Постанова
від 08.07.2014 по справі 825/1985/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

26 червня 2014 року Чернігів Справа № 825/1985/14

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Смірнової О.Є.,

за участю секретаря Прокіної А.С.,

представника позивача Блохіної Н.В.,

представників відповідача Скепської О.В.,

Козинець О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

12.06.2014 Приватне підприємство "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (далі - ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС") звернулась до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (далі - ДПІ у м. Чернігові) та просить визнати протиправними та скасувати повідомлення-рішення ДПІ у м. Чернігова від 27.02.2014 № 0000722200, № 0000712200 та стягнути з відповідача витрати на оплату правової допомоги.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що правовідносини з ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6, ФОП ОСОБА_7 (які на час здійснення операцій були зареєстровані у встановленому законом порядку та перебували на податковому обліку) в повній мірі відображені в бухгалтерському та податковому обліку позивача, зокрема, це підтверджується укладеними між позивачем та зазначеними особами договорами, актами про надання послуг, додатками до них, звітами, протоколами погодження вартості технічного обслуговування та надання консультування з питань інформатизації, видатковими накладними, проведеними оплатами, наявністю на балансі позивача майна, оборотно-сальдовими відомостями по рахункам: 633, 311, 112, 10. Таким чином, позивачем вчинено та досягнуто конкретних результатів, які визначають саме поняття "господарської операції" - факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, зобов'язань та фінансових ресурсів. Тобто, позивачем дотримано принцип превалювання сутності над формою (операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми), який закріплений в ст. 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні". З урахуванням викладеного, враховуючи ті документи, які були надані на перевірку, вбачається, що господарська операція мала на меті настання реальних правових наслідків, що обумовлена ними. Відтак, прийняті податкові повідомлення-рішення про сплату податку на прибуток є протиправними та підлягають скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що стосовно ФОП ОСОБА_4 підприємством надані лише копії вказаних актів, в яких не зазначено змісту конкретних послуг ТО, одиниць виміру та обсягів кожної господарської операції. До актів ФОП ОСОБА_7 надано звіти про надані послуги, які також не містять одиниць виміру та обсягів кожної господарської операції та в яких зазначається, що матеріали проведеного консультування надано замовнику для користування в електронному вигляді, проте такі матеріали не роздруковані та не додані до даних звітів. Звіти ФОП ОСОБА_6 також не містять одиниць виміру та обсягів кожної господарської операції та в яких зазначається, що матеріали проведеного консультування надано замовнику для користування в електронному вигляді, проте такі матеріали не роздруковані та не додані до даних звітів. В зв'язку з викладеним неможливо визначити зв'язок даних послуг з господарською діяльністю підприємства. Тобто ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я - ЗЖС" в порушення п.5.1 ст.5, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України від 22.05.97 №283/97-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" (із змінами та доповненнями) включило у 4 кварталі 2010 року до складу валових витрат суми витрат не підтверджених документально, в результаті чого завищено валові витрати за період, що перевірявся, всього у сумі 299280 грн., у тому числі за 4 квартал 2010 року у сумі 299280 грн.

З урахуванням донарахувань за 2012 рік та відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового Кодексу України, наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства" № 1213 від 28.09.2011 (зі змінами та доповненнями) розрахунок авансового внеску з податку на прибуток, що відображається в рядку 34 "Авансовий внесок, що підлягає сплаті щомісяця у березні-грудні 2013 року та січні-лютому 2014 року" проводиться у розмірі 1/12 нарахованої до сплати суми податку за звітний (податковий) рік (ряд. 14 + ряд. 20), тому донарахуванню підлягають суми авансового внеску, що підлягає сплаті щомісяця у січні-лютому 2013 року в сумі 34475 грн. та донарахуванню підлягають суми авансового внеску, що підлягає сплаті щомісяця у березні-грудні 2013 року та січні-лютому 2014 року у сумі 37616 грн. Тобто, підприємством занижено значення рядка 34 "Авансовий внесок, що підлягає сплаті щомісяця у березні-грудні 2013 року та січні-лютому 2014 року" Декларації з податку на прибуток за 2013 рік в сумі 451 395 грн. (березень-грудень 2013 року та січень-лютий 2014 року) та авансовий внесок, що підлягає сплаті у січні-лютому 2013 р. в сумі 68950 грн.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити повністю з наступних підстав.

ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (код ЄДРПОУ - 35956268) зареєстровано в якості юридичної особи 05.06.2008, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 7 т.1).

Працівниками ДПІ у м.Чернігові на підставі направлень від 20.01.2014 № 156, №157, №158, ст. 20, ст. 77, ст. 82 Податкового кодексу України та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання проведена документальна планова виїзна перевірка ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.10.2010 по 31.12.2012, за результатами якої складено акт від 12.02.2014 № 435/22/35956268 (а.с. 27-67 т.1).

В вищезазначеному акті перевірки встановлено порушення позивачем вимог чинного законодавства, в тому числі:

- п. 5.1 ст. 5 пп. 5.3.9. п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в результаті чого занижено податок на прибуток за 4 квартал 2010 року на 74820 грн., за 1 квартал 2011 року на 77320 грн.;

- п.138.2 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток за 2 квартал 2011 року на 73490 грн., за 2-3 квартали 2011 року на 149321 грн., за 2-4 квартал 2011 року на 257881 грн., за 1 квартал 2012 року на суму 105000 грн., за перше півріччя 2012 року на 199500 грн., за 3 квартал 2012 року на 310275 грн., за 2012 рік на 451395 грн.

- п.1, п.3 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку, який затверджено наказом ДПА України від 24.12.2010 № 1020 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2011 за № 46/18784, у результаті подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків.

За висновками акта перевірки ДПІ у м. Чернігові винесено податкові повідомлення-рішення:

- від 27.02.2014 № 0000722200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем авансові внески з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 650423 грн., з них за основним платежем 520342 грн. та 130081 грн. за штрафними санкціями (а.с. 9 т.1);

- від 27.02.2014 №0000712200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств в розмірі 899445 грн., з них за основним платежем 786596 грн. та 112849 грн. за штрафними санкціями (а.с. 10 т.1).

Не погоджуючись з винесеним ДПІ у м. Чернігові актом перевірки, позивач подав до начальника ДПІ у м. Чернігові заперечення від 17.02.2014 №17 (а.с. 94 т.1), однак у відповіді на заперечення ДПІ у м. Чернігові від 24.02.2014 №2319/10/25-26-22-01-12 зазначено, що заперечення не враховані при винесенні податкових повідомлень-рішень (а.с. 95-107 т.1).

Не погоджуючись з винесеним ДПІ у м. Чернігові податковими повідомленнями-рішеннями, позивач 13.03.2014 подав до начальника Головного управління Міндоходів у Чернігівській області скаргу №13/03 (а.с. 109-111 т.1), однак рішенням Головного управління Міндоходів у Чернігівській області від 07.05.2014 №1340/10/25-01-10-05-15 про результати розгляду скарги податкові повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення (а.с. 115-122 т.1).

Не погоджуючись з рішенням Головного управління Міндоходів у Чернігівській області від 07.05.2014 №1340/10/25-01-10-05-15, позивач 20.05.2014 подав до Міністерства доходів і зборів України скаргу №26 (а.с. 123-125 т.1), однак рішенням Міністерства доходів і зборів України від 04.06.2014 №1149/6/99-99-10-01-15 про результати розгляду скарги оскаржені податкові повідомлення-рішення від 27.02.2014 № 0000722200, № 0000712200 та рішення Головного управління Міндоходів у Чернігівській області від 07.05.2014 №1340/10/25-01-10-05-15 залишені без змін, а скарга - без задоволення (а.с.128-133).

Згідно із ст. 3 Господарського кодексу України господарська діяльність - діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Видами діяльності ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" за КВЕД є: 47.73 роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах; 47.74 роздрібна торгівля медичними й ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах; 47.75 роздрібна торгівля косметичними товарами та туалетними приналежностями в спеціалізованих магазинах; надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; загальна медична практика; спеціалізована медична практика, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 8 т.1).

На момент виникнення спірних правовідносин діяли норми Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств». З 01.04.2011 набрав чинності Податковий кодекс України, норми якого в частині визначення податку на прибуток кореспондуються з нормами Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».

Відповідно до пп.14.1.27 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Частинами 1 та 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, які брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно із ч. 7 ст. 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Відповідно до ч. 1 ст.11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Отже, підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" має 5 аптек, в тому числі і в смт. Ріпки Чернігівської області, також має 4 аптечні пункти, які розташовані в приміщеннях лікарень і поліклінік.

Кількість працівників, що працювали на об'єктах позивача у перевіряємому періоді відображено в штатних розписах (а.с.134-141 т.6).

Підприємство в своїй діяльності використовує програмне забезпечення "Скарб" - "GIFT", що підтверджується договором №4 від 01.07.2009 на постачання та встановлення програмного забезпечення "Скарб" - "GIFT" із специфікаціями, ліцензійною угодою про використання програмного забезпечення "Скарб" - "GIFT", дилерським договором №11 від 01.04.2009 та свідоцтвом про реєстрацію авторського права №31591(а.с. 240 т.1, а.с. 142-147 т.6).

На підприємстві діє наказ № 2 від 01.01.2012 "Про облікову політику підприємства" з додатками (а.с. 134-139 т.1).

01.07.2009 між ОСОБА_6 (Депонент) та ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Виконавець) укладено договір відповідального зберігання з правом користування з додатковими угодами від 01.08.2009, від 01.09.2009, від 01.01.2010, від 01.10.2011, від 28.02.2011, від 01.01.2012, згідно якого Депонент передає, а Виконавець приймає на відповідальне зберігання майно згідно акта приймання-передачі (а.с. 218-225 т.1).

Виконання вказаного договору підтверджується актами приймання-передачі від 01.07.2009 №1, від 01.08.2009 №2, від 01.09.2009 №3, від 01.01.2010 №4, від 01.10.2011 №5, від 28.02.2011 №6, від 30.09.2011 №7, від 01.01.2012 №8 (а.с. 226-233 т.1).

30.09.2010 між ОСОБА_8 (Депонент) та ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Виконавець) укладено договір відповідального зберігання з правом користування, згідно якого Депонент передає, а Виконавець приймає на відповідальне зберігання майно згідно акта приймання-передачі (а.с. 234-235 т.1).

Виконання вказаного договору підтверджується актами приймання-передачі від 30.09.2010, від 09.01.2013 (а.с. 236-237 т.1).

Таким чином, основні засоби ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" нараховуються 20 об'єктів комп'ютерної техніки, крім цього наявні каси та інше обладнання, підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахунку: 10 необоротні активи, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку: 112 необоротні активи та журналом обліку прийнятих на відповідне зберігання ТМЦ аптек та аптечних пунктів (а.с. 202-217 т.1).

В 2010 році підприємство розширювалось і для впровадження нових технологій ведення бізнесу, а також, інформатизації управління мережею аптек необхідні були відповідні знання в цих сферах діяльності, у зв'язку із чим виникла необхідність у залученні спеціалістів з цих питань.

Тому 01.01.2010 між ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Замовник) та ФОП ОСОБА_7 (Виконавець) укладено договір про надання послуг з додатковими угодами (а.с. 247-253 т.2).

Відповідно до п.1.1 договору Виконавець зобов'язувався за завданням Замовника надавати консультації з питань комерційної діяльності та управління, в порядку та на умовах визначених цим договором.

Відповідно до п.2.1 договору протягом дії договору Виконавець надає Замовнику наступні послуги: консультації з питань комерційної діяльності та управління.

Відповідно до п.3.2 договору акти про надання послуг підписуються сторонами до 03 числа місяця, наступного за календарним місяцем, в якому фактично надавалися послуги.

Виконання даного договору підтверджується:

- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 29.10.2010 №ОУ-0000011, від 30.11.2010 №ОУ-0000012, від 31.12.2010 №ОУ-0000013, від 31.01.2011 №ОУ-000001, від 28.02.2011 №ОУ-000002, від 31.03.2011 №ОУ-000003 (а.с. 101,114,122,254-256 т.2);

- доповненнями до актів здачі прийняття робіт (надання послуг) (а.с. 102-113,115-121,123-129 т.2);

- звітами про надані інформаційно-консультативних послуги з питань комерційної діяльності підприємства від 31.12.2010, від 31.03.2011 (а.с. 130-131,257-289 т.2).

01.07.2011 між ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Замовник) та ФОП ОСОБА_7 (Виконавець) було укладено договір №1 про надання послуг у сфері інформатизації з додатковими угодами (а.с. 132-134 т.2).

Відповідно до п.1.1 договору Виконавець надає Замовнику послуги у сфері інформатизації, а саме: консультування щодо типу та конфігурації комп'ютерних технічних засобів та використання програмного забезпечення (аналіз інформаційних потреб користувачів та пошук найоптимальніших рішень); консультування з питань створення програмного забезпечення та надання допомоги щодо технічних аспектів комп'ютерних систем; адаптація існуючих пакетів програм до специфічних потреб користувачів; послуги системного аналізу, програмування та супроводу, а також інші спеціалізовані послуги у сфері інформатизації; технічна підтримка користувачів і консультування в режимі "гарячої лінії"; обслуговування офісної електронно-обчислювальної, вимірювальної та іншої електронної техніки, що є на балансі підприємства.

Відповідно до п.1.4 договору підтвердженням належного виконання робіт, означених у п.1.1 даного договору, є складання акта приймання-передачі виконаних робіт.

Виконання даного договору підтверджується:

- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.08.2011 №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, від 30.09.2011 №9, №10, №11, №12, №13, №14, №15, від 31.10.2011 №16 (а.с. 135-150 т.2);

- звітом про надані послуги у сфері інформатизації від 31.10.2012 (а.с. 151-189 т.2, а.с.1-42 т.3).

01.01.2012 між ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Замовник) та ФОП ОСОБА_7 (Виконавець) укладено договір №1 про надання інформаційно-консультативних послуг з питань комерційної діяльності (а.с. 43-45 т.2).

Відповідно до розділу 1 договору Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується надати йому, у відповідності до умов даного договору, спеціальну інформацію (кваліфіковану консультацію), а Замовник зобов'язується прийняти послугу та оплати її.

Відповідно до п.2.1 договору Виконавець інформує (консультує) Замовника з наступних питань: консультування з питань комерційної діяльності підприємства, операційного планування та розвитку, визначення напрямків розвитку бізнесу на довгострокову перспективу, розроблення кадрової політики та планування.

Відповідно до п.2.2 договору інформація (консультування) обов'язково містить надання Замовнику рекомендацій щодо удосконалення та організації своєї діяльності в межах предмету консультування.

Виконання даного договору підтверджується:

- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.01.2012 №ОУ-000001, від 29.02.2012 №ОУ-000002, від 31.03.2012 №ОУ-000003, від 30.04.2012 №ОУ-000004, від 31.05.2012 №ОУ-000005, від 30.06.2012 №ОУ-000006, від 31.07.2012 №ОУ-000007, від 30.08.2012 №ОУ-000008, від 30.09.2012 №ОУ-000009, від 31.10.2012 №ОУ-000010, від 30.11.2012 №ОУ-000011, від 31.12.2012 №ОУ-000012 (а.с. 48,58,67,76,83,90,98,107,114, 127,137,148 т.3);

- доповненнями до актів здачі прийняття робіт (надання послуг) (а.с. 49-57,59-66,68-75,77-83,84-89,91-97,99-106,108-114,115-126,128-136,138-147,149-151 т.3);

- звітом про надані інформаційно-консультативних послуги з питань комерційної діяльності підприємства від 31.12.2012 (а.с. 46-47 т.3).

Позивач належним чином розрахувався за надані послуги, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с. 17-100,190-237 т.2).

Вказані господарські відносини відображені в бухгалтерському обліку позивача, що підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахункам 633, журналом проводок (а.с. 1-17 т.2).

20.09.2011 між ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Замовник) та ФОП ОСОБА_5 (Виконавець) укладено договір №1 на технічне обслуговування комп'ютерної техніки з додатками та додатковою угодою (а.с. 9-18 т.4).

Відповідно до п.1.1 договору Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання здійснювати профілактичні роботи, роботи по щомісячному технічному обслуговуванню сервера, з встановленим програмним забезпеченням та комп'ютерного обладнання (перелік робіт викладений в додатку №1), перелік пунктів обслуговування зазначено в додатку №2 до даного договору.

Відповідно до п.1.2 договору на технічне обслуговування приймається справна працездатна техніка. Технічний стан техніки визначається представниками Виконавця у присутності представника Замовника. Обов'язковою умовою є наявність пломб виробника. Опломбування комп'ютерного обладнання здійснюється Виконавцем після ремонту чи технічного обслуговування.

Виконання даного договору підтверджується:

- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.09.2011 №1, від 31.10.2011 №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9, від. 30.11.2011 №10, №11, №12, 313, №14, №15, №16, №17, від 31.12.2011 №18, №19, №20, №21, №22, №23, №24, №25 (а.с. 19,21,23,25,27,29,30,33,35, 37,39,41,43,45,47,49,51,53,55,57,59,61,63,65,67 т.4);

- додатками до актів (а.с. 20,22,24,26,28,30,32,34,36,38,40,42,44,46,48,50,52,54,56,58, 60,62,64,66,68 т.4).

01.01.2012 між ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Замовник) та ФОП ОСОБА_5 (Виконавець) укладено договір щодо надання послуг консультування в сфері фармацевтичної діяльності та дослідження кон'юктури фармацевтичного ринку (а.с.69-72 т.4).

Відповідно до розділу 1 договору Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується надавати останньому на протязі дії даного договору послуги консультування в сфері фармацевтичної діяльності та дослідження кон'юктури фармацевтичного ринку за напрямками, що цікавлять Замовника.

Відповідно до розділу 2 договору територією проведення дослідження є м. Чернігів та Чернігівська область.

Відповідно до розділу 3 договору предметом надання послуг консультування та досліджень є лікарські засоби та вироби медичного призначення, їх обіг та реалізація, законодавче поле здійснення діяльності.

Відповідно до розділу 4 договору консультування в сфері фармацевтичної діяльності та дослідження кон'юнктури фармацевтичного ринку щомісячно здійснюються за наступними напрямками: можливості та перспективи ведення комерційних операцій; визнання діючих та потенційних конкурентів; вивчення ринку (споживачів, фірмової структури, товару та його структури, аналіз внутрішнього середовища підприємства); загальна характеристика умов роботи конкурентів (постачально-збутової мережі та ін.); загальна характеристика обігу продукції конкурентів (обсяг пропозиції, якість, ціни, сервіс, розрахунок та ін.); розрахунки цін, відомості про їх динаміку за три місяці поспіль; ступінь розвитку ринкової інфраструктури (транспорт, склади, мережі, зв'язки та ін.); ступінь розвитку комерційної інфраструктури (оптові торги, посередники); попит на продукцію, перспективи його розвитку; виявлення потенційного попиту і незадоволених потреб; планування товарного асортименту і рівня цін; розроблення заходів для задоволення існуючого попиту(вивчення споживача, вивчення мотивів його поведінки, аналіз об'єму товарообігу, дослідження рекламної діяльності); результат проведених заходів стимулювального маркетингу, ремаркетингу, синхромаркетингу (підлаштовування під коливання попиту), підтримувального маркетингу; відомості про потенційних споживачів; можливість, доцільність та ефективність проведення рекламних кампаній; прогноз стану кон'юнктури на один місяць; стан і практика застосування законодавства в сфері фармацевтичної діяльності; організація стратегічного і оперативного планування на підприємстві; інформаційне забезпечення управління маркетингом; організація системи комунікації на підприємстві; організація системи товаропросування (організація сервісу, організація системи формування попиту і стимулювання збуту, здійснення ціленаправленої товарної політики).

Виконання даного договору підтверджується:

- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.06.2012 № 1, від 31.07.2012 №2, від 31.089.2012 №3, від 30.09.2012 №4, від 31.10.2012 №5, від 30.11.2012 №6, від 31.12.2012 №7 (а.с. 72,75,78,81,84,87,90 т.4);

- доповненнями до актів здачі прийняття робіт (надання послуг) (а.с. 73-74,76-77,79-80,82-83,85-86,88-89,91-92 т.4);

Позивач належним чином розрахувався за надані послуги, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с. 159-238 т.3).

Вказані господарські відносини відображені в бухгалтерському обліку позивача, що підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахункам 633, аналізом рахунку по субконто 633, журналом проводок (а.с. 152-158 т.3).

22.12.2010 між ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Замовник) та ФОП ОСОБА_6 (Виконавець) укладено договір №1 про надання послуг у сфері інформатизації з додатковою угодою (а.с. 225-227 т.4).

Відповідно до п.1.1 договору Виконавець надає Замовнику послуги у сфері інформатизації, а саме: консультування щодо типу та конфігурації комп'ютерних технічних засобів та використання програмного забезпечення (аналіз інформаційних потреб користувачів та пошук найоптимальніших рішень); консультування з питань створення програмного забезпечення та надання допомоги щодо технічних аспектів комп'ютерних систем; адаптація існуючих пакетів програм до специфічних потреб користувачів; послуги системного аналізу, програмування та супроводу, а також інші спеціалізовані послуги у сфері інформатизації; технічна підтримка користувачів і консультування в режимі "гарячої лінії"; обслуговування офісної електронно-обчислювальної, вимірювальної та іншої електронної техніки, що є на балансі підприємства.

Відповідно до п.1.4 договору підтвердженням належного виконання робіт, означених у п.1.1 даного договору, є складання акта приймання-передачі виконаних робіт.

Виконання даного договору підтверджується:

- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.12.2010 №ОУ-000001, від 31.01.2011 №ОУ-00001, від 28.02.2011 №ОУ-00002, від 31.03.2011 №ОУ-00003, від 29.04.2011 №ОУ-00004, №ОУ-00005, №ОУ-00006, №ОУ-00007, №ОУ-00008, №ОУ-00009, №ОУ-00010, від 31.05.2011 №ОУ-00011, №ОУ-00012, №ОУ-00013, №ОУ-00014, №ОУ-00015, №ОУ-00016, №ОУ-00017, від 30.06.2011 №ОУ-00018, №ОУ-00019, №ОУ-00020, №ОУ-00021, №ОУ-00022, №ОУ-00024, від 31.07.2011 №ОУ-00025, №ОУ-00026, №ОУ-00027, №ОУ-00028, №ОУ-00029, №ОУ-00030, №ОУ-00031 (а.с. 228,230-260 т.4);

- звітами про надані послуги консультування з питань інформатизації від 31.12.2010, від 31.12.2011 (а.с. 229,261-265 т.4, а.с.1-46 т.5, а.с.1-98 т.6).

01.01.2012 між ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Замовник) та ФОП ОСОБА_6 (Виконавець) укладено договір №1 про на технічне обслуговування комп'ютерної техніки та консультування з питань інформатизації з додатками (а.с. 47-63 т.5).

Відповідно до п.1.1 договору Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання здійснювати профілактичні роботи, роботи по щомісячному технічному обслуговуванню сервера, з встановленим програмним забезпеченням та комп'ютерного обладнання (перелік робіт викладений в додатку №1), перелік пунктів обслуговування зазначено в додатку №2 до даного договору.

Відповідно до п.1.2 договору на технічне обслуговування приймається справна працездатна техніка. Технічний стан техніки визначається представниками Виконавця у присутності представника Виконавця у присутності представника Замовника. Обов'язковою умовою є наявність пломб виробника. Опломбування комп'ютерного обладнання здійснюється Виконавцем після ремонту чи технічного обслуговування.

Відповідно до п.2.3 договору за кожний місяць обслуговування Замовник сплачує вартість наданих послуг згідно акта прийняття-передачі наданих послуг.

Виконання даного договору підтверджується:

- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.01.2012 №ОУ-000001, від 29.02.2012 №ОУ-000002, від 31.03.2012 №ОУ-000003, від 30.04.2012 №ОУ-000004, від 31.05.2012 №ОУ-000005, від 30.06.2012 №ОУ-000006, від 31.07.2012 №ОУ-000007, від 31.08.2012 №ОУ-000008, від 30.09.2012 №ОУ-000009, від 31.10.2012 №ОУ-000010, від 30.11.2012 №ОУ-000011, від 31.12.2012 №ОУ-000012 (а.с. 64,74,83,92,101,110,119,128,137, 146,155,164 т.5);

- додатками до актів (а.с. 65-73,75-82,84-91,93-100,102-109,111-118,120-127,129-136,138-145,147-154,156-163,164-172 т.5).

Позивач належним чином розрахувався за надані послуги, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с. 108-218 т.4).

Вказані господарські відносини відображені в бухгалтерському обліку позивача, що підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахункам 633, аналізом рахунку по субконто 633, журналом проводок (а.с. 93-107 т.4).

31.12.2009 між ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Замовник) та ФОП ОСОБА_4 (Виконавець) укладено договір про технічне обслуговування комп'ютерної техніки з додатком та додатковою угодою (а.с.226-229 т.5).

Відповідно до п.1.1 договору Виконавець приймає на себе зобов'язання здійснювати профілактичні роботи і технічне обслуговування комп'ютерної техніки, що належить Замовникові, (перелік робіт викладених в додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору).

Відповідно до п.1.2 договору Замовник приймає на себе зобов'язання прийняти і сплатити послуги Виконавця на умовах викладених в цьому договорі.

Відповідно до п.6.1 договору після закінчення кожного місяця Виконавець представляє Замовникові акти здачі-прийняття послуг та профілактичних робіт.

Відповідно до п.8.1 договору встановлено, що договір укладено строком на 12 місяців з 01.01.2009 по 31.12.2010.

Виконання даного договору підтверджується:

- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 29.10.2010 №291010-004, від 30.11.2010 №301110-004, від 31.12.2010 №31210-005, від 31.12.2011 №310111-005, від 28.02.2011 №280211-004, від 31.03.2011 №310311-005, від 29.04.2011 №290411-003, від 31.05.2011 №310511-002, від 30.06.2011 №300611-004, від 29.07.2011 №290711-005, від 31.08.2011 №310811-003 (а.с. 230-233,241,249,257,265 т.5, а.с. 99,107,115 т.6);

- додатками до актів (а.с. 234-240,242-248,250-256,258-264,266-272 т.5, а.с. 100-106,108-114,116-122 т.6).

Позивач належним чином розрахувався за надані послуги, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с. 182-219 т.5).

Вказані господарські відносини відображені в бухгалтерському обліку позивача, що підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахункам 633, аналізом рахунку по субконто 633, журналом проводок (а.с. 173-181 т.5).

Всі операції за вищезазначеними договорами позивач включив та задекларував в Деклараціях про прибуток підприємства згідно вимог чинного законодавства України і сплатив всі податки до бюджету, самостійно визначивши зобов'язання в Деклараціях по податку на прибуток та податку на додану вартість, що підтверджується податковими деклараціями з податку на прибуток підприємства з додатками за 2012 рік, за 3 квартали 2012 року та податковими розрахунками сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за 4 квартал 2010 року, за 4 квартал 2011 року, за 3 квартал 2011 року, за 2 квартал 2011 року, за 1 квартал 2011 року, за 4 квартал 2012 року, за 3 квартал 2012 року, за 2 квартал 2012 року, за 1 квартал 2012 року, а також квитанціями №2 (а.с. 141-159,178-201 т.1).

Сплата податків і відрахувань також підтверджується карткою рахунку: 6416: податки і відрахування: авансові та нараховані внески та платіжними дорученнями від 08.01.2013 №8969, від 06.02.2013 №9185, від 14.03.2013 №9495, від 27.03.2013 №9604, від 03.04.2013 №9657, від 26.04.2013 №9852, від 13.06.2013 №10225, від 22.07.2013 №10553, від 20.08.2013 №10811, від 21.08.2013 №10816, від 16.09.2013 №11026, від 21.10.2013 №11272, від 12.11.2013 №11480, від 24.12.2013 №11853, від 30.12.2013 №11918, від 17.01.2014 №12085, від 21.02.2014 №12421 (а.с. 160-177 т.1).

Розділом ІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на прибуток.

Відповідно до пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до пп.139.1.1 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.

Отже, до складу валових витрат можуть бути віднесені витрати, які безпосередньо пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, реалізацією продукції (робіт, послуг).

Суд вважає, що будь-які документи мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

З наданих представником позивача доказів вбачається, що укладені позивачем з контрагентами правочини мали на меті настання реальних правових наслідків, що обумовлені ними.

Таким чином, суд приходить до висновку, що правовідносини за спірними правочинами в повній мірі відображені в бухгалтерському та податковому обліку позивача, тобто позивачем дотримано принцип превалювання сутності над формою, який закріплений в ст. 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми).

Отже, на підтвердження включення сум валових витрат до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання послуг від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.

Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Суд звертає увагу на те, що на момент здійснення позивачем господарських операцій ФОП ОСОБА_7, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_6 були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання, що підтверджується свідоцтвами про державну реєстрацію фізичних осіб-підприємців, випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 238 т.2, а.с.1-2,219 т.4, а.с. 220 т.5) та згідно свідоцтв були платниками єдиного податку (а.с. 239-246 т.2, а.с. 3-8,220-224 т.4, а.с. 220-224).

Тобто, на момент здійснення господарських правовідносин контрагенти позивача були зареєстрований як фізичні особи-підприємці та були платниками податків.

Рішеннями Європейського суду з прав людини у справах Інтерсплав про України (2007 рік, заява № 803/02), "Булвес" АД проти Болгарії (2009 рік, заява № 3991/03) і Бізнес Супорт Центр проти Болгарії (2010 рік, заява № 6689/03), які відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» підлягають застосуванню судами як джерела права, визначено, що платник ПДВ не повинен нести відповідальність за зловживання, вчинені його постачальниками, якщо платник ПДВ не знав про такі зловживання і не міг про них знати.

Отже, позивачем вчинено дії та досягнуто конкретних результатів, які визначають саме поняттям "господарської операції" - факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, зобов'язань та фінансових ресурсів. Тобто, позивачем дотримано принцип превалювання сутності над формою, який закріплений в ст. 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", оскільки правочини укладені з метою отримання послуг необхідних для господарської діяльності позивача.

Про реальність здійснення господарських операцій свідчать і реальні зміни у майновому стані сторін правочинів, які відбулися в наслідок оплати наданих послуг.

Отже, позивач правомірно включив суми коштів до складу валових витрат по вищевказаним правочинам, оскільки позивачем надані до матеріалів справи в роздрукованому вигляді звіти про надані послуги, а також доповнення до актів здачі-прийняття робіт (надання послуг) з додатками, з яких вбачається зміст та об'єм виконаних робіт.

Відповідачем як суб'єктом владних повноважень не надано будь-яких інших доводів та не подано жодних доказів, які б ставили під сумнів реальність виконання вказаних операцій з отримання позивачем товару, невідповідність цих операцій дійсному економічному змісту, або засвідчили б наявність інших обставин, що підтверджують недобросовісність позивача як платника податків та виключають право на формування валових витрат.

За таких підстав суд вважає, що в діях позивача відсутнє порушення Податкового кодексу України.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірність своїх дій та рішень.

Суд вважає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 27.02.2014 № 0000722200 та від 27.02.2014 № 0000712200 прийняті ДПІ у м.Чернігові не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з порушенням використаного повноваження з метою, з якою це повноваження надано; необґрунтовано, тобто без врахування усіх обставин, які мають значення для прийняття рішення; не добросовісно та не розсудливо.

Крім того, 02.06.2014 між ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" (Клієнт) та адвокатом ОСОБА_9 (Адвокат) укладено договір про надання правової допомоги (а.с. 123-124 т.6).

Вартість наданих послуг встановлено в додатку №1 до договору угода-розрахунок оплати правової допомоги (а.с. 125 т.6).

ПП "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" належним чином розрахувалось за надані послуги, що підтверджується платіжним дорученням від 16.06.2014 №13417 та випискою по особовому рахунку (а.с. 126-127 т.6).

Отже, витрати понесені позивачем на правову допомогу в розмірі 8200,00 грн. підтверджуються наявними в матеріалах справи документами та підлягають стягненню на його користь за рахунок Державного бюджету України.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача належить задовольнити повністю.

Згідно із ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року № 3674 за вказаний позов позивачу необхідно було сплатити судовий збір в розмірі 487,20 грн.

Позивачем під час подання адміністративного позову сплачено судовий збір в розмірі 487,20 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 11.06.2014 №13377 (а.с. 3 т.1).

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Тому згідно із ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судовий збір в розмірі 487,20 грн. присуджується на користь позивача за рахунок Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області від 27.02.2014 № 0000722200 та від 27.02.2014 № 0000712200.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" судовий збір в розмірі 487,20 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "СВІТ ЗДОРОВ'Я-ЗЖС" витрати на правову допомогу в розмірі 8200,00 грн.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення

Суддя О.Є. Смірнова

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2014
Оприлюднено11.07.2014
Номер документу39653447
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1985/14

Постанова від 26.06.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 03.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 15.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 15.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні