Постанова
від 12.05.2014 по справі 826/17894/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 травня 2014 року 09 год. 05 хв. № 826/17894/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., суддів: Добрівської Н.А., Кармазіна О.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Катена» до Міністерства доходів і зборів України про визнання протиправними дій щодо неприйняття для реєстрації податкових накладних, - В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Катена» (далі - позивач, ТОВ «Катена») з позовом до Міністерства доходів і зборів України (далі - відповідач, Міністерство) з наступними позовними вимогами: 1) визнати протиправними дії відповідача щодо неприйняття для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, надісланих від ТОВ «Катена» податкових накладних, а саме: за № 47 від 16.05.2013р., № 48 від 18.05.2013р., № 49 від 20.05.2013р., № 50 від 20.05.2013р., № 51 від 22.05.2013р., № 52 від 23.05.2013р., № 53 від 23.05.2013р., № 54 від 23.05.2013р., № 55 від 30.05.2013р., № 56 від 30.05.2013р., № 58 від 03.06.2013р., № 59 від 03.06.2013р., № 60 від 03.06.2013р., № 61 від 06.06.2013р., № 62 від 06.06.2013р., № 64 від 17.06.2013р., № 65 від 17.06.2013р., № 66 від 25.06.2013р., № 67 від 25.06.2013р., № 68 від 25.06.2013р., № 69 від 25.06.2013р., № 70 від 25.06.2013р., № 71 від 25.06.2013р., № 72 від 25.06.2013р., № 73 від 26.06.2013р., № 76 від 10.07.2013р., № 78 від 22.07.2013р., № 80 від 22.07.2013р., № 81 від 22.07.2013р., № 82 від 22.07.2013р., № 83 від 22.07.2013р., № 84 від 22.07.2013р., № 87 від 29.07.2013р., № 88 від 14.08.2013р., № 89 від 03.09.2013р., № 90 від 06.09.2013р., № 91 від 09.09.2013р., № 92 від 09.09.2013р., № 93 від 13.09.2013р., № 94 від 17.09.2013р., № 95 від 18.09.2013р., № 96 від 23.09.2013р., № 97 від 23.09.2013р., № 98 від 24.09.2013р., № 99 від 24.09.2013р., № 100 від 26.09.2013р., № 101 від 30.09.2013р., № 104 від 10.10.2013р., № 105 від 10.10.2013р., № 106 від 11.10.2013р., № 107 від 14.10.2013р., № 108 від 15.10.2013р. та за № 109 від 15.10.2013р.; 2) визнати прийнятими та зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня наступні податкові накладні: за № 47 від 16.05.2013р., № 48 від 18.05.2013р., № 49 від 20.05.2013р., № 50 від 20.05.2013р., № 51 від 22.05.2013р., № 52 від 23.05.2013р., № 53 від 23.05.2013р., № 54 від 23.05.2013р., № 55 від 30.05.2013р., № 56 від 30.05.2013р., № 58 від 03.06.2013р., № 59 від 03.06.2013р., № 60 від 03.06.2013р., № 61 від 06.06.2013р., № 62 від 06.06.2013р., № 64 від 17.06.2013р., № 65 від 17.06.2013р., № 66 від 25.06.2013р., № 67 від 25.06.2013р., № 68 від 25.06.2013р., № 69 від 25.06.2013р., № 70 від 25.06.2013р., № 71 від 25.06.2013р., № 72 від 25.06.2013р., № 73 від 26.06.2013р., № 76 від 10.07.2013р., № 78 від 22.07.2013р., № 80 від 22.07.2013р., № 81 від 22.07.2013р., № 82 від 22.07.2013р., № 83 від 22.07.2013р., № 84 від 22.07.2013р., № 87 від 29.07.2013р., № 88 від 14.08.2013р., № 89 від 03.09.2013р., № 90 від 06.09.2013р., № 91 від 09.09.2013р., № 92 від 09.09.2013р., № 93 від 13.09.2013р., № 94 від 17.09.2013р., № 95 від 18.09.2013р., № 96 від 23.09.2013р., № 97 від 23.09.2013р., № 98 від 24.09.2013р., № 99 від 24.09.2013р., № 100 від 26.09.2013р., № 101 від 30.09.2013р., № 104 від 10.10.2013р., № 105 від 10.10.2013р., № 106 від 11.10.2013р., № 107 від 14.10.2013р., № 108 від 15.10.2013р. та за № 109 від 15.10.2013р.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що починаючи з середини травня 2013 року податкові накладні, виписані ТОВ «Катена» та надіслані ним засобами телекомунікаційного зв'язку на центральний портал прийому звітності Міністерства доходів і зборів України протиправно не були прийняті таким центральним порталом прийому звітності та не були зареєстровані з посиланням на те, що «місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців». Натомість дані обставини не відповідають фактичній дійсності, що підтверджується численними документами, зокрема: протоколом Загальних зборів Учасників ТОВ «Катена» № 03/09 від 14.01.2009р., оформленого за результатами прийняття такими Зборами учасників Товариства рішення про зміну місцезнаходження ТОВ «Катена», та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно ТОВ «Катена» станом на 31 жовтня 2013 року, згідно якого місцезнаходження Товариства: 08623, Київська обл., Васильківський район, селище міського типу Калинівка, вулиця Залізнична, будинок 164; листом Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів Київської області від 28.11.2013р. № 6885/10/10-0718-02-69, наданого у відповідь на лист підприємства від 01.11.2013р. № 15/11; податковими деклараціями ТОВ «Катена» з податку на додану вартість за звітні періоди травень-жовтень 2013 року з доказами їх прийняття та реєстрації податковими органами на центральному та районному рівнях (квитанції № 1 і 2), - що і вказано у спірних податкових накладних.

Відповідач проти позову заперечував, надавши суду письмові заперечення б/н і б/д. В обґрунтування своїх заперечень Міністерство посилається на те, що ним були отримані наступні податкові накладні ТОВ «Катена»: № 47 від 16.05.2013р., № 48 від 18.05.2013р., № 49 від 20.05.2013р., № 50 від 20.05.2013р., № 51 від 22.05.2013р. - отримані 23 травня 2013 року; № 52 від 23.05.2013р., № 53 від 23.05.2013р., № 54 від 23.05.2013р., № 55 від 30.05.2013р., № 56 від 30.05.2013р. - отримані 05 червня 2013 року; № 58від 03.06.2013р., № 59 від 03.06.2013р., № 60 від 03.06.2013р., № 61 від 06.06.2013р., № 62 від 06.06.2013р. - отримані 13 червня 2013 року; № 64 від 17.06.2013р., № 65 від 17.06.2013р. - отримані 21 червня 2013 року; № 66 від 25.06.2013р., № 67 від 25.06.2013р., № 68 від 25.06.2013р., № 69 від 25.06.2013р., № 70 від 25.06.2013р., № 71 від 25.06.2013р., №72 від 25.06.2013р., № 73 від 26.06.2013р. - отримані 02 липня 2013 року; № 76 від 10.07.2013р. - отримана 15 липня 2013 року; № 78 від 22.07.2013р., № 80 від 22.07.2013р., № 81 від 22.07.2013р., № 82 від 22.07.2013р., № 83 від 22.07.2013р., № 84 від 22.07.2013р. - отримані 23 липня 2013 року; № 87 від 29.07.2013р. - отримана 31 липня 2013 року; № 88 від 14.08.2013р. - отримана 20 серпня 2013 року; № 89 від 03.09.2013р., № 90 від 06.09.2013р., № 91 від 09.09.2013р., № 92 від 09.09.2013р. - отримані 12 вересня 2013 року; № 93 13.09.2013р., № 94 від 17.09.2013р., № 95 від 18.09.2013р. - отримані 23 вересня 2013 року; № 96 від 23.09.2013р. - отримана 26 вересня 2013 року; № 97 від 23.09.2013р., № 99 від 24.09.2013р. - отримані 25 вересня 2013 року; № 98 від 24.09.2013р., № 100 від 26.09.2013р., № 101 від 30.09.2013р. - отримані 01 жовтня 2013 року; № 104 від 10.10.2013р., № 105 від 10.10.2013р., № 106 від 11.10.2013р., № 107 від 14.10.2013р., № 108 від 15.10.2013р., № 109 від 15.10.2013р. - отримані 17 жовтня 2013 року (направлені платником податків до «Інформаційного порталу ОДПС України»). За результатами автоматизованої обробки вказаних податкових накладних виявлено помилку місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг у документах. Квитанціями ДПС України № 1 позивача у встановленому порядку було повідомлено про відмову у реєстрації податкових накладних із зазначенням, що місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг у документах не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Таким чином, причиною відмови у прийнятті податкових накладних до реєстрації є наявність помилок, встановлених з урахуванням положень ст. 201 Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних».

Представник позивача у судових засіданнях, призначених у даній справі, підтримав заявлені позовні вимоги та просив задовольнити їх в повному обсязі.

Представники відповідача в судових засіданнях, призначених на 27 березня та 09 квітня 2014 року, заперечували проти позову та просили відмовити в їх задоволенні.

24 квітня 2014 року судом було ухвалено перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на таке.

У відповідності до п. 200.1 ст. 200 розд. V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України (далі - ПК України) сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При цьому в розумінні норми пп. 14.1.181 п. 14.1 цього ж Кодексу «податковий кредит» - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Порядок формування податкового кредиту, підстави його виникнення та порядок визначення сум податку на додану вартість, що підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України, встановлені ст. 198 ПК України.

Пунктом 198.1 ст. 198 цього ж Кодексу визначено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає, зокрема, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Згідно з п. 198.2 ст. 198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 198.3 ст. 198 ПК України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з, зокрема, придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках обов'язкові реквізити, в т.ч. місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку.

Цим же п. 201.1 ст. 201 ПК України передбачено, що у податковій накладній зазначаються в окремих рядках обов'язкові реквізити, в тому числі: місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку (пп. «ґ» п. 201.1 ст 201 цього Кодексу); код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України)(пп. «і» п. 201.1 ст. 201 цього Кодексу).

У відповідності до п. 201.4 ст. 201 ПК України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст. 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу (п. 198.6 ст. 198 ПК України).

У разі звільнення від оподаткування у випадках, передбачених статтею 197 цього розділу, у податковій накладній робиться запис «Без ПДВ» з посиланням на відповідний пункт та/або підпункт статті 197 цього Кодексу (п. 201.3 ст. 201 цього Кодексу).

Пунктом 201.2 ст. 201 ПК України також встановлено, що форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом державної податкової служби. З урахуванням цього форма податкової накладної та порядок її заповнення, на момент виникнення спірних правовідносин, були затверджені Міністерством фінансів України «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» від 01.11.2011р. № 1379.

Зокрема, відповідно до затвердженої Форми податкової накладної обов'язковим реквізитом такої накладної також є «місцезнаходження (податкова адреса) продавця», «код товару згідно з УКТ ЗЕД» (останній - графа 4 у відповідності до п. 12.3 Порядку заповнення податкової накладної заповнюється у разі постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України на всіх етапах постачання таких товарів/послуг).

Крім того, положеннями абз. 1 п. 4 Порядку заповнення податкової накладної (далі - Порядок) визначено, що місцезнаходження (податкова адреса) продавця та місцезнаходження (податкова адреса) покупця вказуються з урахуванням вимог статті 45 глави I розділу II Кодексу та статей 29 і 93 Цивільного кодексу України.

Згідно ч. 1 ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

У відповідності до п. 45.2 ст. 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.

Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг та є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.4 і п. 201.6 ст. 201 ПК України).

Одночасно порядок видачі податкових накладних регламентовано п. 201.10 ст. 201 ПК України, відповідно до якого податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (абз. 2 п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Згідно норм пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України «Єдиний реєстр податкових накладних» - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абз. 3 п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Відповідно до абз. 4 - 8 п. 201.10 ст. 201 зазначеного Кодексу датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (в т.ч. механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній до Єдиного реєстру податкових накладних платників податку на додану вартість-продавців товарів (послуг)), а саме - Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246).

Згідно абз. 2 п. 1 Порядку № 1246 подання податкової накладної та/або розрахунку коригування Державній податковій службі в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого Державною податковою службою (а саме - Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008р. № 233 (що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2008 року за № 320/15011)).

Внесення відомостей, що містяться у податковій накладній, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години (п. 2 цього Порядку).

При цьому відповідно до п. 1 розд. ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року № 233, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2008 року за № 320/15011, (далі - Інструкція) платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією та договором.

Положеннями п. 7 - 11 зазначеного Порядку № 1246 визначено, що після надходження податкової накладної в електронній формі до Державної податкової служби здійснюється її розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та проводиться її реєстрація.

Для підтвердження прийняття податкової накладної до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначеного документу, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.

Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.

Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.

Датою та часом подання податкової накладної в електронній формі Державній податковій службі є дата та час, зазначені у квитанції про її прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.

Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної, надсилається протягом операційного дня продавцеві. Якщо протягом операційного дня продавцеві не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

Також згідно п. 7 розд. ІІ Інструкції підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому формату (стандарту); підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених в статтею 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис»; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований).

В силу приписів норми абз. 9 п. 201.10 ст. 201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку-продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Одночасно в п. 11 підрозд. 2 розд. ХХ «Перехідні положення» ПК України визначено, що реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість - продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить: понад 1 мільйон гривень - з 1 січня 2011 року; понад 500 тисяч гривень - з 1 квітня 2011 року; понад 100 тисяч гривень - з 1 липня 2011 року; понад 10 тисяч гривень - з 1 січня 2012 року.

Податкова накладна, в якій сума податку на додану вартість не перевищує 10 тисяч гривень, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних. Податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 1 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних не залежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній.

До платників податку, для яких на дату виписки накладної цим підрозділом не запроваджено обов'язковість реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, не застосовуються норми абзаців восьмого і дев'ятого пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу.

В ході розгляду справи було встановлено, що протягом травня-жовтня 2013 року ТОВ «Катена» надсилало до центрального податкового органу за допомогою засобів електронного зв'язку електронні податкові накладні (перелік, яких наведений вище по тексту) з метою реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, в межах терміну визначеного п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Строк подачі податкових накладних до Єдиного реєстру податкових накладних порушений позивачем не був.

В даних податкових накладних позивача були наведені, в т.ч. наступні відомості: «Продавець» - Товариство з обмеженою відповідальністю «Катена», індивідуальний податковий номер 335555310073; «Місцезнаходження (податкова адреса) продавця» - вул. Залізнична, буд. № 164, смт. Калинівка, Васильківський район, Київська область, 08623. Суми податку на додану вартість у зазначених податкових накладних складають як до 10 тис. грн., так і більше.

При цьому в усіх податкових накладних підприємства, що є предметом розгляду в межах даної справи, заповненні гр. 4 «Код товару згідно УКТ ЗЕД». Правильність та достовірність заповнення позивачем даної гр. 4 у спірних податкових накладних відповідачами не заперечується, так само як і здійснення ТОВ «Катена» протягом травня-жовтня 2013 року господарських операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України.

У відповідь, 23 травня, 05 червня, 13 червня, 21 червня, 02 липня, 15 липня, 23 липня, 31 липня, 20 серпня, 12 вересня, 23 вересня, 26 вересня, 25 вересня, 01 жовтня та 17 жовтня 2013 року, позивач отримував квитанції № 1 з Центрального порталу прийому звітності ДПС України щодо неприйняття документів (тобто зазначених податкових накладних) з причини наявності помилки: «місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документів не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Згідно усних та письмових пояснень представника позивача, з метою врегулювання спірної ситуації в досудовому порядку Товариство зверталося до Міністерства із скаргою від 27.09.2013р. № 02-09, в якій просило відповідача вжити належних заходів реагування на звернення та надання можливості виконати обов'язок платника податку по реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідь на скаргу позивача Міністерство в своєму листі від 25.10.2013р. № 14066/6/99-99-18-03-01-15 лише процитувало норми ПК України та інших нормативно-правових актів, якими визначений прядок реєстрації податкових накладних та прийняття їх як електронних документів, без надання жодних конкретних пояснень безпосередньо по суті скарги платника податків (позивача)

Як наслідок у зв'язку з неможливістю врегулювати спірне питання щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних в досудовому порядку, ТОВ «Катена» звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва із вказаним адміністративним позовом.

Додатково на обґрунтування правомірності своїх позовних вимог ТОВ «Катена» надало до суду наступні документи: копії протоколу Загальних зборів Учасників ТОВ «Катена» № 03/09 від 14.01.2009р., оформленого за результатами прийняття такими Зборам учасників Товариства рішення про зміну місцезнаходження ТОВ «Катена», та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно ТОВ «Катена» станом на 31 жовтня 2013 року, згідно якого місцезнаходження Товариства: 08623, Київська обл., Васильківський район, селище міського типу Калинівка, вулиця Залізнична, будинок 164; копію листа Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів Київської області від 28.11.2013р. № 6885/10/10-0718-02-69, наданого у відповідь на лист підприємства від 01.11.2013р. № 15/11; копію договору про визнання електронних документів від 23.05.2012р. № 2, укладеного між ТОВ «Катена» та Васильківською ОДПІ Київської області ДПС; копії податкових декларацій ТОВ «Катена» з податку на додану вартість за звітні періоди травень-жовтень 2013 року з додатками до них та квитанцій № 1 і № 2 щодо прийняття та реєстрації таких документів на рівні центрального податкового органу, доставки до відповідного податкового органу районного рівня. Зокрема, в даній податковій звітності позивача з податку на додану вартість за звітні періоди травень-жовтень 2013 року наведена наступна адреса місцезнаходження ТОВ «Катена» - 08623, Київська область, смт. Калинівка, вул. Залізнична, буд. № 164.

За результатами аналізу викладених вище норм права та дослідження наявних у справі матеріалів, з урахуванням встановлених фактичних обставин у даній справі, колегією суддів вбачається, що податкові накладні ТОВ «Катена» за № 47 від 16.05.2013р., № 48 від 18.05.2013р., № 49 від 20.05.2013р., № 50 від 20.05.2013р., № 51 від 22.05.2013р., № 52 від 23.05.2013р., № 53 від 23.05.2013р., № 54 від 23.05.2013р., № 55 від 30.05.2013р., № 56 від 30.05.2013р., № 58 від 03.06.2013р., № 59 від 03.06.2013р., № 60 від 03.06.2013р., № 61 від 06.06.2013р., № 62 від 06.06.2013р., № 64 від 17.06.2013р., № 65 від 17.06.2013р., № 66 від 25.06.2013р., № 67 від 25.06.2013р., № 68 від 25.06.2013р., № 69 від 25.06.2013р., № 70 від 25.06.2013р., № 71 від 25.06.2013р., № 72 від 25.06.2013р., № 73 від 26.06.2013р., № 76 від 10.07.2013р., № 78 від 22.07.2013р., № 80 від 22.07.2013р., № 81 від 22.07.2013р., № 82 від 22.07.2013р., № 83 від 22.07.2013р., № 84 від 22.07.2013р., № 87 від 29.07.2013р., № 88 від 14.08.2013р., № 89 від 03.09.2013р., № 90 від 06.09.2013р., № 91 від 09.09.2013р., № 92 від 09.09.2013р., № 93 від 13.09.2013р., № 94 від 17.09.2013р., № 95 від 18.09.2013р., № 96 від 23.09.2013р., № 97 від 23.09.2013р., № 98 від 24.09.2013р., № 99 від 24.09.2013р., № 100 від 26.09.2013р., № 101 від 30.09.2013р., № 104 від 10.10.2013р., № 105 від 10.10.2013р., № 106 від 11.10.2013р., № 107 від 14.10.2013р., № 108 від 15.10.2013р. та за № 109 від 15.10.2013р. підлягали реєстрації відповідачем в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки правомірність дії Міністерства щодо відмови у прийнятті до реєстрації таких податкових накладних Товариства з підстави невідповідність даних щодо місцезнаходження ТОВ «Катена» у податкових накладних даним, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, нормативно та документально не підтверджується.

При цьому відповідачем не було доведено факт неподання підприємством податкових накладних № 48 від 18 травня 2013 року, № 52 від 23 травня 2013 року, № 53 від 23 травня 2013 року, № 54 від 23 травня 2013 року, № 55 від 30 травня 2013 року, № 56 від 30 травня 2013 року, № 96 від 23 вересня 2013 року, № 97 від 23 вересня 2013 року, № 98 від 24 вересня 2013 року, № 99 від 24 вересня 2013 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних жодними документальними докзами.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що дії відповідача по неприйняттю вказаних податкових накладних є протиправними, а в силу абзацу 4 п. 201.10 ПК України та п. 10 Порядку № 1246 вказані податкові накладні вважаються прийнятими та зареєстрованими протягом операційного дня, коли їх було надіслано позивачем, а саме: за № 47 від 16.05.2013р. - 23 травня 2013 року, № 48 від 18.05.2013р. - 23 травня 2013 року, № 49 від 20.05.2013р. - 23 травня 2013 року, № 50 від 20.05.2013р. - 23 травня 2013 року, № 51 від 22.05.2013р. - 23 травня 2013 року, за № 52 від 23.05.2013р. - 05 червня 2013 року, № 53 від 23.05.2013р. - 05 червня 2013 року, № 54 від 23.05.2013р. - 05 червня 2013 року, № 55 від 30.05.2013р. - 05 червня 2013 року, № 56 від 30.05.2013р. - 05 червня 2013 року, за № 58 від 03.06.2013р. - 13 червня 2013 року, № 59 від 03.06.2013р. - 13 червня 2013 року, № 60 від 03.06.2013р. - 13 червня 2013 року, № 61 від 06.06.2013р. - 13 червня 2013 року, № 62 від 06.06.2013р. - 13 червня 2013 року, за № 64 від 17.06.2013р. - 21 червня 2013 року, № 65 від 17.06.2013р. - 21 червня 2013 року, за № 66 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 67 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 68 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 69 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 70 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 71 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 72 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 73 від 26.06.2013р. - 02 липня 2013 року, за № 76 від 10.07.2013р. - 15 липня 2013 року, за № 78 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 80 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 81 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 82 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 83 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 84 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, за № 87 від 29.07.2013р. - 31 липня 2013 року, за № 88 від 14.08.2013р. - 20 серпня 2013 року, за № 89 від 03.09.2013р. - 12 вересня 2013 року, № 90 від 06.09.2013р. - 12 вересня 2013 року, № 91 від 09.09.2013р. - 12 вересня 2013 року, № 92 від 09.09.2013р. - 12 вересня 2013 року, за № 93 13.09.2013р. - 23 вересня 2013 року, № 94 від 17.09.2013р. - 23 вересня 2013 року, № 95 від 18.09.2013р. - 23 вересня 2013 року; за № 96 від 23.09.2013р. - 26 вересня 2013 року, за № 97 від 23.09.2013р. - 25 вересня 2013 року, № 99 від 24.09.2013р. - 25 вересня 2013 року, за № 98 від 24.09.2013р. - 01 жовтня 2013 року, № 100 від 26.09.2013р. - 01 жовтня 2013 року, № 101 від 30.09.2013р. - 01 жовтня 2013 року, за № 104 від 10.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 105 від 10.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 106 від 11.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 107 від 14.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 108 від 15.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 109 від 15.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує з Державного бюджету України на користь позивача фактично здійснені та документально підтверджені судові витрати в розмірі 68, 82 грн.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. 11, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Катена» задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії Міністерства доходів і зборів України щодо неприйняття податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Катена» за № 47 від 16.05.2013р., № 48 від 18.05.2013р., № 49 від 20.05.2013р., № 50 від 20.05.2013р., № 51 від 22.05.2013р., № 52 від 23.05.2013р., № 53 від 23.05.2013р., № 54 від 23.05.2013р., № 55 від 30.05.2013р., № 56 від 30.05.2013р., № 58 від 03.06.2013р., № 59 від 03.06.2013р., № 60 від 03.06.2013р., № 61 від 06.06.2013р., № 62 від 06.06.2013р., № 64 від 17.06.2013р., № 65 від 17.06.2013р., № 66 від 25.06.2013р., № 67 від 25.06.2013р., № 68 від 25.06.2013р., № 69 від 25.06.2013р., № 70 від 25.06.2013р., № 71 від 25.06.2013р., № 72 від 25.06.2013р., № 73 від 26.06.2013р., № 76 від 10.07.2013р., № 78 від 22.07.2013р., № 80 від 22.07.2013р., № 81 від 22.07.2013р., № 82 від 22.07.2013р., № 83 від 22.07.2013р., № 84 від 22.07.2013р., № 87 від 29.07.2013р., № 88 від 14.08.2013р., № 89 від 03.09.2013р., № 90 від 06.09.2013р., № 91 від 09.09.2013р., № 92 від 09.09.2013р., № 93 від 13.09.2013р., № 94 від 17.09.2013р., № 95 від 18.09.2013р., № 96 від 23.09.2013р., № 97 від 23.09.2013р., № 98 від 24.09.2013р., № 99 від 24.09.2013р., № 100 від 26.09.2013р., № 101 від 30.09.2013р., № 104 від 10.10.2013р., № 105 від 10.10.2013р., № 106 від 11.10.2013р., № 107 від 14.10.2013р., № 108 від 15.10.2013р. та за № 109 від 15.10.2013р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Вважати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Катена» прийнятими та зареєстрованими протягом операційного дня, коли їх було надіслано таким платником податків, а саме: податкову накладну № 47 від 16.05.2013р. - 23 травня 2013 року, № 48 від 18.05.2013р. - 23 травня 2013 року, № 49 від 20.05.2013р. - 23 травня 2013 року, № 50 від 20.05.2013р. - 23 травня 2013 року, № 51 від 22.05.2013р. - 23 травня 2013 року, за № 52 від 23.05.2013р. - 05 червня 2013 року, № 53 від 23.05.2013р. - 05 червня 2013 року, № 54 від 23.05.2013р. - 05 червня 2013 року, № 55 від 30.05.2013р. - 05 червня 2013 року, № 56 від 30.05.2013р. - 05 червня 2013 року, за № 58 від 03.06.2013р. - 13 червня 2013 року, № 59 від 03.06.2013р. - 13 червня 2013 року, № 60 від 03.06.2013р. - 13 червня 2013 року, № 61 від 06.06.2013р. - 13 червня 2013 року, № 62 від 06.06.2013р. - 13 червня 2013 року, за № 64 від 17.06.2013р. - 21 червня 2013 року, № 65 від 17.06.2013р. - 21 червня 2013 року, за № 66 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 67 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 68 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 69 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 70 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 71 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 72 від 25.06.2013р. - 02 липня 2013 року, № 73 від 26.06.2013р. - 02 липня 2013 року, за № 76 від 10.07.2013р. - 15 липня 2013 року, за № 78 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 80 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 81 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 82 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 83 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, № 84 від 22.07.2013р. - 23 липня 2013 року, за № 87 від 29.07.2013р. - 31 липня 2013 року, за № 88 від 14.08.2013р. - 20 серпня 2013 року, за № 89 від 03.09.2013р. - 12 вересня 2013 року, № 90 від 06.09.2013р. - 12 вересня 2013 року, № 91 від 09.09.2013р. - 12 вересня 2013 року, № 92 від 09.09.2013р. - 12 вересня 2013 року, за № 93 13.09.2013р. - 23 вересня 2013 року, № 94 від 17.09.2013р. - 23 вересня 2013 року, № 95 від 18.09.2013р. - 23 вересня 2013 року; за № 96 від 23.09.2013р. - 26 вересня 2013 року, за № 97 від 23.09.2013р. - 25 вересня 2013 року, № 99 від 24.09.2013р. - 25 вересня 2013 року, за № 98 від 24.09.2013р. - 01 жовтня 2013 року, № 100 від 26.09.2013р. - 01 жовтня 2013 року, № 101 від 30.09.2013р. - 01 жовтня 2013 року, за № 104 від 10.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 105 від 10.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 106 від 11.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 107 від 14.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 108 від 15.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року, № 109 від 15.10.2013р. - 17 жовтня 2013 року.

4. Присудити з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Катена» (місцезнаходження: 08623, Київська область, смт. Калинівка, вул. Залізнична, буд. 164, ідентифікаційний код 33555532) 68 (шістдесят вісім) грн. 82 коп. судового збору.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст.ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Головуючий суддя О.В. Дегтярьова Судді: Н.А. Добрівська

О.А. Кармазін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.05.2014
Оприлюднено11.06.2014
Номер документу39130876
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17894/13-а

Ухвала від 03.08.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 23.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горяйнов А.М.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горяйнов А.М.

Постанова від 12.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні