Ухвала
від 19.06.2014 по справі 2а-9857/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2014 року Справа № 2420/13

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Затолочного В.С.,

суддів Каралюса В.М., Матковської З.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Львівської обласної державної адміністрації на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.01.2013 року у справі за позовом Приватного підприємства «Галич-Авто» до Львівської обласної державної адміністрації про визнання неправомірними дій , -

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство «Галич-Авто» звернулося до суду з адміністративним позовом до Львівської обласної державної адміністрації про визнання неправомірними дій.

Постановою від 15.01.2013 року Львівський окружний адміністративний суд позов задовольнив повністю, визнав протиправними дій відповідача щодо дострокового розірвання усіх договорів про організацію перевезень пасажирів на автомобільному транспорті загального користування, укладених з ПП «Галич-Авто».

Дане судове рішення оскаржив в апеляційному порядку відповідач, який просить постанову від 15.01.2013 року скасувати та винести нову про відмову в позові.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що рішення про припинення укладених з позивачем договорів на перевезення приймалося Управлінням розвитку інфраструктури Львівської обласної державної адміністрації. Дана особа і мала бути відповідачем у справі. Львівська обласна державна адміністрація неправомірних дій відносно позивача не вчиняла.

Сторони правом на участь у судовому засіданні не скористалися, у зв'язку з чим справа розглядалася в порядку письмового провадження.

Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ПП «Галич-Авто»визначене переможцем за результатами ряду конкурсів з організації перевезень пасажирів на автомобільному транспорті загального користування в порядку, передбаченому Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081. За результатами проведених конкурсів між ПП «Галич-Авто» та організатором конкурсів - Львівською обласною державною адміністрацією укладено 10 договорів про організацію перевезень пасажирів на автомобільному транспорті загального користування, зокрема: №63/09 від 21.05.2009 року, № 151/09 від 18.06.2009 року, №325/09 від 17.11.2009 року, №238/10 від 23.11.2010 року, № 238/11 від 30.05.2011 року, №423/11 від 06.09.2011 року, №207/11 від 30.05.2011 року, № 239/11 від 30.05.2011 року, №240/11 від 30.05.2011 року, №118/10 від 11.05.2010 року.

Листом за № 1-1/3459-2 від 12.11.2012 року управління розвитку інфраструктури Львівської обласної державної адміністрації повідомило ПП «Галич-Авто»про припинення дії усіх договорів про організацію перевезень пасажирів на автомобільному транспорті загального користування, зазначивши, що відповідно до ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» одним із обов'язкових документів, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення для автомобільного перевізника є ліцензія, для водія автобуса -ліцензійна картка. Підставою для припинення дії договорів зазначено факт здійснення перевезень пасажирів більше місяця з порушеннями законодавства, а також неможливістю забезпечення водіїв на маршрутах необхідною документацією.

Листом за № 281/11 від 05.11.2012 року управлінням Укртрансінспекції у Львівській області повідомлено управління розвитку інфраструктури Львівської обласної державної адміністрації про анулювання 18.09.2012 року ПП «Галич-Авто» ліцензії серії АВ № 550375 на дозволений вид робіт - внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів автобусами. Водночас проінформовано про рішення Головавтотрансінспекції України від 30.10.2012 року № 266 щодо видачі ПП «Галич-Авто»ліцензії АД 077482, терміном дії з 31.10.2012 року.

Рішення управління Укртрансінспекції у Львівській області прийняте на підставі акту про відмову ліцензіата в проведенні позапланової перевірки № 189 від 13.09.2012 року.

Зі змісту даного акту вбачається, що 11.09.2012 року спеціалістами відділу ліцензування територіального управління Головавтотрансінспекції у Львівській області проводилась позапланова перевірка дотримання ліцензіатом ліцензійних умов. Позапланову перевірку проведено спеціалістами відділу ліцензування 11.09.2012 року за адресою: м. Дрогобич, вул. Гайдамацька, 1 (юридична адреса ПП «Галич-Авто»), хоча як вбачається з листа від 10.11.2011 року №31 позивач повідомив територіальне управління Головавтотрансінспекції у Львівській області про зміну свого фактичного місцезнаходження та поштової адреси на вул. Б.Хмельницького, 33 у м. Дрогобичі. З тексту даного акту вбачається, що територіальне управління Головавтотрансінспекції у Львівській області не мало змоги провести позапланову перевірку дотримання ліцензіатом Ліцензійних умов №189 у зв'язку з відсутністю директора ПП «Галич-Авто»Кобильника Р.Ю. або іншої уповноваженої особи за юридичною та фактичною адресою підприємства.

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про автомобільний транспорт» відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування, які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника, зобов'язання органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо облаштування маршруту, підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під'їзних шляхів у належному стані (тільки для міських автобусних маршрутів), розмір компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати.

Статтею 34 вказаного Закону передбачено, що автомобільний перевізник повинен:

виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів;

утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;

забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;

забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв;

організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;

забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;

забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;

забезпечувати безпеку дорожнього руху;

забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та здійснює в тому числі державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті. Державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Позапланові перевірки проводяться лише на підставі заяви (повідомлення в письмовій формі) про порушення автомобільним перевізником вимог законодавства про автомобільний транспорт уповноваженими особами органів, яким надано право здійснення державного контролю, з метою перевірки наведених фактів та виконання припису про порушення зазначеного законодавства. У разі проведення позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується.

Порядок проведення позапланової перевірки діяльності ліцензіата передбачений Положенням про порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт», затвердженим Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 02.07.2010 року № 429.

Відповідно до п. 6.1 Порядку за результатами проведеної планової (позапланової) перевірки за місцезнаходженням ліцензіата та перевірки в автотранспортних засобах комісія в останній день перевірки складає акт перевірки. Акт перевірки складається у двох примірниках, кожен з яких підписується головою та членами комісії, а також ліцензіатом або уповноваженою особою. Один примірник акта перевірки передається ліцензіату або уповноваженій особі, а другий зберігається органом контролю, який проводив планову (позапланову) перевірку.

Як вбачається зі справи, на час проведення позапланової перевірки директор підприємства Кобильник Р.Ю. перебував у щорічній відпустці згідно наказу № 94 від 03.09.2012 року терміном 24 дні, а примірник акту про відмову ліцензіата в проведенні позапланової перевірки № 189 від 13.09.2012 року директор ПП «Галич-Авто» отримав лише 06.11.2012 року.

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 року № 1775-III однієї з підстав для анулювання ліцензії є акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування або спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування. Орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання ліцензії, яке вручається (надсилається) ліцензіату із зазначенням підстав анулювання не пізніше трьох робочих днів з дати його прийняття. Розгляд питань про анулювання ліцензії на підставі акта про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акта про встановлення факту передачі ліцензії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акта про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов здійснюється органом ліцензування з обов'язковим запрошенням ліцензіата або його представників. Рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через тридцять днів з дня його прийняття. Запис про дату та номер рішення про анулювання ліцензії вноситься до ліцензійного реєстру не пізніше наступного робочого дня після набрання чинності рішенням про анулювання ліцензії.

Тому суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що територіальне управління Головавтотрансінспекції у Львівській області провело позапланову перевірку без урахування усіх обставин, що мали значення, зокрема не з'ясувавши та не враховуючи те, що директор ПП «Галич-Авто» на момент проведення перевірки перебував у щорічній відпустці. У зв'язку з цим було винесено необґрунтований Акт про відмову ліцензіата в проведенні позапланової перевірки № 189 від 13.09.2012 року. На підставі цього документа, 18.09.2012 року органом ліцензування було прийняте рішення про анулювання ліцензії ПП «Галич-Авто» серії АВ № 550375 на дозволений вид робіт - внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів автобусами, яке мало б набрати чинності 19.10.2012 року. При цьому, таке рішення не було вручене позивачу в порядку передбаченому чинним законодавством.

12.10.2012 року позивач подав до ліцензійного органу заяву про видачу нової ліцензії і 31.10.2012 року ПП «Галич-Авто» видано ліцензію серія АД №077482 на надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом, що підтверджується і відповідачем.

Отже, доводи апеляційної скарги не відповідають законодавству України та не можуть бути підставою для її задоволення.

З огляду на викладене, постанова суду першої інстанції відповідає обставинам справи, наявним в ній доказам, прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для її скасування колегія суддів не знаходить.

Керуючись ст. ст.. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Львівської обласної державної адміністрації залишити без задоволення , а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.01.2013 року у справі № 2а-9857/12/1370 без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В.С. Затолочний

Судді В.М. Каралюс

З.М. Матковська

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2014
Оприлюднено26.06.2014
Номер документу39387222
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9857/12/1370

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний В.С.

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Постанова від 15.01.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 20.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні