Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
05 червня 2014 р. № 820/8310/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Полях Н.А.,
при секретарі судового засідання - Корнієнка А.Д.,
за участі:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідачів - Фатій Н.І.,
розглянувши адміністративний позов ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області, Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_3, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області, Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області, в якому просить суд, з урахуванням уточнень, скасувати рішення Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області №10880000 від 13.02.2014 року про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень; зобов'язати Реєстраційну службу Харківського районного управління юстиції Харківської області розглянути питання щодо державної реєстрації речових прав власності на житловий будинок, що розташований за адресою: АДРЕСА_1.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вважає дії відповідача неправомірними, такими, що не відповідають вимогам законодавства та порушують права позивача, а рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області таким, що підлягає скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Представник відповідачів в судовому засіданні заперечував проти позову, просив суд відмовити у його задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.
Судом встановлено, що позивачкою 04.09.2013 року було отримано будівельний паспорт на будівництво житлового будинку та господарських будівель і споруд за адресою: АДРЕСА_1 на земельній ділянці площею 0,2451 га, кадастровий номер 6325157606:00:004:0007, яка належить ОСОБА_3 на праві приватної власності відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 29.07.2013 року.
На підставі цього ОСОБА_3 подала до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області повідомлення про початок виконання будівельних робіт/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, яке було прийнято Інспекцією 06.09.2013 року.
18.11.2013 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області було зареєстровано Декларацію про готовність об'єкта до експлуатації (житловий будинок та господарські будівлі і споруди за адресою: АДРЕСА_1).
20.12.2013 року рішенням ХХХІІ сесії Манченківської селищної ради Харківського району Харківської області VI скликання "Про присвоєння об'єкту нерухомого майна поштової адреси: АДРЕСА_1" житловому будинку як об'єкту нерухомого майна, на земельній ділянці, що належить ОСОБА_3 на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом серія та номер: №1-156, виданий 29.07.2013 року, присвоєно поштову адресу у відповідності з фактичним розташуванням у житловому кварталі: АДРЕСА_1.
На підставі цього позивач звернувся до Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області з метою реєстрації права власності на новозбудований будинок.
13.02.2014 року державний реєстратор прав на нерухоме майно реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області Михайлова Яна Олександрівна прийняла рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 10880000, яким відмовила у державній реєстрації права приватної власності на житловий будинок, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки 6325157606:00:004:006, 6325157606:00:004:007 за суб'єктом ОСОБА_3, податковий номер НОМЕР_1.
Однак, суд не може погодитись з такими діями державного реєстратора, виходячи з такого.
Відповідно до п.1 ч.1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно.
Згідно зі статтею 15 Закону державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; внесення записів до Державного реєстру прав; видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження. Орган державної реєстрації прав, державні реєстратори зобов'язані надати до відома заявників інформацію про необхідний перелік документів для здійснення державної реєстрації прав. Перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відповідно до статті 18 Закону свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, видається, зокрема, фізичним та юридичним особам на новозбудовані, реконструйовані об'єкти нерухомого майна.
Відповідно до статті 19 Закону державна реєстрація прав проводиться на підставі: договорів, укладених у порядку, встановленому законом; свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; рішень судів, що набрали законної сили; інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.
Відповідно до п.49 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року № 868, у разі проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новозбудовані чи реконструйовані об'єкти нерухомого майна заінтересованою особою є замовник будівництва, крім випадків, передбачених цим Порядком. Для проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новозбудований об'єкт нерухомого майна заявник подає: документ, що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну ділянку; документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта.
Суд зазначає, що зазначений перелік документів є вичерпним.
З матеріалів справи вбачається, що позивач подав до Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області всі документи, передбачені п. 49 Порядку, а саме: свідоцтва про право на спадщину від 29.07.2013 року №1-154, 1-156, технічний паспорт від 06.12.2013 року, декларація про готовність об'єкта до експлуатації від 18.11.2013 року та рішення Манченківської селищної ради Харківського району Харківської області від 20.12.2013 року.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до вимог частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач діяв неправомірно, не в межах повноважень, передбачених законодавством, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області, Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.
Скасувати рішення Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області №10880000 від 13.02.2014 року про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.
Зобов'язати Реєстраційну службу Харківського районного управління юстиції Харківської області, повторно, з урахуванням висновків суду, розглянути питання щодо державної реєстрації речових прав власності на житловий будинок, що розташований за адресою: АДРЕСА_1.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений 10.06.2014 року.
Суддя Н.А. Полях
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2014 |
Оприлюднено | 12.06.2014 |
Номер документу | 39122427 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні