КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/14295/13-а ( в 2-х томах) Головуючий у 1-й інстанції: Соколова О.А. Суддя-доповідач: Горбань Н.І.
У Х В А Л А
Іменем України
17 червня 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Горбань Н.І.,
суддів: Земляної Г.В., Сорочка Є.О.,
при секретарі: Алдановій К.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.11.2013 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аплайд Проджектс» до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И Л А:
ТОВ «Аплайд Проджектс» звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 29.08.2013 року № 0002962203 та № 0002972203.
Постановою адміністративного суду м. Києва від 18.11.2013 року позовні вимоги задоволено.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, ДПІ у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві подала апеляційну скаргу, в якій просить апеляційну інстанцію скасувати незаконне, на її думку, судове рішення та постановити нове про відмову в позові у повному обсязі.
В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для його скасування.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, державною податковою інспекцією у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у місті Києві проведено документальну планову перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2010 року по 31.12.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2010 року по 31.12.2012 року. За наслідками перевірки було складено акт від 09.08.2013 року № 103/1-22-03-37117488.
Під час проведення документальної перевірки перевіряючим встановлено наявність договірних взаємовідносин ТОВ «Аплайд Проджектс» з ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» в вересні 2010 року та в грудні 2012 року, з ТОВ «Електротехнічна Компанія «Система» в листопаді 2012 року, а саме вказаним контрагентам поставлялись товар та послуги відповідно до укладених договорів.
На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем були прийняті податкові повідомлення - рішення від 29.08.2013 року:
№ 0002962203, яким згідно з п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 та п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України, визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у сумі 260 118,00грн. з якої основний платіж 208 098,00грн. та штрафна санкція у розмірі 52 020,00грн.;
№ 0002972203, яким згідно з п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 та п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України, визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток у сумі 273 127,00грн., з якої основний платіж 218 502,00грн. та штрафна санкція 54 625,00грн.
Вирішуючи даний спір, суд першої інстанції прийшов до висновку щодо неправомірності дій відповідача та наявності підстав для задоволення позову.
Колегія суддів погоджується з таким висновком з огляду на наступне.
З матеріалів справи вбачається, що між позивачем (Продавець) та ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» (Покупець) укладено договор поставки № 29/09/2010 від 29.09.2010 року, згідно якого Продавець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, передати у власність, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити товар та послуги. Асортимент товару і послуг вказані в специфікаціях, що додаються до договору, і є його невід'ємними частинами. Відповідно до п.3.1-3.6 договору поставка здійснюється на умовах DDP. Продавець зобов'язується поставити Товар по 5 (п'яти) адресах, вказаних Покупцем, Покупець зобов'язується не пізніше, ніж через 3 робочих дні після отримання від Продавця повідомлення про готовність товару до відвантаження, надати Продавцю інформацію щодо адреси поставки. Товар, що поставляється за цим Договором, повинен супроводжуватись наступними документами: актом приймання-передачі; податковою накладною; видатковою накладною; сертифікатом походження товару; протоколом випробування виробника; сертифікатом ISO. Згідно п.4.1 договору, Покупець здійснює оплату шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника протягом 10 робочих днів з моменту виставлення Постачальником рахунку. Покупець має право перераховувати оплату за Товар достроково частково або в повному обсязі. Договір вважається укладеним з дати підписання його уповноваженими представниками сторін і діє до 31 грудня 2011 року, а в частині проведення розрахунків - до їх повного завершення. Сторонами підписана специфікація №1 від 30.09.2010 року на вимикачі високовольтні елегазові типу 30-SFGP-40A на номінальну робочу напругу 36 Кв на загальну суму 930 000,00грн., у т.ч. ПДВ 155 000,00грн. (т.1 а.с.12, 18, 170)
Зазначений товар отриманий позивачем від компанії Crompton Greaves Limited згідно договору № 03/2010/SX3546 від 30.10.2010 року та інвойсу № СЕ/EXP/968B від 02.01.2011 року. (т.1 а.с.164-169)
На виконання умов договору сторонами підписані акти приймання-передачі товару: № 1 від 30.06.2011 року про передачу від Продавця до Покупця вимикачі високовольтні елегазові типу 30-SFGP-40A на номінальну робочу напругу 36 Кв кількістю 3 шт. на загальну суму 558 000,00грн., у т.ч. ПДВ 93 000,00грн.,№ 2 від 29.07.2011 року про передачу від Продавця до Покупця вимикачів високовольтних елегазових типу 30-SFGP-40A на номінальну робочу напругу 36 Кв кількістю 2 шт., на загальну суму 372 000,00грн. у т.ч. ПДВ 62 000,00грн. (т.1 а.с.14, 15).
25.06.2011 року позивачем на адресу Продавця - ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» виписана податкова накладна № 6 на товар вимикачі високовольтні елегазові типу 30-SFGP-40A на номінальну робочу напругу 36 Кв кількістю 3 шт. на загальну суму 558 000,00грн., у т.ч. ПДВ 93 000,00грн. (т.1 а.с.20).
Розрахунок між названими суб'єктами господарювання за товар проводився у безготівковій формі. Позивачем до матеріалів справи надана банківська виписка від 25.06.2011 року на суму 558 000,00грн., призначення - оплата згідно договору поставки № 29/09/2010 від 29.09.2010 року. (т.1 а.с.22)
Транспортування товару здійснювалося позивачем із залученням експедитора відповідно до договору транспортного експедирування № 0812/10-1 від 08.12.2010 року, укладеного між позивачем (Клієнт) та ТОВ «Формаг Груп» (Виконавець) та на виконання якого зазначеними сторонами складений акт прийому-здачі наданих послуг (виконаних робіт) від 19.03.2011 року (т.1 а.с.177-184)
Позивачем від ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» отримано лист вих. № 1002 від 20.04.2012 року щодо розгляду питання про повернення товару, отриманого ним за актом приймання-передачі товару № 1 від 30.06.2011 року, на що позивачем надано згоду. (т.1 а.с.16, 17)
Сторонами складена додаткова угода від 20.08.2012 року до вказаного договору якою внесені зміни до специфікації, а саме товар, який передається Покупцю, є вимикачі високовольтні елегазові типу 30-SFGP-40A на номінальну робочу напругу 36 Кв у кількості 2 шт. на загальну суму 372 000,00грн. Покупець повертає, а продавець приймає 3 одиниці товару, отриманого за актом приймання-передачі товару № 1 від 30.06.2011 року згідно договору поставки № 29/29/2010 від 29.09.2010 року. (т.1 а.с.18)
Отже, сторонами підписана накладна на повернення постачальнику товару № 2 від 29.08.2012 року на вимикачі високовольтні елегазові типу 30-SFGP-40A на номінальну робочу напругу 36 Кв кількістю 3 шт. на загальну суму 558 000,00грн., у т.ч. ПДВ 93 000,00грн. та відповідно повернені кошти за вказаний товар у сумі 558 000,00грн. у т.ч. ПДВ 93 000,00грн., що підтверджено банківською випискою від 31.08.2012 року по рахунку позивача. (т.1 а.с.21, 23)
Таким чином, відповідно до вимог п.п.192.1.1 п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України, позивачем було зменшено суму податкових зобов'язань у звітному податкову періоді в серпні 2012 року та виписаний розрахунок № 1 від 29.08.2012 року коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 25.06.2011 року № 6 за договором від 29.09.2010 року № 29/09/2010 на повернення товару від покупця - вимикачі високовольтні елегазові типу 30-SFGP-40A на номінальну робочу напругу 36 Кв кількістю 3 шт. на суму -465 000,00грн. Сума коригування податкового зобов'язання та податкового кредиту складає -93 000,00грн. (т.1 а.с.24).
Повернутий товар був повторно проданий позивачем ТОВ «Південна електротехнічна компанія», а саме: між позивачем (Постачальник) та ТОВ «Південна електротехнічна компанія» (Покупець) укладено договір поставки № 27-08/12 від 27.08.2012 року, згідно якого, Постачальник зобов'язується поставити та передати у власність Покупцю зазначений Специфікацією товар, а Покупець зобов'язується прийняти даний товар і своєчасно оплатити його вартість, згідно умовам даного договору. Поставка товару здійснюється партіями. Найменування, об'єм, асортимент товару, який підлягає поставці по даному договору, ціна за одиницю товару визначаються специфікацією, яка є доповненням до договору. Загальна вартість договору складається із сум усіх рахунків-фактур, сплачених Покупцем на розрахунковий рахунок Постачальника. Згідно п.9.1 договору, він набирає чинності від дати підписання і діє до 31.12.2013 року, а також при необхідності до повного виконання сторонами своїх договірних зобов'язань. До договору сторонами складена та підписана специфікація № 1 від 27.08.2012 року на товар вимикачі високовольтні елегазові типу 30-SFGP-40A на номінальну робочу напругу 36 Кв кількістю 3 шт. на загальну суму 396 000,00грн. у т.ч. ПДВ 66 000,00грн. (т.1 а.с.25-28)
На виконання умов договору сторонами складена видаткова накладна № 23 від 31.08.2012 року, якою підтверджено факт передачі товару зазначеному в специфікації від Постачальника, Покупцю. Товар був отриманий уповноваженою особою від ТОВ «Південна електротехнічна компанія» відповідно до довіреності № ЮЄ 1749 від 31.08.2012 року. (т.1 а.с.29-30)
Розрахунок між названими суб'єктами господарювання за товар проводився у безготівковій формі. Позивачем до матеріалів справи надані банківські виписки від 08.11.2012 року на суму 99 000,00грн. та від 29.08.2012 року на суму 198 000,00грн., призначення - оплата за високовольтні вимикачі. (т.1 а.с.185)
Крім того, між позивачем та ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» укладено договір поставки № 18/06/2012 року від 18.06.2012 року, згідно якого, Продавець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, передати у власність, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити товар. Асортимент товару вказується в специфікаціях, що додаються до договору, і є його невід'ємними частинами. Поставка здійснюється на умовах DDP (місце поставки: склад ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» за адресою: м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 18А). (п.3.1 договору) Згідно п.3.2, 3.3 договору, поставка товару здійснюється протягом 240 календарних днів з моменту укладення відповідної специфікації. Продавець має право здійснити поставку товару достроково. Товар, що поставляється за цим договором, повинен супроводжуватись наступними документами: податковою накладною; видатковою накладною; сертифікатом походження товару; протоколом випробування виробника; сертифікатом ISO. В п.4.1 договору передбачено, що Покупець здійснює оплату шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника протягом 5 робочих днів з моменту виставлення Постачальником рахунку. Сторонами підписана специфікація № 2 від 02.11.2012 року, згідно якої поставляється товар: вимикач автоматичний високовольтний вакуумний трифазний напругою 35 Кв струм до 2000А типу РСУСВ кількістю 1 шт., вимикач високовольтний елегазовий типу 30-SFGP-40A на номінальну робочу напругу 40,5 Кв кількістю 1 шт. на загальну суму 326 586,00грн., у т.ч. ПДВ 54 431,00грн. (т.1 а.с.33-35)
Вказаний товар отриманий позивачем від компанії «Victoria Trading Corp.» відповідно до умов договору № 165 від 13.03.2012 року та інвойсу № EXP/9709/12 від 18.08.2012 року. (т.1 а.с.188-193)
Відповідно до видаткової накладної № 43 від 11.12.2012 року уповноважена особа ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» згідно довіреності № 1896 від 11.12.2012 року отримала від ТОВ «Аплайд Проджектс» вимикач автоматичний високовольтний вакуумний трифазний напругою 35 Кв струм до 2000А типу РСУСВ кількістю 1 шт. на суму 140 586,00грн., у т.ч. ПДВ 23 431,00грн. (т.1 а.с.36-37)
Позивачем на адресу ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» виписана податкова накладна № 2 від 11.12.2012 року на вищезазначений товар на суму 140 586,00грн., у т.ч. ПДВ 23 431,00грн. (т.1 а.с.43)
Оплата за поставлений товар здійснювалась в безготівковій формі шляхом перерахування Покупцем грошових коштів на рахунок позивача, про що свідчить платіжне доручення № 697 від 22.03.2013 року. (т.1 а.с.227)
Отже, ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» своїм листом від 20.12.2012 року № 1452 повідомило позивача про виявлені недоліки та про повернення вказаного обладнання. (т.1 а.с.38)
Відповідно накладної на повернення постачальнику товару № 8 від 29.12.2012 року, вимикач автоматичний високовольтний вакуумний трифазний напругою 35 Кв струм до 2000А у кількості 1 шт. на суму 140 586,00грн., у т.ч. ПДВ 23 431,00грн., повернено позивачу. Позивачем було зменшено суму податкових зобов'язань у звітному податковому періоді в грудні 2012 року та виписаний розрахунок № 3 від 29.12.2012 року коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 11.12.2012 року № 2 за договором від 18.06.2012 року № 18/06/2012 на повернення товару від покупця - вимикач автоматичний високовольтний вакуумний трифазний напругою 35 Кв струм до 2000А типу РСУСВ кількістю 1 шт. на суму -117 155,00грн. Сума коригування податкового зобов'язання та податкового кредиту складає -23 431,00грн. (т.1 а.с.44-45)
Між вказаними сторонами складено акт приймання-передачі товару на відповідальне зберігання ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» від 29.12.2012 року відповідно до умов договору про відповідальне зберігання № 11/03/11 від 10.06.2011 року. (т.1 а.с.46, 171)
Представником позивача до матеріалів справи надана митна декларація щодо отримання від постачальника запасних частин для високовольтних вакуумних вимикачів відповідно до замовлення позивача. (т.1 а.с.219-224)
Встановлено, що між позивачем та ТОВ «ЕК «Система» укладено договір поставки № С-0108 року від 01.08.2012 року, згідно якого, Продавець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, передати у власність, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити товар. Асортимент товару вказується в специфікаціях, що додаються до договору, і є його невід'ємними частинами. Поставка здійснюється на умовах DDP (місце поставки: Київська обл., м. Ірпінь, смт Гостомель, вул. Леніна, 68). (п.3.1 договору) Згідно п.3.2, 3.3 договору, поставка товару здійснюється протягом 240 календарних днів з моменту укладення відповідної специфікації. Продавець має право здійснити поставку товару достроково. Товар, що поставляється за цим договором, повинен супроводжуватись наступними документами: податковою накладною; видатковою накладною; сертифікатом походження товару; протоколом випробування виробника; сертифікатом ISO. В п.4.1 договору передбачено, що Покупець здійснює оплату шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника протягом 15 робочих днів з моменту виставлення Постачальником рахунку. Сторонами підписана специфікація № 3 від 01.11.2012 року, згідно якого поставляється товар: вимикач високовольтний елегазів типу 120-SFM-32В на номінальну робочу напругу 110 Кв кількістю 2 шт. на загальну суму 550 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 91 666,67грн. (т.1 а.с.55-58)
Відповідно до видаткової накладної № 42 від 30.11.2012 року ТОВ «ЕК «Система» отримано від ТОВ «Аплайд Проджектс» вимикач високовольтний елегазів типу 120-SFM-32В на номінальну робочу напругу 110 Кв кількістю 2 шт. на загальну суму 550 000,00грн., у т.ч. ПДВ 91 666,67грн. (т.1 а.с.59)
Позивачем на адресу ТОВ «ЕК «Система» виписана податкова накладна № 5 від 30.11.2012 року на вищезазначений товар на суму 550 000,00 грн. у т.ч. ПДВ 91 666,67грн. (т.1 а.с.60)
Отже, ТОВ «ЕК «Система» своїм листом від 01.12.2012 року № 28 повідомило позивача про виявлені недоліки та про повернення вказаного обладнання. Позивач в своєму листі від 21.12.2012 року погодився із поверненням товару. (т.1 а.с.61, 62)
Відповідно накладної на повернення постачальнику товару № 2 від 17.12.2012 року, елегазовий вимикач 110 кВ типу 120-SFM-32В з балоном елегазу, заправним пристроєм, без опорних конструкцій у кількості 1 шт. на суму 140 586,00 грн., у т.ч. ПДВ 23 431,00 грн. повернено позивачу. Позивачем було зменшено суму податкових зобов'язань у звітному податковому періоді у грудні 2012 року та виписаний розрахунок № 1 від 27.12.2012 року коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 30.11.2012 року № 5 за договором від 01.08.2012 року № С-0108 на повернення товару від покупця - елегазовий вимикач 110 кВ типу 120-SFM-32В з балоном елегазу, заправним пристроєм, без опорних конструкцій кількістю 2 шт. на суму -458 333,33грн. Сума коригування податкового зобов'язання та податкового кредиту складає -91 666,67грн. (т.1 а.с.67)
Представником позивача до матеріалів справи надана митна декларація щодо отримання від постачальника запасних частин для вимикачів автоматичних напругою понад 1000 кВ. (т.1 а.с.68-70)
Повернутий товар був повторно проданий позивачем ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж», про що свідчать специфікації № 4 та № 5 від 14.01.2013 року і від 01.02.2013 року, видаткова накладна № 8 від 08.02.2013 року. (т.1 а.с.228-229, т.2 а.с.2-6).
Крім того, представником позивача до матеріалів справи надані тест сертифікати на товар.
Також, згідно Статуту, ТОВ «Аплайд Проджектс» здійснює діяльність, зокрема оптова та роздрібна торгівля електрообладнанням.
Для здійснення господарської діяльності позивач орендує у ТОВ «Август-Плюс» територію (відкриту площадку, неподільною площею у одному місці) відповідно до договору № 16 оренди відкритої площадки із наданням окремих послуг навантаження та розвантаження вантажів від 21.05.2012 року з терміном дії до 20.05.2013 року та яка передана орендарю (позивачу), що підтверджено актом №1 від 21.05.2012 року приймання передачі відкритої площадки, загальною площею 100 кв.м. Згідно п.1.3 договору, метою (призначенням) використання території за цим договором є використання її, як складської, для зберігання різно-габаритного товару. На виконання умов договору сторонами складені акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), а саме: оренда відкритої площадки у червні - листопаді 2012 року. Оплата за надані послуги підтверджена банківськими виписками позивача. (т.1 а.с.194-215)
З наведеного слідує, що господарські операції між ТОВ «Аплайд Проджектс» з ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж», з ТОВ «Південна електротехнічна компанія» і з ТОВ «ЕК «Система» здійснювалася в межах звичайної господарської діяльності позивача, є реальною, відповідає дійсному економічному змісту для отримання доходу та підтверджується необхідними документами, що є свідченням добросовісності позивача при здійсненні вказаної операції.
Підсумовуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи, викладені в апеляційній скарзі, не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята судом відповідно до норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Доводи апеляційної скарги та представника відповідача в судовому засіданні не спростовують висновків суду першої інстанції, тому вони не заслуговують на увагу.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 158, 160, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
В задоволенні апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві - відмовити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.11.2013 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: Н.І.Горбань
Судді: Г.В. Земляна
Є.О. Сорочко
Повний текст ухвали виготовлено 20.06.2014 року.
.
Головуючий суддя Горбань Н.І.
Судді: Земляна Г.В.
Сорочко Є.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2014 |
Оприлюднено | 09.07.2014 |
Номер документу | 39566948 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Горбань Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні