донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
24.06.2014 справа №908/4011/13
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддів:Ушенко Л.В. Богатиря К.В., Дучал Н.М. при секретарі судового засідання:Федоріщевій І.О. за участю представників сторін: від позивача - не з'явився; від відповідача (скаржника) - не з'явився; від третьої особи - не з'явився; розглянувши апеляційну скаргуПублічного акціонерного товариства "Укрнафта", м. Київ на рішення господарського судуЗапорізької області від 17.04.2014р.(повний текст складено 18.04.2014р.) у справі№908/4011/13 (головуючий суддя Кагітіна Л.П., судді: Зінченко Н.Г., Колодій Н.А.) за позовомЗапорізької міської ради, м. Запоріжжя до Публічного акціонерного товариства "Укрнафта", м. Київ за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача:Головного управління Державного агентства земельних ресурсів України в Запорізькій області, м. Запоріжжя про внесення змін до договору оренди землі
ВСТАНОВИВ:
Запорізька міська рада звернулася до господарського суду Запорізької області з позовною заявою до Публічного акціонерного товариства «Укрнафта», м. Київ про внесення змін до п.п. 4, 8 договору оренди земельної ділянки від 24.11.2005р., зареєстрований в Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» 17.01.2006р. за №040626100023, шляхом викладення їх в новій редакції.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 09.12.2013р. порушено провадження у справі №908/4011/13 за даним позовом.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 23.01.2014р. залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Головне управління Державного агентства земельних ресурсів України в Запорізькій області.
Рішенням господарського суду Запорізької області від 17.04.2014р. у справі №908/4011/13 позовні вимоги позивача задоволено в повному обсязі. Внесено зміни до п.п. 4, 8 договору оренди земельної ділянки від 24.11.2005р., зареєстрованого в Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» 17.01.2006р. за №040626100023, шляхом викладення їх в наступній редакції:
- « 4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 2198002,56грн. (два мільйони сто дев'яносто вісім тисяч дві гривні, 56коп.) в цінах 2013 року»;
- « 8. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 131880грн. 15 коп. (сто тридцять одна тисяча вісімсот вісімдесят гривень, 15 коп.) , що складає шестикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».
Рішення суду мотивовано наявністю підстав для внесення змін до договору оренди землі в зв'язку із затвердженням нової нормативної грошової оцінки землі та зміною коефіцієнту функціонального призначення земельної ділянки, визначеного в рішенні Запорізької міської ради №37 від 26.06.2012р., яке є чинним та є обов'язковим для виконання на відповідній території.
Не погодившись з прийнятим рішенням, Публічне акціонерне товариство «Укрнафта», м. Київ звернулось до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Запорізької області від 17.04.2014р. та прийняти нове рішення у даній справі про відмову в задоволенні позову Запорізької міської ради.
В обґрунтування апеляційної скарги скаржник посилається на неповноту встановлених судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи, та невірне застосування судом норм матеріального та процесуального права при прийняті оскаржуваного рішення.
Розпорядженням голови Донецького апеляційного господарського суду від 15.05.2014р. для розгляду апеляційної скарги сформовано колегію суддів у складі: головуючий - суддя Ушенко Л.В., члени колегії: суддя Богатир К.В., суддя Склярук О.І.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 15.05.2014р. порушено апеляційне провадження по скарзі, справу призначено до розгляду на 27.05.2014р.
Від представника позивача - Запорізької міської ради через канцелярію суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення господарського суду Запорізької області від 17.04.2014р. у даній справі - залишити без змін, оскільки вважає його законним та обґрунтованим.
26.05.2014р. через канцелярію суду від представника відповідача (скаржника) - Публічного акціонерного товариства «Укрнафта», м. Київ надійшло клопотання про відкладення розгляду апеляційної скарги у зв'язку з неможливістю явки уповноваженого представника в судове засідання з незалежних від нього об'єктивних поважних причин, пов'язаних із подіями, які відбуваються на сході країні.
27.05.2014р. у зв'язку з проведенням антитерористичної операції у місті Донецьку та з метою забезпечення безпеки учасників судових процесів робота Донецького апеляційного господарського суду була призупинена, тому судове засідання по розгляду апеляційної скарги Публічного акціонерного товариства «Укрнафта», м. Київ на рішення господарського суду Запорізької області від 17.04.2014р. у справі №908/4011/13 не відбулося.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 28.05.2014р. відкладено розгляд апеляційної скарги на 24.06.2014р. та зобов'язано позивача надати додаткові документи.
Через канцелярію суду від представника позивача - Запорізької міської ради, на виконання ухвали Донецького апеляційного господарського суду від 28.05.2014р., надійшла засвідчена копія рішення Запорізької міської ради №79 від 03.03.2008р. «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя».
Розпорядженням в.о. голови Донецького апеляційного господарського суду від 23.06.2014р., у зв'язку з відпусткою судді Склярук О.І., змінено склад колегії суддів та сформовано її у складі: головуючий - суддя Ушенко Л.В., члени колегії: суддя Богатир К.В., суддя Дучал Н.М.
В судове засідання 24.06.2014р. представники сторін не з'явилися, про дату, час та місце проведення повідомлені належним чином, причини неявки суд не повідомили.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 28.05.2014р. явка представників сторін та третьої особи не була визнана обов'язковою.
Враховуючи викладене, судова колегія вважає можливим розглянути апеляційну скаргу за відсутністю представників сторін та третьої особи за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішень місцевого господарського суду в повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, судова колегія Донецького апеляційного господарського суду встановила наступне.
24.11.2005р. між Запорізькою міською радою (далі - орендодавець) та ВАТ «Укрнафта», правонаступником якого є ПАТ «Укрнафта» (далі - орендар), був укладений договір оренди землі, посвідчений приватним нотаріусом Запорізького міського нотаріального округу 24.11.2005р., зареєстрований в Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» 17.01.2006р. за №040626100023.
13.11.2007р. сторонами до вказаного договору оренди землі була укладена додаткова угода.
Відповідно до п.п. 1, 2 договору, орендодавець, на підставі рішення Запорізької міської ради №37/317 від 01.08.2005р., надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,2568 га для розташування автозаправної станції, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 1а.
На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна: будівлі, споруди автозаправної станції, які належать орендарю та які не передаються в оренду (п. 3 договору).
Згідно із п. 4 договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 706 585,20грн. в цінах 2005 року.
Договір укладено на строк десять років (п.7 договору).
Пунктом 8 договору (в редакції додаткової угоди від 13.11.2007р.) передбачено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 29254,66грн., що складає 4% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2007р.
Орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 10 договору).
Пунктом 11 договору передбачені підстави для перегляду розміру орендної плати, серед яких, в тому числі, зміна розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у тому числі, внаслідок інфляції; прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення розміру орендної плати.
Цільове призначення земельної ділянки - землі іншого призначення (п.14 договору).
Згідно із п. 32 договору, зміна його умов здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо змін умов цього договору спір вирішується у судовому порядку.
Факт передачі в оренду вказаної земельної ділянки (кадастровий номер 2310100000:03:039:0097) підтверджується підписаним між сторонами актом приймання-передачі №040626100023 від 17.01.2006р.
03.03.2008р. Запорізькою міською радою було прийнято рішення №79, яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя; базову вартість 1 кв.м землі - у розмірі 190,18грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008р., та значення коефіцієнтів місцерозташування, згідно з додатком 1 до зазначеного рішення, та значення коефіцієнтів впливу локальних факторів, згідно з додатком 2 до зазначеного рішення; впроваджено з 01.03.2008р. оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки; визнано рішення Запорізької міської ради від 15.06.2001 р. № 17 «Про затвердження грошової оцінки земель міста Запоріжжя» таким, що втратило чинність з моменту впровадження нової нормативної грошової оцінки.
Дане рішення було оприлюднено у встановленому законодавством порядку в газеті «Запорозька Січ» №57 (3978) від 22.03.2008р.
Згідно витягу з технічної документації №11-402и станом на 16.07.2008р. нормативна грошова оцінка 1кв.м земельної ділянки площею 2568,00 кв.м за кадастровим №2310100000:03:039:0097 (спірна земельна ділянка) становила 701,57грн., нормативна грошова оцінка - 1801631,76грн. (а.с.48).
Як вбачається з матеріалів справи, у зв'язку з прийняттям Запорізькою міською радою рішення №79 від 03.03.2008р., сторонами змін до договору оренди земельної ділянки від 13.06.2005р. щодо нової нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати за землю не вносилися.
Рішенням Запорізької міської ради №16 від 27.07.2011р. затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м.Запоріжжя.
Пунктом 2 додатка до вказаного рішення визначено, що при розрахунку розміру орендної плати за користування земельною ділянкою, на якій здійснюється торгівля нафтопродуктами, застосовується коефіцієнт « 4».
26.06.2012р. Запорізькою міською радою було прийнято рішення №37 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011р. №16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м.Запоріжжя», яким зобов'язано орендарів земельних ділянок, у яких розмір орендної плати, встановлений в договорі оренди землі, не відповідає даному рішенню або розрахований без урахування рішення міської ради №79 від 03.03.2008р. «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», укласти додаткові угоди на збільшення орендної плати.
Пунктом 2 додатка до вказаного рішення визначено, що при розрахунку розміру орендної плати за користування земельною ділянкою для розташування автозаправних станцій використовується коефіцієнт « 6».
Дане рішення було оприлюднено 24.07.2012р. в газеті «Запорізька Січ» та набрало чинності з 01.01.2013р.
На підставі рішення міської ради №37 від 26.06.2012р., Запорізька міська рада 06.09.2013р. звернулась до ПАТ «Укрнафта» з листом №01/02-32/02595 від 28.08.2013р. з пропозицією про внесення змін до п.п. 4, 8 договору оренди землі від 24.11.2005р. щодо зміни розміру нормативної грошової оцінки землі та орендної плати з урахуванням нового коефіцієнту функціонального призначення земельної ділянки. До пропозиції було додано розрахунок орендної плати на земельну ділянку та проект додаткового договору в 2-х примірниках.
Відповідач листом вих.№1109 від 25.09.2013р. направив на адресу міської ради для подальшого підписання та нотаріального посвідчення три примірники протоколу розбіжностей разом із підписаним проектом договору оренди землі.
Листом №08/02-21/03114 від 10.10.2013р. Запорізька міська рада повідомила відповідача про відсутність підстав для підписання протоколу розбіжностей та необхідність укладання між сторонами додаткового договору до договору оренди землі від 24.11.2005р. в редакції, запропонованій міською радою.
Відповідач на зазначену пропозицію відповіді не надав, додаткову угоду про внесення змін до договору оренди не підписав, у зв'язку з чим, Запорізька міська рада звернулась до господарського суду Запорізької області з позовом про внесення змін до п.п. 4, 8 договору оренди земельної ділянки від 24.11.2005р. в судовому порядку, шляхом викладення їх в новій редакції, що і є предметом спору у даній справі.
Перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга Публічного акціонерного товариства «Укрнафта», м. Київ не підлягає задоволенню, а рішення господарського суду Запорізької області від 17.04.2014р. у даній справі підлягає залишенню без змін, з наступних підстав.
Оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (ст.1 Закону України «Про оренду землі»).
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про оренду землі», договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Істотними умовами договору оренди землі, зокрема, є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ст. 15 зазначеного Закону).
Статтею 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Аналогічні положення закріплені в ч. 4 ст. 188 Господарського кодексу України, в якій визначено, що у разі недосягнення сторонами згоди щодо зміни (розірвання) договору заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Таким чином, нормами законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.
В договорі оренди (п. 11) передбачені випадки перегляду розміру орендної плати, зокрема, у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, підвищення цін і тарифів, у тому числі, внаслідок інфляції, та у разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати.
Згідно ст. 632 ЦК України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною і є обов'язковим платежем, відповідно до Податкового кодексу України.
Як вбачається із матеріалів справи, зміни, які просить позивач внести до договору оренди, пов'язані із зміною нормативної грошової оцінки землі відповідно до рішення Запорізької міської ради №79 від 03.03.2008р. (п. 4 договору) та зміною (збільшенням) договірного коефіцієнту (коефіцієнту функціонального призначення землі), що використовується для розрахунку розміру орендної плати за землю, визначеного рішенням Запорізької міської ради №37 від 26.06.2012р. «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011р. №16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» (п. 8 договору).
Можливість перегляду розміру орендної плати в зв'язку із прийняттям орендодавцем рішення про збільшення чи зменшення орендної плати передбачено п. 11 договору оренди землі.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про оцінку земель», дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів (ст. 23 вказаного Закону).
Згідно ст. 18 Закону України «Про оцінку землі», нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз на 5-7років.
Отже, для розрахунку суми орендної плати за земельну ділянку, що знаходиться в користуванні позивача, застосовується нормативна грошова оцінка відповідно до затвердженої рішенням Запорізької міської ради №79 від 03.03.2008р. технічної документації 2008 року з урахуванням індексації.
Згідно витягу з технічної документації від 28.02.2013р., нормативна грошова оцінка 1кв.м земельної ділянки площею 2568,00 кв.м. за кадастровим №2310100000:03:039:0097, розташованої за адресою: м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 1а, з урахуванням індексу інфляції, становить 855,92грн., а загальний розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (проіндексованої) становить 2198002,56грн. (а.с. 27).
Додатком до рішення міської ради №37 від 26.06.2012р. передбачений коефіцієнт, що використовується при розрахунку розміру орендної плати за користування земельною ділянкою для розташування автозаправних станцій - « 6».
Встановлений рішенням Запорізької міської ради коефіцієнт функціонального використання земельних ділянок для розташування автозаправних станцій « 6» знаходиться в межах розмірів, встановлених законом, для визначення розміру орендної плати відповідно до Податкового кодексу України.
Відповідно до п.п. 288.5.1, 288.5.2 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою : для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку , що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, відповідно до ст. 274 Податкового кодексу України, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.
Для розрахунку орендної плати за спірну земельну ділянку Запорізькою міською радою були використані дані щодо розміру нормативної грошової оцінки землі, що міститься в витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки землі, виданому відділом Головного управління Держземагенства у Запорізькій області станом на 28.02.2013р. Зазначені у витягу дані щодо розміру нормативної грошової оцінки землі є офіційними, з урахуванням положень ст. 20, 23 Закону України «Про оцінку землі».
Розмір орендної плати за користування спірною земельною ділянкою складає: 2198002,56грн. (нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 28.02.2013р.) х 1% (ставка земельного податку) х 6 (коефіцієнт функціонального призначення земельної ділянки, затверджений рішенням Запорізької міської ради №37 від 26.06.2012р.) = 131880,15грн. Дана сума також була вказана Запорізькою міською радою в позовній заяві. Позивач з даним позовом звернувся в грудні 2013 року.
Таким чином, розрахунок орендної плати здійснено позивачем правильно і доводи відповідача (скаржника) щодо невірного визначення розміру грошової оцінки землі є безпідставними.
Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до виключної компетенції міської ради належить вирішення питань регулювання земельних відносин в межах міста.
Згідно із ч. 1 ст. 59 зазначеного Закону, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти міської ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (ч. 1 ст. 79 зазначеного Закону).
За приписами ч. 5 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень в дію.
В рішенні Запорізької міської ради №37 від 26.06.2012р. (п. 5) визначено, що дане рішення набирає чинності з 01.01.2013р., а не з моменту оприлюднення.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення Запорізької міської ради №37 від 26.06.2012р. є регуляторним актом, воно оприлюднено 24.07.2012р. в газеті «Запорізька Січ», воно не скасоване, не визнане недійсним, отже, місцевий господарський суд обґрунтовано дійшов висновку, що дане рішення є підставою для перегляду розміру орендної плати та внесення змін до договору оренди землі стосовно розміру орендної плати за її користування з урахуванням змін коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки, який використовується для розрахунку орендної плати за землю, виходячи з нормативної грошової оцінки земель, затвердженої в 2008 році, проіндексованої станом на 2013 рік.
Зазначена правова позиція узгоджується із п. 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. «Про деякі питання розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин», в якому, зокрема, зазначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
З урахуванням викладеного, апеляційна інстанція погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість вимог позивача щодо внесення змін до п.п.4, 8 договору оренди землі від 24.11.2005р.
Відповідно до ч. 3 с. 653 ЦК України, якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Колегія суддів не приймає доводів відповідача (скаржника) відносно того, що, в силу п. 4.1.9 ст. 4 та п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України, рішення Запорізької міської ради №37 від 26.06.2012р., яке офіційно оприлюднене 24.07.2012р. та набрало чинності з 01.01.2013р., повинно застосовуватися не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом, тобто з 2014 року, виходячи з наступного.
Статтею 4 Податкового кодексу України встановлені основні засади податкового законодавства України, до яких відноситься, зокрема, принцип стабільності, який передбачає, що зміни будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситись пізніш, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки (п.4.1.9).
Відповідно до п. 14.1.147 ст. 14 Податкового кодексу України, плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно зі ст. 3 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Колегія суддів зазначає, що оскільки рішення Запорізької міської ради №37 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» було прийнято 26.06.2012р., тобто більш ніж за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, і вводиться в дію з 01.01.2013р., тобто з нового бюджетного періоду, то вимоги чинного законодавства щодо строків внесення змін до елементів податків дотримано в повному обсязі.
Вимог щодо строків оприлюднення рішень органів місцевого самоврядування щодо зміни елементів податків і зборів даний закон не визначає.
Колегія суддів звертає увагу скаржника на те, що рішенням Запорізької міської ради №37 від 26.06.2012р. був визначений коефіцієнт функціонального призначення земельної ділянки, згідно з яким визначається розмір саме орендної плати, як обов'язкового платежу , а не розмір певного місцевого податку або збору, або нормативної грошової оцінки землі в межах м. Запоріжжя, тому вимоги, передбачені п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України щодо строків оприлюднення рішення місцевих рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок не застосовуються до вказаного рішення міської ради.
Інші доводи, викладені в апеляційній скарзі, не приймаються до уваги колегією суддів, оскільки правомірність висновків суду першої інстанції не спростовується наявними в даній справі матеріалами та фактичними обставинами.
З огляду на вищевикладене, судова колегія вважає, що судом першої інстанції повно з'ясовані усі обставини, що мають значення для справи, висновки суду відповідають обставинам справи, норми матеріального та процесуального права місцевим господарським судом застосовані правильно, тому апеляційна скарга Публічного акціонерного товариства «Укрнафта», м. Київ є такою, що не підлягає задоволенню, а рішення господарського суду Запорізької області від 17.04.2014р. у справі №908/4011/13 підлягає залишенню без змін.
Судові витрати за розгляд апеляційної скарги, відповідно до ст. 49 ГПК України, покладаються на скаржника.
Керуючись ст.ст. 91, 99, 101, 102, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Укрнафта», м. Київ на рішення господарського суду Запорізької області від 17.04.2014р. у справі №908/4011/13 - залишити без задоволення.
2. Рішення господарського суду Запорізької області від 17.04.2014р. у справі №908/4011/13 - залишити без змін.
3. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня прийняття постанови.
Головуючий Л.В. Ушенко
Судді К.В. Богатир
Н.М. Дучал
Надруковано: 7 прим.
1 прим. - скаржнику;
1 прим. - позивачу;
2 прим. - третій особі;
1 прим. - у справу;
1 прим. - ГСЗО
1 прим. - ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2014 |
Оприлюднено | 27.06.2014 |
Номер документу | 39408647 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Ушенко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні