ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2014 року м. Київ К/9991/57188/11
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Федорова М.О.
суддів: Островича С.Е.
Степашка О.І.
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Первомайську Луганської області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 06.06.2011 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 03.08.2011
у справі № 2а-3485/11/1270
за позовом Приватного підприємства „Металобаза"
до Державної податкової інспекції у м. Первомайську Луганської області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення -
рішення
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство „Металобаза" звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Первомайську Луганської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0000172301/0 від 21.03.2011.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 06.06.2011 позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправним податкове повідомлення - рішення № 0000172301/0 від 21.03.2011, яким зменшено позивачу суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 63500 грн., в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.08.2011 постанову Луганського окружного адміністративного суду від 06.06.2011 залишено без змін.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції та ухвалою суду апеляційної інстанції відповідач оскаржив їх в касаційному порядку.
В скарзі просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції, прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
Касаційна скарга вмотивована тим, що судами першої та апеляційної інстанцій при вирішення спору по даній справі порушено норми матеріального права.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судом першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційну скаргу слід відхилити з таких підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідачем проведено позапланову виїзну перевірку позивача та зроблено висновок про підтвердження відображеного приватним підприємством „Металобаза" у декларації з податку на додану вартість за листопад 2010 року бюджетного відшкодування в сумі 63500 грн. та заниження у декларації з податку на додану вартість за листопад 2010 року заявленого бюджетного відшкодування в сумі 63601 грн. та складено акт від 17 лютого 2011 року № 39/23/31337539 від 17.02.2011.
За результатами перевірки не встановлено взаємовідносин приватного підприємства „Металобаза" з платниками, установчі документи, свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи підприємця, первинні та інші документи яких в судовому порядку визнані недійсними, також не встановлено укладення суб'єктом господарювання нікчемних (недійсних) правочинів.
З 18.03.2011 по 21.03.2011 державною податковою інспекцією в м. Первомайську Луганської області проведено невиїзну документальну перевірку приватного підприємства „Металобаза" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за листопад 2010 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01 жовтня 2010 року по 31 жовтня 2010 року та складено акт № 124/23/31337539 від 21.03.2011.
За результатами проведеної невиїзної документальної перевірки державною податковою інспекцією в м. Первомайську Луганської області зроблено висновок про порушення позивачем п. 1.8 ст. 1, абзацу "а" пп. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України„Про податок на додану вартість", завищено заявлену суму бюджетного відшкодування по декларації з податку на додану вартість за листопад 2010 року на суму 61500 грн., оскільки згідно аналізу бази даних автоматизованої системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України по декларації за листопад 2010 року (період формування від'ємного значення), у ланцюгу основного контрагента приватного підприємства „Металобаза", який сформував податковий кредит відповідного податкового періоду, по 2 ланці ланцюга проходження товарно-матеріальних цінностей встановлено підприємства контрагентів 2 ланцюга, які мають ознаки ризикового податкового кредиту, а також тим, що по товариству з обмеженою відповідальністю „Укрзалізничпром", який є основним постачальником продукції для приватного підприємства „Металобаза" та формує його податковий кредит в обсязі до 98 відсотків, рахуються розбіжності в декларуванні податкового кредиту, що призвело до його безпідставного завищення.
За результатами перевірки відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000172301/0 від 21.03.2011, яким зменшено позивачу суми бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 63500 грн.
Пунктом 1.7 статті 1 Закону України „Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР визначено, що податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до пп. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 Закону № 168/97-ВР податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.
Згідно з пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону № 168/97-ВР датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Відповідно до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону № 168/97-ВР не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пп. 7.2.6 цього пункту).
Згідно із статтею 1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Таким чином, необхідною умовою для віднесення сплачених в ціні товарно-матеріальних цінностей сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту є факт реального здійснення відповідної господарської операції та підтвердження вказаної обставини належним чином оформленими первинними документами, які, в свою чергу, є підставою для формування податкового обліку платника податків.
У розгляді цієї справи відповідачем не доведено наявності будь-яких порушень у формуванні позивачем податкового кредиту, за наслідками якого Товариством заявлено до відшкодування оспорювану суму податку на додану вартість.
Відповідачем також не наведено жодних доводів та не подано будь-яких доказів, які б могли свідчити про недобросовісність позивача як платника податків або про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої Товариством податкової вигоди - як-от безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій, завідоме придбання товарів у осіб, діяльність яких має ознаки фіктивного підприємництва, спрямування операцій на одержання прибутку виключно за рахунок податкової вигоди тощо.
З урахуванням принципу персональної відповідальності підстави для позбавлення такого платника права на включення до податкового кредиту та отримання з бюджету надмірно сплачених сум податку у зв'язку з невиконанням іншими платниками податку - постачальниками по ланцюгу - покладеного на них законом обов'язку щодо внесення до бюджету сплачених покупцем сум податку в ціні придбання товарів (послуг) відсутні.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 220 КАС України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу. Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги, але при цьому може встановлювати порушення норм матеріального чи процесуального права, на які не було посилання в касаційній скарзі.
Враховуючи вищевикладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Первомайську Луганської області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 06.06.2011 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 03.08.2011 у справі № 2а-3485/11/1270 слід відхилити, а судові рішення залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 220 1 , 221 ,223 ,230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Первомайську Луганської області відхилити.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 06.06.2011 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 03.08.2011 у справі № 2а-3485/11/1270 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та порядку, передбачених статтями 236-239 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий М.О. Федоров Судді С.Е. Острович О.І. Степашко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2014 |
Оприлюднено | 23.06.2014 |
Номер документу | 39345747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Федоров М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні