копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 липня 2014 р. 15:00 Справа №818/1734/14
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кравченка Є.Д.,
за участю секретаря судового засідання - Михайленко О.В.,
представника позивача - Ткаченка В.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Роменського міськрайонного центру зайнятості населення до ОСОБА_2 про стягнення коштів,-
В С Т А Н О В И В:
03.07.2014 Роменський міськрайонний центр зайнятості населення (далі - позивач), звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_2 (далі - відповідач) кошти, виплачені як допомога по безробіттю, у розмірі 7 826, 69 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, який надав недостовірні відомості до Роменського міськрайонного центру зайнятості, незаконно отримав допомогу по безробіттю, яка підлягає поверненню.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з'явився, 29.07.2014 подав факсом до суду клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із хворобою разом із копією медичної довідки (а.с. 33, 34).
Згідно з пунктом 4 статті 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду справи, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до вимог статті 122 КАС України, адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Згідно приписів статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справ упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, якій вирішить спір щодо його прав та обов'язків.
При цьому вжиття заходів для прискорення процедури розгляду справ є обов'язком не тільки для держави, а й осіб, які беруть участь у справі. Так, Європейський суд з прав людини в рішенні від 21 грудня 2006 року у справі «Мороз та інші проти України» зазначив, що розумність строку проваджень повинна оцінюватись у світлі обставин справи та з урахуванням наступних критеріїв: складність справи, поведінка заявників і відповідних органів державної влади та того, яку важливість для заявників мало питання, що розглядалося.
Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Крім того, суд вважає за необхідне наголосити, на тому, що саме національним судам належить функція керування провадженнями таким чином, щоб вони були швидкими та ефективними (рішення Європейського суду з прав людини від 21 грудня 2006 року справа «Мороз та інші проти України»).
Судом явка відповідача обов'язковою не визнавалась.
З огляду на викладене, суд вважає, що справу можливо розглянути без участі відповідача, належним чином повідомленого про розгляд справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи, дослідивши письмові докази по справі суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 1 березня 1991 року N 803-XII (далі - Закон) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 05.02.2013 звернулася до Роменського міськрайонного центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні, де спеціалістом центру зайнятості була заповнена персональна картка № 185313020500018 від 05.02.2013 й особистим підписом підтверджено достовірність внесених до неї даних (а.с. 5). Крім того, відповідач повідомив, що на момент звернення до центру зайнятості не є найманим працівником, не уклав договір цивільно-правового характеру, пенсію не отримує, не має права на пенсію за віком, у тому числі на пільгових умовах, та на пенсію за вислугу років, не є членом особистого селянського господарства, що підтверджується його особистою заявою від 05.02.2013 (а.с. 7).
Відповідно до заяви від 12.02.2013 (а.с. 6) відповідачу призначено виплату допомоги по безробіттю.
Актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення Бориспільського міськрайонного центру зайнятості від 06.03.2014 № 53 (а.с. 11-12) встановлено, що ОСОБА_2 під час перебування на обліку в центрі зайнятості як безробітної, надавала послуги ДП «Ейвон Косметікс Юкрейн» згідно договору про надання послуг від 11.02.2013 № 21990870 (а.с. 14-17).
Як встановлено з листа Дочірнього підприємства "Ейвон Косметікс Юкрейн" від 04.02.2014 № 390 (а.с. 13), в період з 11.02.2013 по 19.01.2014 ОСОБА_2 надавала послуги за цивільно-правовим договором та отримувала винагороду.
Під час перебування на обліку ОСОБА_2 не повідомила центр зайнятості про те, що працювала за цивільно-правовим-договором.
Як встановлено із заяви ОСОБА_2 від 11.11.2013 (а.с. 8) та витягу з наказів про прийняті рішення (а.с. 9), відповідача було знято з обліку та припинено виплату допомоги по безробіттю з 11.11.2013.
Згідно довідки Роменського МРЦЗ від 20.03.2014 допомога по безробіттю відповідачу була виплачена за період з 12 лютого 2013 року по 10 листопада 2013 року в розмірі 7 826, 69 грн. (а.с. 18).
Відповідно до п. 1 ст. 4 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать особи, які забезпечують себе роботою самостійно.
Згідно із ст. 43 Закону України «Про зайнятість населення» статус безробітного може набути особа працездатного віку, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до підходящої роботи.
Відповідно до ч. 2, 3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 2 березня 2000 року N 1533-III застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно із п.п. 1 п. 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 року № 198 надання послуг за цивільно-правовим договором є підставою для зняття з обліку як безробітного у державній службі зайнятості.
Таким чином, відповідач надав позивачу відомості, які не відповідають дійсності, незаконно отримав допомогу по безробіттю в сумі 7 826, 69 грн., яка підлягає поверненню.
25.03.2014 Роменським МРЦЗ прийнято наказ № 28 про повернення допомоги по безробіттю, виплаченої ОСОБА_2 (а.с. 19).
Претензією від 09.04.2014 № 07-01/394 позивач повідомив відповідача про необхідність повернути на рахунок Роменського МРЦЗ суму виплаченого матеріального забезпечення (а.с. 20), проте у встановлений строк кошти не сплачені.
Відповідно до п.п. 6, 8 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 р. N 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 року N 7-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 року за N 232/16248, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. У разі відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Згідно із ст. 12 Закону функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону Фонд має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.
Невідшкодування цих витрат порушує інтереси держави, яка є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом загальнообов'язкового соціального страхування на випадок безробіття.
Таким чином, суд дійшов висновку, що вимоги позивача щодо стягнення коштів, виплачених як допомога по безробіттю, є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Роменського міськрайонного центру зайнятості населення до ОСОБА_2 про стягнення коштів - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Роменського міськрайонного центру зайнятості населення (42000, Сумська область, м. Ромни, вул. Луценка, 2, розрахунковий рахунок № 37176001000327, ГУДК в Сумській області, МФО 837013, код ЄДРПОУ 21112743) кошти, виплачені як допомога по безробіттю, у розмірі 7 826 (сім тисяч вісімсот двадцять шість) грн. 69 коп.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) Є.Д. Кравченко
З оригіналом згідно
Суддя Є.Д. Кравченко
Повний текст постанови складений та підписаний 01.08.2014.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2014 |
Оприлюднено | 04.08.2014 |
Номер документу | 39992451 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Є.Д. Кравченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні