Постанова
від 15.07.2014 по справі 826/7187/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 липня 2014 року 15:45 № 826/7187/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомПублічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» в особі філії Газопромислове управління «Шебелинкагазвидобування» доДержавної податкової інспекції у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 23.12.2013р., ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство «Укргазвидобування» в особі філії Газопромислове управління «Шебелинкагазвидобування» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 23.12.2013р. №0001312200.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення прийнято відповідачем протиправно, а тому підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення прийнято правомірно.

В судовому засіданні 23.06.2014р. суд по справі перейшов в письмове провадження на підставі статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідачем проведено перевірку Філії Газопромислового управління «Шебелинкагазвидобування» ПАТ «Укргазвидобування» за результатами якої 03.12.2013р. складено акт №437/20-01-22-47/00153146 про результати документальної планової виїзної перевірки з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, дотримання валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011р. по 31.12.2012р. (далі по тексту - Акт перевірки).

Актом перевірки встановлено порушення п. 1 статті 314, п. 1 статті 315, п. 1 статті 317 глави 4 розділу 14 ПК України, яке виразилось в безпідставному занижені збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за період з 01.01.2011р. по 31.12.2012р. у сумі 5 729 245,80грн., у тому числі за січень 2011 року заниження на суму 223 338,20грн., лютий 2011 року - 215 272, 93грн., березень 2011 року - 220 477,99грн., квітень 2011 року - 194523,10грн., травень 2011 року - 143 123,92грн., червень 2011 року - 152 294, 24грн., липень 2011 року - 191 464,41грн., серпень 2011 року - 202 966, 71грн., вересень 2011 року - 178 490,81грн., жовтень 2011 року - 271 394,41грн., листопад 2011 року - 316 324,34грн., грудень 2011 року - 316 744,46грн., січень 2012 року - 371 254,02грн., лютий 2012 року - 361 099,54грн., березень 2012 року - 285 508,52грн., квітень 2012 року - 187 462,92грн., травень 2012 року - 201 960,78грн., червень 2012 року - 192 464,79грн., липень 2012 року - 195 130, 86грн., серпень 2012 року - 236 374,94грн., вересень 2012 року - 244 125,48грн., жовтень 2012 року - 185 468,05грн., листопад 2012 року - 292 086,28грн., грудень 2012 року - 349 894,11грн.

На підставі встановленого порушення відповідачем 23.12.2013р. прийнято податкове повідомлення - рішення №0001312200, яким за порушення п. 1 статті 314, п. 1 статті 315, п. 1 статті 317 глави 4 розділу 14 ПК України позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності в розмірі 6 877 366,66грн., в тому числі основний платіж - 5 729 245,80грн. та штрафні санкції - 1 148 120,86грн.

В порядку адміністративного оскарження, податкове повідомлення - рішення залишено без змін.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що в перевіряємий період філія Газопромислового управління «Шебелинкагазвидобування» ПАТ «Укргазвидобування» згідно балансу фактичного надходження та розподілу природного газу здійснювала передачу природного газу власного видобутку філіям ПАТ «Укргазвидобування»: УБМР «Укргазспецбудмонтаж» (код ЄДРПОУ 33601981), БУ «Укрбудгаз» (код ЄДРПОУ 00156392), Управлінню з переробки газу та газового конденсату (код ЄДРПОУ 25976423), УОК «Червона Рута» (код ЄДРПОУ 37269260), «УкрНДІгаз» (код ЄДРПОУ 00158764), ГУ «Укргазпромгеофізика» (код ЄДРПОУ 21236681) для власних потреб як кінцевим споживачам.

Відповідно до наказів №626 від 31.10.2010р. та №582 від 27.12.2011р. та згідно актів на внутрішньогосподарське переміщення товарно - матеріальних цінностей від 31.01.2011р. №1/11, від 28.02.2011р. №2/11, від 31.03.2011р. №3/11, від 30.04.2011р. №4/11, від 31.05.2011р. №5/11, від 30.06.2011р. №6/11, від 31.07.2011р. №7/11, від 31.08.2011р. №№8/11, 8/11-1, 8/11-2, від 30.09.2011р. №№ 9/11, 9/11-1, 9/11-2, від 31.10.2011р. №№10/11, 10/11-1, 10/11-2, від 30.11.2011р. №№11/11, 11/11-1, 11/11-2, від 31.12.2011р. №12/11, 12/11-1, 12/11-2, від 31.01.2012р. №01/12, 01/12-1, 01/12-2, від 29.02.2012р. №№02/12, 02/12-1, 02/12-2, від 31.03.2012р. №03/12, 03/12-1, 03/12-2, від 30.04.2012р. №№04/12, 04/12-1, 04/12-2, від 31.05.2012р. №№05/12, 05/12-1, 05/12-2, від 30.06.2012р. №№06/12, 06/12-1, від 31.07.2012р. №№07/12, 07/12-1, 07/12-2, від 31.08.2012р. №№08/12, 08/12-1, 08/12-2, від 30.09.2012р. №№09/12, 09/12-1, від 31.10.2012р. №10/12, 10/12-1, 10/12-2, від 30.11.2012р. №11/12, 11/12-1, 11/12-2, від 31.12.2012р. №12/12, 12/12-1, 12/12-2 філією Газопромислового управління «Шебелинкагазвидобування» ПАТ «Укргазвидобування» за перевіряємий період передано товарно - матеріальних цінностей - у кількості 91 094,353 тис. куб.м. (природний газ власного видобутку з глибин до 5000 м).

Згідно з п. 314.1 ст. 314 Податкового кодексу України платниками збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності є суб'єкти господарювання та їх відокремлені підрозділи, які провадять діяльність з постачання природного газу споживачам на підставі укладених з ними договорів.

Відповідно до п. 315.1 ст. 315 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування збором є вартість природного газу в обсязі, відпущеному кожній категорії споживачів у звітному періоді, яка визначається на підставі актів приймання-передачі газу, підписаних платником та відповідним споживачем (для населення - на підставі облікових документів), з урахуванням відповідного тарифу.

Пунктом 317.1 ст. 317 Податкового кодексу України визначено, що споживачами є такі категорії: населення, бюджетні установи, підприємства комунальної теплоенергетики, теплові електростанції, електроцентралі та котельні суб'єктів господарювання, в тому числі блочні (модульні) котельні, інші суб'єкти господарювання та їх відокремлені підрозділи, які використовують природний газ для виробництва товарів та надання послуг, на інші власні потреби.

В даному випадку, для цілей правильного визначення платника Збору, наявності у певної особи обов'язку нараховувати та сплачувати Збір, а також подавати розрахунок, має значення визначення термінів «Постачальник» та «Споживач», відносини між якими при цьому мають характер відносин суб'єктів господарювання та регулюються на договірній основі.

Діяльність з постачання природного газу є специфічною галуззю та регулюється спеціальними Законами та підзаконними нормативними актами.

Згідно з п.5.3 ст.5 Податкового кодексу України інші терміни, що застосовуються у цьому кодексі і не визначаються ним, використовуються у визначенні, встановленому іншими законами.

Чинне законодавство України розмежовує поняття «газовидобувне підприємство» та «постачальник природного газу».

Так, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу» газовидобувне підприємство - суб'єкт господарювання, що відповідно до спеціального дозволу на користування надрами видобуває природний газ на території України і в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

Відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону постачання природного газу - господарська діяльність на ринку природного газу, що підлягає ліцензуванню і полягає в наданні послуг та пов'язана з реалізацією природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про нафту і газ»:

користування нафтогазоносними надрами - це геологічне вивчення і розробка нафтогазоносних надр з метою пошуку та розвідки родовищ нафти й газу, видобутку нафти й газу або їх зберігання, повернення (захоронення) супутніх і стічних вод, інших відходів, що видобуваються в процесі розвідки і розробки родовищ нафти і газу;

спеціальний дозвіл на користування нафтогазоносними надрами - це документ, що видається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр і засвідчує право юридичної чи фізичної особи, якій цей документ виданий, на користування нафтогазоносними надрами протягом часу, в межах ділянки надр, на умовах, передбачених у цьому документі.

Відповідно до ст. 16 Кодексу України про надра спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим.

Згідно з п. 1.13 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» постачальник природного газу за регульованим тарифом - суб'єкт господарської діяльності, який згідно з умовами відповідної ліцензії постачає природний газ безпосередньо споживачам на визначеній території за тарифами, які підлягають державному регулюванню. Відповідно до п.9 Порядку забезпечення споживачів природним газом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1729 від 27.12.2001р. постачальниками природного газу можуть бути суб'єкти господарської діяльності, які в установленому порядку отримали ліцензію на постачання природного газу.

Таким чином, газовидобувне підприємство та постачальник природного газу здійснюють різні види діяльності, які потребують отримання різних ліцензій.

Зокрема, спеціальний дозвіл на користування надрами видається центральним органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр за погодженням з Міністерством охорони навколишнього природного середовища України та надає право суб'єкту господарювання користуватися надрами, а ліцензія на постачання природного газу видається Національною комісією регулювання електроенергетики та надає право суб'єкту господарювання постачати природний газ споживачам.

Відповідно до п. 15 ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» діяльність з постачання природного газу за регульованим, за нерегульованим тарифом підлягає ліцензуванню.

Статтею 1 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» визначено, що у цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:

ліцензія - документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного в ньому виду господарської діяльності протягом визначеного строку за умови виконання ліцензійних умов;

ліцензіат - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню;

суб'єкт господарювання - зареєстрована в установленому законодавством порядку юридична особа незалежно від її організаційно-правової форми та форми власності, яка провадить господарську діяльність, крім органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності.

Згідно з ст. 8 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» ліцензійні умови є нормативно-правовим актом, положення якого встановлюють кваліфікаційні, організаційні, технологічні та інші вимоги для провадження певного виду господарської діяльності. Суб'єкт господарювання зобов'язаний провадити певний вид господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, відповідно до встановлених для цього виду діяльності ліцензійних умов. Ліцензійні умови та порядок контролю за їх додержанням затверджуються спільним наказом спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування та органу ліцензування.

Відповідно до п. 13 Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1698 від 14.11.2000р. органом ліцензування з постачання природного газу за регульованим і нерегульованим тарифом є Національна комісія регулювання електроенергетики.

Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України №11 від 13.01.2010р. затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом.

Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України №10 від 13.01.2010р. затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом.

Пунктом 1.3 зазначених ліцензійних умов встановлено, що у цих Ліцензійних умовах терміни вживаються в такому значенні:

Ліцензіат - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання природного газу за нерегульованим тарифом.

Газопостачальне підприємство - суб'єкт господарювання, що здійснює постачання природного газу на підставі одержаної ліцензії безпосередньо споживачам згідно з укладеними договорами.

З аналізу вищезазначених норм, постачальником природного газу є суб'єкт господарювання (юридична особа), який одержав відповідну ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання природного газу за регульованим чи нерегульованим тарифом та здійснює постачання природного газу на підставі одержаної ліцензії безпосередньо споживачам згідно з укладеними договорами.

ГПУ «Шебелинкагазвидобування» є філією ПАТ «Укргазвидобування» та не є суб'єктом господарювання, згідно з Законом не може бути ліцензіатом та відповідно постачальником природного газу, а отже і платником збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ.

Згідно зі ст. 315 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування збором є вартість природного газу в обсязі, відпущеному кожній категорії споживачів у звітному періоді, яка визначається на підставі актів приймання-передачі газу, підписаних платником та відповідним споживачем (для населення - на підставі облікових документів), з урахуванням відповідного тарифу.

Платниками збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності є суб'єкти господарювання та їх відокремлені підрозділи, які провадять діяльність з постачання природного газу споживачам на підставі укладених з ними договорів.

Споживачами є такі категорії: населення, бюджетні установи, підприємства комунальної теплоенергетики, теплові електростанції, електроцентралі та котельні суб'єктів господарювання, в тому числі блочні (модульні) котельні, інші суб'єкти господарювання та їх відокремлені підрозділи, які використовують природний газ для виробництва товарів та надання послуг, на інші власні потреби.

Тобто, чинним податковим законодавством України чітко визначено, що збір справляється з підприємств та їх відокремлених підрозділів, які постачають (продають) природний газ для інших підприємств та їх відокремлених підрозділів на підставі укладених договорів та підписаних актів прийому-передачі природного газу.

Враховуючи зміст положень Податкового кодексу України щодо внесення до державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ та зміст наведених визначень термінів «Постачальник», «Споживач», обов'язковими підставами для виникнення податкового обов'язку щодо збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ є:

1. наявність двох учасників цивільних відносин - постачальника та споживача;

2. наявність договірних відносин між постачальником та споживачем;

3. предметом договору є постачання природного газу споживачу;

4. наявність актів приймання-передачі природного газу від постачальника споживачу.

При цьому, важливим є те, що постачання природного газу передбачає передачу права власності на природний газ. За інших умов (не передбачених Податковим кодексом України), об'єкт оподаткування відсутній.

Згідно зі ст. 202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Правочини можуть бути односторонніми та дво - чи багатосторонніми (договори). Одностороннім правочином є дія однієї сторони, яка може бути представлена однією або кількома особами. Односторонній правочин може створювати обов'язки лише для особи, яка його вчинила. Односторонній правочин може створювати обов'язки для інших осіб лише у випадках, встановлених законом, або за домовленістю з цими особами. Дво - чи багатостороннім правочином є погоджена дія двох або більше сторін.

Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або, припинення цивільних прав та обов'язків.

Таким чином, Цивільним кодексом України чітко встановлено, що договір може бути укладено лише між особами.

Відповідно до п.п. 14.1.30 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України поняття відокремленого підрозділу визначається у значенні, визначеному Цивільним кодексом України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Поняття структурного підрозділу Податковим кодексом України не визначено.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Цивільного кодексу України учасниками цивільних відносин є фізичні особи та юридичні особи. Відповідно до частини другої цієї ж статті учасниками цивільних відносин є: держава Україна. Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб'єкти публічного права.

Згідно зі ст. 95 Цивільного кодексу України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Таким чином, філія не є юридичною особою в розумінні Цивільного кодексу України та не може бути стороною договору. ГПУ «Шебелинкагазвидобування» не є юридичною особою в розумінні Цивільного кодексу України та не може самостійно бути стороною договору. Філії укладають договори лише від імені та в інтересах юридичної особи на підставі довіреності, виданої юридичною особою

Відповідно до ст.712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Відповідно до ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Тобто, постачання природного газу передбачає передачу природного газу однією особою іншій з переходом права власності на такий природний газ. Отже, визначення об'єкта оподаткування та платника збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів всіх форм власності здійснюється з урахуванням договору, укладеного між суб'єктами господарювання - юридичними особами або їх уповноваженими представниками.

Наказами ДК «Укргазвидобування» №626 від 31.12.2010р. та №582 від 27.12.2011р. затверджені Порядки взаємовідносин між ДК «Укргазвидобування» НАК «Нафтогаз України», її структурними підрозділами та сторонніми організаціями стосовно передачі природного газу, газового конденсату, нафти, продуктів переробки вуглеводнів, скрапленого газу та електроенергії в 2011 та в 2012 роках. Відповідно до п. 1.1 зазначених Порядків філії ДК «Укргазвидобування» природний газ власного видобутку, у тому числі природний газ, видобутий в результаті спільної діяльності згідно з договорами, відповідно до яких вартість вкладу ДК «Укргазвидобування» становить 50 відсотків та більше загальної вартості вкладів учасників, передають апарату управління ДК «Укргазвидобування» за виключенням природного газу для виробничо-технологічних, власних потреб, природного газу, що передається іншим філіям Компанії для забезпечення їх власних потреб, сировини для виробництва скрапленого газу та сирого природного газу. Обсяги природного газу для виробничо-технологічних, власних потреб затверджується Товариством.

Згідно з п.1.3 Порядків приймання-передача природного газу оформлюється актами на внутрішньогосподарське переміщення товарно-матеріальних цінностей.

За період з 01.01.2011р. по 31.12.2012р. філія ГПУ «Шебелинкагазвидобування» згідно балансу фактичного надходження та розподілу природного газу здійснювала передачу природного газу власного видобутку іншим філіям в межах однієї юридичної особи: УБМР «Укргазспецбудмонтаж» (ідентифікаційний код 33601981), БУ «УкрБургаз» ідентифікаційний код 00156392), Управлінню з переробки газу та газового конденсату (ідентифікаційний код 25976423), УОК «Червона Рута» (ідентифікаційний код 37269260), «УкрНДІгаз» (ідентифікаційний код 00158764), ГУ «Укргазпромгеофізика» (ідентифікаційний код 21236681) для власних потреб.

Згідно з актами на внутрішньогосподарське переміщення товарно - матеріальних цінностей філією ГПУ «Шебелинкагазвидобування» за період з 01.01.2011р. по 31.12.2012р. передано іншим філіям ДК «Укргазвидобування» товарно - матеріальних цінностей у кількості 91 094,353 тис. куб.м. (природний газ власного видобутку з глибин до 5000 м).

Податковий орган в Акті перевірки не зазначає про наявність підстав для оподаткування операцій з внутрішньогосподарського переміщення між філіями Товариства товарно-матеріальних цінностей - природного газу, не наводить наявність договорів про достачання газу, укладеного між окремими самостійними особами у взаємовідносинах, та не описує про наявність актів приймання-передачі природного газу, які мають бути підписані сторонами при наявності правовідносин з постачання природного газу, оскільки таких документів немає і не може бути. Отже, при відсутності документів на підтвердження постачання природного газу сторонній особі висновки податкового органу про наявність підстав для оподаткування збором у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ є необґрунтованими.

З наведеного вбачається, що внутрішньогосподарське переміщення не є поставкою природного газу, оскільки не передбачає перехід права власності на нього і не породжують, не змінюють і не припиняють будь-яких прав та обов'язків, а філії не є особами та не можуть укладати договори та, відповідно, виступати як постачальник і споживач, акти приймання-передачі природного газу, підписані між філіями не є актами приймання-передачі газу, підписані платником та відповідним споживачем, а отже, відсутній об'єкт обчислення збору у вигляді цільової надбавки на природний газ.

Дана позиція викладена також в ухвалі Вищого адміністративного суду міста Києва від 15.05.2014р. у справі №К/9991/64925/12.

Отже, податковим органом не правомірно встановлено порушення філії Газопромислове управління «Шебелинкагазвидобування» ПАТ «Укргазвидобування» в занижені збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за період з 01.01.2011р. по 31.12.2012р. у сумі 5 729 245,80грн., у тому числі за січень 2011 року заниження на суму 223 338,20грн., лютий 2011 року - 215 272, 93грн., березень 2011 року - 220 477,99грн., квітень 2011 року - 194523,10грн., травень 2011 року - 143 123,92грн., червень 2011 року - 152 294, 24грн., липень 2011 року - 191 464,41грн., серпень 2011 року - 202 966, 71грн., вересень 2011 року - 178 490,81грн., жовтень 2011 року - 271 394,41грн., листопад 2011 року - 316 324,34грн., грудень 2011 року - 316 744,46грн., січень 2012 року - 371 254,02грн., лютий 2012 року - 361 099,54грн., березень 2012 року - 285 508,52грн., квітень 2012 року - 187 462,92грн., травень 2012 року - 201 960,78грн., червень 2012 року - 192 464,79грн., липень 2012 року - 195 130, 86грн., серпень 2012 року - 236 374,94грн., вересень 2012 року - 244 125,48грн., жовтень 2012 року - 185 468,05грн., листопад 2012 року - 292 086,28грн., грудень 2012 року - 349 894,11грн.

Таким чином, суд приходить до висновку про не правомірність прийняття податковим органом податкового повідомлення - рішення від 23.12.2013р. №0001312200, , а тому позовні вимоги Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» в особі філії Газопромислове управління «Шебелинкагазвидобування» є обгрунтованити та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 128, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» в особі філії Газопромислове управління «Шебелинкагазвидобування» задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 23.12.2013р. №0001312200.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текст постанови виготовлений 15.07.2014р.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.07.2014
Оприлюднено29.07.2014
Номер документу39920945
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7187/14

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 13.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 13.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 03.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні