Постанова
від 24.06.2014 по справі 817/1593/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/1593/14

24 червня 2014 року м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом

Територіального управління Держгірпромнагляду у Рівненській області до Публічного акціонерного товариства "Рівненський завод надміцних залізобетонних конструкцій" про застосування заходів реагування щодо державного нагляду(контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, - ВСТАНОВИВ :

Територіальне управління Держгірпромнагляду у Рівненській області звернулося до суду з позовом до Публічного акціонерного товариства "Рівненський завод надміцних залізобетонних конструкцій" про застосування заходів реагування щодо державного нагляду(контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

Справа розглянута в порядку скороченого провадження.

Ухвалою про відкриття скороченого провадження від 04 червня 2014 року відповідачу було надано десятиденний строк з дня отримання ухвали для подання заперечення.

У вказаний строк відповідачем подано заяву про визнання позову.

Давши оцінку доказам у справі, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що в період з 15 травня по 16 травня 2014 року відповідно до наказу територіального управління Держгірпромнагляду у Рівненській області від 18.04.2014 року №130 посадовою особою територіального управління проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ПАТ "Рівненський завод надміцних залізобетонних конструкцій", що знаходиться за адресою: с. Городок, вул. Промислова, 1 (а.с.10).

За результатами проведеної перевірки було виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих:

- не проведене експертне обстеження в зв'язку з закінченням граничного терміну служби мостовому крану, реєстр. № Р-512, що є порушенням вимог п.7.3.1, 7.3.5 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів».

Відповідно до вимог статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» за результатами перевірки та у зв'язку з виявленням порушень вимог законодавства, головним державним інспектором з охорони праці Ковалем Віталієм Івановичем складено Акт перевірки виробничого об'єкта від 16.05.2014 року №36А/05-11, один примірник акту перевірки вручено керівнику (а.с.6-9).

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року №826 (далі-Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин, і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельного наслідку.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборонити виконання робіт виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.

Встановлено, що Територіальне управління звернулося до суду із зазначеним позовом для захисту прав та законних інтересів працюючих через застосування до відповідача заходів реагування в порядку ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Зазначеним позовом територіальне управління, з метою ефективного здійснення заходів державного нагляду (контролю), покладених на Держгірпромнагляд чинним законодавством України з охорони праці, через дії уповноваженої посадової особи практично реалізує державну політику щодо забезпечення державою неухильного додержання гарантій конституційних прав та законних інтересів працюючих на безпечні і нешкідливі умови праці, утвердження принципу верховенства права та реального забезпечення пріоритету прав людини і громадянина, прав працюючих перед інтересами господарюючих суб'єктів.

На час винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів усунення порушень вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки відповідачем суду надано не було.

З урахуванням наведеного та враховуючи визнання відповідачем позову, позовні вимоги про застосування заходів реагування щодо державного нагляду(контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності підтверджуються належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163, 183-2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати до Публічного акціонерного товариства "Рівненський завод надміцних залізобетонних конструкцій" (35331, Рівненська обл., Рівненський район, село Городок, вул. Промислова, будинок 1, код ЄДРПОУ 05505696) захід реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, а саме: заборонити експлуатацію мостового крана, реєстр. № Р-512 до усунення порушень, виявлених під час перевірки 15-16.05.2014 року.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку.

У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 183-2 КАС України відповідач зобов'язаний виконати постанову негайно.

Суддя Сало А.Б.

Дата ухвалення рішення24.06.2014
Оприлюднено07.07.2014
Номер документу39566941
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1593/14

Ухвала від 24.07.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Постанова від 24.06.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 04.06.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні