cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
23 червня 2014 року м. Київ В/800/2667/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Цвіркуна Ю.І. - суддя-доповідач,
Пилипчук Н.Г., Сіроша М.В., Костенка М.І., Федорова М.О.,
розглянувши заяву Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області
про перегляд Верховним Судом України ухвали судді Вищого адміністративного суду України від 20.08.2013 року у справі №823/389/13-а Черкаського окружного адміністративного суду
за позовом Приватного підприємства «Будівельна компанія-2005»
до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби
про скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
Державна податкова інспекція у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області звернулась із заявою про перегляд Верховним Судом України ухвали судді Вищого адміністративного суду України від 20.08.2013 року, якою у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Державної податкової інспекції у м.Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 18.03.2013 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 25.07.2013 року у справі №823/389/13-а відмовлено.
У заяві про перегляд судового рішення заявник посилається на неоднакове застосування судом касаційної інстанції норм матеріального права, а саме ст.ст 138, 198 Податкового кодексу України.
Як приклад неоднакового застосування одних і тих самих правових норм, заявник додає ухвалу Вищого адміністративного суду України від 26.03.2014 року №К/9991/26540/11, №К/9991/28864/11 та ухвалу Вищого адміністративного суду України від 23.04.2014 року №К/9991/13453/11.
Частиною першою статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право подати заяву про перегляд судових рішень: 1) в адміністративних справах після їх перегляду в касаційному порядку; 2) Вищого адміністративного суду України з питань, передбачених статтею 171-1 цього Кодексу.
Згідно із статтею 237 КАС України заява про перегляд судових рішень в адміністративних справах може бути подана виключно з мотивів: 1) неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що потягло ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах; 2) встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов'язань при вирішенні справи судом; 3) порушення норм матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення Вищим адміністративним судом України незаконного судового рішення з питань, передбачених статтею 171-1 цього Кодексу.
Перегляд справи у касаційному порядку встановлений нормами глави 2 «Касаційне провадження» розділу ІV КАС України.
Так, за змістом частини другої статті 214 цього Кодексу перегляд справи у касаційному порядку розпочинається відкриттям касаційного провадження на підставі касаційної скарги, про що суддя-доповідач постановляє відповідну ухвалу.
В силу вимог статті 210 КАС України касаційний розгляд справи здійснюється колегією суддів Вищого адміністративного суду України, який є судом касаційної інстанції.
Відповідно до частини першої статті 221 КАС України касаційний розгляд здійснюється колегією суддів у складі не менше трьох суддів за правилами розгляду справи судом першої інстанції з урахуванням особливостей, встановлених цією главою.
Статтею 230 КАС України встановлено, що розглянувши касаційну скаргу, суд касаційної інстанції постановляє ухвалу.
У зв'язку із тим, що ухвалою судді Вищого адміністративного суду України від 20.08.2013 року у відкритті касаційного провадження відмовлено, касаційний перегляд справи №823/389/13-а не здійснювався. У цій ухвалі, яка постановлена із процесуальних питань, неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права не вбачається.
Заява про перегляд судових рішень в адміністративних справах з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що потягло ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах, може бути подана після їх перегляду в касаційному порядку (частина перша статті 236 КАС України), тобто лише після прийняття Вищим адміністративним судом України постанови чи постановлення ухвали за наслідками розгляду касаційної скарги у такій справі (абзац перший пункту 3 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 13 грудня 2010 року №2 «Про судову практику застосування статей 235-240 Кодексу адміністративного судочинства України»).
Враховуючи вищезазначені норми КАС України та встановлені обставини, є підстави для висновку, що заява про перегляд даного судового рішення Верховним Судом України подана з недодержанням приписів закону.
Керуючись статтями 236-240 КАС України, суд
ухвалив:
Відмовити Державній податковій інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області в допуску до перегляду Верховним Судом України ухвали судді Вищого адміністративного суду України від 20.08.2013 року у справі №823/389/13-а Черкаського окружного адміністративного суду за позовом Приватного підприємства «Будівельна компанія-2005» до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та не може бути оскаржена.
Судді Ю.І.Цвіркун
Н.Г.Пилипчук
М.В.Сірош
М.І.Костенко
М.О.Федоров
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2014 |
Оприлюднено | 14.07.2014 |
Номер документу | 39721189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Цвіркун Ю.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні