771 від 12.07.2012 р. - був присутній у судових засіданнях 10.02.2014 р., 24.02.2014 р.)

від відповідача - Гуліян Т.Г., довіреність № юр-679/д від 05.12.2013 р.;

від третьої особи - не з'явився (Кісь Р.Б., довіреність № 9 від 25.06.2013 р. - був присутній у судовому засіданні 10.02.2014 р.)

Запорізька міська рада звернулася до господарського суду Запорізької області з позовом до Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» про внесення змін до договору оренди землі, а саме:

1) змінити п. 4 договору оренди землі від 17.01.2006 р. за № 040626100023, укладеного між Запорізькою міською радою та Публічним акціонерним товариством «Укрнафта» загальною площею 0,2568 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 1-а, для розташування автозаправної станції, виклавши його в такій редакції: « 4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 2198002,56 грн. (два мільйони сто дев'яносто вісім тисяч дві грн. 56 коп.) в цінах 2013 року.»

2) змінити п. 8 договору оренди землі від 17.01.2006 р. за № 040626100023, укладеного між Запорізькою міською радою та Публічним акціонерним товариством «Укрнафта», площею 0,2568 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 1-а, для розташування автозаправної станції, виклавши його в такій редакції: « 8. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 131880 грн. 15 коп. (сто тридцять одна тисяча вісімсот вісімдесят грн. 15 коп.), що складає шестикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

Позовні вимоги з посиланням на приписи ст.ст. 632, 651, 652 Цивільного кодексу України, ст. 188 Господарського кодексу України, ст. 21 Закону України «Про оренду землі», ст.ст. 288.1, 288.5 Податкового кодексу України обґрунтовані тим, що законодавством та умовами договору, укладеного між сторонами передбачена можливість внесення змін до договору, у зв'язку з чим і на виконання рішення Запорізької міської ради № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради № 16 від 27.07.2011 р. «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» було направлено відповідну пропозицію про укладення додаткового договору до договору оренди земельної землі та примірники додаткового договору. Відсутність відповіді орендаря на пропозицію, на думку позивача, є підставою для звернення до суду за захистом своїх порушених прав, які полягають в неотриманні місцевим бюджетом орендної плати за користування земельною ділянкою в належному розмірі.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 09.12.2013 р. порушено провадження у справі № 908/4011/13, присвоєно справі номер провадження № 30/113/13, розгляд якої призначено на 23.01.2014 р., у сторін витребувані документи і матеріали, необхідні для вирішення спору.

За письмовим клопотанням представників сторін фіксація судового процесу технічними засобами не здійснювалася.

Представник позивача у судовому засіданні 23.01.2014 р. в повному обсязі підтримав вимоги позовної заяви. Вказує, що рішення міської ради, на підставі якого визначається розмір орендної плати є чинним і у судовому порядку не оскаржувалось, тому є обов'язковим для виконання на території України.

За доводами позивача, 26.06.2012 р. Запорізькою міською радою прийнято рішення №37 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. №16» «Про затвердження розмірів орендної плати земельної ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» яким встановлено, що при розрахунку розміру орендної плати земельної ділянки для розташування автозаправних станцій використовується коефіцієнт 6. Тому, на думку позивача, розмір орендної плати за користування земельною ділянкою по Договору оренди має розраховуватись: 2198002,56 х 1% х 6 = 131880,15 грн., де: 131880,15 - розмір орендної плати; 2198002,56 х 1% - розмір земельного податку, визначений згідно з вимогами Податкового кодексу України (нормативна грошова оцінка х ставку податку); 6 - коефіцієнт, визначений рішенням ЗМР від 26.06.2012 р. № 37.

Представник відповідача у судовому засіданні 23.01.2014 р. підтримав доводи, викладені у відзиві на позов. Відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими посилаючись при цьому на норми п. 4.1.9 ст. 4 Податкового кодексу України та вказує, що рішення Запорізької міської ради № 37, яке є підставою для внесення змін до договору оренди землі, було оприлюднено 24 липня 2012 року, а отже має застосовуватись не раніше 01 січня 2014 року, а не з 01 січня 2013 року, як вказано в п.5 цього рішення. Також відповідач не погоджується з наданими позивачем розрахунками, вважає, що викладені у Витягу з технічної документації данні щодо грошової оцінки землі є помилковими. Вказує, що розмір нормативно грошової оцінки землі, і відповідно орендної плати, позивачем визначено невірно, правильним розміром орендної плати є сума: 131875,99 грн. (1801631,76 грн. х 1,152 х 1,059 = 2187933,09 грн.; 2187933,09 грн. х 6%). Натомість, відповідно до позовних вимог нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2198002,56 грн. в цінах 2013 року, а орендна плата, відповідно, 131880,15 грн. на рік, що не відповідає фактичним обставинам.

Ухвалою суду від 23.01.2014 р., на підставі ст. 77 ГПК України, розгляд справи відкладено до 10.02.2014 р. Цією ж ухвалою в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача залучено Головне управління Державного агентства земельних ресурсів України в Запорізькій області.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Головне управління Державного агентства земельних ресурсів України в Запорізькій області, у письмових поясненнях щодо розбіжностей в нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, яка знаходиться в оренді ПАТ «Укрнафта» зазначає наступне: нормативна грошова оцінка земель м. Запоріжжя здійснюється згідно програмного продукту. Програмне забезпечення створено на основі графічної бази даних земельного кадастру з урахуванням Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя розробленої Українським державним науково - дослідним інститутом проектування міст «ДІПРОМІСТО» у 2007 році та затвердженої рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008р. № 79. При формуванні прикладного програмного забезпечення був проведений аналіз графічних даних графічною системою розрахунку нормативної грошової оцінки та написаний модуль взаємодії графічної системи розрахунку нормативної грошової оцінки і семантичної бази даних земельного кадастру, який дозволили формувати розрахунок нормативної грошової оцінки (для виготовлення витягу з технічної документації із нормативної грошової оцінки) в напівавтоматичному режимі мінімізувавши вплив людського фактору на результати розрахунків. В ручному режимі визначаються: коефіцієнт функціонального використання Кф, існуючі локальні фактори (інженерно-інфраструктурні фактори), при чому сукупний локальний коефіцієнт Км3 розраховується автоматично. Також, автоматично здійснюється округлення тисячних та десятитисячних одиниць до сотих.

У зв'язку з цим нормативна грошова оцінка станом на 01.01.2013р. становить 219800,56 грн.: Б х Км2 х Км3 х Кф х К(і)= Го (1м2), де Б - базова вартість 1 м2 землі у м. Запоріжжя; Км2 - коефіцієнт місце розташування земельної ділянки (зональний коефіцієнт);

Км3 - сукупний коефіцієнт впливу локальних факторів; Кф - коефіцієнт функціонального призначення земельної ділянки; Кі - коефіцієнт індексації грошової оцінки землі станом на 01.01.2013р.

190,18 х 2,17 х 0,68 х 2,5 х 1,22 = 855,92 грн. Го(1м2) х П = Го, де: Го(1м2) - грошова оцінка 1 м2 земельної ділянки; П - площа земельної ділянки. Площа земельної ділянки - 2568,00 м2. Таким чином: Го = 855,92 х 2568,00 = 2198002,56 грн.

На підставі ст. 69 ГПК України ухвалою суду від 10.02.2014 р. строк розгляду справи було продовжено за клопотання позивача, яке підтримано відповідачем, судове засідання відкладено до 24.02.2014 р.

У зв'язку із наявною виробничою необхідністю, враховуючи складність справи №908/4011/13, розпорядженням голови господарського суду Запорізької області Немченка О.І. № 01-04/18/14 від 24.02.2014 р. справу № 908/4011/13 передано на колегіальний розгляд у складі трьох суддів господарського суду Запорізької області: головуючий суддя - Кагітіна Л.П., судді: Зінченко Н.Г., Колодій Н.А.

Ухвалою суду від 24.02.2014 р. справу прийнято до колегіального розгляду, розгляд справи призначено на 27.03.2014 р. о 10 год. 00 хв. У зв'язку із хворобою судді Кагітіної Л.П. ухвалою від 25.03.2014 р. розгляд справи перенесено з 27.03.2014 р. на 24.04.2014 р. об 11 год. 30 хв. Ухвалою суду від 07.04.2014 р. суд за своєю ініціативою виправив допущену в ухвалі від 25.03.2014 р. описку, з урахуванням якої дату судового засіданні встановлено 17.04.2014 р. об 11-45 год.

Представник позивача у судове засідання 17.04.2014 р. не з'явився, про дату, місце та час судового розгляду повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судовому засіданні 17.04.2014 р. в повному обсязі підтримав доводи, викладені у відзиві на позов.

07.02.2014 р. до канцелярії господарського суду Запорізької області від ПАТ «Укрнафта» надійшло клопотання про зупинення провадження по справі. Обґрунтовуючи дане клопотання відповідач зазначає, що в провадженні Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя знаходиться справа № 335/10532/13-а, за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-торговельна компанія «КВАНТ-ПЛЮС» до Запорізької міської ради про скасування окремих положень рішення від 26.06.2012 р. № 37. У зв'язку з цим відповідач вважає, що рішення у зазначеній вище адміністративній справі щодо скасування рішення міської ради, що є підставою позову, суттєво вплине на обов'язки відповідача.

Згідно ч. 1 ст. 79 ГПК України, господарський суд зупиняє провадження у справі у разі неможливості розгляду даної справи до вирішення пов'язаної з нею іншої справи, що розглядається іншим судом.

Згідно п. 3.16 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» № 18 від 26.12.2011 р. передбачено, що статтею 79 ГПК України встановлено вичерпний перелік підстав зупинення провадження у справі. Зупинення провадження у справі з інших підстав є неправомірним. Зокрема, відповідно до частини першої статті 79 ГПК господарський суд зупиняє провадження у справі в разі неможливості розгляду даної справи до вирішення пов'язаної з нею іншої справи, що розглядалися іншим судом. При цьому пов'язаною з даною справою є така інша справа, у якій інший суд встановлює обставини, що впливають чи можуть вплинути на подання і оцінку доказів у даній справі; в тому числі йдеться про факти, які мають преюдиціальне значення (частини друга - четверта статті 35 ГПК). Під неможливістю розгляду даної справи слід розуміти неможливість для даного господарського суду самостійно встановити обставини, які встановлюються іншим судом в іншій справі, - у зв'язку з непідвідомчістю або непідсудністю іншої справи даному господарському суду, одночасністю розгляду двох пов'язаних між собою справ різними судами або з інших причин. Іншим судом, про який йдеться у частині першій статті 79 ГПК, є будь-який орган, що входить до складу судової системи України згідно з статтею 3 та частиною другою статті 17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»); іншим судом може вважатися й інший склад суду (одноособовий чи колегіальний) в тому ж самому судовому органі, в якому працює суддя (судді), що вирішує (вирішують) питання про зупинення провадження у справі.

Суд не вбачає підстав для задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження у цій справі, оскільки вважає, що дану справу можливо розглянути і до набрання чинності судового рішення по справі № 335/10532/13-а.

Представник третьої особи у судове засідання 17.04.2014 р. не з'явився, про дату, місце та час судового розгляду повідомлений належним чином.

Відповідно до підпункту 3.9.1 Постанови Пленуму ВГСУ від 26.12.2011 р. № 189 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог ч. 1 ст. 64 та ст. 87 ГПК України.

За змістом цієї норми, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

У відповідності до вказаних вимог, усі учасники процесу про час та місце слухання даної справи були повідомлені належним чином.

Враховуючи обмеженість розгляду справи визначеними законом процесуальними строками та достатність матеріалів справи для розгляду справи, суд дійшов висновку про розгляд справи за відсутності представників позивача та третьої особи.

В судовому засіданні 17.04.2014 р. справу розглянуто, прийнято і оголошено на підставі ст. 85 ГПК України вступну і резолютивну частини рішення.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача (представника позивача у судовому засіданні 10.02.2014 р. та 24.02.2014 р., представника третьої особи у судовому засіданні 10.02.2014 р.), суд

ВСТАНОВИВ:

24.11.2005 р., на підставі рішення двадцять другої сесії четвертого скликання Запорізької міської ради № 37/317 від 01.08.20005 р., між Запорізькою міською радою (орендодавцем, позивачем у справі) та Відкритим акціонерним товариством «Укрнафта» (орендарем, правонаступником якого є відповідач у справі) було укладено договір оренди землі (надалі - Договір), за умовами якого орендодавцем передано, а орендарем прийнято в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,2568 га, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 1-А, для розташування автозаправної станції, який зареєстровано в у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах», про що у Державному реєстрі земель вчинено запис 17.01.2006 р. за №040626100023.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 706585,20 грн. в цінах 2005 року (п. 4 Договору).

Відповідно до п. 7 Договору строк його дії становить 10 років.

За змістом п. п. 8, 10 Договору, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 7065,85 грн. (сім тисяч шістдесят п'ять грн. 85 коп.) за календарний рік в цінах 2005 року; вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Комунарського району 33213812500005 в відділені Держказначейства у Комунарському районі, МФО 813015, ЄДРПОУ 25216341, код 13050200.

За умовами п. 11 Договору розмір орендної плати переглядається один раз на рік, зокрема, у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції.

Згідно п. 32 Договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягання згоди щодо змін умов договору спір розглядається у судовому порядку.

Факт передачі позивачем в оренду відповідачу земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:03:039:0097 загальною площею 0,2568 га, яка знаходиться за адресою: вул. Новокузнецька, 1-а у м. Запоріжжі для розташування автозаправної станції підтверджується актом прийому-передачі земельної ділянки від 17.01.2006 р.

13.11.2007 р. між Запорізькою міською радою та ПАТ «Укрнафта» було укладено додаткову угоду до Договору, яка зареєстрована у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах», про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 15.05.2008 р. за № 040826100854. В пункті 1 додаткової угоди сторони домовились викласти пункт 8 Договору у наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 29254,66 грн. (двадцять дев'ять тисяч двісті п'ятдесят чотири грн. 66 коп.), що складає 4 % від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2007 року.

03.03.2008 р. Запорізькою міською радою прийнято рішення №79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» відповідно до якого вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ «Діпромісто» (п.1); затвердити базову вартість 1 м 2 землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008 р. ; при розрахунку нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки значення коефіцієнтів впливу санітарно-гігієнічних факторів, які діють на даній ділянці, застосовувати в повному обсязі відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (п.6); впровадити оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.2008 р. (п.7); визнати рішення Запорізької міської ради від 15.06.2001 р. № 17 «Про затвердження грошової оцінки земель міста Запоріжжя» таким, що втратило чинність з моменту впровадження нової нормативної грошової оцінки (п.8); Управлінню земельних ресурсів у м. Запоріжжі Запорізької області до 01.05.2008 р. розробити та затвердити заходи щодо взаємодії органів влади усіх рівнів по проведенню перерахунків вартості земельних ділянок у розрізі землекористувачів та землевласників (п.9); доручити управлінню внутрішньої політики міської ради оприлюднити дане рішення у засобах масової інформації (п.10).

27.07.2011 р. Запорізькою міською радою прийнято рішення №16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м.Запоріжжі», згідно з додатком до якого визначення розміру орендної плати за всі земельні ділянки (за виключенням пунктів, зазначених у додатку) здійснюється з урахуванням коефіцієнту « 3».

26.06.2012 р. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради № 16 від 27.07.2011 р. «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя», згідно з яким розмір орендної плати за земельну ділянку у м. Запоріжжя, надану для розташування автозаправних станцій, дорівнює шестикратному розміру земельного податку.

Рішення № 37 було оприлюднене 24.07.2012 р. в газеті «Запорізька Січ» та набрало чинності 01.01.2013 р. як зазначено в п.5 цього рішення.

Згідно Витягу з технічної документації нормативна грошова оцінка 1 м 2 земельної ділянки площею 2568,00 м 2 (спірна земельна ділянка) становить 855,92 грн., нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 2198002,56 грн.

Запорізькою міською радою 28.08.2013 р. було направлено відповідачу письмову пропозицію за № 01/02-3202595 щодо внесення змін до п. 8 Договору оренди.

Листом від 25.09.2013 за № 1109 відповідач повернув позивачу примірники додаткового договору з протоколом розбіжностей.

У відповідь на лист відповідача, позивач листом від 10.10.2013 р. № 08/02-21/03114 з протоколом розбіжностей не погодився та запропонував відповідачу прийняти умови додаткового договору.

За доводами позивача, станом на час звернення до суду відповідач на запропоновані позивачем зміни до договору оренди землі не відреагував, додаткову угоду не підписав.

Позовні вимоги про внесення змін до пунктів 4, 8 договору оренди землі від 17.01.2006 р. за № 040626100023, укладеного між Запорізькою міською радою та ПАТ «Укрнафта», є предметом судового розгляду у даній справі.

Дослідивши та проаналізувавши матеріали та фактичні обставини справи, оцінивши надані письмові докази у їх сукупності, вислухавши представника відповідача (представника позивача та третьої особи у попередніх судових засіданнях), суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Земельні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею регулюються Конституцією України, Земельним Кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" № 161-ХІV від 06.10.1998 року визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до ст. 13 вищезазначеного закону договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно зі ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України (2755-17).

Як визначено у пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).

Виходячи з положень пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата, поряд із земельним податком, є формою плати за землю, яка, в силу положень п.п. 9.1.10 п. 9.1 ст. 9 Податкового кодексу України, віднесена до загальнодержавних податків.

Згідно з п.п. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування за цим податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Базою оподаткування відповідно до п.п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно з п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Статтею 288 Податкового кодексу України визначено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди (ч. 288.4), але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом (ч. 288.5).

Відповідно до статті 290 Господарського кодексу України розмір плати за користування земельною ділянкою, що є державною або комунальною власністю, не може бути нижчим за встановлений відповідно до закону.

Відповідно до ст. 274.1. Податкового кодексу України, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється в розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.

При цьому, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, а також затвердження конкретних ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України віднесено пунктом 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільської, селищної, міської рад, яка реалізується шляхом прийняття відповідних рішень на пленарних засіданнях ради.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про оцінку земель" № 1378-ІV від 11.12.2003 року нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Пунктом 2 частини 1 статті 13 цього ж Закону встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Частиною 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Враховуючи вищенаведені положення законодавства, затвердження нормативної грошової оцінки землі, ставок земельного податку та розміру орендної плати відноситься до виключної компетенції відповідної місцевої ради. При цьому, мінімальний граничний розмір орендної плати залежить від розміру земельного податку, який, у свою чергу, обчислюється від нормативної грошової оцінки землі.

Так, рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 року № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя" було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ "Дніпромісто", затверджено базову вартість 1 кв. м. землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008 року, значення коефіцієнтів місцерозташування та впливу локальних факторів, а також впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки.

Відповідно до рішення Запорізької міської ради від 27.07.2011 року № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення м. Запоріжжя" було затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя.

Рішенням Запорізької міської ради від 26.06.2012 року № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", змінено коефіцієнт "К", згідно якого визначається розмір орендної плати, зокрема для земельних ділянок, наданих для розташування автозаправних станцій, газових автозаправних станцій, він встановлений в розмірі 6.

Виходячи з положень чинного законодавства мінімальний граничний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності встановлюється Податковим кодексом України, при цьому затвердження ставок земельного податку, а отже і розміру орендної плати та нормативної грошової оцінки, відноситься до виключної компетенції сільської, селищної, міської рад, яка реалізується шляхом прийняття відповідних рішень на пленарних засіданнях ради. Тому прийняття радою рішення про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення є підставою для приведення положень спірного договору оренди землі у відповідність до вимог цього рішення в частині визначення розміру орендної плати.

В матеріалах справи міститься Витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданий Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області, щодо земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 1-а, площею 2568,00 м2 за кадастровим номером 2310100000:03:039:0097. Відповідно до цього витягу станом на 06.02.2013 року нормативна грошова оцінка вказаної ділянки становить 2198002,56 грн.

Таким чином, розмір земельного податку для вказаної земельної ділянки складає 21980,03 грн. (1% від нормативної грошової оцінки), а орендна плата складає 131880,15 грн. (21980,03 грн. х 6, де 6 - коефіцієнт "К", згідно якого визначається розмір орендної плати).

Статтею 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та іншими законами.

Згідно з п. 34 ст. 26 вказаного Закону України виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин відповідно до чинного законодавства.

Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до ст. 59 вказаного Закону рада, в межах повноважень, приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які згідно до ст. 144 Конституції України є обов'язковими до виконання на відповідній території та оприлюднюються у встановленому законом порядку.

Таким чином, з аналізу вищенаведених норм законодавства, вбачається, що рішення Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 року, яким встановлено орендну плату за земельну ділянку, що є предметом договору оренди землі від 26.04.2006 року, в розмірі 6 % від її нормативної грошової оцінки, прийняте Запорізькою міською радою в межах наданої чинним законодавством компетенції.

Станом на час вирішення спору судом згадане рішення в установленому законом порядку не скасовано, не змінено і не визнано недійсним, а відтак, в силу приписів ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є обов'язковим для виконання на відповідній території.

Законом визначено, що зміна розміру грошової оцінки землі має наслідком зміну земельного податку щодо відповідних земельних ділянок, а тому наявні передбачені договором умови, при яких його зміна є обов'язковою для сторін.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення такої згоди спір вирішується в судовому порядку. Вказані обставини передбачені сторонами у п. 32 Договору оренди землі.

За приписами статті 651 Цивільного кодексу України, як норми загальної, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

Згідно ч. 3 ст. 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

Матеріалами справи доведено, що пропозицію щодо зміни умов п. 8 Договору шляхом укладення додаткової угоди до нього було направлено позивачем на адресу відповідача 28.08.2013 р., що відповідачем не заперечується.

Відповідач в листі № 1109 від 25.09.2013 року стосовно пропозиції "Про внесення змін до договору оренди землі" зазначив, що направляє для подальшого підписання та нотаріального посвідчення на адресу позивача три примірники протоколу розбіжностей до додаткового договору. Позивач в свою чергу листом № 08/02-21/03114 від 10.10.2013 року повідомив відповідачу, що підстави для підписання протоколу розбіжностей у міської ради відсутні з огляду на те, що рішення міської ради № 37 від 26.06.2012 року є обов'язковим до виконання суб'єктами господарювання з моменту набрання ним законної сили, та просив прийняти умови, викладені в додатковому договорі.

Таким чином, сторони не дійшли взаємної згоди про внесення змін до договору оренди землі.

Нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом.

Оскільки сторонами в договорі передбачена можливість перегляду орендної плати у разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати, в даному випадку за рішенням Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 року, є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Такі ж висновки наведені у постановах Вищого господарського суду України - від 28.07.2011 р. у справі № 5005/2715/211 (11/224-10), від 02.08.2011 р. у справі № 6/474-10, від 05.08.2011 р. у справі № 5005/431/2011, від 09.08.2011 р. у справі № 41/81пд, від 13.03.2013 р. у справі № 5009/2275/12. Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд України у своїх постановах від 06.12.2010 року у справі №2-1/10068-2008 та від 30.05.2011 року у справі № 17/299-10.

Частиною 3 ст. 653 ЦК України та частиною 5 ст. 188 ГК України встановлено, якщо договір змінюється в судовому порядку, зобов'язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.

Відтак, оскільки розмір орендної плати за надану відповідачу земельну ділянку, визначений пунктом 8 Договору, не відповідає розміру орендної плати, затвердженому вищевказаним рішенням Запорізької міської ради, а умовами спірного договору оренди землі від 26.04.2006 року передбачено внесення змін до нього у разі зміни розміру орендної плати, суд дійшов висновку, що наявні достатні підстави для зміни договору в частині, що стосується розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати за користування земельною ділянкою.

Заперечення відповідача щодо того, що на момент звернення позивача до суду з позовом у даній справі рішення Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 р. взагалі не підлягало застосуванню до спірних правовідносин, оскільки його дія у часі відповідно до приписів п. 12.3 ст. 12 ПК України, п. 271.2 ст. 271 ПК України повинна відраховуватися лише з 01.01.2014 р. спростовуються наступним.

Статтею 4 ПК України закріплено принцип стабільності, згідно з яким зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніше як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки, а податки і збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Статтею 8 Податкового кодексу України закріплено, що в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (п. 8.2 ст. 8 ПК України). До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад (п. 8.3 ст. 8 ПК України).

При цьому, відповідно до п. 9.1.10 ст. 9 Податкового кодексу України плата за землю віднесена до загальнодержавних податків.

В статті 14 Податкового кодексу України дано визначення понять, що використовуються у цьому Кодексі. Так, земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (п. 14.1.72 ст. 14 ПК України). Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п. 14.1.136 ст. 14 ПК України). Плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п. 14.1.147 ст. 14 ПК України).

Таким чином, наведені вище норми чинного податкового законодавства України свідчать, що плата за землю відноситься до загальнодержавних податків.

Згідно ст. 12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 12.3.4 ст. 12 ПК України).

Рішення Запорізької міської ради № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення в м. Запоріжжя", яким внесено зміни до коефіцієнту розміру орендної плати на земельні ділянки, було прийнято 26.06.2012 р., тобто не пізніше як за 6 місяців до початку нового бюджетного періоду, що цілком відповідає нормам ст. 4 ПК України.

За таких обставин, оскільки рішенням Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 р. не встановлювався місцевий податок чи збір, передбачений ст. 10 Податкового кодексу України, суд вважає безпідставними посилання відповідача на п. 12.3.4 ст. 12 ПК України, зважаючи на те, що положення щодо оприлюднення рішень відносно місцевих податків та зборів не стосуються рішення щодо орендної плати як загальнодержавного податку.

Також суд вважає необґрунтованим посилання відповідача на норми п. 271.2 ст. 271 ПК України, оскільки норми вказаної статті регулюють порядок офіційного оприлюднення відповідним органом місцевого самоврядування рішень ради щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

В рішенні Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 р. визначається кратність розміру орендної плати по відношенню до розміру земельного податку, що має застосовуватися для розрахунку орендної плати за користування земельною ділянкою, як загальнодержавного податку, а не нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки. Тобто, зазначене рішення міської ради жодним чином не стосується нормативної грошової оцінки земельної ділянки, отже посилання на пункт 271.2 статті 271 ПК України у даному випадку є безпідставним.

Доводи відповідача стовно того, що відповідно до здійсненого ним розрахунку розмір нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки з урахуванням її індексації за період 2008-2013 роки становить 2187933,09 грн. в цінах 2013 року, а розмір орендної повинен становити 131875,99 грн. на рік, судом відхиляються з огляду на роз'яснення, надані Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області від 10.02.2014 р. № 9-80.5-20/2-14 щодо розбіжностей в нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 0,2563 га, яка знаходиться за адресою: вул. Новокузнецька, 1-а у м. Запоріжжі.

Так, відповідно до наданих суду роз'яснень нормативна грошова оцінка земель міста Запоріжжя здійснюється згідно програмного продукту. Програмне забезпечення створено на основі графічної бази даних земельного кадастру з урахуванням технічної документації із нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя розробленої УДНДІПМ "Діпромісто" у 2007 році, яка була затверджена рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 р. № 79. При формуванні прикладного програмного забезпечення був проведений аналіз графічних даних графічною системою розрахунку нормативної грошової оцінки та написаний модуль взаємодії графічної системи розрахунку нормативної грошової оцінки та семантичної бази даних земельного кадастру, які дозволили формувати розрахунок нормативної грошової оцінки (для виготовлення витягу з технічної документації із нормативної грошової оцінки) в напівавтоматичному режимі, мінімізувавши вплив людського фактору на результати розрахунків (в ручному режимі визначаються коефіцієнт функціонального використання Кф та існуючі локальні фактори (інженерно-інфраструктурні фактори), при чому сукупний локальний коефіцієнт Км3 розраховується автоматично). Також автоматично здійснюється округлення тисячних та десятитисячних одиниць до сотих.

У зв'язку з цим нормативна грошова оцінка станом на 01.01.2013р. становить 219800,56 грн.: Б х Км2 х Км3 х Кф х К(і)= Го (1м2), де Б - базова вартість 1 м2 землі у м. Запоріжжя; Км2 - коефіцієнт місце розташування земельної ділянки (зональний коефіцієнт);

Км3 - сукупний коефіцієнт впливу локальних факторів; Кф - коефіцієнт функціонального призначення земельної ділянки; Кі - коефіцієнт індексації грошової оцінки землі станом на 01.01.2013р.

190,18 х 2,17 х 0,68 х 2,5 х 1,22 = 855,92 грн. Го(1м2) х П = Го, де: Го(1м2) - грошова оцінка 1 м2 земельної ділянки; П - площа земельної ділянки. Площа земельної ділянки - 2568,00 м2. Таким чином: Го = 855,92 х 2568,00 = 2198002,56 грн.

Доводи відповідача щодо невірного визначення коефіцієнту функціонального призначення земельної ділянки є також необґрунтованими.

У Витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 06.02.2013 р. вказано категорію земель за функцією використання (а не за основним цільовим призначенням) - землі комерційного використання.

Згідно п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення і населених пунктів, затверджених наказом Держкомзему від 27.01.2006 р. №18/15/21/11 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 р. N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.1998 р. за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

У відповідності до Додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення і населених пунктів, затверджених наказом Держкомзему від 27.01.2006 р. № 18/15/21/11, під час розрахунку нормативної грошової оцінки земель комерційного використання застосовується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, що дорівнює " 2,5".

Рішенням Запорізької міської ради від 01.08.2005 р. № 37/317 "Про передачу в оренду ВАТ "Укрнафта" земельної ділянки по вул. Новокузнецька, 1-а для розташування автозаправної станції" визначено, що спірна земельна ділянка віднесена до земель комерційного використання, що допускає розташування автозаправної станції.

Саме коефіцієнт Кф=2,5 застосовано під час визначення Держземагентством нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

З огляду на вищезазначене, розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:03:039:0097 є правомірним.

Стаття 33 ГПК України зобов'язує сторін довести ті обставини, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до вимог статті 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Втім ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили і оцінюються судом в розумінні вимог статті 43 ГПК України за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Позивач довів суду, що розмір орендної плати за договором не відповідає затвердженому Запорізькою міською радою згідно рішення № 37 від 26.06.2012 року розміру орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя, що в свою чергу впливає на формування доходної частини державного бюджету міста, а також обґрунтував підстави для внесення змін до договору оренди землі в цій частині. Відповідач не довів відсутність підстав для внесення змін до договору оренди землі.

За таких обставин, суд знаходить позовні вимоги Запорізької міської ради до Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" про внесення змін до пунктів договору оренди землі, укладеного між Запорізькою міською радою та Публічним акціонерним товариством "Укрнафта" відносно земельної ділянки площею 0,2568 га, яка знаходиться за адресою: вул. Новокузнецька, 1-а у м. Запоріжжі, для розташування автозаправної станції, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, у зв'язку із чим слід викласти вказані пункти Договору в такій редакції:

- « 4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 2198002,56 грн. (два мільйони сто дев'яносто вісім тисяч дві грн. 56 коп.) в цінах 2013 року.»

- « п. 8. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 131880 грн. 15 коп. (сто тридцять одна тисяча вісімсот вісімдесят грн. 15 коп.), що складає шестикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

Відповідно до приписів ст. 49 ГПК витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 4 5 , 4 6 , 22, 33, 34, 49, 64, 75, 82, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Запорізької міської ради до Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» про зміну пунктів 4,8 договору оренди землі, задовольнити повністю.

Внести зміни до п. 4 договору оренди землі від 17.01.2006 р. за № 040626100023, укладеного між Запорізькою міською радою та Публічним акціонерним товариством "Укрнафта" площею 0,2563 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 1-а для розташування автозаправної станції, виклавши його в такій редакції: « 4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 2198002,56 грн. (два мільйони сто дев'яносто вісім тисяч дві грн. 56 коп.) в цінах 2013 року.».

Внести зміни до п. 8 договору оренди землі від 17.01.2006 р. за № 040626100023, укладеного між Запорізькою міською радою та Публічним акціонерним товариством "Укрнафта" площею 0,2563 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 1-а для розташування автозаправної станції, виклавши його в такій редакції: « п. 8. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 131880 грн. 15 коп. (сто тридцять одна тисяча вісімсот вісімдесят грн. 15 коп.), що складає шестикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" (04053, м. Київ, пров. Несторівський, буд. 3-5, ідентифікаційний код юридичної особи: 00135390) на користь Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 206, ідентифікаційний код юридичної особи: 04053915) 1147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Головуючий Л.П. Кагітіна

Судді Н.Г. Зінченко

Н.А. Колодій

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання. Рішення оформлене у повному обсязі та підписане згідно із вимогами ст. 84 ГПК України 18.04.2014 р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.04.2014
Оприлюднено02.06.2014
Номер документу38939332
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/4011/13

Ухвала від 23.01.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кагітіна Л.П.

Ухвала від 25.03.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кагітіна Л.П.

Ухвала від 24.02.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кагітіна Л.П.

Ухвала від 24.02.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кагітіна Л.П.

Ухвала від 10.02.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кагітіна Л.П.

Постанова від 03.12.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 18.11.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Постанова від 24.06.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

Рішення від 17.04.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кагітіна Л.П.

Ухвала від 07.04.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Кагітіна Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні