Постанова
від 28.05.2014 по справі а10/609-07
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № А10/609-07 Головуючий у 1-й інстанції: Тищенко О. В.

Суддя-доповідач: Старова Н.Е.

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 травня 2014 року м. Київ

Київського апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Старової Н. Е.

суддів: Файдюка В. В., Чаку Є. В.

розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Обухівської районної державної адміністрації Київської області на постанову Господарського суду Київської області від 15.10.2007 року по справі за адміністративним позовом Громадської організації „Садівницьке товариство „Заплава 1" (далі позивач) до Обухівської районної державної адміністрації Київської області (далі відповідач) про визнання протиправною бездіяльність та зобов"язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Громадська організація „Садівницьке товариство „Заплава 1" звернулася до Господарського суду Київської області з позовом до Обухівської районної державної адміністрації Київської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов"язання вчинити певні дії.

Постановою Господарського суду Київської області від 15.10.2007 року позов задоволено повністю.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 20.11.2013 року ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 01.06.2010 року скасовано, справу направлено для продовження розгляду до суду апеляційної інстанції.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, Прокуратура Київської області подала апеляційну скаргу, в якій просила постанову суду першої інстанції скасувати, та ухвалити нове судове рішення, яким в задоволенні в частині позовних вимог відмовити, а в іншій частині - закрити провадження, на підставі п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, осіб, що з'явилися до судового засідання, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Як встановлено судом першої інстанції, 11 грудня 2006 року розпорядженням голови Обухівської районної державної адміністрації Київської області № 1153 затверджено матеріали попереднього погодження та надано дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки в оренду громадській організації «Садівницьке товариство «Заплава 1» для ведення колективного садівництва та організації відпочинку членів садового товариства загальною площею 29,0 га за рахунок земель запасу в межах Трипільської сільської ради Обухівського району Київської області.

Товариством з обмеженою відповідальністю НВК «Горизонт», на підставі розпорядження голови Обухівської райдержадміністрації № 1153 від 11 грудня 2006 року, розроблено проект відведення.

10 квітня 2007 року проект відведення було подано на державну експертизу до Київського обласного головного управління земельних ресурсів. За результатами державної експертизи проекту відведення вказаним управлінням був складений Висновок державної експертизи № 16-97е від 04 травня 2007 року (далі -Висновок), за яким, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ГО «Садівницьке товариство «Заплава-1» в оренду для ведення колективного садівництва та організації відпочинку членів садового товариства за рахунок земель запасу Трипільської сільської ради Обухівського району Київської області відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам, зауваження та пропозиції відсутні.

Після отримання Висновку позивач звернувся на адресу відповідача з проханням затвердити матеріали проекту відведення та укласти договір оренди зазначених земельних ділянок з громадською організацією «Садівницьке товариство «Заплава 1».

Розглянувши вказаний лист Обухівська районна державна адміністрація Київської області 24 вересня 2007 року направила позивачу лист № 1846/6-21, в якому зазначила, що «з огляду на відсутність на даний час позитивного рішення сесії Обухівської районної ради щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки зазначених земельних ділянок, затвердження матеріалів проекту землеустрою та укладення договору оренди вказаних земельних ділянок з ГО «Садівницьке товариство «Заплава 1» є неможливим».

Не погоджуючись із зазначеною відмовою, позивач звернувся до суду із адміністративним позовом.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення невірно застосував норми матеріального та процесуального права, що мають значення для вирішення справи та дійшов невірного висновку, з яким суд апеляційної інстанції частково не погоджується, виходячи з наступного.

Зі змісту статті 12 ЗК вбачається, що розпорядження землями територіальної громади міста, у тому числі, надання їх у користування, належить до повноважень міської ради та здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу. Зазначена норма ЗК кореспондується із положеннями Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" № 280/97-ВР від 21 травня 1997 року (далі - Закон № 280/97-ВР), відповідно до пункту 34 статті 26 якого, питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях міської ради.

Згідно з частиною першою статті 124 ЗК, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до вимог частин 3 - 4, 6 ст. 123 Земельного кодексу України, юридична особа, зацікавлена в отриманні земельної ділянки в постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування, матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу, а саме: матеріали погодження місця розташування об'єкта з викопіюванням з генерального плану або іншої містобудівної документації населеного пункту, копію плану земельної ділянки з нанесенням на ній варіантів розміщення об'єкта із зазначенням загальної площі. Зазначається також склад угідь земельної ділянки та умови її відведення. Погоджений проект відведення земельної ділянки із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини після одержання висновку державної землевпорядної експертизи подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які зобов'язані розглянути його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, прийняти рішення про надання земельної ділянки .

Отже, передача в оренду земельних ділянок на час виникнення спірних правовідносин здійснювалась на підставі рішення органу місцевого самоврядування, що є його виключною компетенцією відповідно до вимог Конституції України, Закону № 280/97-ВР і ЗК України.

Відповідно до положень частини 3 статті 1 та частини 1 статті 14 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження місцевого самоврядування, делеговані їм відповідними радами, тобто повноваження щодо затвердження матеріалів проекту відведення земельних ділянок в оренду.

Згідно з пп. пп. 9, 10 п. б ч. 1 ст 33 Закону України № 280/97-ВР, делегованими повноваженнями виконавчих органів сільських, селищних, міських рад є, зокрема, організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Частиною четвертою статті 35 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» визначено, що висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією.

Оскільки висновок державної експертизи № 16-97е від 04 травня 2007 року та висновок державної експертизи землевпорядної документації № 16-616 від 19.06.2007 (том 1, а. с. 13-20) є позитивними, а затвердження матеріалів проекту відведення земельних ділянок в оренду є делегованими повноваженнями відповідача, то його відмова у затвердженні проекту відведення є незаконною.

Однак, оскільки, як вже було зазначено вище, передача в оренду земельних ділянок та укладання договору оренди є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування, який не є стороною у справі, тому решта позовних вимог не підлягає задоволенню.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення, невірно застосував норми матеріального та процесуального права, що мають значення для вирішення справи та дійшов висновку, з яким суд апеляційної інстанції частково не погоджується.

Доводи апеляційної скарги частково спростовують висновки суду першої інстанції, викладені у постанові від 15.10.2007 року, та є підставою для її скасування в частині задоволених вимог.

За таких обставин, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України, апеляційну скаргу слід задовольнити частково, а постанову суду першої інстанції - скасувати в частині та прийняти в цій частині нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Керуючись статтями 186, 198, 202, 207, 212, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Обухівської районної державної адміністрації Київської області задовольнити частково, а постанову Господарського суду Київської області від 15.10.2007 року - в частині надання земельних ділянок загальною площею 29 га, розташованих на території Трипільської сільської ради Обухівського району Київської області, в оренду громадській організації «Садівницьке товариство «Заплава-1» для ведення колективного садівництва та організації відпочинку членів садового товариства; укладення договору оренди земельних ділянок загальною площею 29 га, розташованих на території Трипільської сільської ради Обухівського району Київської області, та вказаних у проекті землеустрою розробленого ТОВ НВК «Горизонт» на підставі розпорядження голови Обухівської райдержадміністрації № 1153 від 11 грудня 2006 року - скасувати та прийняти в цій частині нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В решті постанову Господарського суду Київської області від 15.10.2007 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді:

Головуючий суддя Старова Н.Е.

Судді: Файдюк В.В.

Чаку Є.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2014
Оприлюднено05.06.2014
Номер документу39052212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —а10/609-07

Постанова від 28.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Старова Н.Е.

Ухвала від 13.04.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Умнова О.В.

Ухвала від 01.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Умнова О.В.

Ухвала від 08.10.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

Постанова від 15.10.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні