Постанова
від 11.06.2014 по справі 826/6305/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 червня 2014 року 12:25 № 826/6305/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., за участю секретаря судового засідання Хилі І.В. та представників: позивача - Сахно Л.В., відповідача - Андрущак О.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» доНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування розпорядження від 25 березня 2014 року № 36-КФ-В та зобов'язання витини певні дії, - На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 11 червня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

12 травня 2014 року до Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з додатковою відповідальністю «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» (далі - ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ», позивач) з адміністративним позовом про скасування розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія, відповідач) від 25 березня 2014 року № 36-КФ-В (далі - оскаржуване розпорядження) та зобов'язання Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку видати розпорядження щодо скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій Закритого акціонерного товариства «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ».

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач вказує на те, що оскаржуване розпорядження є необґрунтованим, оскільки ним відповідачу надано повний перелік документів, який відповідає вимогам чинного законодавства для проведення дійщодо скасування реєстрації випуску акційта анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ».

На думку позивача, ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» дотримався порядку припинення діяльності акціонерного товариства та порядку скликання та проведення загальних зборів акціонерів 04.06.2010 р. та 26.08.2010 р.

За вказаних обставин, позивач вважає що оскаржуване розпорядження не відповідає вимогам чинного законодавств, а тому підлягає скасуванню.

Відновленням порушених, на думку позивача, прав слугуватиме зобов'язання Комісії видати розпорядження щодо скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ».

В поданих адміністративному позові та поясненнях на заперечення позивач виклав обґрунтування своїх вимог.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги повністю підтримав та просив їх задовольнити.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку подала заперечення на адміністративний позов, в яких зазначає, що Комісія діяла в межах чинного законодавства, а розпорядження Комісії від 25.03.2014 р. № 36-КФ-В, яким позивачу відмовлено у скасуванні випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ», є законним, обґрунтованим та винесеним в межах компетенції Комісії.

Також на думку відповідача, позовні вимоги стосовно зобов'язання видати розпорядження щодо скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» є втручанням в дискреційні повноваження Комісії та виходить за межі завдань адміністративного судочинства, а тому, така вимога не може бути задоволена.

За вказаних обставин, відповідач вважає, що вимоги позивача є необґрунтованими.

В наданих запереченнях, відповідач просить в задоволенні позовних вимог повністю відмовити, в судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову представник відповідача заперечував.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з додатковою відповідальністю «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» створене і засноване у відповідності до законодавства України шляхом перетворення Закритого акціонерного товариства «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» (код ЄДРПОУ 01415884, зареєстроване Виконавчим комітетом Центральної районної ради народних депутатів м. Одеси за № 01415884 від 29.08.1994 р.) у Товариство з додатковою відповідальністю «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» та є його правонаступником.

04 червня 2010 року Закрите акціонерне товариство «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» на загальних зборах акціонерів прийняло рішення, яке оформлене відповідним протоколом, про проведення реорганізації ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» шляхом перетворення в ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ».

Цими ж зборами була вибрана комісія по припиненню акціонерного товариства та були затверджені умови викупу акцій у акціонерів, які не голосували за прийняте рішення про перетворення ЗАТ, порядок та умови обміну акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» на частки в статутному фонді ТДВ. Відповідно до вказаних порядку та умов передбачено обмін акцій акціонерів на частки в статутному капіталі ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» пропорційно кількості акцій, що належать акціонеру, який подав заяву та отримав письмові гарантії на обмін акцій на частки в статутному капіталі.

Пакет документів на зупинення обігу акцій був відправлений до ОТУ ДКЦПФР супроводжувальним листом № 2 від 14.06.2010 р.

На загальних зборах акціонерів Закритого акціонерного товариства «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» 26.08.2010 р. були затверджені результати перетворення та обміну акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» на долі в статутному фонді ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ», а також був затверджений Передавальний акт.

Після проведення загальних зборів учасників Товариства з додатковою відповідальністю «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» від 26.08.2010 р., на яких прийнято рішення, яке оформлене відповідним протоколом, про створення ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ», затверджено його Статут та обрані органи управління.

Державна реєстрація скасування юридичної особи ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» та реєстрації ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» були проведені 09.09.2010 р.

ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» своїм супроводжувальним листом № 2/56 від 14.09.2010 р. направило до ОТУ ДКЦПФР пакет документів для скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ».

Своїми розпорядженнями № 35-В від 01.07.2010 р. та № 57-В від 30.09.2010 р. ОТУ ДКЦПФР відмовила спочатку ЗАТ, а в подальшому ТДВ у зупиненні обігу акцій та скасуванні реєстрації випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ».

20 вересня 2013 року розпорядженням Одеського територіального управління НКЦПФР № 35-ОД-1-З зупинено обіг акцій Закритому акціонерному товариству «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ».

Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів» № 98 від 22.01.2014 р. Комісія зобов'язала ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ», як правонаступника Закритого акціонерного товариства «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» у строк до 22.03.2014 р. усунути порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 р. № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 р. за № 822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 р. № 222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 р. за № 180/3473), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.

На виконання вищевказаного рішення, ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» 27.02.2014 р. направило до Одеського територіального управління НКЦПФР заяву про скасування реєстрації випуску акцій № 9 з додатками.

В листі-додатку до заяви № 8 від 27.02.2014 р. були надані пояснення до наданих документів.

За результатами розгляду заяви, Комісія 25 березня 2014 року винесла Розпорядження № 36-КФ-В про відмову ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» в скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ», у зв'язку з невідповідністю наданих документів вимогам чинного законодавства (далі - Розпорядження № 36-КФ-В).

Незгода з Розпорядженням № 36-КФ-В та необхідністю вчинення Комісією певних дій обумовила позивача звернутись до суду.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд не погоджується з доводами Товариства з додатковою відповідальністю «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ», виходячи з наступного.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України, Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР), Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 р. № 514-VI (далі - Закон № 514-VI), Порядок скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 р. № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 р. за № 822/23354 (далі - Порядок № 737) та іншими нормативно-правовими актами.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом № 448/96-ВР.

У відповідності до ч. 1 ст. 3 Закону № 448/96-ВР (в редакції, чинній в момент виникнення спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах, зокрема, регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів.

Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Приписами ч. ч. 4, 25 ст. 6 Закону № 448/96-ВР визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку розробляє і затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові до виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання.

Відповідно до ч. ч. 1, 3, 4 ст. 87 Закону № 514-VI (в редакції, чинній в момент виникнення спірних правовідносин) перетворенням акціонерного товариства визнається зміна організаційно-правової форми акціонерного товариства з його припиненням та передачею всього майна, прав і обов'язків підприємницькому товариству - правонаступнику згідно з передавальним актом.

Акціонерне товариство може перетворитися лише на інше господарське товариство або виробничий кооператив.

Загальні збори акціонерів товариства, що перетворюється, ухвалюють рішення про перетворення товариства, про порядок і умови здійснення перетворення, порядок обміну акцій товариства на частки (паї) підприємницького товариства-правонаступника.

Учасники створюваного при перетворенні нового підприємницького товариства ухвалюють на своєму спільному засіданні рішення про затвердження установчих документів такої юридичної особи і обрання (призначення) органів управління відповідно до вимог законодавства.

Розподіл часток (паїв) підприємницького товариства - правонаступника відбувається із збереженням співвідношення кількості акцій, що було між акціонерами у статутному капіталі акціонерного товариства, що перетворилося.

Порядок № 737 встановлює механізм вчинення дій з метою скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва (тимчасового свідоцтва) про реєстрацію випуску акцій у разі: припинення акціонерного товариства шляхом ліквідації або перетворення (зокрема порядок зупинення обігу акцій; порядок відновлення обігу акцій; порядок скасування реєстрації випусків акцій); нерозміщення, відмови від розміщення або незатвердження результатів розміщення акцій.

Розділом III Порядку № 737 врегульовано скасування реєстрації випусків акцій у зв'язку з припиненням акціонерного товариства шляхом перетворення.

Пунктом 3 Розділу III Порядку № 737 встановлено, що протягом десяти робочих днів з дати затвердження передавального акта комісія з припинення подає до реєструвального органу такі документи для скасування реєстрації випуску акцій: а) заяву про скасування реєстрації випусків акцій; б) копію рішення про затвердження передавального акта, що засвідчується підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, при цьому: у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів подається копія протоколу загальних зборів акціонерів, оформленого відповідно до статті 46 Закону України «Про акціонерні товариства»; у разі прийняття відповідного рішення єдиним акціонером товариства подається копія рішення акціонера, оформленого відповідно до статті 49 Закону України «Про акціонерні товариства»; в) копію затвердженого передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства; г) копію опублікованого згідно з вимогами законодавства повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства (подається у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів); ґ) довідку про персональне повідомлення акціонерів згідно з порядком, установленим у статуті товариства, про проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства (подається у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів); д) копію повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення про припинення акціонерного товариства шляхом перетворення, опублікованого в друкованих засобах масової інформації відповідно до вимог законодавства України, засвідчену підписом голови комісії з припинення і печаткою товариства; е) копію статуту акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення, у чинній редакції, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства або нотаріально; є) копію рішення засновників (учасників) створюваного товариства-правонаступника про затвердження його установчих документів і обрання (призначення) органів управління відповідно до вимог законодавства, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою акціонерного товариства, що припиняється; ж) копію затверджених установчих документів створюваного товариства-правонаступника, підписаних його засновниками (учасниками) або їх уповноваженими особами, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, що припиняється, або нотаріально.

Перелік засновників (учасників) створюваного товариства-правонаступника, зазначений у його установчих документах, має включати усіх акціонерів товариства, що припиняється, станом на день затвердження установчих документів створюваного товариства-правонаступника, із зазначенням розміру частки (паю) кожного засновника (учасника).

Розподіл часток (паїв) створюваного товариства-правонаступника відбувається із збереженням співвідношення кількості акцій, що було між акціонерами у статутному капіталі акціонерного товариства, що перетворюється.

Розмір статутного (пайового) капіталу товариства, що створюється шляхом перетворення акціонерного товариства, на дату його створення має дорівнювати розміру статутного капіталу акціонерного товариства, що перетворюється, зменшеному на загальну номінальну вартість акцій, що не підлягають обміну;

з) копію зведеного облікового реєстру власників цінних паперів (при бездокументарній формі існування акцій) або копію реєстру власників іменних цінних паперів (при документарній формі існування акцій) акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення, складеного станом на 24 годину за три робочих дні до дня прийняття рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, що припиняється, або нотаріально;

и) довідку про укладення договору про обслуговування емісії цінних паперів і оформлення глобального сертифіката, засвідчену підписом уповноваженої особи та печаткою депозитарію (при бездокументарній формі існування акцій), або довідку про укладення договору на ведення реєстру власників іменних цінних паперів, засвідчену підписом керівника та печаткою реєстратора (при документарній формі існування акцій).

У разі самостійного ведення реєстру власників іменних цінних паперів товариством надається засвідчена підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства копія ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів;

і) оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення.

Як вбачається з матеріалів справи, на момент прийняття 04.06.2010 р. загальними зборами акціонерів Закритого акціонерного товариства «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» рішення про перетворення акціонерного товариства у товариство з додатковою відповідальністю був чинним Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затверджений рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 грудня 1998 року № 222 (у редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 липня 2005 року № 398), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24 березня 1999 року за №180/3473 (далі - Порядок № 222), яким було закріплено, що скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації повинно містити такі етапи, як: зупинення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Проте, як вбачається з матеріалів справи та встановлено в судому засіданні, на момент прийняття ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» рішення про перетворення у ТДВ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» акціонерне товариство не виконало вимог законодавства щодо скасування випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Стосовно вимоги позивача щодо скасування Розпорядження № 36-КФ-В, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Розпорядженням Комісії від 25.03.2014 р. № 36-КФ-В, на підставі рішення Комісії від 25.03.2014 р. № 385 «Щодо відмови у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ», позивачу відмовлено в скасуванні реєстрації випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» у зв'язку з невідповідністю наданих документів вимогам чинного законодавства, а саме:

1. Відсутня копія статуту акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення, що не відповідає вимогам підпункту е) пункту 3 розділу III Порядку № 737, а саме: відповідно до підпункту е) пункту 3 розділу III Порядку надається копія статуту акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення, у чинній редакції, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства або нотаріально.

2. Відсутня копія реєстру власників іменних цінних паперів акціонерного товариства у відповідності до підпункту з) пункту 3 розділу III Порядку № 737, а саме: відповідно до підпункту з) пункту 3 розділу III Порядку надається копія зведеного облікового реєстру власників цінних паперів (при бездокументарній формі існування акцій) або копію реєстру власників іменних цінних паперів (при документарній формі існування акцій) акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення, складеного станом на 24 годину за три робочих дні до дня прийняття рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, що припиняється, або нотаріально.

3. Відсутня довідка про персональне повідомлення акціонерів згідно з порядком, установленим у статуті товариства, про проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта, що не відповідає вимогам підпункту г) пункту 3 розділу III Порядку № 737, а саме: відповідно до підпункту ґ) пункту 3 розділу III Порядку надається довідка про персональне повідомлення акціонерів згідно з порядком, установленим у статуті товариства, про проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства (подається у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів).

4. Згідно даних протоколу загальних зборів акціонерів ЗАТ від 26.08.2010 р. зазначено, що кількість акцій, на які видані письмові зобов'язання - 34 635 штук у сумі 60 611,25 грн., кількість акцій, які були викуплені у акціонерів - не має, письмові зобов'язання не були видані акціонерам, які у сукупності володіють 13 833 штуками акцій у сумі 24 207,75 грн., у зв'язку з тим, що ці акціонери не скористалися своїм переважним правом щодо оцінки, викупу та обміну належних їм акцій у визначені на загальних зборах акціонерів строки. Зазначене не відповідає статті 41 Конституції України, а саме: відповідно до статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Примусове відчуження таких об'єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.

Крім того відповідно до пункту 7 Порядку № 222, який діяв на момент прийняття рішення про припинення акціонерного товариства, акціонерне товариство, що прийняло рішення про припинення діяльності товариства шляхом його реорганізації, зобов'язано здійснити обмін акцій на частки у статутному капіталі товариств, що створюються під час реорганізації, та викуп акцій до їх державної реєстрації.

5. Відповідно до даних реєстру власників іменних цінних паперів станом на 09.04.2009 р., кількість акціонерів становить 369 осіб, згідно даних протоколу загальних зборів акціонерів ЗАТ від 26.08.2010 р. кількість акцій, які були викуплені у акціонерів - не має, письмові зобов'язання не були видані акціонерам, які у сукупності володіють 13 833 штуками акцій у сумі 24 207,75 грн.

Відповідно до статуту ТДВ, затвердженого зборами учасників ТДВ від 26.08.2010 р. та зареєстрованого державним реєстратором 09.09.2010 р., учасниками ТДВ є 27 осіб, яким належить частка 84 819 грн. (100% статутного капіталу ТДВ).

У передавальному акті, затвердженому загальними зборами акціонерів ЗАТ від 26.08.2010 р. та установчими зборами учасників від 26.08.2010 р. відображено розрахунки з учасниками на суму 24 405,50 грн. При цьому, у наданій довідці - це заборгованість ЗАТ перед акціонерами, які не скористалися своїм переважним правом щодо оцінки, викупу та обміну належних їм акцій у визначені на загальних зборах акціонерів строки та зазначено, що 13 946 нерозподілених акцій були викуплені 27 засновниками на перших установчих зборах ТДВ. Зазначене також свідчить про порушенням вимог статті 41 Конституції України.

З приводу встановленого, суд зазначає, що відповідно до пункту 5 розділу І Порядку № 737, відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випуску акцій складається у разі: а) невідповідності поданих документів вимогам цього Порядку; б) внесення недостовірних відомостей до документів, подання яких передбачено цим Порядком; в) порушення встановленого законодавством порядку припинення акціонерного товариства; г) виявлення порушення порядку скликання та/або проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про припинення акціонерного товариства або рішення про затвердження ліквідаційного балансу чи передавального акта.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем були подані документи, які не відповідають вимогам Порядку № 737, невідповідність яких не заперечувалися останнім.

Суд погоджується з доводами відповідача про неможливість у зв'язку із цим провести скасування реєстрації випуску акцій та анулювання відповідного свідоцтва ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ».

Одночасно не можуть бути прийняті до уваги доводи позивача про поважність причин неможливості надання необхідних документів, оскільки саме наявність належних документів кореспондуються з обов'язком відповідача видати розпорядження щодо скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій Закритого акціонерного товариства «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ».

Виходячи з вищевикладеного, беручи до уваги наявні в матеріалах справи документи, суд вважає, що Комісія діяла в межах чинного законодавства, а тому, Розпорядження Комісії від 25.03.2014 р. № 36-КФ-В, яким позивачу відмовлено в скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» є винесеним в межах компетенції Комісії, а отже - обґрунтованим та правомірним.

За вказаних обставин, суд, дійшовши висновку про правомірність оскаржуваного розпорядження, не знаходить підстав для зобов'язання Комісії видати розпорядження щодо скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій Закритого акціонерного товариства «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ», а тому, на переконання суду, в задоволенні позовних вимог має бути відмовлено.

Згідно з частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 69, 70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Під час розгляду справи доводи позивача були спростовані.

Натомість, відповідачем доведено правомірність прийнятого ним розпорядження.

Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, в зв'язку із чим, в задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити повністю.

Враховуючи положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодування судового збору позивачам не підлягає.

Керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. В задоволенні адміністративного позову Товариства з додатковою відповідальністю «ЧОРНОМОРСАНТЕХМОНТАЖ» відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.М. Погрібніченко

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 16.06.2014 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.06.2014
Оприлюднено02.07.2014
Номер документу39516494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6305/14

Ухвала від 23.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 11.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні