Постанова
від 31.05.2014 по справі 826/7466/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 травня 2014 року 18:45 № 826/7466/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі Головуючого судді Погрібніченка І.М., суддів Амельохіна В.В., Огурцова О.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Кандидата у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 ОСОБА_1 до 1. Печерської районної в місті Києві виборчої комісії, 2. Київської міської виборчої комісії третя особа , що не заявляє самостійних вимог на предмет спору: кандидат у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 ОСОБА_2 провизнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся кандидат у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 ОСОБА_1 з позовом про:

- визнання протиправними дії Печерської районної в місті Києві виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування з виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 та складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37;

- зобов'язання Печерську районну в місті Києві виборчу комісію встановити підсумки голосування з виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 та скласти протокол про підсумки голосування з виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 у відповідності до вимог Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях одномандатного мажоритарного виборчого округу № 37 з виборів депутата Київської міської ради, які були прийняті та оголошені на безперервному засіданні Печерської районної в місті Києві виборчої комісії;

- визнання протиправними дії Київської міської виборчої комісії щодо встановлення результатів виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 та складання протоколу про результати виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37;

- зобов'язання Київську міську виборчу комісію встановити результати голосування з виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 та скласти протокол про результати голосування з виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 у відповідності до вимог Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що згідно протоколів дільничних виборчих комісій він отримав найбільшу кількість голосів виборців в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 порівняно з іншими кандидатами у цьому виборчому окрузі, втім, відповідачами за результатами встановлення підсумків голосування складено протоколи, відповідно до яких перемогу отримав ОСОБА_2

В судових засіданнях позивач та його представники позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.

Представники відповідача 1 та 2 позов не визнали, зазначивши, що при складанні протоколів про підсумки (результати) голосування з виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України.

Представник третьої особи проти задоволення позову також заперечував.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 були зареєстровані кандидатами у депутати Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37.

25 травня 2014 року відбулись позачергові вибори депутатів Київської міської ради.

Відповідно до відомостей, відображених у протоколах дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 800594, № 800595, № 800583, № 800597, № 800584, № 800585, 800586, № 800587, № 800588, № 800589, № 800590, № 800592, № 800593, № 800596, № 800625 з виборів депутатів Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37, позивач отримав 3930 голосів, а ОСОБА_2 - 3818.

У той же час, Печерською районною в місті Києві виборчою комісією 29 травня 2014 року та Київською міською виборчою комісією 30 травня 2014 року у протоколах про підсумки голосування в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 з виборів депутатів Київської міської ради (далі - рішення 1) та про результати виборів депутатів Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 (далі - рішення 2) встановлено кількість голосів виборців поданих за кандидата ОСОБА_1 - 3673, ОСОБА_2 - 4075.

Постановою Київської міської виборчої комісії № 2797 від 30 травня 2014 року на підставі рішення 1 та рішення 2 визнано обраним депутатом у в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 ОСОБА_2

Незгода позивача з діями відповідачів 1 та 2 щодо встановлення підсумками голосування та складання рішення 1 та 2, а також необхідністю вчинити дії обумовила звернення з адміністративним позовом до суду.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд частково погоджується з доводами кандидата у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 ОСОБА_1, виходячи з наступного.

Спірні правовідносини, що склалися між сторонами регулюються нормами Конституції України, Законом України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10.07.2010 року № 2487-VI (далі - Закон № 2487-VI).

Відповідно до преамбули вказаного Закону, він визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад (далі - депутати) та сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 19 Закону № 2487-VI територіальні виборчі комісії:

- виборча комісія Автономної Республіки Крим;

- обласні виборчі комісії;

- районні виборчі комісії;

- міські виборчі комісії (у тому числі міст Києва та Севастополя);

- районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом);

- селищні, сільські виборчі комісії.

Так, голосування та встановлення результатів виборів депутатів сільських, селищних, міських голів регулюється Розділом ХХ Закону № 2487-VI.

Зокрема, порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці встановлено статтею 71 Закону № 2487-VI.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Закону № 2487-VI підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється відкрито і гласно членами дільничної виборчої комісії на її засіданні, яке проводиться у тому ж приміщенні, де відбувалося голосування.

Частиною другою ст. 71 Закону № 2487-VI передбачено, що засідання дільничної виборчої комісії починається відразу після закінчення голосування, проводиться без перерви і закінчується після складення та підписання відповідних протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з усіх місцевих виборів та по всіх виборчих округах, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці, відповідно до вимог, передбачених цим Законом. На час проведення засідання дільнична виборча комісія доручає ведення протоколу засідання виборчої комісії заступнику голови або іншому члену дільничної виборчої комісії. Секретар дільничної виборчої комісії на цьому засіданні вносить відомості до протоколу про підрахунок голосів виборців.

Протокол цього засідання дільничної виборчої комісії складається і підписується у тому самому приміщенні, де проходило голосування.

У разі якщо під час проведення голосування до дільничної виборчої комісії надходили заяви, скарги стосовно порушень, що мали місце під час проведення голосування на виборчій дільниці, дільнична виборча комісія розглядає їх на початку засідання до початку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Відповідно до ч. 33 ст. 71 Закону № 2487-VI дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови. Під час підрахунку голосів виборців кожен член дільничної виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені. Результати підрахунку голосів виборців за кандидатів у депутати у одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови на виборчій дільниці оголошуються і заносяться до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі.

Згідно із ч. 1 ст. 72 Закону № 2487-VI дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці. Форма бланка протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці затверджується Центральною виборчою комісією не пізніш як за тридцять днів до дня виборів. Бланки протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу виготовляються відповідною територіальною виборчою комісією для кожної виборчої дільниці у кількості примірників, визначеній відповідною територіальною виборчою комісією, в порядку та строки, визначені статтею 67 цього Закону для виготовлення виборчих бюлетенів. Бланки протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці передаються виборчим комісіям разом із виборчими бюлетенями в порядку та строки, визначені статтею 67 цього Закону.

Частиною третьою ст. 72 Закону № 2487-VI передбачено, що до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих за кандидата в депутати відповідно у одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі прописом та цифрами заносяться:

1) кількість виборчих бюлетенів для голосування відповідно в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, одержаних дільничною виборчою комісією;

2) кількість виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці;

3) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування;

4) кількість невикористаних виборчих бюлетенів;

5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування;

6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування;

7) загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені;

8) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню;

9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

10) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними;

11) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата;

12) загальна кількість голосів виборців, поданих за кандидатів у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі.

Відповідно до ч. 5 ст. 72 Закону № 2487-VI протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці, складається дільничною виборчою комісією у кількості примірників, яка на чотири більша, ніж кількість осіб, які входять до складу дільничної виборчої комісії. Примірники протоколу мають однакову юридичну силу. У протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами дільничної виборчої комісії. Кожен примірник протоколу підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами дільничної виборчої комісії, які присутні на засіданні виборчої комісії. У разі незгоди з діями комісії чи результатами підрахунку голосів, зафіксованими у протоколі комісії, член комісії підписує протокол із приміткою "З окремою думкою". Письмовий виклад окремої думки додається до відповідного протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. У разі відсутності підпису члена дільничної виборчої комісії у протоколі підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці навпроти його прізвища зазначається причина відсутності підпису. Цей протокол підписується та засвідчується печаткою дільничної виборчої комісії лише після його остаточного заповнення. Перший і другий примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці мають право також підписати кандидати в депутати, кандидати на посади сільського, селищного, міського голови, довірені особи кандидатів, уповноважені особи місцевих організацій партій, офіційні спостерігачі, які були присутні на засіданні дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів виборців.

Непідписання або відмова від підписання протоколу окремими членами комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу.

Частиною 10 ст. 72 Закону № 2487-VI передбачено, що після складення у порядку, визначеному цією статтею, протоколів з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, пакети з виборчими бюлетенями, контрольними талонами, предметами, а також, за наявності, окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими виборчою комісією, невідкладно доставляються членами дільничної виборчої комісії до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 74 цього Закону. Список виборців для місцевих виборів додається до виборчої документації по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради, Київської, Севастопольської міської ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 75 Закону № 2487-VI протоколи та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій, територіальних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні відповідної територіальної виборчої комісії.

Згідно із ч. 14 ст. 75 Закону № 2487-VI територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (в тому числі з позначками "Уточнений") дільничних, територіальних виборчих комісій відповідно про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, про підсумки голосування у відповідних виборчих округах з відповідних місцевих виборів, на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування окремо по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів такі відомості:

1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями;

2) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях;

3) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування на виборчих дільницях;

4) загальна кількість виборців, внесених до списків виборців у межах територіального округу;

5) кількість невикористаних виборчих бюлетенів;

6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування;

7) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування;

8) загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у межах територіального округу;

9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

10) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню;

11) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними.

Відповідно до ч. 15 ст. 75 Закону № 2487-VI до протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у відповідному одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, крім відомостей, зазначених у частині чотирнадцятій цієї статті, цифрами і прописом заносяться:

1) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата в депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, за кожного кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови;

2) загальна кількість голосів виборців, поданих за кандидатів в депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Забороняються заповнення протоколів територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у відповідних виборчих округах олівцем, внесення до них без відповідного рішення комісії будь-яких виправлень (ч. 19 ст. 75 Закону № 2487-VI).

Відповідно до ч. 23 ст. 75 Закону № 2487-VI перший примірник протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у виборчих округах по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських (у містах з районним поділом) рад разом із відповідними бюлетенями, протоколами та актами дільничних виборчих комісій, списками виборців, рішеннями, прийнятими на підставі цих актів, і за наявності протоколами територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців, поданих на відповідних місцевих виборах на відповідній виборчій дільниці, окремими думками членів територіальної виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, заявами і скаргами та рішеннями, прийнятими виборчою комісією за результатами їх розгляду, територіальна виборча комісія транспортує до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, відповідних обласних, районних, міських територіальних виборчих комісій . Другий примірник протоколу зберігається у секретаря територіальної виборчої комісії, третій - невідкладно вивішується для загального ознайомлення у приміщенні територіальної виборчої комісії, а решта по одному примірнику видається членам територіальної виборчої комісії.

При цьому, відповідно до ч. 11 ст. 77 Закону № 2487-VI виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальна виборча комісія на підставі протоколів про підсумки голосування (в тому числі з позначкою "Уточнений") в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі встановлює результати виборів у цьому виборчому окрузі, про що складає протокол. До протоколу про результати виборів у відповідному одномандатному мажоритарному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів заносяться прописом та цифрами такі відомості:

1) кількість виготовлених виборчих бюлетенів;

2) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями;

3) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях;

4) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування на виборчих дільницях;

5) загальна кількість виборців, внесених до списків виборців у межах відповідного одномандатного мажоритарного виборчого округу;

6) кількість невикористаних виборчих бюлетенів;

7) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування;

8) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування;

9) загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у межах відповідного одномандатного мажоритарного виборчого округу;

10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

11) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню;

12) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними;

13) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати;

14) загальна кількість голосів виборців, поданих за кандидатів у депутати;

15) прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) кандидата у депутати, який набрав найбільшу кількість голосів виборців у відповідному виборчому окрузі.

Відповідно до ч. 12 ст. 77 Закону № 2487-VI територіальна виборча комісія на своєму засіданні на підставі складеного нею протоколу про результати виборів депутатів у одномандатному мажоритарному виборчому окрузі не пізніш як на п'ятий день з дня виборів приймає одне з рішень про результати виборів: про визнання депутата обраним, про призначення повторного голосування, про визнання місцевих виборів у виборчому окрузі такими, що не відбулися.

Обраним депутатом вважається кандидат, який одержав більшість голосів виборців, поданих за кандидатів в депутати, відносно інших кандидатів, які балотувалися в цьому виборчому окрузі.

Якщо голосування проводилося по одному кандидату у депутати згідно з частиною першою статті 46 цього Закону, кандидат вважається обраним депутатом, якщо він одержав більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні.

Таким чином, вказані вище норми чинного законодавства визначають порядок складання протоколів, надсилання матеріалів, прийняття рішень, які стосуються встановлення підсумків голосування.

З матеріалів вказаної адміністративної справи вбачається, що відповідач 1 за наслідками опрацювання протоколів вказаних вище дільничних виборчих комісій у рішенні № 1 встановив кількість голосів виборців поданих за позивача відмінну від кількості голосів, відображених у протоколах дільничних виборчих комісій.

В подальшому, відповідач 2 на підставі відомостей, відображених у рішенні 1 вчинив дії по прийняттю рішення 2 відповідно до якого за позивача було подано 3673 голосів виборців.

Судом встановлено, що зміна кількості голосів виборців (яка відображена у рішеннях № 1 та № 2) відбулася за рахунок зміни відповідачем 1 кількості голосів виборців, зазначених у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 800592 від 26.05.2014 року (далі - протокол 1), а саме ОСОБА_1 було зараховано 209 голосів, а ОСОБА_2 - 466, що вплинуло на результати виборів депутатів Київської міської ради в одномандатному мажоритарному округу № 37.

Надаючи оцінку правомірності дій відповідачів 1 та 2 під час прийняття ними рішень щодо встановлення підсумків голосування (результатів виборів) та складання відповідних протоколів, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 4 ст. 75 Закону № 2487-VI у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, у протоколі територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів виправлень, помилок, неточностей територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов'язати відповідно дільничну, територіальну виборчу комісію внести зміни до цього протоколу шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений". Під час розгляду цього питання дільничною, територіальною виборчою комісією відповідні примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, протоколів відповідних територіальних виборчих комісій про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, доставлені до територіальної виборчої комісії, зберігаються в територіальній виборчій комісії, яка відповідно до частини першої цієї статті приймала такі документи.

Рішення про відмову у прийнятті виборчих документів від дільничної, територіальної виборчої комісії, про зобов'язання дільничної, територіальної комісії виправити виявлені недоліки чи внести зміни до цього протоколу шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений" із зазначенням підстав прийняття оформлюється у вигляді рішення територіальної виборчої комісії та невідкладно вивішується для загального ознайомлення і потім транспортується до територіальної виборчої комісії, яка встановлюватиме результати відповідних виборів, разом з іншою виборчою документацією.

Частиною сьомою ст. 75 Закону № 2487-VI передбачено, у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, територіальної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної комісії територіальна комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці.

Згідно із ч. 9 ст. 75 Закону № 2487-VI повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією, яка прийняла рішення про повторний підрахунок голосів, з обов'язковою участю членів дільничної виборчої комісії, які передають виборчу документацію, після розгляду і прийняття протоколів та інших виборчих документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці територіальною виборчою комісією мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми уповноважені особи місцевих організацій партій, довірені особи кандидатів, офіційні спостерігачі.

Відповідно до ч. 10 ст. 75 Закону № 2487-VI територіальна виборча комісія в разі повторного підрахунку нею голосів виборців на відповідній виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів складається територіальною виборчою комісією у чотирьох примірниках. Примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу. Цей протокол підписується присутніми членами територіальної виборчої комісії та членами дільничної виборчої комісії, які брали участь у повторному підрахунку голосів виборців, і засвідчується печаткою територіальної виборчої комісії. Відомості, занесені до протоколу, оголошуються. Непідписання протоколу окремими членами виборчої комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу (ч. 11 ст. 75 Закону № 2487-VI).

Як встановлено під час розгляду справи у протоколі 1 в порушення постанови Центральної виборчої комісії від 24 квітня 2014 року № 357 «Про форми бланків протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та актів про видачу копій протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» прізвища кандидатів у депутати ОСОБА_1 та ОСОБА_2 були розміщені не в такому порядку, як у виборчому бюлетені, тобто особою, яка складала вказаний протокол було допущено неточність.

В подальшому, протокол 1 було прийнято відповідачем 1 на засіданні комісії 26 травня 2014 року.

Про допущенні неточності (технічну помилку) головою дільничної виборчої комісії № 800592 ОСОБА_3 було повідомлено голову відповідача 1 та направлено відповідачу 2 відповідну заяву (вх. № 4772 від 28.05.2014 року).

Вказані обставини та факт допущення неточності підтвердили допитані у судовому засіданні в якості свідків ОСОБА_3 та ОСОБА_4

Одночасно вказані особи повідомили про отримання більшої кількості голосів за наслідками голосування на дільниці ОСОБА_1

У той же час, представник третьої особи наполягав на отриманні ОСОБА_2 більшої кількості голосів.

Отже, на час прийняття відповідачем 1 рішення 1 (29.05.2014 року) та відповідачем 2 рішення 2 (30.05.2014 року) існували обставини, які вказували на неточність у протоколі 1, про які були обізнані члени вказаних територіальних виборчих комісій.

З заслуханих пояснень осіб, які приймали участь у розгляді вказаної адміністративної справи, доказів, які містяться в її матеріалах суд вважає, що вказана неточність не може бути усунута без повторного перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 800592, що стосуються позивача та третьої особи.

Втім, в порушення вимог ч. 7 ст. 75 Закону № 2487-VI відповідачами 1 та 2 рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці прийнято не було, у зв'язку із чим позовні вимоги позивача в частині визнання протиправними дій підлягають до задоволення у вигляді:

- визнання протиправними дії Печерської районної в місті Києві виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування з виборів та складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37, які полягали в невиконанні вимог ч. 7 ст. 75 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10.07.2010 року № 2487-VI про зобов'язання прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 800592.

- визнання протиправними дії Київської міської виборчої комісії щодо встановлення результатів виборів та складання протоколу про результати виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37, які полягали в невиконанні вимог ч. 7 ст. 75 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10.07.2010 року № 2487-VI про зобов'язання прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 800592.

Одночасно, суд зазначає, що для виконання судового рішення в частині задоволених позовних вимог Київська міська виборча комісія зобов'язана забезпечити проведення перерахунку Печерською районною в м. Києві виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці № 800592 в частині, що стосується позивача та третьої особи , шляхом надання відповідачу 1 необхідних для цього документів, що складалися під час виборчого процесу.

У разі, якщо за наслідками повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 800592 буде встановлено інший результат, то відповідачі 1 та 2 повинні вчинити дії, передбачені ч. 20 ст. 75 Закону № 2487-VI стосовно складання нового протоколу на якому робиться позначка «Уточнений» про результати (підсумки) голосування.

У той же час, не можуть бути задоволені вимоги позивача про зобов'язання відповідачів 1 та 2 встановити підсумки (результати) голосування та скласти відповідні протоколи, оскільки на час вирішення вказаної справи такі протоколи (рішення 1 та рішення 2) були складені та чинності не втратили.

Згідно з частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 69, 70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог і на підставі ч. 2 ст. 11, п. 1 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити частково.

Враховуючи викладене вище та керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94,ст. 128, ст. ст. 158-163, ст. 167, 172, 175, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Кандидата у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 ОСОБА_1 задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Печерської районної в місті Києві виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування з виборів та складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37, які полягали в невиконанні вимог ч. 7 ст. 75 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10.07.2010 року № 2487-VI про зобов'язання прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 800592.

3. Визнати протиправними дії Київської міської виборчої комісії щодо встановлення результатів виборів та складання протоколу про результати виборів депутата Київської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37, які полягали в невиконанні вимог ч. 7 ст. 75 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10.07.2010 року № 2487-VI про зобов'язання прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 800592.

4. В задоволені решти позовних вимог Кандидата у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 37 ОСОБА_1 - відмовити.

Постанова набирає законної сили відповідно до частини третьої статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строки, визначені частиною п'ятою статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І.М. Погрібніченко Судді В.В. Амельохін О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.05.2014
Оприлюднено03.06.2014
Номер документу39007598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7466/14

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 04.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 31.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 01.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні