Постанова
від 11.06.2014 по справі 805/5251/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна  Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И                11 червня 2014 р.                                            Справа № 805/5251/14 приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17   Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Відділу культури і туризму Шахтарської районної державної адміністрації Донецької області до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування рішення,                                                         В С Т А Н О В И В: 25 квітня 2014 року позивач звернувся до суду з позовною заявою до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування рішення  №0001011702 від 25.03.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску  у розмірі 1  664,52 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що під час проведення перевірки контролюючим органом встановлена несвоєчасна сплата єдиного соціального внеску за жовтень 2013 року по строку сплати до 20.11.2013 року, яка була перерахована 28.11.2013 року, про що складено акт та на підставі якого винесено рішення про застосування штрафних санкцій №0001011702 від 25.03.2014 року. З вказаним рішення позивач не погоджується, з огляду на те, що Відділ культури і туризму Шахтарської районної державної адміністрації Донецької області отримує кошти з районного бюджету, який є дотаційним і фінансується за рахунок державних субвенцій. При цьому несвоєчасне перерахування субвенцій держави призвело до несвоєчасних перерахувань податків і внесків, отже вказане порушення здійснено не з вини платника єдиного внеску. Просили скасувати рішення Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області №0001011702 від 25.03.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до Відділу культури і туризму Шахтарської районної державної адміністрації Донецької області. Представник позивача в судове засідання не з'явився, 11 червня 2014 року через службу діловодства надав клопотання про розгляд справи без його участі, при цьому позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Представник відповідача до судового засідання не з'явився, 11 червня 2014 року через службу діловодства надав клопотання про розгляд справи без його участі, разом з цим надав письмове заперечення, в якому зазначив, що фактичними обставинами справи підтверджується несвоєчасна сплата позивачем частини нарахованого соціального внеску у сумі 15 473,00 грн., за що передбачено застосування фінансових санкцій. Просили відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне. Відділ культури і туризму Шахтарської районної державної адміністрації Донецької області (ідентифікаційний код 00183687, 86200, Донецька область, м.Шахтарськ, вул.Крупської, б.1а) зареєстровано в якості юридичної особи, діє на підставі положення, перебуває на обліку в Шахтарській ОДПІ, про що свідчить довідка форми 4-ОПП. 25 березня 2014 року Шахтарською ОДПІ Головного управління Міндоходів у Донецькій області прийнято рішення №0001011702 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким застосовано штраф у розмірі 10% - 1 541,20 грн. та нарахована пеня у розмірі 0,1 % від суми недоїмки, тобто 123,32 грн. 3 квітня 2014 року до Головного управління Міндоходів у Донецькій області подана скарга на рішення №0001011702 від 25.03.2014 року. Відповідно до п.2 ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464-VI від 08.07.2010 року (далі – Закон №2464) єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Відповідно до п.8 ст.9 Закону №2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону №2464, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. Відповідно до п.11 ст.9 Закону №2464 у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Відповідно до п.12 ст.9 Закону №2464 єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Відповідно до п.10 ст.25 Закону №2464 на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Відповідно до пп.2 п.11 ст.25 Закону №2464 за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Судом встановлено, що Відділом культури і туризму Шахтарської районної державної адміністрації Донецької області допущено несвоєчасне перерахування єдиного внеску на заробітну плату за жовтень 2013 року по строку сплати - 20 листопада 2013 року, а саме, позивачем фактично перераховані кошти 28 листопада 2013 року, що підтверджується платіжними дорученнями №921, 920, 917, 899, 898, 896, 895, 891, 889 на загальну суму 15 464,38 грн., банківськими виписками, тобто з порушенням строків визначених п.8 ст.9  Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Крім того, суд не приймає до уваги твердження позивача з приводу того, що Відділ культури і туризму Шахтарської районної державної адміністрації Донецької області не повинно нести відповідальність за несплату (несвоєчасну сплату) єдиного соціального внеску, оскільки він є дотаційним і фінансується за рахунок державних субвенцій, з огляду на те, що п.12 ст.9 Закону №2464 визначає, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Крім того, законодавець не передбачив будь-яких пільг чи підстав для звільнення від відповідальності платників єдиного внеску за невиконання вимог Закону №2464. Згідно з пп. 1,2 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано. Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають. Відповідно до статті 4 Закону України “Про судовий збір” від 8 липня 2011 року №3674-VI (зі змінами та доповненнями) судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. За подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру справляється судовий збір за ставкою 2 відсотків розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати. Згідно вимог ч.3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача чи відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги. Враховуючи те, що при поданні адміністративного позову позивачем сплачено 73,08 грн. та враховуючи те, що у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю, з позивача належить стягнути недоплачену частину судового збору, що  становить 1 753,92 грн. (1 827,00 грн. – 73,08 грн.). На підставі викладеного, керуючись ст. ст.  8, 9, 10, 11, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд                                            П О С Т А Н О В И В: У задоволенні позовних вимог Відділу культури і туризму Шахтарської районної державної адміністрації Донецької області до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування рішення відмовити повністю. Стягнути з Відділу культури і туризму Шахтарської районної державної адміністрації Донецької області на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1 753 (одна тисяча сімсот п'ятдесят три) грн. 92 коп. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду  через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.                       Суддя                                                                            Кошкош О.О.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2014
Оприлюднено23.06.2014
Номер документу39306099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/5251/14

Ухвала від 02.09.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Постанова від 11.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні