Постанова
від 10.06.2014 по справі 2а-14532/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 червня 2014 року 09 год. 45 хв. № 2а-14532/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Свєго» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби про визнання протиправними дій, -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Свєго» (далі - ТОВ «Свєго», позивач) з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби (далі - відповідач, ДПІ) про визнання протиправними дії ДПІ щодо результатів проведення зустрічної звірки ТОВ «Свєго» (ідентифікаційний код 37729190) щодо документального підтвердження його господарських відносин із платниками податків ТОВ «Айс-Вок» (ідентифікаційний код 35660200), ТОВ «Росар-Трейд» (ідентифікаційний код 37194012), ТОВ «Євротраст-Альянс» (ідентифікаційний код 37146943) їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2012р. по 30.04.2012р., які оформлені Актом від 11 жовтня 2012 року № 1594/2240/37729190.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що 11 жовтня 2012 року підприємство отримало Акт ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС від 11.10.2012р. № 1594/22-40/37729190 «Про результати проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СВЄГО» (ЄДРПОУ 37729190) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ «АЙС-ВОК (код ЄДРПОУ 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 37146943) їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2012 року по 30.04.2012 року». За висновками цього Акта ТОВ «СВЕГО» ніби то порушило норми п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, та п. 1, п. 5 ст. 203, п. 1 і п. 2 ст. 215, п. 1 ст. 216, ст.ст. 626, 629, 650, 655, 658, 662 Цивільного кодексу України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, обумовлені ними по правочинах, здійснених контрагентами ТОВ «СВЄГО» при визначені податкових зобов'язань та податкового кредиту. На підставі цього Акта від 11.10.2012р. № 1594/22-40/37729190 відповідач всупереч законодавчо встановленого порядку зменшив до 0 задекларовані позивачем податкові зобов'язання з податку на додану вартість і податковий кредит по взаємовідносинам із вказаними підприємствами за результатами фактично проведеної документальної невиїзної перевірки, замаскованої під час проведення зустрічної звірки, та без винесення відповідного податкового повідомлення-рішення, про що безпосередньо заначено в такому Акті. Таким чином, з огляду на вищевикладене, позивач вказує на оформлення Акта від 11.10.2012р. № 1594/22-40/37729190 з порушенням норм п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України і положень Постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» від 27.12.2010р. № 1232 та Наказу Державної податкової адміністрації України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» від 22.04.2011р. № 236, як такого, що не відповідає як за формою, так і за змістом.

Відповідач проти позову заперечував, надавши суду письмові заперечення від 12.11.2012р. б/н. В обґрунтування своєї позиції посилається на те, що позовні вимоги ТОВ «СВЄГО» про визнання протиправними дій ДПІ по оформленню результатів проведення зустрічної звірки такого підприємства Актом від 11.10.2012р. № 1594/22-40/37729190 спростовуються нормами чинного податкового законодавства. Зокрема, відповідач вказує на те, що твердження позивача про відсутність у податкового органу повноважень на здійснення в рамках проведення зустрічних звірок контролю за додержанням податкового законодавства, а також про те, що зустрічна звірка є лише заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби є необґрунтованими. Так, функція щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податковим кодексом України. При цьому питання про встановлення компетенції (повноважень) може мати місце лише у спорі між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, в тому числі делегованих повноважень. Також співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків, не виключає можливості, в разі не підтвердження даних первинних бухгалтерських та інших документів, відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися суб'єктом господарювання щодо господарських відносин з платником податків, що мало місце в даному конкретному випадку, робити відповідні висновки в Акті звірки.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22 листопада 2012 року по справі № 2а-14532/12/2670 в задоволенні позову ТОВ «СВЄГО» було відмовлено повністю.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 07 лютого 2013 року у справі № 2а-14532/12/2670 апеляційну скаргу ТОВ «СВЄГО» задоволено, а саме: скасовано постанову суду першої інстанції від 22 листопада 2012 року та прийнято нове рішення про задоволення позову підприємства в повному обсязі.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 17 лютого 2014 року № К/800/11685/13 касаційну скаргу ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС було задоволено частково, а саме: скасовані рішення судів першої та апеляційної інстанції у даній справі, а саму справу № 2а-14532/12/2670 направлено на новий розгляд до суду першої інстанції. Зокрема, в своїй ухвалі від 17 лютого 2014 року суд касаційної інстанції вказав на те, що судами попередніх інстанцій при розгляді даного спору не було враховано, що згідно чинного законодавства вчинення податковими органами дій по проведенню зустрічних звірок прямо передбачено у повноваженнях органів державної податкової служби. Тобто, дії по проведенню зустрічних звірок є частиною процесу реалізації податковим органом повноважень, наданих йому чинним законодавством. Результатом реалізації цих повноважень є винесення у відповідній формі рішення, яке породжує юридичні наслідки для платника податків.

Також Вищий адміністративний суд України звернув увагу на необхідності дослідження під час нового розгляду даної справи наступних підстав: чи порушені права позивача (за захистом яких він звернувся до суду) саме вчиненням відповідачем дій щодо оформлення результатів проведення зустрічної звірки Актом від 11.10.2012р. № 1594/2240/37729190, та питання щодо вчинення у подальшому податковим органом відповідних дій, спрямованих на реалізацію висновків цього Акта, складеного відповідачем за результатами зустрічної звірки, зокрема, фактичне здійснення контролюючим органом коригування податкової звітності позивача до « 0» за період з 01.01.2012 по 30.04.2012, тощо.

В силу ч. 2 ст. 227 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування судових рішень судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи на новий судовий розгляд є порушення норм процесуального права, які унеможливили встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

Висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов'язковими для суду першої чи апеляційної інстанції при розгляді справи (ч. 5 ст. 227 Кодексу адміністративного судочинства України).

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 березня 2014 року справу № 2а-14532/12/2670 прийнято до провадження суддю Дегтярьовою О.В. та призначено до судового розгляду на 02 квітня 2014 року.

В судових засіданнях, призначених у справі, представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в призначених судових засіданнях заперечував проти позовних вимог та просив відмовити в їх задоволенні.

26 травня 2014 року в судовому засіданні судом було ухвалено перейти до письмового провадження на підставі ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з огляду на таке.

В ході судового розгляду було встановлено, що ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС, правонаступником якої наразі є Державна податкова інспекція у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві, здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «СВЄГО» (ідентифікаційний код 37729190) з питань документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ «АЙС-ВОК (код ЄДРПОУ 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 37146943) за період з 01.01.2012р. по 30.04.2012р., за результатами яких складений Акт від 11.10.2012р. № 1594/22-40/37729190 «Про результати проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СВЄГО» (ЄДРПОУ 37729190) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ «АЙС-ВОК (код ЄДРПОУ 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 37146943) їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2012 року по 30.04.2012 року» (далі - Акт про результати проведення зустрічної звірки).

Попередньо, у вересні 2012 року ДПІ надіслало на адресу ТОВ «Свєго» письмовий запит від 04.09.2012 № 4469/10/22-40 про надання інформації та її документальне підтвердження щодо перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) при взаємовідносинах з ТОВ «АЙС-ВОК», ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД», ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС» відповідно до укладених первинних документів за період січень-квітень 2012 року.

Додатково в жовтні 2012 року в ході проведення перевірки ТОВ «СВЄГО» ГДПРІ ДПІ Котяхова І.О. вручила наручно посадовій особі письмовий запит від 08.10.2012р. б/н, в якому відповідач посилаючись на норми пп. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, просило підприємство надати пояснення та документальне підтвердження щодо подальшого використання товару, який було придбано у підприємств ТОВ «АЙС-ВОК (ідентифікаційний код 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД» (ідентифікаційний код 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС» (ідентифікаційний код 37146943).

За результатами отримання цих Запитів відповідача позивач надав письмові відповіді - листи від 20.09.2012р. № 20.08.2-02 та від 11.10.2012р. № 11.10.12 з доданими до них копіями документів.

Відповідно до тексту наявного в матеріалах справи Акта про результати проведення зустрічної звірки від 11.10.2012р. № 1594/22-40/37729190 за результатами зазначених заходів по проведенню звірки позивача сформовані наступні висновки: «Перевіркою встановлені порушення, а саме: 1. п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України…

2. п. 1, п. 5 ст. 203, п. 1 і п. 2 ст. 215, п. 1 ст. 216, ст.ст. 626, 629, 650, 655, 658, 662 Цивільного кодексу України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, обумовлені ними по правочинах, здійснених контрагентами ТОВ «СВЄГО» при визначені податкових зобов'язань та податкового кредиту. Таким чином, задекларовані податкові зобов'язання ТОВ «СВЄГО» та податковий кредит по взаємовідносинам з платниками податків ТОВ «АЙС-ВОК (код ЄДРПОУ 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 37146943) сформовані неправомірно та підлягають зменшенню до 0 за період з 01.01.2012 по 30.04.2012 року».

При вирішення даного спору суд виходив з наступного.

У відповідності до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України .

Так, спосіб дій органів державної податкової служби України при реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань платників податків визначений нормами Податкового кодексу України.

Нормою пп. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Згідно п. 73.3 ст. 73 ст. 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; у разі проведення зустрічної звірки. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Одночасно нормою п. 73.5 ст. 73 ПК України встановлено, що з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначає Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232 (далі - Порядок № 1232).

Так, положеннями п. 2 - 4 Порядку № 1232 визначено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Згідно з п. 6 Порядку № 1232 визначено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 1232 визначено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

При цьому, одночасно з метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011р. № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендації).

Зокрема, у п. 2.1 - 2.2 Методичних рекомендацій визначено, що для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби (далі - органи ДПС) за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в податкових деклараціях, автоматизованих інформаційних системах органів державної податкової служби України (АІС ДПА України, Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, Єдиний реєстр податкових накладних тощо), а також аналізу податкової інформації та документів, отриманих із внутрішніх (у т. ч. від підрозділів податкової міліції тощо) або зовнішніх джерел (у т. ч. від платників податків), які свідчать (можуть свідчити) про порушення такими платниками податків податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.

При отриманні запиту про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання структурний підрозділ органу ДПС, визначений керівником (заступником керівника) органу ДПС, відповідальним за її проведення (далі - відповідальний підрозділ), у той самий день проводить аналіз інформації та документального її підтвердження, які містяться в інформаційних базах органу ДПС та справі суб'єкта господарювання (п. 4.3 цих Методичних рекомендацій).

Згідно п. 4.4 Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт)(додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки)(далі - Журнал реєстрації довідок/актів)(додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

При отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження (п. 4.5 названих Методичних рекомендацій).

Пунктом 4.6 Методичних рекомендацій визначено, що за результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки (далі - Довідка) (додаток 5) у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій.

Отримана від суб'єкта господарювання інформація та її документальне підтвердження в подальшому використовується для проведення зустрічних звірок та повинна бути відпрацьована в комплексі з іншими документами суб'єкта господарювання при проведенні чергової документальної планової або позапланової перевірки суб'єкта господарювання із метою підтвердження повноти відображення результатів здійснених господарських операцій у податковому та бухгалтерському обліку (п. 5.2 Методичних рекомендацій).

З контексту вищенаведених норм випливає, що проведення звірки - це дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, за результатами здійснення яких складається довідка. Матеріали, отримані на запит про проведення зустрічної звірки, та її результати є податковою інформацією, яка може бути використана контролюючим органом для висновків під час проведення планових чи позапланових перевірок, що здійснюються за наявності обставин та підстав для їх проведення, визначених статтями 75, 77 та 78 ПК України .

Як вбачається з наявних матеріалів справи, та не заперечується представниками сторін відповідачем 04 вересня 2012 року був складений письмовий запит за № 4469/10/22-40 про надання інформації та її документального підтвердження. Вказаний Запит був отриманий відповідачем, та на нього надана письмова відповідь (лист від 20.08.2012р. № 20.08.2-02 з доданими до нього копіями первинних документів - податкових і видаткових накладних, банківських виписок).

З тексту Акта про результати проведення зустрічної звірки видно, що працівником відповідача були проведені дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів позивача з даними певних автоматизованих інформаційних баз даних ДПІ, а також іншої податкової інформації - Актів ДПІ у Дарницькому районі м. Києва від 27.06.2012ро. № 372/23-60/35660200 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АЙС-ВОК» (код ЄДРПОУ 35660200) за період діяльності з 24.11.2011р. по 27.06.2012р.», від 05.07.2012р. № 2245/22-9/37194012 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Росар-Трейд», код ЄДРПОУ 37194012, за період з 01.01.2011р. по 31.05.2012р. та Акта ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС від 22.08.2012р. № 1194/22-40 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС» код за ЄДРПОУ 37146943 щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «МЕГАПОЛІС-ТРЕЙДКОМПАНІ» код за ЄДРПОУ 36691753 за березень 2012 року, що в цілому відповідає положенням п. 6 Порядку № 1232.

Разом з тим, за результатами детального дослідження змісту Акта про результати проведення зустрічної звірки судом встановлено, що в порушення п. 7 Порядку № 1232 відповідачем за результатами проведення такої зустрічної звірки позивача замість Довідки був складений Акт за формою, що не відповідає формам Довідки про результати проведення зустрічної звірки і Акта про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, що затверджені згаданими вище Методичними рекомендаціями. Зокрема, в зразку «Довідки про результати проведення зустрічної звірки», який є додатком 5 до Методичних рекомендацій, не передбачено зазначення висновків про порушення платником податків щодо якого проводилася зустрічна звірка певних норм податкового та іншого законодавства України, та рекомендацій щодо зменшення показників податкових зобов'язань і податкового кредиту такого платника податків за результатами тих чи інших господарських операцій. Крім того, встановлення таких порушень суперечить самої суті зустрічної звірки, завдання якої врегульовані ПК та Порядком № 1232.

З огляду на вищевикладене, судом вбачається протиправність у діях відповідача при оформленні результатів проведеної звірки позивача документом за нелегалізованою формою, а саме: Актом від 11.10.2012р. № 1594/22-40/37729190, - із викладенням у ньому висновків про порушення норм податкового та цивільного законодавства.

Щодо ж до посилань позивача на обставини порушення його законних прав діями відповідача при складанні спірного Акта про результати проведення зустрічної звірки, як то коригування показників податкової звітності платника податків (ТОВ «СВЄГО») з податку на додану вартість, то з даного приводу суд вважає за доцільне зауважити наступне.

Згідно із ст. 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

Пунктом 86.1 ст. 86 ПК України передбачено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

За правилами пункту 58.1 статті 58 та пункту 86.8 статті 86 ПК України на підставі акту перевірки податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 2.21 розд. 2 Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 18 квітня 2008 року № 266 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з податку на додану вартість на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в автоматизованій системі «Аудит». По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з податку на додану вартість за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.

Крім того, п. 7.1 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок чітко визначено, що результати проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки.

Наразі жодних документальних доказів проведення ДПІ документальних перевірок ТОВ «СВЄГО» за звітні періоди аналогічні періодам за які проводилася зустрічна звірка позивача, з подальшим винесення відповідних податкових повідомлень-рішень на підставі матеріалів таких перевірок, сторони суду не надали.

Також, факт використання іншим контролюючим органом тексту Акта від 11.10.2012р. № 1594/22-40/37729190 при проведенні перевірок та/або зустрічних звірок підприємств-контрагентів ТОВ «СВЄГО», на який посилається позивач у своїх письмових поясненнях від 14.04.2014р. б/н, протягом судового розгляду цієї справи документально не підтверджено.

За таких обставин суд приходить до висновку про відсутність належних доказів на підтвердження того, що дії відповідача по складанню Акта про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «СВЄГО» є такими, що порушують права і законні інтереси позивача.

В силу норми пп. 21.1.1 п. 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України, яка кореспондується з наведеними вище положеннями ч. 2 ст. 19 Конституції України, встановлено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Частиною третьою ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України).

Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси (ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України).

З огляду на вищевикладене, суд доходить висновків про відсутність рішення суб'єкта владних повноважень, яке порушує права, свободи або охоронювані Законом інтересів позивача під час проведення зустрічної звірки останнього.

Одночасно судом вбачається неправомірність дій суб'єкта владних повноважень щодо складання Акта від 11 жовтня 2012 року № 1594/22-40/37729190, а тому такі дії відповідача мають бути визнані протиправними.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про необхідність постановлення рішення щодо часткового задоволення позову.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. 11, ст.ст. 69 - 71, ст. 94, ст.ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Свєго» задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби щодо складання Акта від 11 жовтня 2012 року № 1594/2240/37729190 «Про результати проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СВЄГО» (ЄДРПОУ 37729190) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ «АЙС-ВОК (код ЄДРПОУ 35660200), ТОВ «РОСАР-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37194012), ТОВ «ЄВРОТРАСТ-АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 37146943) їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2012 року по 30.04.2012 року».

3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст.ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя О.В. Дегтярьова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено23.06.2014
Номер документу39357398
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14532/12/2670

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 22.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Постанова від 10.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Постанова від 07.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Постанова від 22.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні