Ухвала
від 15.05.2014 по справі 0670/8717/12
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2014 року м. Київ К/800/44259/13

Колегія суддів

Вищого адміністративного суду України в складі:

суддів: Васильченко Н.В., Калашнікової О.В., Леонтович К.Г.,

провівши попередній розгляд касаційної скарги Комунального багатофункціонального обслуговуючого підприємства с.Соколів на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 25 липня 2013 року у справі № 0670/8717/12 за позовом Комунального багатофункціонального обслуговуючого підприємства с.Соколів до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Житомирській області про скасування постанови, -

в с т а н о в и л а:

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 25 липня 2013 року, відмовлено Комунальному багатофункціональному обслуговуючому підприємству с.Соколів у задоволенні позову про скасування постанови №67/9-ю від 03.12.2012 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 102060 грн.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями судів, позивач звернувся до суду з касаційною скаргою, у якій просить їх скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити. Касаційна скарга обґрунтована неправильним застосуванням судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши доповідача, перевіривши в межах доводів касаційної скарги матеріали справи на предмет повноти та всебічності дослідження їх судами та обґрунтованості застосування норм матеріального права до спірних правовідносин, вивчивши доводи касаційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав до її задоволення, з огляду на наступне.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, у липні 2012 року позивачем подано до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Житомирській області декларацію про початок виконання будівельних робіт - «Реконструкція станції знезалізнення та водопровідних мереж в с. Соколів Червоноармійського району Житомирської області».

На підставі направлення №89 від 28.11.2012 року, службовими особами ІДАБК у Житомирській області проведено позапланову перевірку позивача на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання будівельних робіт КБОП с.Соколів по реконструкції станції знезалізнення та водопровідних мереж в с.Соколів Червоноармійського району Житомирської області, ІІІ категорія складності, яка проводилася у присутності замовника - ОСОБА_1, представників генпідрядника - ОСОБА_2 та ОСОБА_3

За наслідками перевірки складено акт від 28.11.2012 року, в якому зафіксовано порушення позивачем вимог пунктів 1, 5, 8, 9 та 10 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", п.2, п.11, п.12 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №461 від 13.04.2011 року, а саме: КБОП с.Соколів станом на 28.11.2012 року експлуатує станцію знезалізнення та водопровідних мереж в с.Соколів Червоноармійського району, Житомирської області без прийняття закінченого будівництвом об'єкта в експлуатацію.

28 листопада 2012 року ІДАБК у Житомирській області складено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

За вчинення правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п.п.4 п.6 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" 03 грудня 2012 року відповідачем в особі заступника начальника ІДАБК у Житомирській області Сероветніка В.Г., на підставі вищезазначених документів винесено постанову №67/9-ю про накладення штрафу на КБОП с.Соколів у розмірі 102 060 грн.

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 3 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт.

Згідно із пунктами 3 та 5 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року за №553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами інспекцій відповідно до їх посадових інструкцій та функціональних повноважень. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

Частинами 8, 10 статті 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється. Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об'єкта до експлуатації, та за експлуатацію об'єкта без зареєстрованої декларації.

Відповідно до ч. 2 статті 3 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" накладати штраф від імені Державної архітектурно-будівельної інспекції України та її територіальних органів мають право керівник Державної архітектурно-будівельної інспекції України та його заступники, керівники територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції України та їх заступники.

Згідно з п.п.4 п.6 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" за порушення містобудівного законодавства, а саме: експлуатацію або використання об'єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію: об'єктів III категорії складності застосовується штраф у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат.

Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції, позицію якого підтримав суд апеляційної інстанції, прийшов до обґрунтованого висновку про те, що спірну постанову винесено з дотриманням Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Як встановлено судами, відповідно до зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт, станом на 28.11.2012 року, виконання будівельних робіт завершено в повному обсязі. Зазначені обставини підтверджуються і наданим генпідрядником загальним журналом робіт, виданого 02.07.2012 року, згідно з яким, будівельні роботи виконані до 30.08.2012 року.

Однак, згідно з поясненнями мешканців с. Соколів гр.ОСОБА_1, гр.ОСОБА_2, гр.ОСОБА_3, гр.ОСОБА_5, гр.ОСОБА_6, гр.ОСОБА_7, наданих старшому оперуповноваженому УДСБЕЗ України у Житомирській області лейтенанту міліції Павлику М.П., підтверджується факт експлуатації об'єкта станом на 28.11.2012 року.

Заперечуючи наведені обставини, позивач наводив доводи, відповідно до яких експлуатація об'єкта, що перевірявся не ведеться, натомість за замовленням позивача здійснювались пуско-налагоджувальні роботи.

Судами попередніх інстанцій обґрунтовано не взято до уваги наведені твердження позивача, оскільки вони спростовуються доказами, які містяться в матеріалах справи.

Зокрема, судами надано належну оцінку довідці КБОП с.Соколів за вихідним №93 від 28.11.2012 року, з якої вбачається, що після закінчення виконання будівельно-монтажних робіт у 2012 році щодо реконструкції станції знезалізнення та водопровідної мережі с.Соколів Червоноармійського району Житомирської області в кінці серпня 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Джерело-Соколів" виконало пуско-налагоджувальні роботи з даного приводу за власні кошти. Після виконаних робіт, з кінця серпня 2012 року та станом на день складання довідки жителі вулиць: Карла Маркса, Молодіжна, Потапова села Соколів Червоноармійського району Житомирської області використовують для власних потреб даний водопровід, шляхом підключення до нього своїх будинків та використання води, яка протікає по даному новому збудованому трубопроводі.

Також, зі змісту довідки за вихідним №33 від 28.11.2012 року генпідрядника - Товариство з обмеженою відповідальністю "Джерело-Соколів" вбачається, що будівельно-монтажні роботи по проведенню реконструкції станції знезалізнення та водопровідної мережі с.Соколів Червоноармійського району Житомирської області на суму 666339,4 грн. були проведені в липні та серпні 2012 року. Після завершення будівельних робіт, в кінці серпня місяця, за власний рахунок були проведені пуско-налагоджувальні роботи станції знезалізнення та водопровідних мереж. Після завершення будівельно-монтажних та пуско-налагоджувальних робіт, тобто з кінця серпня місяця та станом на день складання довідки жителі вулиць: Карла Маркса, Молодіжна, Потапова села Соколів Червоноармійського району Житомирської області користуються якісною питною водою .

Факт користування водою жителями зазначених вулиць підтверджується і прибутковими касовими ордерами: №1405 від 06.11.2012 року; №1542 від 28.11.2012 року; №1541 від 28.11.2012 року; №1540 від 28.11.2012 року на оплату комунальних послуг за питну воду, у зв'язку з чим судами обґрунтовано відхилено доводи позивача про те, що мешканці, зазначені у даних ордерах не проживають у зоні дії новозбудованої мережі.

Окрім того, обставини експлуатації станції знезалізнення та водопровідних мереж в с.Соколів Червоноармійського району Житомирської області без прийняття об"єкта в експлуатацію підтверджується змістом постанови Червоноармійського районного суду Житомирської області від 01.03.2013 року, за змістом якої ОСОБА_1 (директору КБОП с. Соколів) відмовлено у задоволенні позову про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення.

У зв'язку з наведеними обставинами, враховуючи приписи ст. 71 КАС України, відповідно до ч. 1 якої кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, зважаючи на норми ст. 86 Кодексу, згідно з ч. 3 якої суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про доведеність факту експлуатації позивачем станції знезалізнення та водопровідних мереж в с.Соколів Червоноармійського району, Житомирської області без прийняття закінченого будівництвом об'єкта в експлуатацію.

Отже, колегія суддів дійшла думки, що висновки судів попередніх інстанцій щодо правомірності спірного рішення відповідача та відсутності підстав для задоволення позовних вимог є вірними, ґрунтуються на повному досліджені всіх обставини справи, що мають значення для її вирішення.

Доводи касаційної скарги зазначених висновків судів не спростовують і не дають підстав для висновку, що судами при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до статті 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 220, 220-1, 224, 230, 231 КАС України, колегія суддів, -

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу Комунального багатофункціонального обслуговуючого підприємства с.Соколів відхилити.

Постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 25 липня 2013 року у справі № 0670/8717/12 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і оскарженню не підлягає, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, в порядку та у строки, визначені ст.ст. 236 - 238, 239-1 КАС України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення15.05.2014
Оприлюднено04.06.2014
Номер документу39034702
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/8717/12

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 02.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 13.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Постанова від 29.04.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Фещук Анна Василівна

Ухвала від 05.07.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні