Постанова
від 16.06.2009 по справі 35/97-09
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

35/97-09

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.06.2009                                                                                       Справа№  35/97-09

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кузнецової І.Л. (доповідача)          

суддів: Дмитренко А.Є., Прокопенко А.Є.

при секретарі Вроні С.В.

за участю прокурора: Барчук А.Б., посвідчення №173 від 09.08.04р.

за участю представників сторін:

від позивача: Кульбака С.О. представник, довіреність №47  від 02.02.09;          

від  відповідача : Яковлева Н.Б. представник, довіреність №б/н  від 01.04.08;

    розглянувши апеляційну скаргу комунального підприємства “Міськзеленбуд” Дніпропетровської міської ради на рішення господарського суду Дніпропетровської області від  28.04.09р.  у справі  №35/97-09

за позовом Дніпропетровського міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області, м.Дніпропетровськ

до комунального підприємства “Міськзеленбуд” Дніпропетровської міської ради, м.Дніпропетровськ

про стягнення  9 120грн.

ВСТАНОВИВ:

- рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 28.04.2009р. у справі №35/97-09 (суддя Л.П.Широбокова) позов Дніпропетровського міжрайонного природоохоронного прокурора, пред'явлений в інтересах держави в особі державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області задоволено, з комунального підприємства (далі-КП)”Міськзеленбуд” Дніпропетровської міської ради стягнуто на користь позивача шкоду в розмірі 9120грн., заподіяну навколишньому природному середовищу внаслідок знесення дерев до ступеня припинення росту;

- приймаючи рішення, господарський суд виходив з обґрунтованості позовних вимог та підтвердження їх матеріалами справи;

- не погодившись з прийнятим рішенням, КП”Міськзеленбуд” Дніпропетровської міської ради подало апеляційну скаргу, в якій з посиланням на невідповідність висновків, викладених у рішенні, обставинам справи, а також на неправильне застосування судом норм процесуального права, просить це рішення скасувати, прийняти нове рішення та відмовити в задоволенні позову прокурора;

- у поданій скарзі йдеться про те, що при складанні акту обстеження зелених насаджень, на підставі якого підприємству в подальшому було видано відповідний дозвіл та при складанні акту перевірки заміри дерев здійснювалися на різній висоті, у зв”язку з чим, не можна вважати встановленим факт знесення підприємством інших дерев ніж ті, на знесення яких воно мало дозвіл, про недоведення інспекцією обставин щодо наявності дерев до їх знесення, а також про порушення посадовими особами інспекції порядку проведення перевірки, у зв”язку з чим, складений за результатами такої перевірки акт не є належним письмовим доказом факту пошкодження підприємством зелених насаджень;

- позивач вважає рішення суду обґрунтованим, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення;

- прокурор проти апеляційної скарги заперечує.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню в силу наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 15.10.2008р. державною екологічною інспекцією в Дніпропетровській області згідно з оперативною інформацією та Положенням про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища від 19.12.2006р. №548 проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства при знесенні зелених насаджень по пр.Гагаріна від вул.Казакова до першого корпусу Дніпропетровського національного університету у м.Дніпропетровську, про що складено відповідний акт.

Даною перевіркою встановлено, що при огляді вказаної території виявлено 4 дерева (ялини), пошкоджених до ступеня припинення росту. Пошкодження здійснено механічним засобом. Діаметри стовбурів пошкоджених дерев у шийки кореня становлять 62см, 54см, 44см та 39см. Виходячи з морфологічних ознак дерева знаходилися в задовільному санітарному стані. Заміри діаметрів стовбурів проводилися спеціальною мірною лінійкою. На момент перевірки на зазначеній земельній ділянці знаходилася техніка КП”Міськзеленбуд” Дніпропетровської міської ради.

Актом перевірки зафіксована також відсутність у представників підприємства правовстановлюючих документів на знесення зелених насаджень.

Викладені обставини слугували визначальними для висновків перевіряючих про порушення підприємством п.4.2 Правил утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів України, Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах та рішення виконкому Дніпропетровської міської ради від 03.10.005р. №3966 “Про порядок оформлення і погодження документів на знесення та пересаджування зелених насаджень”.

Виявленими порушеннями зеленим насадженням заподіяна шкода  в розмірі 9120грн..

Розрахунок вказаного розміру шкоди проведено перевіряючими згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 8 квітня 1999р. №559 “Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів” (із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету міністрів України від 28.12.2001р. №1789).

Згідно з ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси,  які  знаходяться  в  межах  території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського  народу. Від  імені  Українського  народу  права власника здійснюють органи державної  влади  та  органи  місцевого  самоврядування  в  межах, визначених Конституцією.

   Відповідно до п.4.2. Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006р. №105, на об'єктах благоустрою зеленого господарства забороняється, у тому числі, пошкоджувати дерева, кущі, квітники, газони..

Постановою Кабінету Міністрів України №1045 від 01.08.2006р. затверджено Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах. Згідно п.3 цього Порядку видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється  за  рішенням  виконавчого органу міської, селищної, сільської ради (далі -  компетентний  орган)  на  підставі  ордера (крім випадків, передбачених пунктами 7-10 цього Порядку).

       Підставою  для  прийняття  рішення  компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи (далі - заявник)  про  видалення зелених насаджень та акт обстеження зелених насаджень, складений відповідною комісією та погоджений з територіальним органом Мінприроди України.

      Відповідно до ст.10 Закону України “Про рослинний світ”спеціальне використання природних рослинних ресурсів здійснюється на підставі дозволу.

На підставі ст.69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості ресурсів.

Вказаний обов'язок заподіювача шкоди встановлений і ст.1166 Цивільного кодексу України.

Щодо досліджуваної справи, то з урахуванням положень наведених норм та вищезазначених фактичних обставин справи, а саме: знесення підприємством 4-х дерев до ступеня припинення росту, відсутність у підприємства ордера на знесення цих дерев, чим зеленим насадженням спричинена шкода у вказаному вище розмірі, позовні вимоги правильно визнані господарським судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

З огляду на викладене рішення місцевого господарського суду слід залишити без змін.

Доводи скаржника, здійснені з посиланням на п.8 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах в частині можливості подальшого оформлення акта обстеження зелених насаджень при умові видалення насаджень у разі аварійної ситуації та у разі, коли стан цих насаджень загрожує життю, здоров'ю громадян та юридичних осіб, а також на акт обстеження від 09.10.2008р. і ордер №75-С від 28.10.2008р. колегією суддів не прийняті до уваги, оскільки в перелічених документах йдеться про дозвіл на видалення сухих дерев, в той час як актом перевірки зафіксовано пошкодження дерев, які знаходилися у задовільному стані.

Крім того, у наданих документах не конкретизовано місцезнаходження земельної ділянки по пр.Гагаріна у м.Дніпропетровську, на якій дозволено таке видалення.

Стосовно порушень, які на думку скаржника, мали місце при проведенні перевірки слід зазначити, що дії перевіряючих (посадових осіб інспекції) в установленому порядку незаконними не визнані.

     Керуючись ст.ст.101-103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

       - рішення господарського суду Дніпропетровської області від  28.04.09р.  у справі  №35/97-09 залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.

      

 Головуючий                                                                                     І.Л.Кузнецова                                                                                                                                               

 

 Суддя                                                                                                А.К.Дмитренко

     

Суддя                                                                                                 А.Є.Прокопенко        

   

      

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.06.2009
Оприлюднено30.06.2009
Номер документу3937065
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —35/97-09

Ухвала від 08.06.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Гребенюк Н.В.

Ухвала від 21.06.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Гребенюк Н.В.

Ухвала від 28.09.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Глос О.І.

Постанова від 16.06.2009

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецова І.Л.

Судовий наказ від 25.06.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

Судовий наказ від 25.06.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

Судовий наказ від 25.06.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

Рішення від 21.05.2009

Господарське

Господарський суд Харківської області

Гребенюк Н.В.

Рішення від 30.04.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

Ухвала від 17.03.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні