Постанова
від 23.06.2014 по справі 804/4765/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2014 р. Справа №804/4765/14 12 год. 30 хвил. Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засідання Чмоні А.О. за участю представників: позивача відповідача третьої особи 2 Доценка С.Ю., Лазневої Г.Л. Кисельова А.В. Килимник Є.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державного підприємства «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Дніпропетровська міська рада, Дніпропетровська обласна державна адміністрація, Товариство з обмеженою відповідальністю «ІКП-Київ1», про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення, -

ВСТАНОВИВ :

3 квітня 2014 року Державне підприємство «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28 жовтня 2013 року №0003601504.

В обґрунтування позову зазначено, що:

- договори оренди земельних ділянок є неукладеними з огляду на відсутність в них істотної умови - розміру орендної плати;

- міська рада звільнила Дирекцію від сплати земельного податку, отже, підстави для стягнення нарахованих зобов'язань є помилковими;

- зобов'язання плати за оренду вказаних земельних ділянок у повному обсязі було покладено на ТОВ «ІКП-КИЇВ1» до розподілу часток земельних ділянок (пункт 2.1 договорів, лист ТОВ «ІКП-КИЇВ1» від 12.11.2008 року №12-11/08, від 10.09.2007 року №11/7349, пункт 3 рішення Дніпропетровської міської ради від 19.09.2007 року №82/19);

- сплив строку дії договорів оренди земельних ділянок не є підставою для невиконання прийнятих на себе зобов'язань та не є перешкодою орендатору у користуванні земельними ділянками у відповідності з цілями, вказаними у договорах;

- оскільки земельні ділянки були виділені під будівництво об'єктів метрополітену, фактичним орендатором вказаних ділянок є Замовник - Дніпропетровська обласна державна адміністрація, а користувачем вказаних земельних ділянок фактично є підрядник, якому вони необхідні для проведення будівельних робіт;

- до функцій Дирекції не входить здійснення фінансово-господарської діяльності з метою отримання прибутку, кошти та майно, виділені на фінансування капітальних вкладень, якими Дирекція розпоряджається відповідно до покладених на неї функцій, не належать їй на правах повного господарського відання і не можуть використовуватися на свій розсуд (на поповнення обігових коштів, технічне переозброєння виробництва тощо);

- Дирекція з будівництва метрополітену розпоряджається коштами і майном, виділеними на фінансування капітальних вкладень, а також усіма матеріальними цінностями, що обліковуються на балансі капітального будівництва, з метою виконання своїх основних функцій - замовника будівництва об'єкту і діє від імені Замовника на підставі договору доручення;

- крім того, контролюючим органом нарахована орендна плата без обліку фактичного розміру земельних ділянок, що спричинило нарахування орендної плати у більшому розмірі;

- так, по даним земельного кадастру, станом на 01.01.2013 року, площа земельних ділянок, яка необхідна для будівництва об'єктів метрополітену, складає: за кадастровим номером 1210100000:02:409:0005 - 0,2406 га, за кадастровим номером 1210100000:02:410:0014 - 0,0603 га, за кадастровим номером - 1210100000:02:405:0031 -0,0312 га згідно графічних та семантичних даних чергового кадастрового плану на земельні ділянки;

- висновок контролюючого органу щодо терміну дії договорів оренди Замовника до червня 2025 року не відповідає фактичним обставинам справи, оскільки 30 жовтня 2013 року на черговій сесії Дніпропетровської міської ради п'ятого скликання було прийнято рішення про розірвання взаємовідношень з Замовником з будівництва метрополітену відносно оренди землі, однак, остаточне рішення вказаного питання не залежить від волі позивача (рішення від 30.10.2013 року №203/42);

- органи державної податкової служби не наділені правом визначати у договорі оренди розмір орендної плати за земельні ділянки.

Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що орендна плата має бути сплачена на підставі договору та рішення Дніпропетровської міської ради, яким встановлено, що з 01.01.2011 року розмір орендної плати за землю встановлюється в розмірі, визначеному Податковим кодексом України. Договори оренди землі ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» діють до червня 2025 року, до закінчення терміну дії договорів оренди землі ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» є платником орендної плати за землю та не звільняється від обов'язку по нарахуванню та сплаті орендної плати за землю. Відсутність розподілу часток земельних ділянок підприємства не є підставою не сплачувати орендну плату за землю, як це трактується платником. Об'єктом оподаткування в такому випадку є загальна площа земельної ділянки, яка надана в оренду згідно договорів оренди землі.

Судом залучено до участі в адміністративній справі №804/4765/13-а як третіх осіб на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Дніпропетровську міську раду, Дніпропетровську обласну державну адміністрацію та Товариство з обмеженою відповідальністю «ІКП-Київ1».

Представник Дніпропетровської міської ради в судовому засіданні проти позову заперечив повністю, зазначив, що орендна плата є видом плати за землю, та не є тотожнім платежем земельному податку, отже звільнення органом місцевого самоврядування позивача від сплати податку за землю, не звільняє останнього від обов'язку по орендній платі.

Представник Дніпропетровської обласної державної адміністрації висловив думку, що позивач не має нести витрати по орендній платі у зв'язку із не визначенням її розміру договором оренди та звільненням позивача від сплати податку за землю.

Представник Товариства з обмеженою відповідальністю «ІКП-Київ1» в судове засідання не з'явився.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи із наступного.

На підставі повідомлення від 12.09.2013 року №20396 ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області згідно із підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпунктами 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78, пунктів 79.1, 79.2 статті 79 Податкового кодексу України, відповідно до наказу №409 від 12.09.13 року проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Державного підприємства «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» з питання обчислення орендної плати за землю згідно наданих до ДПІ податкових декларацій на 2012-2013 роки у розмірі, що не відповідає вимогам чинного законодавства, за період з 20.11.2012 року по 31.07.2013 року.

Згідно акту перевірки, при її проведенні було використано:

- відповідь ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» від 12.08.2013 року №07/405 на запит ДПІ від 29.07.2013 року №16591/10/15-4;

- рішення Дніпропетровської міської ради від 04.02.2009 року №40/42;

- рішення Дніпропетровської міської ради від 27.05.2009 року №100/46;

- рішення Дніпропетровської міської ради від 19.09.2007 року №82/19;

- договір оренди земельної ділянки від 13.08.2009 року з відповідними додатками (державна реєстрація 21.06.2010 року за №041010400392);

- договір оренди земельної ділянки від 13.08.2009 року з відповідними додатками (державна реєстрація 22.06.2010 року за №041010400401);

- договір оренди земельної ділянки від 13.08.2009 року з відповідними додатками (державна реєстрація 22.06.2010 року за №041010400400);

- договір оренди земельної ділянки від 07.11.2007 року з відповідними додатками (державна реєстрація 20.11.2007 року за №40710400698);

- договір оренди земельної ділянки від 07.11.2007 року з відповідними додатками (державна реєстрація 20.11.2007 року за №40710400706);

- договір оренди земельної ділянки від 07.11.2007 року з відповідними додатками (державна реєстрація 21.11.2007 року за №40710400711);

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2009 року №531;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2009 року №532;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2009 року;

- податкова декларація по орендній платі за землю на 2012 рік від 02.02.2012 року №884 з відповідними додатками;

- податкова декларація по орендній платі за землю на 2013 рік від 22.01.2013 року №303 з відповідними додатками,

- картки особових рахунків підприємства за 2012-2013 роки.

За результатами перевірки складено акт від 04.10.2013 року №621/1504/35986512, яким встановлено, що на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 19.09.2007 року №82/19, ТОВ «ІКП-КИЇВ 1» (код ЄДРПОУ 33192048) надані в спільну оренду строком на 5 років для проектування та будівництва підземного торговельного комплексу, крім інших, земельні ділянки по пр. Карла Маркса між вул. Леніна та Артема площами 0,0623 га (кадастровий номер 1210100000:02:405:0031), 0,1205 га (кадастровий номер 1210100000:02:410:0014) та 0,4812 га (кадастровий номер 1210100000:02:409:0005).

Пунктом 3 рішення Дніпропетровської міської ради від 19.09.2007 року №82/19 визначено, що частки користування земельними ділянками, які не підлягають окремому відчуженню та виділенню в натурі, у спільному землекористуванні ТОВ «ІКП-КИЇВ 1» підлягають встановленню після введення об'єкта в експлуатацію на підставі акта розподілу земельних ділянок з ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену». Орендну плату за користування цими земельними ділянками на період будівництва встановити для ТОВ «ІКП-КИЇВ 1» в повному обсязі на підставі листа ТОВ «ІКП-КИЇВ 1» вх. №11/7349 від 10.09.07 року (а.с.19-21).

На підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 19.09.2007 року №82/19 між Дніпропетровською міською радою та ТОВ «ІКП-КИЇВ 1» були укладені договори оренди земельних ділянок:

- від 20.11.2007 року №40710400698 терміном дії до 20.11.2012 року, згідно якого надана в оренду земельна ділянка площею 0,0623 га (кадастровий номер 1210100000:02:405:0031);

- від 20.11.2007 року №40710400706 терміном дії до 20.11.2012 року, згідно якого надана в оренду земельна ділянка площею 0,1205 га (кадастровий номер 1210100000:02:410:0014);

- від 21.11.2007 року №40710400711 терміном дії до 21.11.2012 року, згідно якого надана в оренду земельна ділянка площею 0,4812 га (кадастровий номер 1210100000:02:409:0005).

Пунктом 2.1 вказаних договорів передбачена передача земельних ділянок в спільну оренду загальними площами 0,0623 га, 0,1205 га та 0,4812 га, частка користування якими не підлягає окремому відчуженню та виділенню в натурі, у спільному користуванні ТОВ «ІКП-КИЇВ-1» підлягає встановленню після введення об'єкта в експлуатацію на підставі акта розподілу земельної ділянки з ДП «Дніпропетровський метрополітен». Вказаним пунктом також передбачена орендна плата за користування цими земельними ділянками на період будівництва встановити для ТОВ «ІКП-КИЇВ-1» в повному обсязі на підставі листа ТОВ «ІКП-КИЇВ-1» від 10.09.2007 року №11/7349.

20.11.2012 року у ТОВ «ІКП-КИЇВ-1» закінчився термін дії договорів оренди землі по земельним ділянкам площами 0,1205 га та 0,0623 га, договір оренди землі по земельній ділянці площею 0,4812 га закінчений 21.11.2012 року.

Актом перевірки зазначено, що з моменту закінчення договорів оренди землі, згідно пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України у ТОВ «ІКП-КИЇВ-1» відсутні обов'язки щодо сплати орендної плати за землю.

13.08.2009 року між Дніпропетровською міською радою та ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» були укладені договори оренди земельних ділянок:

- від 21.06.2010 року №41010400392 терміном дії до 21.06.2025 року, згідно якого надана в оренду земельна ділянка площею 0,0623 га (кадастровий номер 1210100000:02:405:0031);

- від 22.06.2010 року №41010400400 терміном дії до 22.06.2025 року, згідно якого надана в оренду земельна ділянка площею 0,1205 га (кадастровий номер 1210100000:02:410:0014);

- від 22.06.2010 року №41010400401 терміном дії до 22.06.2025 року, згідно якого надана в оренду земельна ділянка площею 0,4812 га (кадастровий номер 1210100000:02:409:0005).

Зазначені договори укладені на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 04.02.2009 року №40/42, згідно пункту 1 якого, зокрема, визначено, що річна орендна плата за користування цими земельними ділянками встановлюється у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України «Про оренду землі».

Цільове призначення земельних ділянок - землі транспорту. Умовами договорів 2009 року визначено, що земельні ділянки передаються в оренду для будівництва будівельного майданчика похилого тунелю, вестибюля, спільної тягової підстанції та пішохідних переходів станції метро «Площа В.І. Леніна».

Пунктами 2.1 договорів оренди 2009 року передбачена передача земельних ділянок в спільну оренду загальними площами 0,0623 га, 0,1205 га та 0,4812 га, зазначено, що частка користування земельними ділянками, яка не підлягає окремому відчуженню та виділенню в натурі, у спільному користуванні ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» підлягає встановленню після введення об'єкта в експлуатацію на підставі акта розподілу земельної ділянки зі співкористувачем.

Пунктом 4.1 договорів оренди 2009 року передбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки встановлюється у грошовій формі (у гривнях), з урахуванням пункту 2.1 договорів, у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України «Про оренду землі».

За результатами перевірки встановлено, що спільне користування вищезазначеними земельними ділянками у ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» було з ТОВ «ІКП-КИЇВ-1», а 20.11.2012 року у ТОВ «ІКП-КИЇВ-1» закінчився термін дії договорів оренди землі по земельним ділянкам площами 0,1205 га та 0,0623 га, договір оренди землі по земельній ділянці площею 0,4812 га закінчений 21.11.2012 року.

Також з метою приведення рішень Дніпропетровської міської ради та її виконавчого комітету у галузі земельних відносин у відповідність до вимог чинного законодавства Дніпропетровською міською радою в зв'язку з вступом в дію з 01.01.2011 року Податкового кодексу України було прийнято рішення №216/8 від 02.02.2011 року, яким встановлено річний розмір орендної плати за користування земельними ділянками у мінімальному розмірі орендної плати, визначеному Кодексом, незалежно від мети використання.

Пунктом 274.1 статті 274 Податкового кодексу України визначено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

В акті перевірки зазначено, що згідно витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2009 року №531, від 17.03.2009 року №532, від 17.03.2009 року з урахуванням індексації, передбаченої статтею 298 Податкового кодексу України, у 2012-2013 роках нормативна грошова оцінка земельної ділянки по пл. В.І.Леніна, 1 площею 0,4812 га складає 3486034,02 грн., земельної ділянки по пл. В.І.Леніна, 1 площею 0,0623 га складає 451329,84 грн., земельної ділянки по пл. В.І.Леніна, 1 площею 0,1205 га складає 872957,40 грн.

Згідно пункту 274.1 статті 274 Податкового кодексу України розмір земельного податку за земельну ділянку по пл. В.І.Леніна, 1 площею 0,4812 га складає 34860,34 грн., площею 0,0623 га складає 4513,30 грн. та площею 0,1205 га складає 8729,57 грн. Загальна сума земельного податку за вищезазначені земельні ділянки складає 48103,21 грн.

Актом перевірки зазначено, що згідно пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України та рішення Дніпропетровської міської ради №40/42 від 04.02.09 сума задекларованої орендної плати за землю на 2012 рік враховуючи дати закінчення договорів оренди землі по ТОВ «ІКП-КИЇВ 1» повинна складати:

- по земельній ділянці площею 0,4812 га починаючи з 22.11.2012 року 11329,62 грн.;

- по земельній ділянці площею 0,0623 га починаючи з 21.11.2012 року 1504,44 грн.;

- по земельній ділянці площею 0,1205 га починаючи з 21.11.2012 року 2909,85 грн.

Загальна сума орендної плати за землю, нарахована податковою інспекцією на 2012 рік складає 15743,91 грн. Таким чином, перевіркою виявлено факт заниження суми нарахованої орендної плати за землю на 2012 рік на 15743,91 грн.

Згідно пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України та рішення Дніпропетровської міської ради №40/42 від 04.02.2009 року сума задекларованої орендної плати за землю на січень-липень 2013 року повинна складати 84180,60 грн.:

- по земельній ділянці площею 0,4812 га 61005,60 грн.;

- по земельній ділянці площею 0,0623 га 7898,25 грн.;

- по земельній ділянці площею 0,1205 га 15276,75 грн.

Згідно висновку акту перевірки, останньою встановлено допущення платником податків порушення підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 та пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, рішення Дніпропетровської міської ради № 40/42 від 04.02.2009 року, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Бабушкінського району м. Дніпропетровська за 2012 рік в розмірі 15743,91 грн., за січень - липень 2013 року в розмірі 84180,60 грн.

На підставі вказаного акту перевірки від 04.10.2013 року №621/1504/35986512 винесене оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 28 жовтня 2013 року №0003601504, яким платнику податків збільшене грошове зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб на 124905,64 грн., з них за основним платежем 99924,51 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 24981,13 грн.

Вирішуючи заявлений спір, суд виходить із наступного.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 30.10.2013 року №203/42 «Про припинення права користування земельними ділянками по пл. Леніна у районі буд. №1 (Бабушкінський район)» вирішено:

- зареєструвати право комунальної власності на земельні ділянки по площі В.І. Леніна у районі буд. №1, площею 0,0623 га, площею 0,4812 га, площею 0,1205 га за територіальною громадою м. Дніпропетровська;

- вилучити у ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» земельні ділянки, площею 0,0623 га (кадастровий номер 1210100000:02:405:0031), площею 0,4812 га (кадастровий номер 1210100000:02:409:0005), площею 0,1205 га (кадастровий номер 1210100000:02:410:0014), та зарахувати їх до земель міста;

- рішення міської ради від 04.02.2009 року №40/42 «Про передачу ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену», код ЄДРПОУ 35986512, земельних ділянок по площі В.І. Леніна в районі буд. №1 (Бабушкінський район) у спільну оренду для будівництва будівельного майданчика похилого тунелю, вестибюля, спільної тягової підстанції та пішохідних переходів станції метро «Площа В.І. Леніна» визнати таким, що втратило чинність;

- договори оренди землі від 13.08.2009 (державна реєстрація від 21.06.2010 №041010400392), від 13.08.2009 (державна реєстрація від 22.06.2010 №04101400401), від 13.08.2009 (державна реєстрація від 22.06.2010 року №041010400400) припинити шляхом розірвання за взаємною згодою сторін, уклавши договори щодо розірвання цих договорів оренди землі, а право користування ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» на земельні ділянки визнати таким, що припинилось.

- у зв'язку із закінченням терміну дії договорів оренди землі від 07.11.2007 року (державна реєстрація від 20.11.2007 року №040710400698), від 07.11.2007 року державна реєстрація від 21.11.2007 року №040710400711), від 07.11.2007 року (державна реєстрація від 20.11.2007 року №040710400706) право користування ТОВ «ІКП-КІЇВ 1» на земельні ділянки (п.1 цього рішення) визнати таким, що припинилось.

Представником Дніпропетровської міської ради на вимогу суду не надані акти приймання-передачі земельних ділянок, якими останні повернуті від ТОВ «ІКП-КИЇВ-1» міській раді згідно умов договорів оренди.

Контролюючим органом при проведенні перевірки не встановлено факт припинення користування ТОВ «ІКП-КИЇВ-1» земельними ділянками, лише надано посилання на загальний термін дії договору, коли як згідно частини 2 статті 287 Податкового кодексу України у разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Відповідачем не враховано, що припиненим право користування ТОВ «ІКП-КІЇВ-1» на земельні ділянки встановлено міською радою з 30.10.2013 року, згідно рішення №203/42.

Відповідачем не відображено обставин наявності спору, що підтверджується судовим рішенням господарського суду Дніпропетровської області по справі №10/150-08 від 21.08.2012 року за позовом Дніпропетровської міської ради до ТОВ «ІКП-КІЇВ-1» за участі прокуратури Дніпропетровської області про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки із кадастровим номером 1210100000:02:410:0014, яким позов задоволено, визнано недійсним договір на майбутнє, зобов'язано товариство повернути земельну ділянку міській раді, яке не набрало законної сили. Станом на 18.02.2014 року справа прийнята до провадження суду апеляційної інстанції та є зупиненою до повернення матеріалів кримінальної справи№69071570 з експертної установи.

Таким чином, нарахування здійснено без встановлення факту припинення користування ТОВ «ІКП-КИЇВ-1» земельними ділянками.

За загальним правилом, згідно статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

В заявленому спорі розмір орендної плати встановлений в розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України «Про оренду землі».

Згідно із статтею 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

При цьому, центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Суд зазначає, що відповідач здійснив нарахування сум податку на підставі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2009 року №531 та №532, відносно земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:02:405:0031 та 1210100000:02:409:0005.

Відповідний витяг щодо земельної ділянки 1210100000:02:410:0014 на вимогу суду не наданий, а в акті перевірки йде посилання лише на його дату - від 17.03.2009 року, та не зазначено номер, у зв'язку із чим суд дійшов висновку, що нарахування по вказаній ділянці здійснено без такого витягу.

Проте, вказані витяги від 17.03.2009 року №531 та №532, а також розрахунки розміру орендної плати до договорів оренди 2009 року, стали недійсними (втратили чинність) у зв'язку із змінами в діючому законодавстві, що відбулось із набранням чинності Податковим кодексом України.

При здійсненні перевірки податковий орган не здійснював запит нових витягів в порядку статті 286 Податкового кодексу України, що призвело до прийняття необґрунтованого рішення.

Також відповідач не врахував при винесенні рішення наявність графічних та семантичних даних чергового кадастрового плану на спірні земельні ділянки.

Так, листом Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі у Дніпропетровській області від 21.10.2013 року №17/17-461 зазначено, що ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» є землекористувачем об'єктів, а саме за адресою площа В.І. Леніна, буд. 1, а саме будівельних майданчиків похідного тунелю, вестибюль, сп. тягових підстанцій та пішохідних переходів станції метро «Площа В.І. Леніна»:

- площею 0,0312 га, кадастровий номер 1210100000:02:405:0031;

- площею 0,0603 га, кадастровий номер 1210100000:02:410:0014;

- площею 0,2406 га, кадастровий номер 1210100000:02:409:0005.

Належить зазначити, що рішеннями Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року №5/20 та від 26.12.20012 року №7/30 ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» було звільнено у 2012 та 2013 роках від сплати податку на землю, як підприємство, діяльність якого впливає на життєзабезпечення міста. Однак, податок на землю є різновидом плати за землю, як і орендна плата, отже, позивача звільнено від сплати саме податку на землю на території міста Дніпропетровська.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про допущенні порушення при винесені оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, що є підставою для визнання його протиправним та скасування, із присудженням судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Дніпропетровська міська рада, Дніпропетровська обласна державна адміністрація, Товариство з обмеженою відповідальністю «ІКП-Київ1», про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28 жовтня 2013 року №0003601504, винесене Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

Присудити на користь Державного підприємства «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» за рахунок Державного бюджету України судовий збір у розмірі 249,81 грн. (двісті сорок дев'ять грн. 81 коп.).

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складений 23 червня 2014 року.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2014
Оприлюднено27.06.2014
Номер документу39387538
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4765/14

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Постанова від 31.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Постанова від 23.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні