ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 червня 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/6357/13-а
Категорія: 5.1.2 Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі: судді доповідача - головуючого - Шляхтицького О.І.,
суддів: Джабурія О.В., Жука С.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2013 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» до Державної служби України з лікарських засобів про визнання протиправним та скасування рішення № 166-А від 06.08.2013 року (наказ № 1042 від 06.08.2013 року), -
ВСТАНОВИЛА:
У вересні 2013 року ТОВ «Наталка Фарм-Трейд» звернулось з адміністративним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення № 166-А від 06.08.2013 року (наказ № 1042 від 06.08.2013 року) про анулювання ліцензії АВ541702 від 08.06.2010 року на право роздрібної торгівлі лікарськими засобами суб`єкту господарювання, виданої ТОВ «Наталка Фарм-Трейд».
В обґрунтування позовних вимог зазначалось, що відповідачем при прийнятті рішення не було з'ясовано всіх обставин та не було належним чином проведено перевірку і не враховано той факт, що зі сторони позивача не чинилися перешкоди посадовим особам відповідача під час проведення перевірки.
Позивач зазначав, що листами від 26.07.2013 року Держлікслужба була повідомлена про закриття аптек на ремонт на період з 20.07.2013 року по 20.08.2013 року та, що директор підприємства до 01.08.2013 року знаходиться у відпустці, з проханням перенести перевірку.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2013 року в задоволенні адміністративного позову було відмовлено.
Не погоджуючись з даною постановою суду ТОВ «Наталка Фарм-Трейд» подало апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм матеріального права, у зв'язку з чим просить його скасувати та ухвалити нову постанову, якою адміністративний позов задовольнити.
Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.
Судом першої інстанції встановлено, що Державною інспекцією з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України товариству з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» 24 червня 2010 року видано ліцензію Серії АВ № 541702 на роздрібну торгівлю лікарськими засобами (рішення про видачу ліцензії № 90 від 08 червня 2010 року).
Державною службою з лікарських засобів в Одеській області видано наказ № 651-о від 27.06.2013 року, відповідно до якого призначено проведення з 01.08.2013 року по 02.08.2013 року планової перевірки додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами суб'єкта господарювання товариством з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» (адреса місцезнаходження: м. Одеса, вул. Софіївська, 13, код ЄДРПОУ 37007939, керівник: Радковська Анна Володимирівна), за місцями провадження діяльності: Аптека №1: м. Одеса, вул. Софіївська, 13; Аптека № 2 - м. Одеса, вул. Тіниста, 13-А; Аптека № 3 - м. Одеса, вул. Середньофонтанська, 12-А; Аптечний пункт №1 (Аптеки №1 м. Одеса, вул. Софіївська, 13) - м. Одеса, вул. Пастера, 7, МКІЛ, дитяче відділення № 19; Аптечний пункт № 2 (Аптеки №1 м. Одеса, вул. Софіївська, 13) - м. Одеса, вул. Нежданової, 32, онкологічний диспансер; Аптечний пункт № 3 (Аптеки № 1 у Одеса, вул. Софіївська, 13) - Одеська обл., Комінтернівський р-н, с. Олександрівка, площа Центральна, 1, психіатрична лікарня № 2, та оформлено посвідчення на проведення перевірки.
Листом № 210/04-20 від 27.06.2013 року Державна служба України з лікарських засобів в Одеській області проінформувала товариство з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» про проведення планової перевірки з питань дотримання вимог законодавства щодо якості лікарських засобів в період з 01.08.2013 року по 02.08.2013 року товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» (ідент. код - 37007939, юридична адреса - м. Одеса, вул. Софіївська, 13), за місцем (ями) провадження діяльності: Аптека №1: м. Одеса, вул. Софіївська, 13; Аптека № 2 - м. Одеса, вул. Тіниста, 13-А; Аптека № 3 - м. Одеса, вул. Середньофонтанська, 12-А; Аптечний пункт №1 (Аптеки №1 м. Одеса, вул. Софіївська, 13) - м. Одеса, вул. Пастера, 7, МКІЛ, дитяче відділення № 19; Аптечний пункт № 2 (Аптеки №1 м. Одеса, вул. Софіївська, 13) - м. Одеса, вул. Нежданової, 32, онкологічний диспансер; Аптечний пункт № 3 (Аптеки № 1 у Одеса, вул. Софіївська, 13) - Одеська обл., Комінтернівський р-н, с. Олександрівка, площа Центральна, 1, психіатрична лікарня № 2.
В листі також зазначено про необхідність керівнику особисто бути присутнім при проведенні зазначеної перевірки або виділити уповноваженого представника з належним чином оформленим документом на право підпису акту перевірки, інших документів та забезпечити умови для проведення перевірки.
Також, листом № 90/04-12 від 27.06.2013 року Державна служба з лікарських засобів в Одеській області повідомила товариство з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» про проведення планової перевірки з питань додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами в період з 01.08.2013 року по 02.08.2013 товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» на виконання плану перевірок на 3 квартал 2013 року, затвердженого наказом Держлікслужби України від 21.06.2013 року № 825, року (ідент. код - 37007939, юридична адреса - м. Одеса, вул. Софіївська, 13), за місцем (ями) провадження діяльності: Аптека №1: м. Одеса, вул. Софіївська, 13; Аптека № 2 - м. Одеса, вул. Тіниста, 13-А; Аптека № 3 - м. Одеса, вул. Середньофонтанська, 12-А; Аптечний пункт №1 (Аптеки №1 м. Одеса, вул. Софіївська, 13) - м. Одеса, вул. Пастера, 7, МКІЛ, дитяче відділення № 19; Аптечний пункт № 2 (Аптеки №1 м. Одеса, вул. Софіївська, 13) - м. Одеса, вул. Нежданової, 32, онкологічний диспансер; Аптечний пункт № 3 (Аптеки № 1 у Одеса, вул. Софіївська, 13) - Одеська обл., Комінтернівський р-н, с. Олександрівка, площа Центральна, 1, психіатрична лікарня № 2. В листі також зазначено про необхідність керівнику особисто бути присутнім при проведенні зазначеної перевірки або виділити уповноваженого представника з належним чином оформленим документом на право підпису акту перевірки, інших документів та забезпечити умови для проведення перевірки.
Повідомлення про проведення планової перевірки з 01.08.2013 року по 02.08.2013 року з проханням керівника особисто бути присутнім при проведення перевірки або виділити уповноваженого представника з належним чином оформленим документом на право підпису акту перевірки, інших документів, та забезпечити умови для проведення перевірки отримано особисто директором Радковською А.В. 16.07.2013 року.
За наслідками перевірки посадовими особами Державної служби з лікарських засобів в Одеській області складено акт № 131/16-ОР від 02.08.2013 року про відмову товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» в проведенні перевірки.
В акті № 131/16-ОР від 02.08.2013 року про відмову товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» в проведенні перевірки зазначено, що державні інспектори 01.08.2013 року та 02.08.2013 року прибули на місце реєстрації суб'єкта господарювання ТОВ «Наталка Фарм-Трейд»: м. Одеса, вул. Софіївська, 13. На час перевірки аптека № 1 була відчинена та проводився відпуск лікарських засобів, проте директор ТОВ «Наталка Фарм-Трейд» Радковська А.В. за місцем проведення перевірки була відсутня та не призначила особу уповноважену бути присутньою при проведенні перевірки.
Зазначені в акті № 131/16-ОР від 02.08.2013 року обставини також підтверджуються листом ТОВ «Наталка Фарм-Трейд» до Державної служби України з лікарських засобів № 1/26 від 26.07.2013 року про перебування директора ТОВ «Наталка Фарм-Трейд» у відпустці в період з 25.07.2013 року по 01.08.2013 року, а також поясненнями представника позивача, яка в судовому засіданні не заперечувала той факт, що станом на 01.08.2013 року та 02.08.2013 року керівник позивача була відсутня при проведенні перевірки та уповноваженого представника з належним чином оформленим документом на право підпису акту перевірки, інших документів, не призначила.
Державною службою України з лікарських засобів на підставі акту № 131/16-ОР від 02.08.2013 року про відмову товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» в проведенні перевірки, відповідно до ст. 21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та підпункту 7.11.3 Порядку прийнято рішення про анулювання ліцензії від 06.08.2013 року № 166-А (наказ від 06.08.2013 року № 1042), відповідно до якого суб'єкту господарювання - ТОВ «Наталка Фарм-Трейд» (м. Одеса, вул. Софіївська, 13, код за ЄДРПОУ 37007939) анульовано ліцензію АВ 541702 від 08.06.2010 року, видану Державною службою України з лікарських засобів.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що посадовими особами Державної служби з лікарських засобів в Одеській області правомірно складено акт № 131/16-ОР від 02.08.2013 року про відмову товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» в проведенні перевірки.
Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71 КАС України, Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», Порядку контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами.
За змістом ст. 1 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» визначено, що ліцензіат - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
На підставі ст. 20 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов здійснює орган ліцензування в межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок. Ліцензіат під час перевірки дотримання ним ліцензійних умов надає всі необхідні для проведення перевірки документи та забезпечує умови для її проведення. За результатами перевірки орган ліцензування в останній день перевірки складає акт у двох примірниках. Один примірник видається керівнику юридичної особи або фізичній особі - підприємцю, який перевірявся, другий - зберігається органом ліцензування. Орган ліцензування не пізніше п'яти робочих днів з дати складання акта перевірки порушень ліцензійних умов видає розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов або приймає рішення про анулювання ліцензії.
За правилами п. п. 1.3. п. 1 Порядку контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров'я України № 724 від 31.10.2011 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 грудня 2011 року за № 1421/20159 (далі - Порядок) контроль за додержанням суб'єктами господарювання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами (далі - Ліцензійні умови) у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок здійснюють органи контролю: Державна служба України з контролю якості лікарських засобів (далі - Держлікслужба) як орган ліцензування та її територіальні органи - державні інспекції з контролю якості лікарських засобів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - територіальні органи Держлікслужби).
Згідно п. п. 2.1.-2.5. п. 2 Порядку планові перевірки додержання ліцензіатами Ліцензійних умов здійснюються органами контролю відповідно до Критерію, за яким оцінюється ступінь ризику від провадження діяльності у сфері охорони здоров'я для безпеки життя і здоров'я населення та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2008 N 843. Планові перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов проводяться органами контролю згідно з квартальними планами проведення перевірок, які затверджуються наказом органу ліцензування до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому. Органи контролю здійснюють планові перевірки за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення такої перевірки не пізніш як за десять днів до дня проведення. Повідомлення про проведення перевірки надсилається ліцензіату рекомендованим листом за місцезнаходженням ліцензіата, за яким ліцензіатом повинно бути забезпечено отримання кореспонденції, або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку.
У відповідності до п. п. 5.1., 5.2. п. 5 Порядку для здійснення планової чи позапланової перевірки орган контролю видає наказ, який має містити найменування ліцензіата, щодо якого буде здійснена перевірка, предмет перевірки та прізвища, імена та по батькові посадових осіб, які будуть проводити перевірку. На підставі наказу оформлюється посвідчення на проведення перевірки, яке підписується керівником або заступником керівника органу контролю і засвідчується печаткою органу контролю (додаток 1).
За змістом п. п. 7.1., 7.2. п. 7 Порядку за результатами планових та позапланових перевірок складаються відповідні акти: акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки (додаток 11). Акт складається у двох примірниках. В останній день перевірки два примірники акта підписуються особами, що проводили перевірку, та ліцензіатом або уповноваженою ним особою. У разі складання актів відмови у проведенні перевірки та/або неможливості ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов акти можуть бути не підписані керівником.
Так, в ході судового розгляду встановлено, що в період з 01.08.2013 року по 02.08.2013 року керівник товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» була відсутня при проведенні перевірки та не призначила уповноваженого представника з належним чином оформленим документом на право підпису акту перевірки, інших документів, у зв'язку з чим суд дійшов до висновку, що ліцензіатом не було дотримано вимог ст. 20 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та Порядку, оскільки не забезпечено умови для проведення планової перевірки.
На підставі п. п. 1.4 п. 1 Порядку акт - оформлений у встановленому порядку документ, який складається посадовими особами органів контролю за результатами перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов (акт перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов; акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування або спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування. Відмова ліцензіата у проведенні перевірки - непризначення ліцензіатом уповноваженої ним особи, яка має право представляти ліцензіата під час проведення перевірки у разі відсутності керівника ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіата - фізичної особи - підприємця.
Отже, посилання позивача в обґрунтування позовних вимог на те, що директор ТОВ «Наталка Фарм-Трейд» була у відпустці та не могла бути присутня під час проведення перевірки, є необґрунтованими, оскільки відповідно до Порядку у разі відсутності керівника ліцензіата при проведенні перевірки ним повинна бути призначена уповноважена особа, яка має право представляти ліцензіата під час проведення перевірки.
За правилами ст. 21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» підставами для анулювання ліцензії є акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування або спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування. Орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання ліцензії, яке вручається (надсилається) ліцензіату із зазначенням підстав анулювання не пізніше трьох робочих днів з дати його прийняття.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що посадовими особами Державної служби з лікарських засобів в Одеській області правомірно складено акт № 131/16-ОР від 02.08.2013 року про відмову товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» в проведенні перевірки.
Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В ході розгляду справи позивач не довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування заявлених вимог, а відповідач надав суду належні докази на підтвердження своїх заперечень проти позову.
Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на суб'єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів, а також на невірному тлумаченні норм матеріального права. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.
Таким чином, на підставі встановлених в ході судового розгляду обставин, суд першої інстанції правильно дійшов висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ч. 1 ст. 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Наталка Фарм-Трейд» залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2013 року у справі № 815/6357/13-а - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий: О.І. Шляхтицький
Суддя: О.В. Джабурія
Суддя: С.І. Жук
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2014 |
Оприлюднено | 09.07.2014 |
Номер документу | 39584363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Шляхтицький О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні