Ухвала
від 10.06.2014 по справі 802/3421/13-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 802/3421/13-а

Головуючий у 1-й інстанції: Альчук М.П.

Суддя-доповідач: Сапальова Т.В.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2014 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Сапальової Т.В.

суддів: Боровицького О. А. Граб Л.С.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної реєстраційної служби України на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 13 вересня 2013 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Новофастівське" до реєстраційної служби Погребищенського районного управління юстиції у Вінницькій області, Державної реєстраційної служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

в серпні 2013 року товариство з обмеженою відповідальністю "Новофастівське" звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до реєстраційної служби Погребищенського районного управління юстиції Вінницької області, Державної реєстраційної служби України про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити дії.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 13 вересня 2013 року позов задоволено частково.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Державна реєстраційна служба України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Вінницького окружного адміністративного суду та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

Сторони повноважних представників в судове засідання не направили, хоча повідомлялися про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.

Від реєстраційної служби Погребищенського районного управління юстиції Вінницької області до суду надійшла заява про розгляд справи без участі їхнього представника.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Так, Вінницьким окружним адміністративним судом встановлено, що згідно зі статутом (а. с. 13-31), державну реєстрацію змін до якого проведено 29.03.2012 року, ТОВ "Новофастівське" створене шляхом реорганізації (перетворення) дочірнього підприємства "Новофастівське" (п. 1 Статуту а. с. 14). Товариство є власником майна, переданого йому учасниками у власність, та іншого майна, отриманого на законних підставах (п. 3.1. Статуту).

Згідно з договором купівлі-продажу від 12.02.2007 року (а. с. 5-8), витягу з Державного реєстру правочинів (а. с. 9) та реєстраційного посвідчення (а. с. 10-12) за дочірнім підприємством "Новофастівське" 19.02.2007 року зареєстровано право приватної власності на комплекс по виробництву цукру, розташованого в м. Погребище Вінницької області по вул. Київській, 48.

Згідно з карткою прийому заяви № 1768681 ТОВ "Новофастівське" 18.04.2013 року звернулось до реєстраційної служби Погребищенського районного управління юстиції Вінницької області з заявою про державну реєстрацію вказаного нерухомого майна (а. с. 64). До заяви були додані описані вище договір купівлі-продажу, статут та довіреність.

Рішенням державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України № 2083507 від 30.04.2013 року в державній реєстрації права приватної власності на нежитлові приміщення позивачу відмовлено (а. с. 35). Зокрема, у прийнятому рішенні зазначено, що подані документи не відповідають вимогам та не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують. Про прийняте рішення Державною реєстраційною службою України позивача повідомлено листом від 30.04.2013 року (а. с. 34).

Частково задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що наявні у справі документи, а саме посвідчений нотаріально та внесений до Державного реєстру правочинів договір купівлі-продажу від 12.02.2007 року, реєстраційне посвідчення КП "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" від 19.02.2007 року, а також зареєстрований у визначеному законодавством порядку статут ТОВ "Новофастівське", який свідчить про його правонаступництво відносно ДП "Новофастівське", повністю підтверджують перехід права власності та інших речових прав на комплекс по виробництву цукру, розташований в м. Погребище Вінницької області по вул. Київській, 48.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті спору, виходячи з наступного.

Суд першої інстанції в оскарженій постанові дійшов висновку про те, що подані згідно з карткою прийому заяви № 1768681 від 18.04.2013 року документи пов'язують можливість проведення державної реєстрації переходу прав на вказане нерухоме майно за позивачем.

Вказані обставини в поданій Державною реєстраційною службою України апеляційній скарзі не заперечуються.

Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Оскільки Державною реєстраційною службою України в апеляційній скарзі наведено доводи щодо необґрунтованості рішення суду першої інстанції в частині зобов'язання Державної реєстраційної служби України провести державну реєстрацію права власності, суд надає оцінку оскаржуваному рішенню лише в цій частині.

Згідно з п. 1 Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 401/2011, Укрдержреєстр є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.

Відповідно до ст. 7-1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав:

1) вносить в установленому порядку пропозиції щодо її формування;

2) забезпечує створення та функціонування Державного реєстру прав;

3) організовує роботу, пов'язану із забезпеченням діяльності з державної реєстрації прав;

4) здійснює керівництво та контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації прав;

5) організовує роботу з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів прав на нерухоме майно (далі - державний реєстратор);

6) здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України та покладені на нього Президентом України.

Так, Державна реєстраційна служба України є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав. Разом з тим, в даних правовідносинах Державна реєстраційна служба України виступає як орган, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно.

Згідно зі ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" орган державної реєстрації прав:

1) проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації;

2) забезпечує ведення Державного реєстру прав;

3) надає інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом;

4) забезпечує облік безхазяйного нерухомого майна;

5) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до пп. 10 п. 4 Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N401/2011, Укрдержреєстр відповідно до покладених на нього завдань здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно відповідно до закону.

З аналізу вказаних норм слідує, що до повноважень Державної реєстраційної служби України як органу державної реєстрації прав на нерухоме майно входить здійснення державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2013 № 607/5 встановлено, що у разі подання до структурних підрозділів територіальних органів Мін'юсту, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру, заяви про державну реєстрацію права власності та/або інших речових прав на нерухоме майно на цілісні майнові комплекси підприємств рішення щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно приймаються державними реєстраторами прав на нерухоме майно Укрдержреєстру відповідно до додатка до цього наказу.

Відповідно до п. 3 Порядку взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб (додаток до наказу Міністерства юстиції України від 02.04.2013 № 607/5) протягом одного робочого дня з дати прийняття заяви орган державної реєстрації прав забезпечує виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом їх сканування та розміщення у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з п. 4, 5 Порядку взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб орган державної реєстрації прав у день прийняття відповідної заяви або рішення суду про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно або скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у випадках, передбачених пунктом 1 наказу, та виконання дій, передбачених пунктом 3 цього Порядку, за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно передає таку заяву на розгляд до Укрдержреєстру.

Державний реєстратор прав на нерухоме майно Укрдержреєстру з дотриманням процедури, визначеної Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року № 703, розглядає заяву, подані до неї копії відсканованих документів та приймає відповідне рішення, про що за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно повідомляє орган державної реєстрації прав, який прийняв відповідну заяву, та направляє документи, необхідні для формування реєстраційної або облікової справи щодо об'єкта нерухомого майна.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що до повноважень Державної реєстраційної служби України входить здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно - цілісні майнові комплекси підприємств - та відповідно обґрунтовано зобов'язав Державну реєстраційну службу України зареєструвати за ТОВ "Новофастівське" право власності на нерухоме майно.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 , ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Державної реєстраційної служби України залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 13 вересня 2013 року - без змін.

Постанова або ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення, а якщо її було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбаченим цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.

Головуючий Сапальова Т.В.

Судді Боровицький О. А.

Граб Л.С.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено25.06.2014
Номер документу39394011
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/3421/13-а

Ухвала від 21.02.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 07.05.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 04.04.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 07.05.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 13.09.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні