ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
05.06.2014 Справа № 5021/2768/2011
Господарський суд Сумської області у складі судді Л.А. Костенко, секретаря судового засідання І.О. Олтушевської, розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду Сумської області матеріали справи № 5021/2768/211, порушеної за заявою кредитора - Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції до боржника ТОВ "Будсервіскомплект" , про визнання банкрутом
в судовому засіданні присутні:
від кредиторів: ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України ВВД Фонду у м. Охтирка Сумської області - Андрющенко В.В.
Охтирська ОДПІ - Курило Р.В.
ліквідатор: Іваненко Н.О.
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі № 5021/2768/2011 про банкрутство ТОВ "Будсервіскомплект" порушено ухвалою Господарського суду Сумської області від 10.11.2011 року за заявою кредитора Охтирської МДПІ, в порядку до ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". При цьому, ініціюючим кредитором заявлено грошові вимоги у розмірі 6 365 грн. 88 коп.
Постановою Господарського суду Сумської області від 24.01.2012 року у справі № 5021/2768/2011 ТОВ "Будсервіскомплект" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру; призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Іваненко Н.О. та покладено на неї виконання дій по ліквідації боржника, відповідно до приписів Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; зобов'язано ліквідатора подати до Господарського суду Сумської області звіт та ліквідаційний баланс з доданими до нього документами, відповідно до вимог ст. 32 названого Закону.
Ухвалою Господарського суду Сумської області від 13.03.2012 року затверджено оплату послуг ліквідатора Іваненко Н.О. у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення повноважень, з дати призначення ліквідатором.
19.06.2012 року ліквідатор ТОВ "Будсервіскомплект" арбітражний керуючий Іваненко Н.О. звернулась до Господарського суду Сумської області з клопотанням про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Крім того, ліквідатор звернулась до суду з клопотанням про затвердження витрат ліквідатора та стягнення ліквідаційних витрат та оплати послуг ліквідатора в сумі 10 810 грн. 84 коп. з кредиторів банкрута пропорційно до їх кредиторських вимог заявлених у справі.
Ухвалою Господарського суду Сумської області від 11.09.2012 року у справі № 5021/2768/2011, залишеною без змін Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 16.10.2012р., клопотання ліквідатора про затвердження ліквідаційних витрат задоволено; витрати ліквідатора в сумі 232 грн. 30 коп. затверджено; витрати на оплату послуг ліквідатора у розмірі 10 578 грн. 54 коп. затверджено; клопотання ліквідатора про стягнення з кредиторів коштів на оплату його послуг та відшкодування ліквідаційних витрат пропорційно до заявлених кредиторських вимог задоволено; стягнуто на користь арбітражного керуючого Іваненко Н.О. витрати на оплату послуг ліквідатора та ліквідаційні витрати з Охтирської ОДПІ; з Охтирського міськрайонного центру зайнятості; з Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Охтирка; затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута; ТОВ "Будсервіскомплект" - ліквідовано як юридичну особу; вимоги кредиторів, не задоволені за недостатністю майна банкрута, визнано погашеними; зобов'язано державного реєстратора провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - банкрута; провадження у справі припинено, інше.
Постановою Вищого господарського суду України від 31.01.2013 року, постанову Харківського апеляційного господарського суду від 16.10.2012 року та ухвалу Господарського суду Сумської області від 11.09.2012 року у справі № 5021/2768/2011 скасовано, справу № 5021/2768/2011 направлено на новий розгляд до Господарського суду Сумської області.
Ухвалою Господарського суду Сумської області від 16.09.2013 року у справі № 5021/2768/2011, залишеною без змін Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 27.10.2013р., клопотання ліквідатора про затвердження ліквідаційних витрат - задоволено; витрати ліквідатора в сумі 232 грн. 30 коп. -затверджено; витрати на оплату послуг ліквідатора у сумі 10 578 грн. 54 коп. - затверджено; клопотання ліквідатора про стягнення з кредиторів коштів на оплату його послуг та відшкодування ліквідаційних витрат пропорційно до заявлених кредиторами вимог - задоволено; затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута; ТОВ "Будсервіскомплект" ліквідовано як юридичну особу, інше.
Постановою Вищого господарського суду України від 12.12.2013р. скасовані Постанови Харківського апеляційного господарського суду від 21.10.2013р. та ухвалу господарського суду Сумської області від 16.09.2013р. у справі № 5021/2768/2011, а справа направлена на новий розгляд до господарського суду Сумської області.
Направляючи справу на новий розгляд Вищий господарський суд України у Постановах від 31.01.2013р. та від 12.12.2013р. вказав що предметом дослідження господарського суду має бути не тільки період здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період, а відтак - на необхідність дослідження того, які фактичні дії вчинялись арбітражним керуючим протягом ліквідаційної процедури, яка тривала майже 5 місяців та чи дійсно такі дії потребують на їх вчинення саме такого проміжку часу, оскільки, оплаті підлягає виключно фактично виконана робота (її обсяг), а не період часу, протягом якого тривала ліквідаційна процедура. Крім того, під час нового розгляду справи, господарський суд першої інстанції має дослідити питання того, чи дійсно арбітражним керуючим (в межах ліквідаційної процедури у цій справі) були понесені витрати у тому розмірі, у якому вони заявлені до стягнення з кредиторів.
Щодо витрат арбітражного керуючого, в Постанові Вищого господарського суду України вказано, що господарським судом має бути досліджено питання того, які саме витрати було понесено арбітражним керуючим (а у разі, якщо такі витрати було понесено представником арбітражного керуючого на підставі довіреності, то чи було цією довіреністю уповноважено представника на вчинення цієї дії та чи відповідає ця довіреність встановленим чинним законодавством вимогам).
Ухвалою господарського суду Сумської області від 13.01.2014р. справа № 5021/2768/2011 прийнята до розгляду на стадію ліквідаційної процедури.
Ухвалою господарського суду від 03.02.2014р. зобов'язано ліквідатора банкрута ТОВ «Будсервіскомплект» подати до господарського суду на затвердження звіт та ліквідаційний баланс з урахуванням Постанови Вищого господарського суду України від 12.12.2013р.
На виконання вимог ухвали суду від 03.02.2014р. до господарського суду ліквідатором 18.03.2014р. поданий звіт та ліквідаційний баланс для затвердження, розгляд звіту та ліквідаційного балансу призначено в судове зсідання з повідомленням кредиторів.
Розглянувши матеріали справи, звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, заслухавши пояснення по звіту ліквідатора, присутніх представників кредиторів, суд встановив наступне:
Ліквідатором визнано та включено до реєстру вимог наступних кредиторів:
- Охтирський міськрайонний центр зайнятості з грошовими вимогами в сумі 1807,50 грн.;
- Охтирську ОДПІ з грошовими вимогами в сумі 6365,88 грн.;
- Сумське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Охтирської міжрайонної виконавчої дирекції з грошовими вимогами в сумі 597,01 грн.;
- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Охтирка з грошовими вимогами в сумі 1406,81 грн.
Інших кредиторів ліквідатором виявлено не було.
На виконання вказівок Постанови Вищого господарського суду від 12.12.2013р. судом при новому розгляді звіту досліджено вчинення фактичних дій ліквідатором протягом ліквідаційної процедури, та термін вчинення цих дій.
Зокрема з матеріалів справи встановлено що на виконання вимог ч. 2 ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором 14.03.2012р. та від 04.05.2012р. були направлені керівнику боржника Демяненкову В.А. та засновникам ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 ТОВ «Будсервіскомплект» запити з вимогою про передачу бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, якою підтверджується господарська діяльність підприємства-банкрута та надання ліквідатору печатки та штампів банкрута.
На зазначені запити відповідь надійшла лише від ліквідатора ФО-П ОСОБА_8 Бірюліна Валерія Олександровича, в якій зазначено, що в ході проведення ліквідаційної процедури банкрута - ФОП ОСОБА_8 бухгалтерської, статистичної і податкової звітності, яка підтверджує господарську діяльність ТОВ «Будсервіскомплект» учасником якого є гр. ОСОБА_8, а також реєстраційні документи, печатки та штампи вказаного підприємства не виявлено.
Згідно п. 1 ст. 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності
боржника або визнання його банкрутом» з метою виявлення майна боржника та
формування ліквідаційної маси ліквідатором були направлені запити до державних
реєстраційних установ, а саме: ,
1) Інспекції Держтехнагляду Сумської облдержадміністрації вих. №848/12
від 01.02.2012 р. щодо надання інформації відносно наявності зареєстрованих за
обліками Інспекції Держтехнагляду транспортних засобів, а саме: трактори,
самохідні машини, причепи та ін., які належать ТОВ «Будсервіскомплект» на праві
власності.
Згідно довідки Інспекції Держтехнагляду від 20.02.2012 р. за ТОВ «Будсервіскомплект» трактори, тракторні причепи та інша самохідна техніка не зареєстровані (а.с. 40 т. 5).
2) Управлінню Держкомзему в м. Охтирка Сумської області ліквідатором неодноразово направлялися запити, а саме за вих. №846/12 від 01.02.2012 р., вих. №881/12 від 14.03.2012р. та вих. №904/12 від 21.05.2012 р . щодо надання інформації, чи зареєстроване за банкрутом право власності на земельну ділянку, а також щодо
наявності зареєстрованих за ТОВ «Будсервіскомплект» земельних ділянок на інших
правових титулах. *
Управління Держкомзему в м. Охтирка Сумської області листом №795 від 29.05.2012 р. повідомило про відсутність права власності та право користування на земельні ділянки за банкрутом (а.с. 44 т. 5).
3) УДАІ УМВС України в Сумській області ліквідатором направлялися запити за
вих.№850/12 від 01.02.2012 р. та вих. №878/12 від 14.03.2012 р. (повторно) щодо
надання інформації відносно наявності зареєстрованих за обліками УДАІ УМВС
України в Сумській області транспортних засобів, які належать ТОВ
«Будсетвіскомплект» на праві власності.
Згідно відповіді УДАІ УМВС України в Сумській області (надійшла 30.03.2012р.) станом на 07.02.2012 р. за ТОВ «Будсервіскомплект» транспортні засоби не зареєстровані (а.с.. 47 т. 5).
4) Охтирській МДПІ неодноразово направлялися запити за вих. № 851/12 від 01.02.2012р., вих. №880/12 від 14.03.2012р. та вих. №893/12 від 10.04.2012р . щодо надання відомості про майно банкрута, що перебувало в податковій заставі, довідки про відкриті банкрутом рахунки в банківських установах, а також посприяти в отриманні від органу БТІ інформації щодо зареєстрованого за банкрутом нерухомого майна.
03 травня 2012 року на адресу ліквідатора від Охтирської ОДПІ надійшла інформація щодо відкритих рахунків у банківських установах. 31 травня 2012 року від Охтирської ОДПІ надійшла аналогічна інформація з копією довідки БТІ. Згідно відповідей Охтирської ОДПІ, в період діяльності банкрута - ТОВ «Будсервіскомплект» на суму боргу акт опису не складався, та не був зареєстрований в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна. Крім цього, повідомлено, що за ТОВ «Будсервіскомплект» обліковується 2 рахунка у ПАТ «КБ» Надра» у м. Києві. Також надано довідку з КП Охтирське МБТІ, в якій зазначено, що будинок в м. Охтирка та Охтирському районі станом на 24.04.2012 за ТОВ «Будсервіскомплект» не зареєстровано.
Ліквідатором ТОВ «Будсервіскомплект» 19 квітня 2012 року було подано заяву до Охтирської міжрайонної прокуратури з проханням вжити заходів прокурорського реагування щодо протиправної бездіяльності посадових осіб Охтирської МДПІ. 24.05.2012р. до Охтирської міжрайонної прокуратури було направлено лист з проханням надати відповідь на подану раніше заяву. 11 червня 2012 року на адресу ліквідатора надійшла відповідь від 23 травня 2012 року вих. №77103-12 від Охтирської міжрайонної прокуратури в якій повідомлялося, що за результатами проведеної перевірки прокуратурою 23 травня 2012 року на адресу Охтирської ОДПІ направлено подання про усунення порушень вимог Закону України «Про державну податкову службу в Україні», у якому було зобов'язано податкову інспекцію направити на адресу ТОВ «Будсервіскомплект» запитувану інформацію та за прорахунки у роботі поставлено питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності службових осіб ОДПІ. Охтирською міжрайонною прокуратурою на адресу ліквідатора надіслано лист від 17.09.20ІЗроку №103-3761 з додатком до нього копії наказу Охтирської ОДШ від 21 червня 2012 року №371 щодо результатів розгляду подання Охтирської міжрайонної прокуратури. За вказаним наказом: оголошено догану начальнику відділу інформатизації та обліку платників податків Охтирської ОДПІ за неналежне виконання службових обов'язків; попереджено головного державного податкового ревізора-інспектора відділу погашення податкового боргу Охтирської ОДПІ про неналежне виконання службових обов'язків, що спричинило неякісний розгляд звернення арбітражного керуючого; начальнику відділу погашення податкового боргу Охтирської ОДПІ вказано на недостатній контроль за організацію роботи відділу погашення податкового боргу щодо якісного надання відповіді на звернення арбітражного керуючого.
4) До ПАТ «КБ «Надра» ліквідатором направлено запит за вих. №901/12 від 04.05.2012р.щодо надання інформації про суму наявних коштів на вказаних рахунках, та щодо переоформлення карток зі зразками підписів на ліквідатора та які для цього вимагаються документи.
Згідно відповіді відділення ПАТ «КБ «Надра» Сумське регіональне управління від 17.05.2012 р., на рахунках залишок грошових коштів відсутній (а.с. 62 т. 5).
Оскільки залишок коштів на рахунках ТОВ «Будсервіскомплект» - відсутній, ліквідатором не вживалися заходи з приводу закриття рахунків з метою уникнення збільшення витрат ліквідаційної процедури (витрати на нотаріальні послуги, витрати на проїзд до м. Охтирка, тощо).
5) До КП «Охтирське міське бюро технічної інвентаризації» ліквідатором направлений запит за вих.№877/12 від 14.03.2012р. щодо надання інформації про наявність зареєстрованих за обліками КП «Охтирське МБТІ» об'єктів нерухомого майна (будівлі, споруди, приміщення та ін.), які належать підприємству - банкруту на праві власності або повного господарського відання.
Згідно довідки КП «Охтирське МБТІ» від 22.03.2012 р. будівель в м. Охтирка та Охтирському районі станом на 22.03.2012 р. за ТОВ «Будсервіскомплект» не зареєстровано (а.с.. 64 т. 5).
6) Відділу з питань оборонної та мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Охтирської міської ради вих. №871/12 від 24.02.2012 р. щодо надання інформації відносно наявності чи відсутності закріплених за ТОВ «Будсервіскомплект» об'єктів та засобів цивільного захисту населення.
Згідно відповіді від 01.03.2012 № 19-04/44 за ТОВ «Будсервіскомплект» засобів цивільного захисту населення у відділі з питань мобілізаційної та оборонної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Охтирської міської ради на обліку не перебуває (а.с.. 68. т. 5).
7) Відділу ДВС Охтирського міськрайонного управління юстиції вих. № 849/12 від 01.02.2012 р. щодо надання інформації чи здійснювалося (або здійснюється)
Відділом виконавче провадження, стороною в якому є вказана особа, на які активи
накладено арешт, які активи було вилучено, які реалізовано (звернено стягнення), а
які зараз перебувають на реалізації. Також в даному запиті, відповідно до п. 7 ч. 1 ст.
49 Закону України «Про виконавче провадження» ліквідатор просив усі виконавчі
провадження, у яких ТОВ «Будсервіскомплект» є боржником, закінчити, а виконавчі
документи передати ліквідатору.
24.02.2012 р. від Відділу ДВС Охтирського МУЮ на адресу ліквідатора надійшла постанова від 17.02.2012 про закінчення виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа №2-а-5503/10/1870 виданого 01.07.2010 Сумським окружним адміністративним судом про стягнення з ТОВ «Будсервіскомплект» на користь ФССВНВ 1370,04 грн., а також оригінал вказаного виконавчого листа (а.с.. 70- 71 т. 5).
8) Регіональному відділенню Фонду Державного майна України в Сумській області вих. № 847/12 від 01.02.2012р. та вих. №879/12 від 14.03.2012р. (повторно)
щодо надання інформації про наявність чи відсутність у статутному фонді банкрута
державної частки.
Згідно наданої відповіді від 28.03.2012р., регіональне відділення не здійснювало реформування власності ТОВ «Будсервіскомплект», корпоративні права щодо управління вказаним підприємством до регіонального відділення не передавалися, інформація щодо державної частки в статутному капіталі підприємства в регіональному відділенні - відсутня (а.с.. 74 т. 5).
Відповідно до ч. 5 ст. 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
З метою виявлення кредиторів, ліквідатором були направлені повідомлення до державних органів про визнання господарським судом ТОВ «Будсервіскомплект» банкрутом, а саме до:
1) Охтирського міськрайонного центру зайнятості вих. №, 852/12 від 01.02.2012р .
06.02.2012 р. від Охтирського МЦЗ надійшла заява №07/160 від 03.02.2012 р. про включення кредиторських вимог в сумі 1807 грн. 50 коп.
Дані вимоги визнані ліквідатором у повному обсязі у сумі 1807 грн. 50 коп. як вимоги другої черги, про що листом вих.№869/12 від 15.02.2012 було повідомлено Охтирський міськрайонного центру зайнятості.
2) УПФУ в Охтирському районі вих. №854/12 від 01.02.2012р.
Згідно відповіді управління Пенсійного фонду України в м. Охтирці та Охтирському районі від 13.02.2012 №2735/08-09, станом на 13.02.2012 року за ТОВ «Будсервіскомплект» заборгованість відсутня.
3) Охтирської міжрайонної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вих. № 856/12 від 01.02.2012 р .
Таким чином судом встановлено, що ліквідатор банкрута арбітражний керуючий Іваненко Н.О. не зволікала своїми обов'язками, фактично з 01.02.2012р., відразу після призначення ліквідатором, почала здійснювати свої функції щодо здійснення ліквідаційної процедури та фактично до кінця травня 2012р. отримувала інформацію від правоохоронних та інших органів на свої запити щодо розшуку майна боржника. Також судом встановлено що станом на 19.06.2012р. на розгляді суду знаходилося клопотання кредитора Охтирської ОДПІ щодо заміни кредитора по справі.
Ухвалою господарського суду Сумської області від 19.06.2012р. замінено кредитора у справі - Охтирську МДПІ на правонаступника - Охтирську об'єднану державну податкову інспекцію Сумської області державної податкової служби.
Відразу з прийняттям вказаної ухвали суду ліквідатор Іваненко Н.О. 19.06.2012р. подала до господарського суду Сумської області на затвердження звіт та ліквідаційний баланс (а.с. 1-77 т. 2), який був призначений до розгляду.
Таким чином суд дійшов висновку що ліквідатором банкрута у справі № 5021/2768/2011 своєчасно, без затягування справи про банкрутство вчинені належні заходи по встановленню кредиторів у справі, пошуку керівництва боржника, розшуку майнових активів боржника та виконання інших повноважень передбачених Законом.
Судом також встановлено що ліквідатором дії щодо ліквідаційної процедури не перевищували дванадцяти місяців встановлених ст.. 22 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а тривали лише п'ять місяців.
Розглянувши наданий суду звіт про роботу ліквідатора і ліквідаційний баланс, враховуючи що ліквідатор виконав всі дії по ліквідації банкрута, подав до суду належні документи що свідчать про ліквідацію банкрута, ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю в зв'язку з відсутністю активів, для погашення кредиторської заборгованості. При встановлених обставинах суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута із ліквідацією останнього як юридичної особи та припинення провадження у справі.
Відповідно до ч.5, ч. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги заявлені після закінчення строку, встановленого для їх погашення, не розглядаються і вважаються погашеними. Вимоги не задоволені за відсутністю майна, вважаються погашеними.
Також ліквідатор подала до суду клопотання про затвердження її витрат в розмірі 232 грн. 30 коп. здійснених в ході ліквідаційної процедури.
Розглянувши зазначене клопотання, суд дійшов висновку про його задоволення з наступних підстав:
Відповідно до ч. 10-11 ст. 3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору). Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Провадження у справі про банкрутство ТОВ «Будсервіскомплект» здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених ст. 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», яка регламентує спрощену процедуру банкрутства і не передбачає створення комітенту кредиторів.
Зокрема, ліквідатором Іваненко Н.О. під час здійснення ліквідаційної процедури були понесені такі витрати:
- поштові витрати: для надсилання запитів колишньому керівництву ТОВ «Будсервіскомплект»; для надсилання запитів до держаних органів з метою виявлення майна боржника та формування ліквідаційної маси; для надсилання
повідомлень кредиторам ТОВ «Будсервіскомплект» та ін. Загальний розмір поштових витрат склав - 71,50 грн., що підтверджується копіями поштових квитанцій; - витрати для отримання витягів:
1. Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна. Заява про надання відповідного витягу від 01.02.2012р. б/н подана представником арбітражного керуючого, останнім також здійснено оплату послуг Сумської філії ДП «Інформаційний центр» в розмірі 34,00 грн. та сплачено комісійну винагороду в розмірі 8,00 грн. Витрати підтверджуються копіями банківських квитанцій;
2. Витяг з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна. Заява про надання відповідного витягу від 01.02.2012р. б/н подана представником арбітражного керуючого, останнім також здійснено оплату послуг Сумської філії ДП «Інформаційний центр» в розмірі 51,00 грн. та сплачено комісійну винагороду розмірі 10,00грн. Витрати підтверджуються копіями банківських квитанцій;
3. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Запит на отримання витягу поданий представником арбітражного керуючого від 02.02.2012р., останнім також здійснено оплату послуг Сумської філії ДП «Інформаційний центр» в розмірі 57,80 грн. Витрати підтверджуються копією банківської квитанції.
Отже, загальний розмір витрат ліквідатора ТОВ «Будсервіскомплект» становить 232 грн. 30 коп.
Документальні докази про понесені витрати залучені до матеріалів справи (а.с. 95-104, т. 5).
Ліквідатором подано клопотання про пропорційне стягнення з кредиторів витрат на оплату послуг ліквідатора та ліквідаційних витрат в ході здійснення ліквідаційної процедури у справі № 5021/2768/2011.
Дослідивши вказане клопотання суд відзначає наступне:
Постановою господарського суду Сумської області від 24.01.2012 р. по справі № 5021/2768/2011 ТОВ «Будсервіскомплект» визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Іваненко Н.О.
З 24.01.2012 року арбітражний керуючий Іваненко Н.О. приступила до виконання своїх обов'язків ліквідатора щодо здійснення ліквідаційної процедури ТОВ «Будсервіскомплект».
19.06.2012 року ліквідатором вперше було подано до господарського суду Сумської області звіт ліквідатора про проведену ліквідаційну процедуру.
Ліквідатор ТОВ «Будсервіскомплект» фактично виконував свої повноваження з 24.01.2012 року по 18.06.2012 року.
Відповідно до п.п. 12, 14 ст. 3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника; оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.
Провадження по даній справі здійснюється в порядку, передбаченому ст. 52 Закону, відповідно до якого, провадження у справі відсутнього боржника здійснюється за особливою процедурою, яка не передбачає обов'язку ліквідатора щодо скликання зборів кредиторів та утворення комітету кредиторів боржника.
Отже у випадку коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, така оплата повинна здійснюватися за рахунок коштів кредиторів.
Закон про банкрутство визначає діяльність арбітражного керуючого на платній основі.
Ухвалою господарського суду від 13.03.2012р. затверджено оплата послуг ліквідатора ТОВ «Будсервіскомплект» - Іваненко Н.О. з 24.01.2012р. у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ліквідатором своїх повноважень.
Ліквідатором ТОВ «Будсервіскомплект» Іваненко Н.О. подано до суду розрахунок оплати її послуг за період з 24.01.2012 року по 18.06.2012 року у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення повноважень та розрахунок ліквідаційних витрат.
Кредиторами ТОВ «Будсервіскомплект» являються: Охтирська об'єднана державна податкова інспекція Головного Управління Міндоходів і зборів України у Сумській області, Охтирський міськрайонний центр зайнятості, Сумське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Охтирка.
Положеннями п. 2 ч. 12 ст. 3-1 Закону передбачено, що оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Оплата послуг ліквідатора за період з 24.01.2012р. до 18.06.2012р. із розрахунку двох мінімальних заробітних плат становить 10 578, 54 грн. (розрахунок а.с. 27 т. 5).
Ліквідаційні витати становлять 232 грн. 30 коп. Всього витрати у ліквідаційній процедурі становлять 10 810, 84 грн.
Розрахунок вказаних витрат до стягнення залучено до матеріалів справи ( а.с. 107, ст. 108 т. 5).
Відповідно до встановлених судом обставин справи та поданих доказів, з'ясовано що виконання повноважень ліквідатора банкрута арбітражним керуючим Іваненко Н.О. у даній справі було здійснено належним чином, а саме здійснені належні дії по виявленню кредиторів, пошуку майна банкрута, дотримання строку проведення ліквідаційної процедури.
Враховуючи неможливість оплати послуг арбітражного керуючого за рахунок майна банкрута, суд дійшов висновку про покладення на кредиторів оплати послуг та витрат ліквідатора з урахуванням принципу пропорційності заявлених ними вимог.
В судовому засіданні представником Охтирської ОДПІ заявлено усне клопотання про оголошення перерви в розгляді справи для надання додаткових пояснень та доказів стосовно надання інформації ліквідатору на його вимогу.
Усне клопотання кредитора судом відхиляється, оскільки в матеріалах справи містяться достатні докази щодо повідомлення Охтирської ОДПІ ліквідатора на його запити.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 3-1, ст. 25, ст. 32, ст. 40 п. 6, ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону від 30.06.1999р.), ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Затвердити витрати ліквідатора ТОВ «Будсервіскомплект» арбітражного керуючого Іваненко Н.О. в розмірі 232 грн. 30 коп.
2. Затвердити витрати на оплату послуг ліквідатора ТОВ «Будсервіскомплект» арбітражного керуючого Іваненко Н.О. у розмірі 10578 грн. 54 коп.
3. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіскомплект" (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Снайпера, 3; ід. код 31587431) у справі № 5021/2768/2011.
4. Ліквідувати Товариство з обмеженою відповідальністю "Будсервіскомплект" (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Снайпера, 3; ід. код 31587431) - як юридичну особу.
5. Клопотання ліквідатора про стягнення з кредиторів на оплату його послуг та відшкодування ліквідаційних витрат пропорційно до заявлених вимог кредиторів -задовольнити.
6.Стягнути з Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Сумської області Державної податкової служби (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Снайпера, 3, код ЄДРПОУ 38637263) на користь арбітражного керуючого Іваненко Наталії Олександрівни (Свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_2 від 26.02.2013 р.; АДРЕСА_1; ід. номер НОМЕР_1) витрати на оплату послуг ліквідатора в сумі 6426 грн. 46 коп. та ліквідаційні витрати в сумі 141 грн. 12 коп., видати наказ.
7. Стягнути з Охтирського міськрайонного центру зайнятості (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Батюка, 24-а, код ЄДРПОУ 21112909) на користь арбітражного керуючого Іваненко Наталії Олександрівни (Свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_2 від 26.02.2013 р., АДРЕСА_1; ід. номер НОМЕР_1) витрати на оплату послуг ліквідатора в сумі 1968 грн. 67 коп. та ліквідаційні витрати в сумі 43 грн. 23 коп., видати наказ.
8. Стягнути з Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (40022, м. Суми, пл. Троїцька, 5, код ЄДРПОУ 22596312) на користь арбітражного керуючого Іваненко Наталії Олександрівни (Свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_2 від 26.02.2013 р., АДРЕСА_1; ід. номер НОМЕР_1) витрати на оплату послуг ліквідатора в сумі 650 грн. 58 коп. та ліквідаційні витрати в сумі 14 грн. 29 коп., видати наказ.
9. Стягнути з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Охтирка (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Чкалова, 29, код ЄДРПОУ 24016448) на користь арбітражного керуючого Іваненко Наталії Олександрівни (Свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_2 від 26.02.2013 р., АДРЕСА_1; ід. номер НОМЕР_1) витрати на оплату послуг ліквідатора в сумі 1532 грн. 83 коп. та ліквідаційні витрати в сумі 33 грн. 66 коп., видати наказ.
10. Усне клопотання Охтирської ОДПІ про перерву в розгляді справи - відхилити.
11. Вимоги кредиторів, не задоволені за недостатністю майна банкрута, визнати погашеними.
12. Провадження у справі припинити.
13. Ухвалу надіслати: кредиторам, державному реєстратору, органу державної статистики, ліквідатору, Головному управлінню юстиції у Сумській області, ВДВС Охтирського міськрайонного управління юстиції.
Повний текст складено 10.06.2014р.
СУДДЯ Л.А. КОСТЕНКО
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2014 |
Оприлюднено | 11.06.2014 |
Номер документу | 39128965 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Костенко Лариса Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні