Ухвала
від 07.10.2015 по справі 826/14295/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2015 року м. Київ К/800/33500/14

Вищий адміністративний суд України у складі: суддя Костенко М.І. - головуючий, судді Приходько І.В., Юрченко В.П.,

розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - Інспекція)

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.11.2013

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 17.06.2014

у справі № 826/14295/13-а

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Аплайд Проджектс" (далі - Товариство)

до Інспекції

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень .

За результатами розгляду касаційної скарги Вищий адміністративний суд України

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.11.2013, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17.06.2014, позов задоволено; визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 29.08.2013 № 0002962203 та № 0002972203.

Судові акти мотивовано тим, що відображені платником податкові наслідки операцій з поставки та подальшого повернення покупцем бракованої продукції відповідають правилам податкового обліку та дійсному змісту цих операцій, установленому за наслідками оцінки поданих платником первинних документів.

Законність ухвалених у справі судових актів перевіряється у порядку глави 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) у зв'язку з касаційною скаргою Інспекції, в якій вона просить скасувати ухвалені у справі судові акти та відмовити у позові. На обґрунтування касаційних вимог скаржник зазначає, що факти повернення позивачеві поставленого товару не підтверджуються належними обліковими документами, що виключає законність здійсненого платником коригування податкових зобов'язань з ПДВ та з податку на прибуток.

Вивчивши матеріали справи, перевіривши відповідність висновків судів наявним у матеріалах справи доказам, правильність застосування судами норм матеріального права та дотримання ними процесуальних норм, обговоривши доводи касаційної скарги, Вищий адміністративний суд України не вбачає підстав для задоволення касаційних вимог виходячи з такого.

Попередніми судовими інстанціями у розгляді справи встановлено, що Інспекцією було проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2010 по 31.12.2012, валютного та іншого законодавства за той самий період, оформлену актом від 09.08.2013 № 103/1-22-03-37117488.

Під час цієї перевірки Інспекція дійшла висновку про заниження платником оподатковуваного доходу у 4 кварталі 2012 року на 1 040 488 грн. та податкових зобов'язань з ПДВ за серпень, грудень 2012 року на загальну суму 208 098 грн. внаслідок непідтвердження належними первинними документами операцій з поставки позивачем товару покупцеві - товариству з обмеженою відповідальністю «Чорноморенергоспецмонтаж» - та його подальшого повернення позивачеві.

Наведений висновок слугував підставою для прийняття Інспекцією:

податкового повідомлення-рішення від 29.08.2013 № 0002962203, згідно з яким Товариству визначено грошове зобов'язання з ПДВ у сумі 208 098 грн. із застосуванням 52020 грн. штрафних санкцій;

податкового повідомлення-рішення від 29.08.2013 № 0002972203 про збільшення платникові грошового зобов'язання з податку на прибуток на 218 502 грн. за основним платежем та 54625 грн. за штрафними санкціями.

Відхиляючи наведений висновок Інспекції як неспроможний, суди, оцінивши наявні у справі докази у сукупності та взаємозв'язку за правилами статті 86 КАС, встановили, що у рамках виконання договорів поставки від 29.09.2010 № 29/09/2010, від 27.08.2012 № 27-08/12 та від 18.06.2012 № 18/06/2012 позивач (постачальник) передав у власність ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» (покупець) обладнання обумовленої специфікації. Вказані операції були враховані позивачем при визначенні бази та об'єкта оподаткування податку на прибуток та податку на додану вартість у відповідних звітних періодах.

У подальшому покупець повернув Товариству придбаний товар. Так, вимикачі високовольтні елегазові типу 30-SFGP-40A, поставлені за договором від 29.09.2010 № 29/09/2010, були повернуті позивачеві за домовленістю сторін у зв'язку з відсутністю у ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» фінансування проекту, для якого придбавалося відповідне обладнання; придбана за іншими договорами продукція була повернута позивачеві покупцем у зв'язку з виявленим браком.

За наслідками повернення товару позивачем було проведено відповідне коригування податкових зобов'язань з податку на прибуток та з податку на додану вартість; в подальшому зазначений товар був поставлений позивачем іншому покупцеві з відображенням відповідних операцій у податковому обліку Товариства.

Наведені факти господарської діяльності підтверджені належними первинними документами - договорами поставки, актами приймання-передачі товару, податковими накладними, виписками з банківського рахунку Товариства (якими засвідчено одержання позивачем коштів від покупця та подальше повернення платником цих коштів у зв'язку з поверненням товару), розрахунками кількісних і вартісних показників, листуванням учасників розглядуваних операцій.

Згідно з пунктом 140.2 статті 140 Податкового кодексу України (далі - ПК) у разі якщо після продажу товарів, виконання робіт, надання послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, в тому числі перерахунок у випадках повернення проданих товарів чи права власності на такі товари (результати робіт, послуг) продавцю, платник податку - продавець та платник податку - покупець здійснюють відповідний перерахунок доходів або витрат (балансової вартості основних засобів) у звітному періоді, в якому сталася така зміна суми компенсації.

Аналогічні за змістом правові наслідки у випадку повернення товару передбачені й при формуванні податкової звітності з ПДВ.

Так, відповідно до пункту 192.1 статті 192 ПК якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок коригування податку (підпункт «а» підпункту 192.1.1).

З урахуванням наведених законодавчих приписів суди попередніх інстанцій з огляду на установлений ними факт повернення позивачеві товару покупцем та повернення позивачем коштів, одержаних за поставку товару, цілком правомірно визнали законним здійснення Товариством коригування податкових зобов'язань з ПДВ та з податку на прибуток шляхом їх зменшення на відповідні суми.

Доводи касаційної скарги не спростовують наведених висновків судів, а фактично свідчать про незгоду скаржника з установленими судами обставинами та з наданою ними юридичною оцінкою доказам. Втім перевстановлення фактичних обставин спору та переоцінка доказів перебуває поза межами повноважень суду касаційної інстанції, що виключає можливість скасування ухвалених у справі судових рішень з таких підстав.

Норми права при вирішенні спору застосовані судами правильно. Порушень процесуальних норм, що тягнуть скасування судових актів, не виявлено, а тому підстав для скасування оскаржуваних судових актів зі спору не вбачається.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 231 КАС, Вищий адміністративний суд України

УХВАЛИВ:

1. Касаційну скаргу державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві відхилити.

2. Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.11.2013 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 17.06.2014 у справі № 826/14295/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України в порядку статей 236-238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: М.І. Костенко судді:І.В. Приходько В.П. Юрченко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення07.10.2015
Оприлюднено23.10.2015
Номер документу52572716
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14295/13-а

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 18.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горбань Н.І.

Постанова від 18.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Соколова О.А.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Соколова О.А.

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Соколова О.А.

Ухвала від 11.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Соколова О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні