УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2014 року Справа № 9104/31896/11
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Пліша М.А.,
суддів Шинкар Т.І., Ільчишин Н.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства «Тлумацький райагропостач» на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16 березня 2011 року у справі за позовом Івано-Франківського територіального відділення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Тлумацький райагропостач» про стягнення штрафних санкцій,-
В С Т А Н О В И В :
Івано-Франківське територіальне відділення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулось в суд першої інстанції з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства «Тлумацький райагропостач» в якому просило стягнути з відповідача штрафні санкції у сумі 5100,00 грн.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16 березня 2011 року позовні вимоги задоволено, стягнуто з відкритого акціонерного товариства «Тлумацький райагропостач» у дохід державного бюджету штрафні санкції в сумі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень 00 коп.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції відкрите акціонерне товариство «Тлумацький райагропостач» оскаржило його в апеляційному порядку, вважає, що постанова винесена з порушенням норм матеріального права.
В апеляційній скарзі зазначає, що товариство аргументує свої заперечення на винесені постанови № 82-ІФ, №83-ІФ, №84-ІФ від 07.09.2010 р. Івано-Франківським управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів тим, що Акти перевірки і винесення постанов проводилось після великої пожежі, яка мала місце на підприємстві і завдано великих матеріальних збитків, у відсутності керівника чи довіреної особи товариства, підприємство припинило свою виробничо-господарську діяльність з 2005 року.
Крім того підприємство перебуває у вкрай важкому фінансовому становищі і припинило займатися виробничо-господарською діяльністю, що і спричинило не опублікування у офіційному друкованому виданні, нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та неподання до територіального управління регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2009 рік.
Про припинення виробничо-господарської діяльності ВАТ «Тлумачрайагропостач» було повідомлено Івано-Франківське Державне управління фондового ринку і цінних паперів, тому і звіт про виробничу діяльність не подавався. Саме ж підприємство розташоване на околиці міста і після пожежі жодної кореспонденції не надходить. Постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 27 серпня 2010 р., а також Актів № 88-ІФ4 № 89-ІФ4 № 90-ІФ від 07.08.2010 р. і Постанов № 82-ІФ; № 83-ІФ № 84-ІФ від 07.09.2010 р. Івано-Франківської Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів апелянт не одержував і на розгляді даної справи представники не були присутні, тому не було можливості аргументувати свої заперечення чи оскаржити дані рішення в суді на протязі місяця.
Крім того апелянт зазначає, що п.5,6,7 ч.1 ст. 11 Закону України «Про регулювання ринку ; цінних паперів в Україні» передбачену відповідальність (відповідно до переліку пунктів ): за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за нерозміщення , не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за неподання, подання не в повному обсязі інформації до Комісії - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Але в вищевказаному Законі не передбачено звітуватись підприємствам, які припинили займатися виробничо-господарською діяльністю і застосовувати до них штрафні санкції.
Враховуючи вище просить постанову суду першої інстанції скасувати та відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог.
Особи, що беруть участь у справі, в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відповідності до ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що відкрите акціонерне товариство «Тлумацький райагропостач» у відповідності до частини 2 статті 2 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» є емітентом.
Розглядаючи спір суд першої інстанції вірно врахував, що згідно ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» емітент зобов'язаний подавати регулярну інформацію про емітента Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку. Приписами частини 4 цієї статті встановлено, що річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів. Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Частиною 5 статті 40 даного Закону передбачено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року, у відповідності до частини 6 вказаної статті строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктами 5, 6, 7 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно з пунктом 1 Глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 р. за №97/13364, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції з'ясував, що станом на 07.09.2010 року відповідачем не подано до територіального управління Комісії регулярну інформацію за 2009 рік, не опубліковано в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та не розміщено її в загальнодоступній інформаційній базі Комісії, чим порушено вимоги пункту 4 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та вимог пункту 1 Глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів. По факту зазначеного правопорушення позивачем складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 88-ІФ від 26.08.2010 року, на підставі якого начальником управління Івано-Франківського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, згідно Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007 р. № 2272, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 12.02.2008 року за № 120/14811, прийнято постанову № 82-ІФ від 07.09.2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо ВАТ «Тлумацький райагропостач» в розмірі 1700,00 грн. за неподання регулярної річної інформації. Крім того, 26.08.2010 року позивачем складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 89-ІФ на підставі якого начальником управління Івано-Франківського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, згідно Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007 р. № 2272, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 12.02.2008 року за № 120/14811, прийнято постанову № 83-ІФ від 07.09.2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо ВАТ «Тлумацький райагропостач» в розмірі 1700,00 грн. за не опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2009 рік . Крім того, 26.08.2010 року позивачем складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 90-ІФ на підставі якого начальником управління Івано-Франківського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, згідно Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007 р. № 2272, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 12.02.2008 року за № 120/14811, прийнято постанову № 84-ІФ від 07.09.2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо ВАТ «Тлумацький райагропостач» в розмірі 1700,00 грн. за нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2009 рік.
Оскільки зазначені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржувались, не змінені та не скасовані, то відповідно суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку, що позовні вимоги про стягнення в дохід Державного бюджету з ВАТ «Тлумацький райагропостач» штрафних санкцій в загальному розмірі 5100,00 гривень за постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 82-ІФ, № 83- ІФ та № 84-ІФ від 07.09.2010 року є обґрунтованими, а позов - підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а постанова відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 160, ст. 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства «Тлумацький райагропостач» - залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16 березня 2011 року по справі № 2а-317/11/0970 - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М.А. Пліш
Судді Т.І.Шинкар
Н.В. Ільчишин
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2014 |
Оприлюднено | 04.07.2014 |
Номер документу | 39534864 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні