Постанова
від 10.07.2014 по справі 826/5511/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 липня 2014 року № 826/5511/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Огурцова О.П., при секретарі судового засідання Берко А.О. розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу

за позовом до треті особиПублічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Миколаївгаз" Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики України Приватне підприємство "Укргазпром", Міністерство енергетики та вугільної промисловості України провизнання незаконною та скасування постанови № 146 від 20.02.2014

за участю:

представника позивача: Байди В.В. (довіреність № 04/979 від 30.12.2013),

представника відповідача: Усачової А.І. (довіреність № 2 від 08.01.2014),

представника третьої особи 1: Нікітіної К.О. (довіреність № 01-04/14-01 від 01.04.2014)

представника третьої особи 2: Варданяна А.А. (довіреність № 01/17-0848 від 17.04.2014)

на підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 10.07.2014 проголосив вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Миколаївгаз" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики України, третя особа Приватне підприємство "Укргазпром", про визнання незаконними та скасування постанов № 1152 від 22.08.2013 та № 146 від 20.02.2014.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.04.2014 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні 16.06.2014 до участі у справі в якості третьої особи було залучено Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.07.2014 позовну заяву було залишено без розгляду в частині позовних вимог щодо визнання незаконною, недійсною з дати прийняття та скасування постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики України № 1152 від 22.08.2013 "Про розширення ПП "УКРГАЗПРОМ" території ліцензованої діяльності з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом"

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є суб'єктом природної монополії, який здійснює діяльність на товарному ринку, який перебуває стані природної монополії, зокрема на території Миколаївської області, основною умовою існування якого є відсутність конкуренції в наслідок технологічних особливостей виробництва. Також позивач посилався на те, що відповідачем було порушено порядок видачі ліцензій (розширення території провадження ліцензованої діяльності) встановлений положеннями статей 10 та 11 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", постанови Кабінету Міністрів України № 756 від 04.07.2001 «Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності» та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ затверджених постановою НКРЕ № 12 від 13.01.2010.

Водночас позивач посилався на відсутність у ПП «Укргазпром» відповідної матеріально-технічної бази, необхідної для провадження вищезазначених видів діяльності на території міста Снігурівки Миколаївської області, зокрема аварійної служби « 104», оскільки така матеріально-технічна база у ПП "Укргазпром" відсутня, крім того подані ПП «Укргазпром» документи не містили копій актів і схем розмежування ділянок обслуговування між суб'єктами господарювання, трубопроводи яких з'єднані між собою.

Представник позивача у судовому засіданні 10.07.2014 підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, у судовому засіданні 03.06.2014 представник надав суду письмові заперечення на адміністративний позов в яких просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач обґрунтовує тим, що враховуючи, що подані ПП «Укргазпром» документи відповідали переліку, визначеному Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 12 від 13.01.2014 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.2010 за № 29/17324 та Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 11 від 13.01.2014 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.2010 за № 28/17323.

Ліцензійними умовами з розподілу газу та Ліцензійними умовами з постачання газу, надання яких необхідне у разі зміни території провадження господарської діяльності з розподілу та постачання газу за регульованим тарифом, у Комісії були відсутні законодавчо визначені підстави для відмови ПП «Укргазпром» у розширенні території провадження господарської діяльності.

У судовому засіданні 10.07.2014 представник відповідача заперечив проти позовних вимог та просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Представники третіх осіб у судовому засіданні 10.07.2014 заперечили проти позовних вимог та просили суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представників позивача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

В С Т А Н О В И В:

23.11.2012 Національною комісією, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики України прийнято постанову № 1504 від 23.11.2012 згідно з якою відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указу Президента України від 23.11.2011 N 1059 "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики" та постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики постановила: " 1. Видати ПРИВАТНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ "УКРГАЗПРОМ", код ЄДРПОУ 31367762, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Фрунзе, буд. 41, офіс 18, ліцензії на право провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом на території смт Партеніт, с. Лаврове, с. Запрудне та смт Гурзуф Автономної Республіки Крим в зоні розташування розподільних газопроводів, що перебувають у власності ПП "УКРГАЗПРОМ", строком дії п'ять років.

2. Попередити ПП "УКРГАЗПРОМ" про необхідність виконання зобов'язань, що виникли під час провадження ним ліцензованої діяльності за період дії попередніх ліцензій. "

22.08.2014 Національною комісією, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики України прийнято постанову № 1152 "Про розширення ПП "УКРГАЗПРОМ" території ліцензованої діяльності з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом" відповідно до якої згідно з повноваженнями наданими Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указом Президента України від 23.11.2011 N 1059 "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики постановлено: "Розширити територію ліцензованої діяльності ПРИВАТНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ "УКРГАЗПРОМ" з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом, яка затверджена постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 23.11.2012 N 1504, на територію м. Снігурівка Миколаївської області в межах газопроводів, що знаходяться у користуванні ПП "УКРГАЗПРОМ" згідно з Переліком розподільних газопроводів, що перебувають у користуванні ПП "УКРГАЗПРОМ" на території м. Снігурівка Миколаївської області, що додається. "

20.02.2014 Національною комісією, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики України прийнято постанову № 146 "Про внесення змін до постанови НКРЕ від 22.08.2013 N 1152" відповідно до якої згідно з Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указом Президента України від 23.11.2011 N 1059 "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики постановила: "Внести до постанови НКРЕ від 22.08.2013 N 1152 "Про розширення ПП "УКРГАЗПРОМ" території ліцензованої діяльності з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом" такі зміни: слова "вул. Суворова" виключити; слова "в зоні розташування розподільних газопроводів, що перебувають у користуванні ПП "УКРГАЗПРОМ" замінити словами "в межах газопроводів, що знаходяться у користуванні ПП "УКРГАЗПРОМ" згідно з Переліком розподільних газопроводів, що перебувають у користуванні ПП "УКРГАЗПРОМ" на території м. Снігурівка Миколаївської області, що додається."; доповнити додатком, що додається. "

Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Миколаївгаз" не погоджуючись з постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики України № 146 від 20.02.2014 та вважаючи її незаконною та такою, що підлягає скасуванню звернулось з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Частиною першої статті 3 Закону України "Про засади функціонування ринку природного газу" встановлено, що державне управління у сфері функціонування ринку природного газу здійснює Кабінет Міністрів України та центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі, у межах повноважень, визначених законодавством.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики затвердженого указом Президента України № 1059 від 23.11.2011 встановлено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. НКРЕ є органом державного регулювання діяльності в енергетиці.

Підпунктом 4 пункту 4 зазначеного Положення встановлено, що НКРЕ відповідно до покладених на неї завдань здійснює ліцензування господарської діяльності у сферах електроенергетики, теплопостачання та нафтогазовому комплексі, видає ліцензії на право провадження діяльності, у тому числі, з транспортування нафти, нафтопродуктів магістральним трубопроводом, транспортування природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ трубопроводами та їх розподілу.

Частинами першою та другою статті 8 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" встановлено, що ліцензійні умови є нормативно-правовим актом, положення якого встановлюють кваліфікаційні, організаційні, технологічні та інші вимоги для провадження певного виду господарської діяльності. Суб'єкт господарювання зобов'язаний провадити певний вид господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, відповідно до встановлених для цього виду діяльності ліцензійних умов.

Підпунктом 2.1.3 пункту 2.1 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 12 від 13.01.2014 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.2010 за № 29/17324 та підпунктом 2.1.4 пункту 2.1 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 11 від 13.01.2014 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.2010 за № 28/17323 встановлено, що провадження господарської діяльності з розподілу газу можливе при виконанні таких умов, зокрема, провадження господарської діяльності з розподілу газу лише на території, затвердженій НКРЕ.

Відповідно до підпункту 3.4.20 пункту 3.4 розділу ІІІ Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 12 від 13.01.2014 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.2010 за № 29/17324 та підпункту 3.4.9 пункту 3.4 розділу ІІІ Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 11 від 13.01.2014 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.2010 за № 28/17323 у разі зміни ліцензіатом території провадження господарської діяльності з розподілу газу надавати до НКРЕ: засвідчені в установленому порядку копії документів, які підтверджують право власності або користування на трубопроводи та споруди на них, необхідні суб'єкту господарювання для провадження відповідного виду господарської діяльності; перелік трубопроводів, що перебувають у власності або користуванні заявника, їх технічну характеристику та інформацію про річні обсяги транспортування газу; схему трубопроводів, нанесену на географічну карту місцевості; перелік приладів обліку із зазначенням місць їх встановлення на території провадження господарської діяльності з розподілу газу між ліцензіатом з розподілу газу та ліцензіатами з транспортування газу магістральними трубопроводами та/або з розподілу газу; відомості про стан матеріально-технічної бази, необхідної для провадження відповідного виду господарської діяльності; засвідчені в установленому порядку копії актів і схем розмежування ділянок обслуговування між суб'єктами господарювання, трубопроводи яких з'єднані між собою.

Ліцензія на право провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом на території смт. Партеніт, с. Лаврове, с. Запрудне та смт. Гурзуф Автономної Республіки Крим в зоні розташування розподільних газопроводів, що перебувають у власності ПП "УКРГАЗПРОМ", строком дії п'ять років була видана Приватному підприємству "Укргазпром" відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики України № 1504 від 23.11.2012.

Постановою № 146 від 20.02.2014 внесено зміни в постанову № 1152 від 22.08.2013, якою розширено територію ліцензованої діяльності ПП "УКРГАЗПРОМ" з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом на територію м. Снігурівка Миколаївської області в межах газопроводів, що знаходяться у користуванні ПП "УКРГАЗПРОМ" згідно з Переліком розподільних газопроводів, що перебувають у користуванні ПП "УКРГАЗПРОМ" на території м. Снігурівка Миколаївської області, який є додатком до зазначеної постанови.

Таким чином, оскаржуваною постановою внесено зміни у постанову № 1152 від 22.08.2013, якою розширено територію ліцензованої діяльності ПП "УКРГАЗПРОМ" з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом, у той час, як відповідну ліцензію видано відповідно до постанови № 1504 від 23.11.2014.

З огляду на зазначене є необґрунтованими посилання позивача на факт того, що постанова № 146 від 20.02.2014 могла бути прийнята тільки у випадку подання ПП "УКРГАЗПРОМ" документів передбачених Переліком документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 756 від 04.07.2001.

Листом № 27-01/14-01 від 27.01.2014 ПП "Укргазпром" було подано відповідачу документи для зміни території провадження господарської діяльності з розподілу газу у тому числі подано: відомості про стан матеріально - технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності з постачання природного газу за регульованим тарифом та розподілу газу від 25.01.2014, дані про транспорт, що використовується при провадженні господарської діяльності заявником ПП "Укргазпром" від 25.01.2014, дані про технологічне обладнання та наявність аварійно - диспетчерської служби, що використовується заявником ПП "Укргазпром" при провадженні господарської діяльності від 25.01.2014, акт визначенні межі балансового розмежування та обслуговування систем газопостачання від АГРС Миколаївської обл. до ГГРП від 22.01.2014, схему розмежування зон відповідальності за експлуатацію систем газопостачання по Миколаївській області між АГРС "Снігурівка" Миколаївського ЛВУМГ філії УМГ "Харківтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" та ГГРП міста Снігурівка ПП "Укргазпром" від 22.01.2014, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями зазначених документів.

З огляду на викладене ПП "Укргазпром" для розширення (зміни) території провадження господарської діяльності з розподілу газу було подано документи перелік яких визначений підпунктом 3.4.20 пункту 3.4 розділу ІІІ Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 12 від 13.01.2014 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.2010 за № 29/17324 та підпунктом 3.4.9 пункту 3.4 розділу ІІІ Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 11 від 13.01.2014 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.2010 за № 28/17323.

Таким чином у відповідача були відсутні підстави для відмови ПП "Укргазпром" в розширенні (зміни) території провадження господарської діяльності з розподілу газу.

З огляду на викладене, керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд , -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити .

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.П. Огурцов

Постанова складена в повному обсязі 17.07.2014.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.07.2014
Оприлюднено28.07.2014
Номер документу39906671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5511/14

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 10.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні