Постанова
від 10.06.2014 по справі 808/2403/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2014 року Справа № 808/2403/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Нечипуренка О.М., за участю секретаря Петрусь Д.К., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою ОСОБА_1

до: Головного управління Держземагенства у Запорізькій області

треті особи: 1. ОСОБА_2,

2. Державне підприємство "Запорізький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою"

про: визнання протиправними та скасування наказів, -

за участі представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1 (паспорт серії НОМЕР_1 від 15.03.2002)

ОСОБА_3 (договір №26/03 від 26.03.2014, посвідчення № 854)

від відповідача - Гайдаржийський В.С. (довіреність № 3 від 02.01.2013)

від третьої особи-1 - ОСОБА_2 (паспорт серії НОМЕР_2 від 30.07.2002)

ОСОБА_5 (договір від 23.04.2014, посвідчення № 1405)

від третьої особи - 2 - не прибув

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держземагенства у Запорізькій області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування наказу від 13.12.2013 № 311/2321582700:05:001/00000427 "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою" та наказу від 31.12.2013 № 311/2321582700:05:001/00000533 "Про затвердження документації із землеустрою та передачу земельної ділянки в оренду".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що стовно земельної ділянки, яка відповідно до оскаржуваних наказів передана в оренду ОСОБА_2, раніше були прийнятті відповідні розпорядження Вільнянською районною державною адміністрацією Запорізької області про її передачу в оренду позичу. На підставі розпорядження голови Вільнянської РДА від 03.04.2012 № 194, між позивачем та ДП "Запорізький науково - дослідний та проектний інститут землеустрою" 22.05.2012 було укладено договір № 180-а на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та сплачено передоплату в розмірі 2000,00 грн. З моменту укладення договору по теперішній час, проектні роботи ще до кінця не були закінчені.

Позивач вважає, що оскаржувані накази прийняті незаконно, оскільки раніше та сама земельна ділянка була передана йому в оренду, у зв'язку з чим просить скасувати вказані накази.

Ухвалою суду від 03.04.2014 відкрито провадження у адміністративній справі №808/2403/14 та призначено до судового розгляду на 16.04.2014. Розгляд справи було відкладено на 24.04.2014. Провадження у справі, за клопотанням сторін, було зупинено до 04.06.2014. В засіданні 04.06.2014 була оголошена перерва до 10.06.2014.

В судовому засіданні позивач та його представник позов підтримали у повному обсязі, просили його задовольнити та надали пояснення в його обґрунтування, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача позов не визнав, просив у його задоволенні відмовити, вважає, що оскаржувані накази прийняті відповідно до вимог законодавства. Представник відповідача пояснив, що статтею 123 Земельного кодексу України передбачений вичерпний перелік підстав, за наявності яких може бути прийнято рішення про відмову у передачі земельної ділянки в оренду, серед яких відсутня така підстава як прийняття уповноваженим органом відповідного рішення щодо передачі тієї ж самої ділянки іншій особи, договір оренди землі з якою не зареєстрований у встановленому порядку.

Представник третьої особи-1 вважає позовні вимоги необґрунтованими та пояснив, що після надання дозволу на розробку документації із землеустрою ОСОБА_2 у відповідності до Наказу від 13.12.2013 виконав всі необхідні умови для укладення договору оренди землі. 09.02.2014 договір оренди було укладено та в подальшому - 14.03.2014, зареєстровано в реєстрі речових прав на нерухоме майно Реєстраційною службою Запорізької області.

Таким чином, дії Держземагенства не порушували жодної зазначеної норми та ОСОБА_2 не було підстав відмовляти у розробці та затвердженні документації із землеустрою. За таких підстав оскаржувані рішення є правомірними і скасуванню не підлягають.

Представник третьої особи-2 в судове засідання 10.06.2014 не прибув. В ході судового розгляду надав письмові пояснення, наступного змісту

Стосовно розробки проекту землеустрою гр. ОСОБА_1

Робота виконується на підставі заяви гр. ОСОБА_1 від 18.05.2012 та договору від 22.05.2012 № 180а про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, укладеного між ДП "Запорізький інститут землеустрою" та гр. ОСОБА_1

За умовами п. 2.2.договору "Замовник у 5 денний строк, починаючи з дня підписання договору, зобов'язується здійснити попередню оплату замовлених робіт...", фактично ж попередня оплата була проведена лише 20.02.2013, через дев'ять місяців з моменту укладення договору.

Станом на теперішній час, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розроблений, підготовлений обмінний файл у форматі ХМL.

Після погодження проекту відділом Держземагентства у Вільнянському районі, він може бути переданий Замовником робіт на затвердження до Головного управління Держземагентства у Запорізькій області.

Таким чином, затримка щодо виконання інститутом проектних робіт сталася за незалежних від нього обставин.

Стосовно розробки проекту землеустрою гр. ОСОБА_2

Між гр. ОСОБА_2 та ДП "Запорізький інститут землеустрою" 16.12.2013 укладено договір на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду гр. ОСОБА_2 для ведення фермерського господарства із земель запасу на території Люцернянської сільської ради Вільнянського району Запорізької області.

ДП "Запорізький інститут землеустрою" розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду гр. ОСОБА_2 для ведення фермерського господарства із земель запасу на території Люцернянської сільської ради Вільнянського району Запорізької області, який був розроблений та переданий Замовнику для подальшого погодження відділом Держземагентством у Вільнянському районі.

Зважаючи, що цивільним законодавством України не передбачено обмеження щодо можливої кількості замовників, просив у позові ОСОБА_1 відмовити.

У засіданні 10.06.2014, судом, відповідно до ст. 160 КАС України, сторонам проголошено вступну та резолютивну частини постанови, а також оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.

Відповідно до ст. 41 КАС України, під час судового розгляду судом здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічного засобу, а саме: комплексу "Камертон".

Дослідивши матеріали справи та документи, надані сторонами додатково, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає позовні вимоги безпідставними та такими, що задоволенню не підлягають, виходячи з наступного:

Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Підставами для визнання незаконними (нечинними) актів в судовому порядку та їх скасування є невідповідність їх вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним ( його скасування) є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів фізичної особи, підприємства чи організації - позивача у справі.

Як свідчать матеріали справи, на підставі заяви голови ФГ "Весна - 2005", членом якого є ОСОБА_1, від 10.04.2007 із доданою до неї схемою (викопіюванням) розташування земельної ділянки та іншими документами, Розпорядженням голови Вільнянської районної державної адміністрації 31.05.2007 № 376 ФГ "Весна - 2005" було надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 23,5 га ріллі із земель запасу на території Люцернянської сільської ради, для передачі в оренду терміном на 15 років з орендною платою 300 грн. за 1 га на рік, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Пунктом 2 цього розпорядження було передбачено 4-х місячний термін для виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та подання його на затвердження до райдержадміністрації.

На підставі вищезазначеного розпорядження, ФГ "Весна - 2005" у суб'єкта землеустрою - Приватного підприємства ОСОБА_8 (який мав ліцензію на проведення землевпорядних робіт) було замовлено виготовлення відповідного проекту.

Розпорядженням голови Вільнянської районної державної адміністрації № 162 від 21.02.2008 до Розпорядження № 376 від 31.05.2007 були внесені зміни в частині площі земельної ділянки, а саме надано дозвіл ФГ "Весна - 2005" на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 16,1014 га ріллі із земель запасу на території Люцернянської сільської ради, для передачі в оренду терміном на 15 років, з річною орендною платою 300 грн. за 1 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та продовжено на 4 місяці термін для виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

19.03.2009, за наслідками виготовлення проекту відведення, та на підставі Довідки про правовий статус земельної ділянки площею 16,1014 га із зазначенням її кадастрового номера 2321582700:05:001:0065, виданої 03.03.2009 за № 1295 Відділом Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області, до Державного реєстру земель до Автоматизованої системи державного земельного кадастру Запорізькою регіональною філією ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" було внесено інформацію про реєстрацію вищезазначеної земельної ділянки.

Про внесення даних щодо земельної ділянки площею 16,1014 га кадастровий № 2321582700:05:001:0065 до автоматизованої системи державного земельного кадастру свідчить також відмітка на титульному аркуші технічної документації про приймання обмінного файлу

Так як на момент виготовлення проекту відведення земельне законодавство вже не передбачало можливості набуття права оренди на земельну ділянку з боку юридичної особи - ФГ "Весна - 2005" поза межами земельних торгів (ст. 134 ЗК України), то за відповідними заявами позивача від 01.03.2012, від 29.02.2012 та заявою ФГ "Весна - 2005" від 30.03.2012, розпорядженням голови Вільнянської РДА від 03.04.2012 № 194 ОСОБА_1 було надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою з відведення вищезазначеної земельної ділянки для подальшої передачі в оренду для ведення городництва.

Цим же розпорядженням, були визнані такими, що втратили чинність розпорядження голови Вільнянської РДА від 31.05.2007 № 376, від 21.02.2008 № 162, від 30.07.2008 № 667, від 27.01.2009 № 80 та від 22.11.2010 № 1358.

На підставі розпорядження голови Вільнянської РДА від 03.04.2012 № 194, між позивачем та ДП "Запорізький науково - дослідний та проектний інститут землеустрою" 22.05.2012 було укладено договір № 180-а на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

24.09.2012 до вищезазначеного договору було укладено угоду про внесення до нього змін і доповнень.

Відповідно до п. 2.2 договору № 180а від 22.05.2012 укладеного між гр. ОСОБА_1 та ДП "Запорізький інститут землеустрою" про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, "Замовник у 5 денний строк, починаючи з дня підписання договору, зобов'язується здійснити попередню оплату (аванс) замовлених робіт у розмірі 30% їх кошторисної вартості.

Проте, як свідчать матеріали справи, гр. ОСОБА_1 здійснив попередню оплату лише 20.02.2013.

Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області прийнято наказ від 13.12.2013 № ЗП/2321582700:05:001/00000427, яким гр. ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 16,1014 га для передачі в оренду, розташованої на території Люцернянської сільської ради Вільнянського району.

30.12.2013 відділом Держземагентства у Вільнянському районі Запорізької області було надано висновок по проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки № ЗП/2321582700:05:001/01425.

30.12.2013 інформація про земельну ділянку площею 16,1014 га кадастровий № була перенесена з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру, про що свідчить Витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ - 2300668092013.

31.12.2013 наказом Головного управління Держземагентства у Запорізькій області № ЗП/2321582700:05:001/00000533 було затверджено розроблений ДП "Запорізький науково - дослідний та проектний інститут землеустрою" проект відведення земельної ділянки та надано в оренду ОСОБА_2 земельну ділянку площею 16,1014 га кадастровий № 2321582700:05:001:0065 строком на 49 років, для ведення фермерського господарства.

Вважаючи вказані накази Головного управління Держземагенства у Запорізькій області про надання ОСОБА_2 дозволу на розроблення документації із землеустрою та про її затвердження такими, що порушують права позивача, останній звернувся з позовом про їх скасування.

Повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування та порядок передачі земельних ділянок, які перебувають у державній власності, в оренду, визначені статтями 122-124 Земельного кодексу України.

Частиною 1 статті 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до частини 4 статті 122 Земельного кодексу України, до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів віднесено вирішення питань щодо передачі громадянам земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для ведення фермерського господарства, яка здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Згідно з частиною 1 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, у тому числі, у разі формування нової земельної ділянки.

Відповідно до частини 2 цієї ж статті, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною 1 статті 50 Закону України "Про землеустрій" встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Відповідно до частини 3 вказаної статті, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, у тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Як встановлено судом, при зверненні третьої особи до Головного управління Держземагенства у Запорізькій області, ОСОБА_2 надавалась Довідка з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями від 09.12.2013 за № 3618, видана Відділом Дерземагенства у Вільнянському районі Запорізької області, відповідно до якої земельна ділянка площею 16,1014 га, місце розташування якої: Запорізька область, Вільнянський район, Люцернянська сільська рада, за межами населених пунктів, перебуває у державній власності, правовстановлюючі документи на неї відсутні, категорія земельної ділянки - землі сільськогосподарського призначення, вид цільового призначення земельної ділянки - для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки (за наявності) - 2321582700:05:001:0065, наявність обмежень та обтяжень - згідно проектних матеріалів що спростовує доводи позивача про наявність у нього відповідних прав на вказану земельну ділянку, оскільки остання за ним не обліковувалась у зв'язку відсутністю зареєстрованого права оренди.

Згідно з частинами 3 та 6 статті 123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні, а у разі надання такого дозволу - у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та за необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Виключні підстави для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки визначені частинами 3 та 13 цієї ж статті.

Так, підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку, а підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки - може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Статтею 125 Земельного кодексу України закріплено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Таким чином, наявність рішень (розпоряджень) про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель державної власності, про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства та передачу її в оренду позивачу, не може бути підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою та відмови у її затвердженні і передачі в оренду земельної ділянки третій особі.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, 22.05.2012 між позивачем у даній справі та ДП "Запорізький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" було укладено договір про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Згідно п. 1.1. даного договору, Виконавець зобов'язується виконати, з дотриманням вимог законодавства, розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Люцернянської сільської ради Вільнянського району Запорізької області, а замовник прийняти та оплатити виконані роботи.

Згідно п. 2.2. договору замовник у 5 денний строк, починаючи з дня підписання договору, зобов'язується здійснити попередню оплату (аванс) замовлених робіт у розмірі 30% їх кошторисної вартості.

Як вбачається з квитанції № 9495510, замовником за договором не було виконано зобов'язання щодо здійснення своєчасної оплати послуг за даним договором, а саме у п'ятиденний термін.

Оплату позивачем було здійснено тільки 20.02.2013, натомість договір укладено 22.05.2012.

Натомість, ОСОБА_2 було виконано всі необхідні умови, передбачені законодавством України, для укладання договору оренди землі.

04.02.2014 було укладено договір оренди землі, невід'ємною частиною якого є кадастровий план земельної ділянки з відображенням переліку обмежень прав на земельну ділянку і наявність земельних сервітутів згідно якого обмеження прав на земельну ділянку не виявлено.

14.03.2014 ОСОБА_2 було укладено договір оренди землі та його було зареєстровано Реєстраційною службою Вільнянського районного управління юстиції у Запорізькій області.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр", кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Частиною 1 статті 16 цього ж Закону встановлено, що земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер.

Тимчасовим порядком присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 № 749 (у редакції, чинній на час прийняття розпоряджень Новомиколаївської районної державної адміністрації Запорізької області щодо передачі позивачу земельної ділянки) розмежовувались поняття "визначення кадастрового номеру" та "присвоєння кадастрового номеру".

Згідно з пунктом 10-1 вказаного Тимчасового порядку, кадастровий номер земельної ділянки визначається за результатами складення документації із землеустрою до її погодження та прийняття рішення про надання земельної ділянки у власність (користування) в установленому порядку.

Пунктом 14-3 цього ж порядку передбачається, що кадастровий номер присвоюється земельній ділянці після погодження документації із землеустрою та прийняття рішення про надання земельної ділянки у власність (користування) під час здійснення державної реєстрації земельної ділянки в Поземельній книзі в установленому порядку. Датою присвоєння кадастрового номера є дата відкриття Поземельної книги.

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень, датою державної реєстрації зазначеної земельної ділянки є 14.03.2014.

За вказаних обставин суд дійшов висновку, що оскаржувані накази Головного управління Держземагенства у Запорізькій області прийняті правомірно, у межах наданих повноважень, та у спосіб, передбачений законом, так само як і державна реєстрація укладеного між Головним управлінням Держемагенства у Запорізькій області та ОСОБА_2 договору оренди землі проведена у відповідності з положеннями Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", у зв'язку чим заявлені позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем доведено правомірність прийняття оскаржуваних наказів.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167, КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Держземагенства у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування наказів від 13.12.2013 № 311/2321582700:05:001/00000427 "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою" та № 311/2321582700:05:001/00000533 "Про затвердження документації із землеустрою та передачу земельної ділянки в оренду" відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 01.07.2014.

Суддя О.М. Нечипуренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено28.07.2014
Номер документу39881895
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2403/14

Постанова від 10.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 24.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 24.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 24.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Постанова від 10.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні