Справа № 2-а-1574/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" лютого 2009 р.
м. Луцьк
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Лозовського О.А.,
при секретарі судового засідання - Чміль І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку
письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління
Пенсійного фонду України в місті Нововолинську Волинської області про
зобов'язання провести нарахування щомісячної державної соціальної допомоги
дитині війни,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернулася з позовом до Управління Пенсійного
фонду України в місті Нововолинську Волинської області про зобов'язання
провести нарахування щомісячної державної соціальної допомоги дитині війни.
Позовні вимоги мотивує тим, що вона наділена правовим
статусом дитини війни, а тому відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний
захист дітей війни» користується правом на одержання щомісячної державної соціальної
допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Протягом 2006-2007
років позивачеві така допомога не нараховувалася та не виплачувалася, а за
період з січня по жовтень 2008 року їй була нарахована та виплачена вказана
допомога у розмірі 10 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили
працездатність. Просить поновити строк звернення з адміністративним позовом до
суду та зобов'язати відповідача провести нарахування державної соціальної
допомоги дитині війни у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за
період з січня 2006 року по жовтень 2008 року.
Відповідач у запереченні від 07 лютого 2009 року за
№1087/09-05 позову не визнав, зазначаючи, що він діяв в межах повноважень,
наданих йому законами України, підзаконними нормативно-правовими актами та в
межах коштів, які були виділені Державним бюджетом для виплат соціальної
допомоги дітям війни. Просить в позові відмовити.
Сторони в судове засідання не з»явились, проте подали
клопотання про розгляд справи без їх участі. Суд задовольнив клопотання сторін
та судовий розгляд здійснював в порядку письмового провадження.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за
своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і
об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності,
суд приходить до висновку про
необхідність задовольнити позов частково.
Судом встановлено, що ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 народження
наділена правовим статусом дитини війни, знаходиться на обліку в Управлінні
Пенсійного фонду України в місті Нововолинську Волинської області. Протягом
2006-2007 років їй нараховувалася та виплачувалася пенсія за віком без доплати
як дитині війни, а протягом 2008 року позивачеві нараховувалася та
виплачувалася надбавка до пенсії як дитині війни у розмірі 10 відсотків
прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, що підтверджується
пенсійним посвідченням серії НОМЕР_1 виданим ІНФОРМАЦІЯ_2 із проставленим у
ньому штампом «дитина війни» та довідкою Управління пенсійного фонду України в
місті Нововолинську Волинської області від 30 січня 2009 року №456.
Статтею 6 Закону України «Про соціальний захист дітей
війни» (в редакції Закону України від 18 листопада 2004 року №2195-IV)
передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи
державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на
30% мінімальної пенсії за віком.
Проте, статтею 110 Закону України «Про Державний бюджет
України на 2006 рік» в редакції Закону від 19 січня 2006 року №3367-IV
установлено, що пільги дітям війни, передбачені статтею 6 Закону України «Про
соціальний захист дітей війни», запроваджуються в 2006 році поетапно, за
результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному
Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з
питань бюджету. Даний Закон у встановленому порядку не визнавався
неконституційним, тому підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 про
зобов'язання провести нарахування щомісячної соціальної допомоги дитині війни
за 2006 рік відсутні.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007
року №6-рп/2007 були
визнані неконституційними положення пункту 12 статті 71 Закону України «Про
Державний бюджет України на 2007 рік», яким зупинено на 2007 рік дію статті 6
Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Тому, вимоги позивача щодо
нарахування їй щомісячної державної соціальної допомоги як дитині війни за 2007
рік підлягають задоволенню частково, за період з 9 липня 2007 року до 31 грудня
2007 року. Позовні вимоги про нарахування державної соціальної допомоги за
період з 1 січня 2007 року до 9 липня 2007 року задоволенню не підлягають, так
як у цей період часу діяв Закон України «Про Державний бюджет України на 2007
рік», яким було зупинено вказану виплату.
Ухвалюючи вказане рішення, Конституційний Суд України
звернув увагу на те, що Закон України «Про Державний бюджет» на відповідні роки
не може скасовувати чи змінювати обсяг прав і обов'язків, пільг, компенсацій і
гарантій, передбачених іншими законами України.
Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008
року №10-рп/2008 було визнано
такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) пункт 41
розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів» Закону України «Про
Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих
актів України», в частині обмеження виплат дітям війни. Положення Закону
України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких
законодавчих актів України», визнані неконституційними, втрачають чинність з
дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення, а тому позовні вимоги
ОСОБА_1 щодо нарахування їй соціальної допомоги як дитині війни, підлягають
задоволенню частково, починаючи з 22 травня 2008 року до 31 грудня 2008 року.
Позовні вимоги про нарахування державної соціальної допомоги за період з 1
січня 2008 року до 22 травня 2008 року
задоволенню не підлягають, так як на цей період часу діяв Закон України «Про
Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих
актів України», згідно якого дітям війни виплачувалося підвищення у розмірі
надбавки, встановленої для учасників війни.
Виходячи з вимог статті 22 Конституції України при
прийнятті нових Законів або внесенні змін до чинних Законів держава не може
допускати звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, у тому числі і для
дітей війни.
Відповідно до статті 87 Закону України «Про пенсійне
забезпечення», суми пенсії, не одержані своєчасно з вини органу, що призначає
або виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким
строком.
Отже, адміністративний позов підлягає до часткового
задоволення, суд зобов'язує Управління Пенсійного фонду України в місті
Нововолинську Волинської області провести нарахування ОСОБА_1 щомісячної
державної соціальної допомоги як дитині війни за період з 9 липня 2007 року до
31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року до 31 грудня 2008 року в розмірі
30% мінімальної пенсії за віком.
Керуючись статтями 11, 17, 158, частиною 3 статті 160,
162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, статтею 6 Закону
України «Про соціальний захист дітей війни», суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в місті
Нововолинську Волинської області провести нарахування з 9 липня 2007 року до 31
грудня 2007 року включно та з 22 травня 2008 року до 31 грудня 2008 року
включно ОСОБА_1 підвищення пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком на
підставі положень ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо заяву
про апеляційне оскарження було подано, але апеляційна скарга не буде подана у
встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього
строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,
набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена до Львівського
апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний
суд. Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня
складення постанови в повному обсязі з 18 лютого 2009 року. Апеляційна скарга
на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після
подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без
попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у
строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Копія
апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції.
Головуючий О.А.Лозовський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2009 |
Оприлюднено | 08.07.2009 |
Номер документу | 3995507 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні