Справа №2-1088/07
РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 серпня 2007 року Лубенський
міськрайонний суд
Полтавської області
в складі: головуючого судді Литвин М.М..,
при секретарі Гусак А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Лубни справу за позовом
ОСОБА_1 до ВАТ
"Лубенський молочний завод" про зобов"язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1. звернувся з
позовом в суд до ВАТ "Лубенський молочний завод" про
зобов"язання вчинити певні дії.
У позові вказав,
що він працював у ВАТ "Лубенський молочний завод" вантажником. У
період роботи він був призваний на військові збори до в/частини 03304, у складі
якої приймав участь у ліквідації аварії на ЧАЕС.
На військових
зборах він перебував з 01.06.1986 року по 11.08.1986 року, що підтверджується
записами у його військовому квитку до довідкою НОМЕР_1 від 01.02.2007 року, яка
видана Лубенсько-Оржицьким ОМВК.
У цей період, з
04.06.1986 р. він працював і знаходився у різних зонах небезпеки
тридцятикілометрової зони відчудження. У червні 1986 року відпрацював у 2-й
зоні небезпеки 22 дні, а у 3-й зоні небезпеки 1 день. Це підтверджується
наказом командира в/ч 03004 № 89 від 03.09.1986 року (рядок155). Такий текст
наказу підтверджується архівною довідкою № 10647 від 07.12.2005 року, яка видана галузевим державним архівом МО України. У
цій довідці також зазначено, що безпосередньо він приймав участь у
ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС з 01.06.1986 року по 07.08.1986 року
включно. Штаб в/частини 03304 безпосередньо здійснив дислокацію у зоні
ліквідації (село Сувіди) лише 09.06.1986 року.
У період
військових зборів, вже під час знаходження у зоні ліквідації аварії на ЧАЕС,
він захворів на гіпертонічну хворобу та був відправлений на лікування у
медичний санітарний батальйон дивізії( в/ч
16965), який також був дислокований у зоні віджуження. На лікуванні там він
перебував з 25.06.1986 року по 06.08.1986 року. Під час лікування, на
певний період, він був переправлений на лікування та перебував в м.Києві у
408-му окружному військовому шпиталі( з 09.07.1986 року по 04.08.1986 року).
Внаслідок
захворювання, яке він отримав на цих військових зборах, він був визнаний
інвалідом 3-ї групи та став учасником ліквідації на ЧАЕС 1-ї категорії, має
статус інваліда війни.
У 2006 році він став збирати документи для призначення йому пенсії як
інваліда, внаслідок захворювання, яке отримав при ліквідації аварії на ЧАЕС.
Він зібрав необхідні документи та подав їх на своє колишнє
місце роботи для видачі йому довідки про нараховану заробітну плату відповідно
до постанови КМУ №1240 від 22.09.2004 року.
Він
розраховував, що ВАТ "Лубенський молочний завод" видасть відповідний
наказ та донарахує заробітну плату за час роботи у зоні ліквідації аварії на
ЧАЕС відповідно до даних архівної довідки за червель 1986 року( за роботу у 2-й
зоні небезпеки 22 дні, а у 3-й зоні небезпеки 1 день) та застосує відповідні
коефіцієнти кратності, як це зазначено у архівній довідці - за роботу у 2-й
зоні-коефіцієнт "4", а за роботу у 3-й зоні - коефіцієнт
"5". Однак, підприємство видало наказ та провело донарахування йому
заробітної плати за червень 1986 року лише за 16 днів, а не за 23 дні, як це
вказано в архівній довідці. Також підприємство застосувало коефіцієнт
"З", а не коефіцієнти (4 та5), як це вказано в архівній довідці.
Зменшення
кількості зарахованих днів роботи у зоні ліквідації аварії на ЧАЕС та зменшення
коефіцієнту призвело до значного зменшення розміру заробітної плати, у
порівнянні з тим розміром, який він міг би отримати, якби підприємство вірно
провело нарахування. А це у свою чергу суттєво впливає і на розмір пенсії, який
йому буде призначений по цих документах.
В добровільному
порядку підприємство відмовляється зробити перерахунок, мотивуючи це тим, що всі розрахунки ніби-то зроблені правильно.
Тому він прохав суд винести рішення, яким визнати незаконним та
скасувати наказ ВАТ "Лубенський молочний завод" № 578-3 від
29.12.2006 року. Зобов"язати ВАТ "Лубенський молочний завод"
провести донарахування заробітної плати ОСОБА_1.
2
за період робота в зоні по
ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за період з 04.06.1986 року по 24.06.2986
року включно з розрахунку роботи у 2-й зоні небезпеки 20 днів, а у 3-й зоні
небезпеки-1 день. Зобов"язати ВАТ "Лубенський молочний завод"
видати наказ про донарахування йому зарплати за період роботи в зоні відчудження
по ліквідації аварії на ЧАЕС за період з 04.06.1086 р. по 24.06.1986 року
включно та застосувати при цьому коефіцієнти кратності за дні роботи у 2-й зоні
небезпеки коефіцієнт'Ч", а за дні роботи у 3-й зоні небезпеки коефіцієнт
"5". В судовому засіданні позивач та його представник позовні вимоги
підтримали в повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги визнав.
Представник
управління Пенсійного Фонду України в м.Лубни проти позову заперечувала, пояснивши суду що нарахування пенсії учасникам ліквідації
аварії на ЧАЕС проводилось на підставі первинних документів та
матеріалів.
Заслухавши
учасників процесу, вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що
позовні вимоги про проведення перерахунку заробітної плати та видачу довідки
позивачеві підлягають задоволеню з слідуючих підстав.
Судом
встановлено, що ОСОБА_1.
працював у ВАТ "Лубенський молочний завод" вантажником. У період
роботи він був призваний на військові збори до в/частини 03304, у складі якої
приймав участь у ліквідації аварії на ЧАЕС.
Позивач
перебував з 01.06.1986 року по 11.08.1986 року, що підтверджується записами у
його військовому квитку до довідкою НОМЕР_1 від 01.02.2007 року, яка видана
Лубенсько-Оржицьким ОМВК. З 04.06.1986 р. ОСОБА_1. працював і знаходився у
різних зонах небезпеки тридцятикілометрової зони відчудження. У червні 1986
року відпрацював у 2-й зоні небезпеки 22 дні, а у 3-й зоні небезпеки 1 день. Це підтверджується наказом командира в/ч
03004 № 89 від 03.09.1986 року (рядок155). Такий текст наказу підтверджується
архівною довідкою № 10647 від 07.12.2005 року, яка видана галузевим державним архівом МО України. У цій довідці також
зазначено, що безпосередньо він приймав участь у ліквідації наслідків
аварії на ЧАЕС з 01.06.1986 року по 07.08.1986 року включно. Штаб в/частини
03304 безпосередньо здійснив дислокацію у зоні ліквідації (село Сувіди) лише
09.06.1986 року. У період військових зборів, вже під час знаходження у зоні
ліквідації аварії на ЧАЕС, він захворів на гіпертонічну хворобу та був
відправлений на лікування у медичний санітарний батальйон дивізії( в/ч 16965), який також був дислокований
у зоні віджуження. На лікуванні там він перебував з 25.06.1986 року по
06.08.1986 року. Під час лікування, на певний період, він був переправлений на
лікування та перебував в м.Києві у 408-му окружному військовому шпиталі( з
09.07.1986 року по 04.08.1986 року). Внаслідок захворювання, яке він отримав на
цих військових зборах, він був визнаний інвалідом 3-ї групи та став учасником
ліквідації на ЧАЕС 1-ї категорії, має статус інваліда війни. У 2006 році ОСОБА_1. зібрав необхідні
документи та подав їх на своє колишнє місце роботи для видачі йому довідки про
нараховану заробітну плату відповідно до постанови КМУ №1240 від 22.09.2004
року. ВАТ "Лубенський молочний завод" повинно було видати відповідний
наказ та донарахувати заробітну плату за час роботи у зоні ліквідації аварії на
ЧАЕС відповідно до даних архівної довідки за червень 1986 року( за роботу у 2-й
зоні небезпеки 22 дні, а у 3-й зоні небезпеки 1 день) та застосувати відповідні
коефіцієнти кратності, як це зазначено у архівній довідці - за роботу у 2-й
зоні- коефіцієнт "4", а за роботу у 3-й зоні - коефіцієнт
"5". Однак, підприємство видало наказ та провело донарахування йому
заробітної плати за червень 1986 року лише за 16 днів, а не за 23 дні, як це
вказано в архівній довідці. Також підприємство застосувало коефіцієнт
"З", а не коефіцієнти (4 та 5), як це вказано в архівній довідці.
Зменшення кількості зарахованих днів роботи у зоні ліквідації аварії на ЧАЕС та
зменшення коефіцієнту призвело до значного зменшення розміру заробітної плати,
у порівнянні з тим розміром, який міг би отримати позивач, якби підприємство
вірно провело нарахування. А це у свою чергу суттєво впливає і на розмір
пенсії, який йому буде призначений по цих документах. В добровільному порядку
підприємство відмовлялось зробити перерахунок, мотивуючи це тим, що всі
розрахунки ніби-то зроблені правильно. Тому він прохав суд винести рішення,
яким визнати незаконним та скасувати наказ ВАТ "Лубенський молочний
завод" № 578-3 від 29.12.2006 року. Зобов"язати ВАТ "Лубенський
молочний завод" провести донарахування заробітної плати ОСОБА_1. за період
роботи в зоні по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за період з 04.06.1986
року по 24.06.2986 року включно з розрахунку роботи у 2-й зоні небезпеки 20
днів, а у 3-й зоні небезпеки-1 день. Зобов"язати ВАТ "Лубенський
молочний завод" видати наказ про донарахування йому зарплати за період
роботи в зоні відчудження по ліквідації аварії на ЧАЕС за період з 04.06.1086 р.
по 24.06.1986 року включно та застосувати при цьому коефіцієнти кратності за
дні роботи у 2-й зоні небезпеки коефіцієнт'Ч", а за дні роботи у 3-й зоні
небезпеки коефіцієнт "5".
3
Відповідно до
п.5 Постанови Верховної Ради України № 1931-Х 11 від 06.12.1991 року
Міністерству соціального забезпечення надано право давати роз"яснення про
порядок застосування Закону України "Про пенсійне забезпечення" і
обов"язкові для всіх підприємств, установ, організацій, розташованих на
території України.
Відповідно до роз'яснення
Міністерства праці та соціальної політики України оплата праці осіб, які
працювали в зоні відчудження, спочатку регулювалися постановою ЦК КПРС, Президії
Верзовної Ради СРСР, Ради Міністрів СРСР від 07.05.1986 р. № 524-156, тобто
провадилася за підвищеним до 100% тарифними ставками ( посадовими окладами)
незалежно від населеного пункту.
Розпорядженням Ради Міністрів СРСР від 17.05.1986 року № 964 було доручено
установити зони небезпеки, де оплата праці працівників підприємств,
установ, організацій, розташованих в межах 30 км зони Чорнобильської АЕС,
розділеної на 111,11,1 зони небезпеки
проводиться відповідно у 5-4-3 кратному розмірах тарифних ставок( посадових
окладів). На решті території зони відчудження, що не була віднесена до зон
небезпеки (зона особливого контролю) оплата праці проводилася виходячи з
підвищених до 100% тарифних ставок (посадових окладів) відповідно до Постанови
ЦК КПРС, Президії Верховної Ради, Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 07.05.1986 р№
524-156.
Зазначені
нормативні акти не застосовувались одночасно, оскільки розпорядження Ради
Міністрів СРСР від 17.05.1986р. № 964 вводить нові умови оплати праці замість
попередніх, встановлених Постановою ЦК
КПРС, Президії Верховної Ради СРСР, Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 07.05.1986
року №524-156.
На основі
вищевикладеного, керуючись ст.ст. 10, 11,
60, 209, 212-215, ЦПК України, та ст.238 КЗпП України , ст.43 Конституції
України суд, Розпорядженя РМ СРСР №964 від 17.05.1986 p.,
Постановою РМ СРСР №524-156 від 7.05.1986 p.,
Розпорядженням РМ СРСР № 1031 від 23.05.1986 р„ Постановою РМ СРСР № 655-195
від 5.06.1986 p., Постановою РМ УРСР № 207-7 від 10.06.1986 p., -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до ВАТ
"Лубенський молочний завод" про зобов"язання вчинення певних дій
задовільнити.
Визнати
незаконним та скасувати наказ ВАТ "Лубенський молочний завод " №
578-3 від 29.12.2006 року.
Зобов"язати
ВАТ "Лубенський молочний завод" провести донарахування заробітної
плати ОСОБА_1. за
період роботи в зоні по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за період з 04.06.1986
року по 24.06.1986 року включно з
розрахунку роботи у 2-й зоні небезпеки 20 днів, а у 3-й зоні небезпеки - 1 день.
Зобов'язати ВАТ
"Лубенський молочний завод" видати наказ про донарахування ОСОБА_1. зарплати за період роботи в зоні відчудження по ліквідації аварії на ЧАЕС
за період з 04.06.1086 р. по 24.06.1986 року включно та застосувати при цьому
коефіцієнти кратності за дні роботи у 2-й зоні небезпеки коефіцієнте", а
за дні роботи у 3-й зоні небезпеки коефіцієнт "5".
Зобов'язати ВАТ
"Лубенський молочний завод" видати ОСОБА_1. на руки документи про проведення донарахування відповідно
до рішення суду (наказ, розрахункову відомість, розрахунок заробітної плати,
довідку про заробітну плату для обчислення пенсії).
Стягнути з ВАТ
"Лубенський молочний завод" на користь держави судовий збір в розмірі
8 грн.50 коп. та на користь держави в особі ТУ ДСА в Полтавській області
витрати на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи в суді в
розмірі 7 грн. 50 коп.
Рішення
може бути оскаржено до апеляційного суду Полтавської області протягом
двадцяти днів з
дня подачі заяви про апеляційне оскарження, яка подається протягом 10 днів з
дня проголошення рішення.
Суд | Лубенський міськрайонний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2007 |
Оприлюднено | 06.07.2009 |
Номер документу | 3967540 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Лубенський міськрайонний суд Полтавської області
Литвин М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні