Ухвала
від 06.11.2014 по справі 826/5511/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/5511/14 Головуючий у 1-й інстанції: Огурцов О.П. Суддя-доповідач: Шелест С.Б.

У Х В А Л А

Іменем України

06 листопада 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуюча суддя: Шелест С.Б.

Судді: Пилипенко О.Є., Романчук О.М.

За участю секретаря судового засідання: Коломійцевої А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Миколаївгаз» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.07.14р. у справі №826/5511/14 за позовом ПАТ по газопостачанню та газифікації «Миколаївгаз» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері енергетики України, треті особи: Приватне підприємство «Укргазпром», Міністерство енергетики та вугільної промисловості України про визнання незаконною та скасування постанов

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання незаконними, недійсними з дати прийняття та скасування постанов НКРЕ № 1152 від 22.08.13р. «Про розширення ПП «Укргазпром» території ліцензованої діяльності з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом» та № 146 від 20.02.14р. «Про внесення змін до постанови НКРЕ від 22.08.13р. N 1152».

Ухвалою Окружного адміністративного суду від 10.07.14р. адміністративний позов в частині вимог щодо оскарження постанови НКРЕ № 1152 від 22.08.13р. - залишено без розгляду на підставі ст.100 КАС України та у зв'язку з пропуском строку звернення до суду, встановленого ст.99 КАС України.

Вказана ухвала не оскаржена та набрала законної сили.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.07.14р. у задоволенні адміністративного позову щодо визнання незаконною та скасування постанови НКРЕ № 146 від 20.02.14р. «Про внесення змін до постанови НКРЕ від 22.08.13р. N 1152» - відмовлено.

Не погоджуючись з вказаною постановою суду, позивач подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про задоволення позову.

Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції безпідставно не враховано порушення відповідачем порядку надання дозволу ПП «Укргазпром» на розширення території ліцензованої діяльності з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за врегульованим тарифом та не враховано, що газопроводи та об'єкти газопостачання перебувають на балансі позивача ще з моменту завершення їх будівництва у 2013 році, а починаючи з 23.10.2014 року - позивач є єдиним суб'єктом господарювання, що здійснює управління зазначеними об'єктами на праві господарського відання.

Відповідач та третя особа - Міністерство енергетики та вугільної промисловості України заперечили доводи та вимоги апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу позивача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу» від 8 липня 2010 року N 2467-VI , Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року N 1059/2011 (в редакції, що була чинною на час прийняття оскаржуваної постанови), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ), є державним колегіальним органом, одним із основних завдань якого є державне регулювання діяльності суб'єктів господарювання, що проводять діяльність, зокрема, на ринку природного газу.

НКРЕ прийнято постанову від 22.08.13р. № 1152 «Про розширення ПП «Укргазпром» території ліцензованої діяльності з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом», якою розширено територію ліцензованої діяльності ПП «Укргазпром» з розподілу природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом, яка затверджена постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 23.11.2012 N 1504, на територію вул. Суворова м. Снігурівка Миколаївської області в зоні розташування розподільних газопроводів, що перебувають у користуванні ПП «Укргазпром».

20.02.14р. НКРЕ було прийнято постанову № 146 «Про внесення змін до постанови НКРЕ від 22.08.2013 N 1152», якою внесено зміни до вказаної вище постанови НКРЕ від 22.08.2013 N 1152 , а саме: «вул. Суворова» виключено; слова «в зоні розташування розподільних газопроводів, що перебувають у користуванні ПП «Укргазпром» замінено словами «в межах газопроводів, що знаходяться у користуванні ПП «Укргазпром» згідно з Переліком розподільних газопроводів, що перебувають у користуванні ПП «Укргазпром» на території м. Снігурівка Миколаївської області, що додається».

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог про визнання незаконною та скасування постанови НКРЕ від 20.02.14р. № 146, суд першої інстанції виходив з того, що постанова прийнята в межах повноважень НКРЕ та відповідно до закону.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції, Приватне підприємство «Укргазпром» має ліцензії на право провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ серія АЕ № 179856 та з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом серія АЕ № 179857.

Водночас, провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ можливо при виконанні умов, визначених в Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ затверджених, постановою НКРЕ України № 12 від 13.01.10р., зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.10р. за № 29/17324 (надалі - Ліцензійні умови з розподілу газу).

При цьому, провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом можливо при дотриманні умов, що викладені в Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом, затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України № 11 від 13.01.10р, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.01.10р. за № 28/17323 (надалі - Ліцензійні умови з постачання газу).

Підпунктом 2.1.3 пункту 2.1 розділу ІІ Ліцензійних умов з розподілу газу та підпунктом 2.1.4 пункту 2.1 розділу ІІ Ліцензійних умов з постачання газу встановлено, що провадження господарської діяльності з розподілу газу можливе при виконанні таких умов, зокрема, провадження господарської діяльності з розподілу газу лише на території, затвердженій НКРЕ.

Вимогами підпункту 3.4.20 пункту 3.4 розділу ІІІ Ліцензійних умов з розподілу газу та підпункту 3.4.9 пункту 3.4 розділу ІІІ Ліцензійних умов з постачання газу визначено перелік документів, які ліцензіат зобов'язаний надати до НКРЕ, у разі зміни території провадження господарської діяльності з розподілу та з постачання природного газу, а саме:

засвідчені в установленому порядку копії документів, які підтверджують право власності або користування на трубопроводи та споруди на них, необхідні суб'єкту господарювання для провадження відповідного виду господарської діяльності;

перелік трубопроводів, що перебувають у власності або користуванні заявника, їх технічну характеристику та інформацію про річні обсяги транспортування газу;

схему трубопроводів, нанесену на географічну карту місцевості;

перелік приладів обліку із зазначенням місць їх встановлення на території провадження господарської діяльності з розподілу газу між ліцензіатом з розподілу газу та ліцензіатами з транспортування газу магістральними трубопроводами та/або з розподілу газу;

відомості про стан матеріально-технічної бази, необхідної для провадження відповідного виду господарської діяльності;

засвідчені в установленому порядку копії актів і схем розмежування ділянок обслуговування між суб'єктами господарювання, трубопроводи яких з'єднані між собою.

Так, відповідно до вимог Ліцензійних умов з розподілу газу та Ліцензійних умов з постачання газу, у зв'язку зі зміною території провадження господарської діяльності з розподілу газу та з постачання газу за регульованим тарифом, ПП «Укргазпром» згідно з супровідним листом від 27.01.2014 № 27-01/14-01 було надано наступні документи:

договір на господарське відання складовими Єдиної газотранспортної системи України (між власниками та газорозподільними підприємствами) від 25.12.13р. № 18/НК-УГ (з додатками), відповідно до якого у господарське відання заявника передається газопровід низького тиску по вул. Суворова (м. Снігурівка Миколаївської обл.) протяжністю 1,431 км.;

договір на господарське відання складовими Єдиної газотранспортної системи України (між власниками та газорозподільними підприємствами) від 19.12.13р. № 31/01 (з додатками), який укладений між Міненерговугілля та ПП «Укргазпром», відповідно до якого Підприємству передається на праві господарського відання майно, а саме:

Газопровід - відвід до м. Снігурівка, L - 0,476 км; ГРПБ-20-2В; газифікація м. Снігурівка Миколаївської області (Перший пусковий комплекс): газопровід середнього тиску, L - 0,792 км; ШРП№ 1; ШРП № 22; «Газифікація м. Снігурівка Миколаївської області (Другий пусковий комплекс): газопровід середнього тиску, L - 3,598 км., ШРП№ 19; ШРП № 24; газопровід низького тиску по вул. Суворова, L - 1,431 км.;

копію Акту № 1 проведеного огляду об'єкту «Газопровід - відвід до м. Снігурівка, затвердженого заступником Міністра енергетики та вугільної промисловості України - керівником апарату Бондаренком Ю.А. 19.12.13р.;

копію Акту № 2 проведеного огляду об'єкту «Газифікація м. Снігурівка Миколаївської області (І пусковий комплекс) затвердженого заступником Міністра енергетики та вугільної промисловості України - керівником апарату Бондаренком Ю.А. 19.12.13р.;

копію Акту № 3 проведеного огляду об'єкту «Газифікація м. Снігурівка Миколаївської області (II пусковий комплекс) затвердженого заступником Міністра енергетики та вугільної промисловості України - керівником апарату Бондаренком Ю.А. 19.12.13р.;

відомість ПП «Укргазпром» про наявність трубопроводів і споруд на них, що знаходяться у його власності або користуванні (оренді), їх технічна характеристика та інформація про річні обсяги транспортування природного газу;

копію схеми трубопроводів, нанесену на географічну карту місцевості; перелік приладів обліку, які обслуговуються заявником - ПП «Укргазпром»;

копію Програми газифікації населених пунктів Снігурівського району та міста Снігурівка на 2012-2013 рр., затверджену рішенням Снігурівської міської ради Миколаївської області від 11.09.2012 № 1;

відомості ПП «Укргазпром» про стан матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності з постачання природного газу за регульованим тарифом та розподілу газу від 25.01.14р.;

дані про транспорт, що використовується при провадженні господарської діяльності заявником ПП «Укргазпром» від 25.01.14р.;

дані про технологічне обладнання та наявність аварійно-диспетчерської служби, що використовується заявником ПП «Укргазпром»при провадженні господарської діяльності від 25.01.14.;

копію Дозволу Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки Територіального управління Держгірпромнагляду в АРК та місті Севастополі від 27.05.13р. №441.13.43.35.22;

копію Дозволу Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки Територіального управління Держгірпромнагляду в АРК та місті Севастополі від 14.01.14р. №048.14.43;

копію Акту визначення межі балансового розмежування та обслуговування систем газопостачання від АГРС «Снігурівка» Миколаївської обл. до ГГРП м. Снігурівка від 22.01.14р.;

копію схеми розмежування зон відповідальності за експлуатацію систем газопостачання по Миколаївській області між АГРС «Снігурівка» Миколаївського ЛВУМГ філії УМГ «Харківтрансгаз» ПАТ «Укратрансгаз» та ГГРП м. Снігурівка ПП «Укргазпром».

Отже, враховуючи, що подані ПП «Укргазпром» документи відповідали переліку, визначеному Ліцензійними умовами з розподілу газу та Ліцензійними умовами з постачання газу, надання яких необхідне у разі зміни території провадження господарської діяльності з розподілу та постачання газу за регульованим тарифом, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інтонації щодо відсутності підстав у Комісії для відмови ПП «Укргазпром» у розширенні території провадження господарської діяльності в межах газопроводів, що знаходяться у користуванні ПП «Укргазпром» згідно з Переліком розподільних газопроводів, що перебувають у користуванні ПП «Укргазпром» на території м. Снігурівка Миколаївської області, тобто саме тих розподільних газопроводів, факт перебування яких у користуванні ПП «Укргазпром» підтверджений підприємством:

1. Газопровід - відвід до м. Снігурівка, L - 0,476 км

2. ГРПБ-20-2В;

3. Газифікація м. Снігурівка Миколаївської області (Перший пусковий комплекс): газопровід середнього тиску, L - 0,792 км;

ШРП№ 1;

ШРП № 22;

4. «Газифікація м. Снігурівка Миколаївської області (Другий пусковий комплекс): газопровід середнього тиску, L - 3,598 км.,

ШРП№ 19;

ШРП № 24;

5. газопровід низького тиску по вул. Суворова, L - 1,431 км.;

Поміж тим, як свідчать обставини справи та вбачається з витягу з протоколу засідання Комісії від 20.02.2014р., відмова у розширенні території позивачу зумовлена невідповідністю документів заявника п.2.1. та 3.4.20 Ліцензійних умов з розподілу газу та підпунктом 3.4.9. Ліцензійних умов з постачання газу та ненаданням ПАТ «Миколаївгаз» документів, що підтверджують право власності або право користування газопроводами.

Доказів оскарження дій НКРЕ щодо відмови ПАТ «Миколаївгаз» у розширенні території матеріали справи не містять; доводи апелянта з приводу протиправності таких дій не входять до предмета доказування у даній справі.

Покликання апелянта на те, що починаючи з 23.10.2014 року, відповідно до Додаткової угоди № 1 від 23.10.2014 року до Договору № 31/12 про надання на праві господарського відання державного майна, яке використовується для забезпечення розподілу природного газу, не підлягає приватизації, обліковується на балансі господарського товариства із газопостачання та газифікації, укладеного 22.11.2012р. між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України і позивачем - позивач є єдиним суб'єктом господарювання, що здійснює управління зазначеними об'єктами на праві господарського відання - не можуть слугувати підставою для визнання протиправною оскаржуваної постанови НКРЕ від 20.02.14р. № 146, оскільки вказана постанова прийнята до внесення змін до договору згідно з додатковою угодою № 1 від 23.10.2014 року; на момент прийняття оспорюваної постанови такі об'єкти знаходились у користуванні ПП «Укргазпром», що підтверджено останнім та не спростовано апелянтом належними та допустимими доказами.

Покликання апелянта на недійсність договору на господарське відання складовими Єдиної газотранспортної системи України (між власниками та газорозподільними підприємствами) від 19.12.13р. № 31/01 (з додатками), який укладений між Міненерговугілля та ПП «Укргазпром», відповідно до якого Підприємству передається на праві господарського відання вищевказане майно не заслуговують на увагу, оскільки факт недійсності договору не встановлений у відповідному порядку.

Так, відповідно до ст. 204 ЦК України, правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Таким чином, неправомірними вважатимуться ті правочини, недійсність яких встановлюється судом на вимогу заінтересованої особи у встановлених законом випадках (оспорювані правочини).

Доказів на підтвердження факту неправомірності договору від 19.12.13р. № 31/01 (з додатками), укладеного між Міненерговугілля та ПП «Укргазпром» матеріали справи не містять. Водночас до компетенції адміністративного суду не входить вирішення питання про визнання недійними господарських угод.

Між тим, внесення змін до договору № 31/12 згідно з додатковою угодою № 1 від 23.10.2014 року, на які покликається апелянт як на доказ приналежності йому на праві господарського відання державного майна, яке використовується для забезпечення розподілу природного газ, може бути підставою для перегляду НКРЕ, у порядку встановленому законом, меж території провадження господарської діяльності в межах газопроводів та споруд, що передані на праві господарського відання позивачу.

Покликання апелянта на протиправність самого рішення НКРЕ щодо розширення ПП «Укргазпром» території ліцензованої діяльності з розподілу та постачання газу, викладеного у постанові НКРЕ від 22.08.13р. № 1152 також не заслуговують на увагу, оскільки позов в цій частині залишений без розгляду судом першої інстанції; ухвала суду від 10.07.14р. позивачем не оскаржувалась в апеляційному порядку.

За правилами ч.1 ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст.195, 196, 200, 205, 206 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд

У Х В А Л И В:

апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Миколаївгаз» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.07.14р. у справі №826/5511/14 - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.07.14р. у справі №826/5511/14 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуюча суддя Шелест С.Б.

Судді : Пилипенко О.Є.

Романчук О.М.

Повний текст ухвали складений: 11.11.14р.

.

Головуючий суддя Шелест С.Б.

Судді: Романчук О.М

Пилипенко О.Є.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2014
Оприлюднено12.11.2014
Номер документу41298144
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5511/14

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 10.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні