Постанова
від 20.05.2014 по справі 822/1342/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1342/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 травня 2014 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіКовальчук О.К. при секретаріОлійник І.А. за участі:представника позивача Павлунішена С.М. представника відповідача 1 Демчук Л.Г. представника третьої особи Цюпик .В. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Хмельницького заводу "Полімер" до Хмельницької міської ради , Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції і управління Держземагентства в Хмельницькому районі третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Запчастини" , про визнання незаконними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Хмельницький завод "Полімер" звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Хмельницької міської ради, Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції, третя особа на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Запчастини", про визнання незаконним та скасування п.3 рішення дев"ятої сесії Хмельницької міської ради від 10.08.2011 року №35, яким затверджений проект землеустрою щодо надання ТОВ «Агро-Запчастини» земельної ділянки по АДРЕСА_1 площею 294 кв.м. в короткострокову оренду для обслуговування магазину непродовольчих товарів та офісних приміщень.

В обґрунтування позовних вимог вказав, що в результаті прийняття Хмельницькою міською радою зазначеного рішення порушене право Хмельницького заводу „Полімер" на користування земельною ділянкою площею 1,6042 га.

Вважає, що Хмельницька міська рада спірним рішенням без відома позивача та належного контролю щодо відповідності проектної документації із землеустрою вимогам законодаства, протиправно передала ТОВ „Агро-Запчастини" земельну ділянку частково за рахунок земель Позивача без прийняття відповідних рішень щодо додаткового вилучення земель у Хмельницького заводу „Полімер", які на даний момент залишаються у правомірному його користуванні на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ХМ № 000571 від 17.03.1998 року.

Зазначає, що передача частини землі ТОВ „Агро-Запчастини", яка накладається площею у розмірах виявлених проведеною експертизою на земельні ділянки позивача встановлена висновками експертиз Вінницького відділення КНДІСЕ від 27.09.2013 року № 1604/13-21 та № 1605/1831/13-21.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та підтвердив обставини, на які посилається у позовній заяві, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Протокольною ухвалою від 29.04.2014 року на підставі ст.52 КАС України Хмельницький окружний адміністративний суд залучив до участі у справі як третього відповідача Управління Держкомзему в м.Хмельницькому Хмельницької області, яке здійснювало державну реєстрацію договору оренди від 16.05.2012 року, укладеного між Хмельницькою міською радою та ТОВ «Агро-Запчастини», в Державному реєстрі земель.

Ухвалою від 12.05.2014 року Хмельницький окружний адміністративний суд у відповідності до ст.55 КАС України замінив Управління Держкомзему в м.Хмельницькому Хмельницької області на його правонаступника - Управління Держземагенства у Хмельницькому районі Хмельницької області.

Належним чином повідомлені про дату та час судового розгляду справи реєстраційна служба Хмельницького міськрайонного управління юстиції і управління Держземагентства в Хмельницькому районі в судове засідання не з»явились. В надісланій до суду заяві від 25.04.2014 року (вх. №1286029 від 29.04.2014 року) реєстраційна служба Хмельницького міськрайонного управління юстиції просить розглянути справу без її участі, у вирішенні спору покладається на думку суду. Представник управління Держземагентства в Хмельницькому районі 12.05.2014 року подав до суду клопотання про перенесення розгляду справи, призначеного на 13.05.2014 року у зв»язку з великим обсягом надходження повних заяв та тимчасової відсутністю працівників юридичного сектору, на підтвердження якого не надав суду жодного доказу, який би свідчив про наявність зазначених у клопотання обставин. В судове засідання 20.05.2014 року представник управління Держземагентства в Хмельницькому районі також не з»явився, не надіславши жодного доказу поваджності причин його неявки. Тому, з урахуванням положень ст.128 КАС України, суд розглянув справу без участі реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції і управління Держземагентства в Хмельницькому районі.

Представник Хмельницької міської ради проти позову заперечив, вважає, що рішення дев"ятої сесії Хмельницької міської ради від 10.08.2011 року №35 частині пункту 3, яким затверджений проект землеустрою щодо надання ТОВ «Агро-Запчастини» земельної ділянки площею 294 кв.м. по АДРЕСА_1 в короткострокову оренду для обслуговування магазину непродовольчих товарів та офісних приміщень, прийняте міською радою з дотриманням вимог земельного законодавства. Спірна земельна ділянка надана третій особі з земель запасу після вилучення частини земельної ділянки у Хмельницького заводу «Полімер».

Представник третьої особи також заперечив проти задоволення позовних вимог, вважає, правомірним спірне рішення Хмельницької міської ради. Одночасно зазначає, що на момент його прийняття та виготовлення проекту землеустрою щодо надання ТОВ «Агро-Запчастини» земельної ділянки площею 294 кв.м. по АДРЕСА_1 в короткострокову оренду суміжними землекористувачами товариства, з якими погоджувались межі земельної ділянки, були ТОВ «Агро-Зіп», ТОВ «Технопак» і ПП «Міт». Оскільки земельна ділянка, яка надавалась у оренду ТОВ «Агро-Запчастини», не межувала з земельною ділянкою Хмельницький завод «Полімер» то, відповідно, не могла накладатись на зазначену земельну ділянку.

Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши зібрані в матеріалах справи докази в їх взаємному зв»язку та сукупності, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають до задоволення з урахування наведеного нижче.

Суд встановив, що на підставі розпорядження міської адміністрації Хмельницької міської ради від 24.12.1993 року № 2867 Колективному підприємству заводу «Полімер», правонаступником якого є Хмельницький завод «Полімер» (далі - Позивач), виданий Державний акт на право постійного користування землею ІІ-ХМ № 000571 від 17.03.1998 року площею 2,88 га по АДРЕСА_1.

На протязі 2000-2012 років Хмельницька міська рада прийняла ряд рішень про вилучення у Колективного підприємства завод «Полімер» (Хмельницького заводу „Полімер") земельних ділянок в запас міста та передачу їх в оренду суб»єктам підприємницької діяльності.

Так, рішенням Хмельницької міської ради № 14 від 25.09.2002 року у Колективного підприємства завод «Полімер» вилучена земельна ділянка площею 0.2216 га, яка надана в оренду приватному підприємцю ПП ОСОБА_6

На підставі рішення Хмельницької міської ради № 18 від 17.09.2003 року у Хмельницького заводу „Полімер" про вилучення земельної ділянки площею 6415 кв.м., фактично вилучена земельна ділянка площею 6393 кв.м., яка надана в оренду ПП «Міт».

Рішенням Хмельницької міської ради № 24 від 07.04.2005 року у Хмельницького заводу «Полімер» вилучена земельна ділянка площею 1785 кв.м., яка надана в оренду ТОВ «Технопарк" (рішення сесії № 25 від 23.12.2005 року).

Крім того, рішенням Хмельницької міської ради № 24 від 07.04.2005 року у Хмельницького заводу «Полімер» в запас міста вилучена також земельна ділянка площею 9340 кв.м.

Загальна площа вилучених вказаними рішеннями земельних ділянок складає 1,0415 га.

Пунктом 3 рішення дев"ятої сесії від 10.08.2011 року №35 Хмельницька міська рада затвердила проект землеустрою щодо надання ТОВ «Агро-Запчастини» земельної ділянки площею 294 кв.м. по АДРЕСА_1 в короткострокову оренду для обслуговування магазину непродовольчих товарів та офісних приміщень зі складу земель запасу, до яких на підставі рішення № 24 від 07.04.2005 року увійшла земельна ділянка, вилучена у Хмельницького заводу «Полімер».

На підставі п.3 рішення дев"ятої сесії від 10.08.2011 року №35 Хмельницька міська рада та ТОВ «Агро-Запчастини» 16.05.2012 року уклали договір оренди земельної ділянки площею 294 кв.м. по АДРЕСА_1, кадастровий номер 6810100000:05:004:0045. Зазначений договір оренди 16.05.2012 року зареєстрований Управлінням Держкомзему у м. Хмельницькому Хмельницької обл. у Державному реєстрі земель за №681010004000534.

Рішенням міської ради №85 від 31.10.2012 року «Про внесення змін до рішення міської ради №24 від 07.04.2005 року» внесені зміни до п.24 додатку 1 рішення міської ради № 24 від 07.04.2005 року та цифри «0,9340» змінені на цифри «0,2364». Зазначеним рішенням міська рада зобов»язала Хмельницький завод «Полімер» звернутись до Управління Держкомзему в м. Хмельницькому та внести зміни до Державного акту на право постійного користування ХМ №737 від 17.03.1998 року.

У зв»язку з вилученням частини земельної ділянки, яка перебуває в користуванні позивача на підставі Державного акту ІІ-ХМ № 000571 від 17.03.1998 року в результаті прийняття зазначених вище рішень за зверненням позивача Управлінням Держкомзему у м. Хмельницькому Хмельницької області 07.07.2012 року внесені відповідні зміни до Державного акту на право постійного користування ХМ №737 від 17.03.1998 року (лист Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів від 22.07.2013 року №1547/01-11).

В червні 2012 року за заявою позивача на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ХМ № 000571 від 17.03.1998 року та технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі Управління Держкомзему в м. Хмельницькому зареєструвало в Державному земельному кадастрі земельні ділянки, що перебувають в користуванні позивача, розташовані по АДРЕСА_1, а саме площею 0,0707 га, кадастровий номер 6810100000:05:004:0054; площею 0,0067 га, кадастровий номер 6810100000:05:004:0055; площею 1,2031 га, кадастровий номер 6810100000:05:004:0056 і площею 0,4200 га, кадастровий номер 6810100000:05:004:0057.

В грудні 2013 року реєстраційна служба Хмельницького міськрайонного управління юстиції на підставі рішень від 18.12.2013 року №9191575, № 9188723, №9184318 і № 8985895 здійснила державну реєстрацію за Хмельницьким заводом "Полімер" права постійного користування вказаними земельними ділянками загальною площею 1,7004 га.

В квітні 2014 року, позивач оскаржив до суду п. 3 рішення дев"ятої сесії від 10.08.2011 року №35 Хмельницької міської ради, яким затверджений проект землеустрою щодо надання в короткострокову оренду ТОВ «Агро-Запчастини» зі складу земель запасу земельної ділянки площею 294 кв.м. по АДРЕСА_1 та рішення про реєстрацію укладеного на підставі цього рішення договору оренди.

Досліджуючи правомірність спірних рішень, суд враховує наведене нижче.

Статтею 3 Земельного кодексу України (надалі - ЗК України) передбачено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 1 ст.12 ЗК України в редакції, що діяла на час існування спірних відносин, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу та ін.

В силу ч.1 ст.116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Частиною 5 ст.116 ЗК України передбачено, що надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Отже, з урахуванням вимог ЗК України Хмельницька міська рада наділена повноваженнями щодо передачі в оренду земельних ділянок комунальної власності, які перебувають в користуванні інших юридичних осіб після їх вилучення у попередніх користувачів.

У відповідності до ч.8 ст.93 ЗК України відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

В силу ч.2 ст.4 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 року № 161-XIV (надалі - Закон № 161-XIV) орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом

Статтею 3 Закону № 161-XIV визначено, що об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.

За змістом ч.7 ст.93 ЗК України орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи.

Відповідно до ч.3 ст.7 Закону № 161-XIV до особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, також переходить право оренди на цю земельну ділянку.

Суд встановив, що у лютому 2010 року на підставі договору купівлі-продажу ТОВ «Агро-Запчастини» придбало приміщення магазину непродовольчих товарів по АДРЕСА_1. 15.02.2010 року право власності ТОВ «Агро-Запчастини» на це приміщення зареєстроване в Реєстрі прав власності на нерухоме майно. На підставі рішення №971315 від 19.03.2013 року право власності ТОВ «Агро-Запчастини» на приміщення магазину зареєстроване також в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав №20940316 від 25.04.2014 року).

Відтак, у відповідності до ч.3 ст.7 Закону № 161-XIV у зв»язку з набуттям права власності на приміщення магазину непродовольчих товарів по АДРЕСА_1 ТОВ «Агро-Запчастини» набуло право оренди земельної ділянки, на якій розташоване зазначене нерухоме майно, без проведення аукціону. На час переходу до ТОВ «Агро-Запчастини» права власності на приміщення магазину, земельна ділянка, на якій воно розташоване, перебувала в запасі міста у зв»язку з вилученням у Хмельницького заводу «Полімер» відповідно до рішення Хмельницької міської ради №24 від 07.04.2005 року.

В силу ст.20 Закону України «Про землеустрій» від 22 травня 2003 року N 858-IV (надалі - Закон N 858-IV) в редакції, яка діяла на час існування спірних відносин, у разі надання земельних ділянок з земель усіх категорій незалежно від форми власності в обов»язковому порядку проводиться землеустрій.

За змістом ст.184 ЗК України землеустрій передбачає, зокрема, складання проектів відведення земельних ділянок; встановлення в натурі (на місцевості) меж земельних ділянок; підготовку документів, що посвідчують право власності або право користування землею у випадках, передбачених законом.

Статтею 50 Закону N 858-IV визначено, що у разі надання, передачі земельних ділянок складаються проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

За змістом п. п. 9, 11 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 року N 677 (в чинній редакції на час прийняття спірного рішення) проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем.

Суд встановив, що план зовнішніх меж земельної ділянки, яка передається в оренду ТОВ «Агро-Запчастини», який є складовою проектної документації з землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погоджений суміжними землекористувачами (ТОВ «Технопак», ПП «МІТ», ТОВ Агро-Зіп» та Хмельницькою міською радою.

У відповідності до пп. «в» ч.1 ст. 186 ЗК України проекти відведення земельних ділянок із земель державної чи комунальної власності затверджуються органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які надають і вилучають земельні ділянки.

Таким чином, Хмельницька міська рада правомірно прийняла рішення від 10.08.2011 року №35, пунктом 3 якого затверджений проект землеустрою щодо надання ТОВ «Агро-Запчастини» земельної ділянки площею 294 кв.м. по АДРЕСА_1 в короткострокову оренду для обслуговування магазину непродовольчих товарів та офісних приміщень.

В силу ст.16 Закону № 161-XIV укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Тому, на підставі п. 3 рішення дев"ятої сесії від 10.08.2011 року №35 Хмельницька міська рада та ТОВ «Агро-Запчастини» 16.05.2012 року уклали договір оренди земельної ділянки площею 294 кв.м. по АДРЕСА_1, кадастровий номер 6810100000:05:004:0045. Зазначений договір 16.05.2012 року зареєстрований Управлінням Держкомзему у м. Хмельницькому Хмельницької обл. у Державному реєстрі земель за №681010004000534.

Згідно до ст.125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

У відповідності до ч.1 ст.182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, регулює Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 року N 1952-IV (надалі - Закон 1952-IV).

Відповідно до ч.1 ст.3 Закону N 1952-IV державна реєстрація прав є обов'язковою.

Пунктом 1 ч.1 ст. 4 Закону N 1952-IV передбачено, що обов'язковій державній реєстрації підлягає право власності на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування.

В силу ч. 1 ст.5 Закону N 1952-IV у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди (їх окремі частини), квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону N 1952-IV державна реєстрація прав проводиться на підставі: 1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом; 2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; 3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; 4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; 5) рішень судів, що набрали законної сили; 6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Згідно із ст.1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 7 липня 2011 року N 3613-VI (надалі - Закон N 3613-VI) державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону N 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

В силу ч.4-5 ст.24 Закону N 3613-VI для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки. Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Відповідно до ч.6 ст.24 Закону N 3613-VI підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Звернувшись в Управління Держкомзему в м.Хмельницькому з заявою про реєстрацію договору оренди земельної ділянки площею 294 кв.м. по АДРЕСА_1, ТОВ «Агро-Запчастини», окрім зазначеного договору подало також план земельної ділянки, кадастровий план орендованої земельної ділянки, акт визначення меж в натурі, акт прийому - передачі земельної ділянки, проект землеустрою, витяг з рішення Хмельницької міської ради, довідку про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та розрахунок розміру орендної плати.

Тому, у Управління Держкомзему в м.Хмельницькому не було підстав для відмови у реєстрації договору оренди земельної ділянки площею 294 кв.м. по АДРЕСА_1.

Суд вважає безпідставними доводи позивача щодо порушення відповідачем вимог п."б" ч.2 ст.198 ЗК України у зв»язку з відсутністю погодження меж земельної ділянки з Хмельницьким заводом «Полімер», як суміжним землекористувачем, оскільки на дату прийняття спірного п.3 рішення дев"ятої сесії Хмельницької міської ради від 10.08.2011 року №35 та рішення про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки ТОВ "Агро-Запчастини" та Хмельницький завод «Полімер» не були суміжними землекористувачами. Вказане підтверджується кадастровим планом орендованої земельної ділянки 6810100000:05:004:0045 та планом зовнішніх меж, виготовленими у 2011 році.

Суд також відхиляє, як необґрунтовані доводи позивача щодо передачі ТОВ „Агро-Запчастини" в оренду спірної земельної ділянки частково за рахунок земель Хмельницького заводу «Полімер» без прийняття відповідних рішень щодо додаткового вилучення у нього земель, які на даний момент залишаються у правомірному його користуванні на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ХМ № 000571 від 17.03.1998 року, оскільки спірна земельна ділянка надана ТОВ „Агро-Запчастини" із земель запасу, а висновки земельно-оціночної експертизи Вінницького відділення КНДІСЕ від 27.09.2013 року №1604/13-21 та №1605/1831/13-21, надані позивачем як докази щодо накладення земельних ділянок позивача та ТОВ „Агро-Запчастини" містять суперечливі дані щодо площі земельної ділянки, яка перебувала в користування позивача та дату прийняття Хмельницькою міською радою спірного рішення.

Крім того позивачем не доведено, а судом не встановлено, що зазначені накладки існували на момент прийняття Хмельницькою міською радою рішення від 10.08.2011 року №35. При цьому суд враховує , що відповідно до ЗК України часткове накладання суміжних ділянок одна на одну є підставою для внесення змін до документації з землеустрою того з землекористувачів, який допустив порушення, а не підставою для скасування рішення про надання земельної ділянки.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене відповідачем доведена правомірність п.3 рішення дев"ятої сесії Хмельницької міської ради від 10.08.2011 року №35 та рішення про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки за ТОВ "Агро-Запчастини", а тому позовні вимоги про їх скасування не підлягають до задоволення.

Керуючись Конституцією України, Цивільним кодексом України Земельним кодексом України, законами України «Про державну реєстрацію речових прав та нерухоме майно та їх обтяжень», «Про землеустрій», «Про державний земельний кадастр», ст.ст. 11, ст. 99, 100, 158 - 163, 167, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Хмельницького заводу "Полімер" до Хмельницької міської ради, реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції і управління Держземагентства в Хмельницькому районі про визнання незаконними та скасування п.3 рішення дев"ятої сесії Хмельницької міської ради від 10.08.2011 року №35 та рішення про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки за ТОВ "Агро-Запчастини" відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 26 травня 2014 року (25 травня 2014 року - вихідний день)

Суддя /підпис/О.К. Ковальчук "Згідно з оригіналом" Суддя

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2014
Оприлюднено04.06.2014
Номер документу38993937
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1342/14

Ухвала від 10.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 27.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 30.04.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 22.04.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 19.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні