ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 липня 2014 року м. Київ К/800/35011/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :
Головуючого Моторного О.А.,
Суддів Ланченко Л.В.,
Пилипчук Н.Г.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Перший альтернативний телеканал А1"
на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.03.2013
та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 13.06.2013
у справі № 2а-17894/12/2670
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Перший альтернативний телеканал А1"
до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби
про визнання дій протиправними,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.03.2013, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 13.06.2013, відмовлено у задоволенні позову про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби під час організації та проведення зустрічної звірки ТОВ "Перший альтернативний телеканал А1" з питань підтвердження господарських відносин з ТОВ "Снайпер Медіа" за період з 01.12.2011 по 31.12.2011.
В касаційній скарзі позивач просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального і процесуального права.
В поданих запереченнях на касаційну скаргу відповідач з доводами та вимогами заявника не погодився, просив скаргу залишити без задоволення, оскаржувані рішення - без змін.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що за даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням ТОВ «Перший альтернативний телеканал А1» є офіс № 2 у будинку № 21 по вул. Шовковична, в м. Києві.
27.04.2012 за вих. №1967/10/22-210 ДПІ у Печерському районі направила ТОВ «Перший альтернативний телеканал А1» запит про надання пояснень та документів щодо формування податкового кредиту за грудень 2011 року.
Відповіді на цей запит позивач не надав.
Актами від 14.06.2012 №612/22-4/35919577 та №613/22-4/35919577, складеними посадовцями ДПІ у Печерському районі на виконання вимог ст.ст. 75, 78 Податкового кодексу України, зафіксовано, що ТОВ «Перший альтернативний телеканал А1» за юридичною адресою та за адресою, зазначеною у податковій звітності (вул. Лейпцизька, 5, в м. Києві), не знаходиться.
21.06.2012 відповідачем складено акт №2027/22-4/35919577 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Снайпер Медіа» за період з 01.12.2011 по 31.12.2011.
Відмовляючи у задоволенні позову, суди попередніх інстанцій виходили з наступного, з чим погоджується суд касаційної інстанції.
Згідно з пп.20.1.6 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право, крім іншого, для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.
Відповідно до п.73.5 ст.73 Кодексу, з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пп.4.4. Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22.04.2011 № 236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою) відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Таким чином, аналізуючи наведені норми, суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, обґрунтовано, з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дій).
Крім того, слід зазначити, що акт 21.06.2012 № 2027/22-4/35919577 про неможливість проведення зустрічної звірки позивача щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Снайпер Медіа» за період з 01.12.2011 по 31.12.2011 є виключно службовим документом, який, при цьому, не породжує для позивача правових наслідків, не є підставою для виникнення у нього будь-яких прав та обов'язків, а тому не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача.
Доводи, наведені скаржником в касаційній скарзі, колегією суддів відхиляються, оскільки вони не спростовують обставин, що на підставі належних та допустимих доказів встановлені судами попередніх інстанцій.
Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку, що судами першої та апеляційної інстанцій належним чином з'ясовані обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішень судів не встановлено.
Керуючись статтями 220 1 , 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну Товариства з обмеженою відповідальністю "Перший альтернативний телеканал А1" - відхилити.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.03.2013 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 13.06.2013 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав і в порядку, установленому статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя: (підпис) О.А. Моторний Судді (підпис) Л.В. Ланченко (підпис) Н.Г. Пилипчук
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2014 |
Оприлюднено | 31.07.2014 |
Номер документу | 39962863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Моторний О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні