Ухвала
від 22.07.2014 по справі 19/5007/1167-б/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

УХВАЛА

Від "22" липня 2014 р. Справа № 19/5007/1167-Б/12

За заявою Управління Пенсійного фонду України в Любарському районі Житомирської області (смт.Любар)

До боржника Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Імені Шевченка" (с.Филинці, Любарський район, Житомирська область)

про визнання банкрутом

Суддя Макаревич В.А.

В засіданні суду прийняли участь:

-від кредиторів: Ющенко Л.Л. за дор. № 1/749/4 від 22.07.2014 ( представник Любарського РЦЗ); Поварчук Н.В. - дов. № 679/01 від 03.02.2014 року ( представник УПФУ в Любарському районі);

- від боржника: Вербило Ю.В. - ліквідатор

Ухвалою господарського суду від 17.10.2012р. за заявою Управління Пенсійного фонду України в Любарському районі Житомирської області (смт. Любар, Житомирська область) було порушено провадження у справі про банкрутство Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Імені Шевченка" (с.Филинці, Любарський район, Житомирська область), за правилами статей 6, 7, 12 та 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

З 19.01.2013 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22 грудня 2011 року № 4212-VI.

Відповідно до п. 1-1 Прикінцевих та перехідних положень вищезазначеного Закону, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. .

Абзацом третім п.1-1 вищезазначених положень передбачено, що положення цього закону, які регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Постановою господарського суду Житомирської області від 26.03.2013 року визнано банкрутом Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Імені Шевченка", відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців до 26.03.2014 р. включно, призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Вербило Ю.В.

До тексту нової редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не увійшла норма, яка в попередній редакції була закріплена в ст. 52, а саме: щодо спрощеної процедури банкрутства відсутнього боржника та можливості звернутися до суду із заявою у разі, якщо вимоги до боржника менші, ніж встановлено загальними правилами.

Зважаючи, що провадження у даній справі було порушено до набрання чинності Законом України " Про внесення змін до закону України" про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом від 22.12.2011 року № 4212-VI, та зважаючи на те, що нова редакція Закону не передбачає провадження справи про банкрутство відсутнього боржника в порядку статті 52, при вирішенні судом даної справи застосовуються положення Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-ХІІ в редакції, яка була чинною до 18.01.2013 року включно.

Ухвалою суду від 10.12.2013, було зокрема, звіт ліквідатора прийнято до відома та долучено до матеріалів справи; замінено учасника провадження у справі про банкрутство кредитора Чуднівську міжрайонну державну податкової інспекції Житомирської області ДПС на Чуднівську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області; відкладено розгляд заяви №253/10/10 від 29.04.2013 Чуднівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області про визнання кредитором з грошовими вимогами до боржника у сумі 51 383,08 грн. та заяви Чуднівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області про збільшення кредиторських вимог до боржника у сумі 53 444,49 грн. до наступного судового засідання. Також, визнано згідно заяви №2544/06 від 03.05.2013 вимоги кредитора Управління Пенсійного фонду України в Любарському районі до банкрута на суму 2424,10 грн. основного боргу, які віднесено до четвертої черги реєстру вимог кредиторів боржника; в решті вимог 387,88 грн. відмовлено; у зв'язку із звільненням кредитора - УПФУ в Любарському районі від сплати судового збору за подачу заяви до господарського суду підлягає сплаті боржником 988,78 грн. в дохід Державного бюджету України, які включено до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника; відмовлено в задоволенні заяви УПФУ в Любарському районі Житомирської області №4418/06 від 27.08.2013р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 1551,52 грн.; відмовлено в задоволенні заяви УПФУ в Любарському районі Житомирської області №5843/06 від 11.11.2013р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 775,76 грн.

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 25.02.2014 року апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Любарському районі Житомирської області № 6665/06 від 27.12.2013 року залишено без задоволення, ухвалу Господарського суду Житомирської області від 10.12.2013 року залишено без змін.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від "04" лютого 2014 р. було, в тому числі, звіт ліквідатора прийнято до відома та долучено до матеріалів справи, відкладено розгляд заяви №6635/06 від 03.05.2013 р. Управління Пенсійного фонду в Любарському районі з грошовими вимогами до боржника на суму 775,76 грн. до наступного судового засідання.

Ухвалою від "12" березня 2014р. господарський суд Житомирської області прийняв заяву Управління Пенсійного фонду України в Любарському районі №1079/06 від 27.02.2014 про визнання кредитором у справі №19/5007/1167-Б/12 з грошовими вимогами до боржника на суму 836,98 грн. та призначив для розгляду в судове засідання.

21.03.2014 на запит Рівненського апеляційного господарського суду у зв'язку з надходженням касаційної скарги Управління Пенсійного фонду України в Любарському районі Житомирської області на постанову Рівненського апеляційного господарського суду у даній справі всі матеріали справи №19/5007/1167-Б/12 були надіслані для розгляду Вищим господарським судом України.

03.04.2014 до господарського суду через діловодну службу надійшли наступні заяви:

- заява б/н від 21.03.2014 від ОСОБА_7 (13115, АДРЕСА_2, Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 7487,96 грн ;

- заява б/н від 21.03.2014 від ОСОБА_8 (АДРЕСА_1) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 4762,47 грн.);

- заява б/н від 21.03.2014 від ОСОБА_9 (13116, АДРЕСА_3 Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 43 148,45 грн.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 16.04.2014 року, подана Управлінням Пенсійного фонду України в Любарському районі Житомирської області касаційна скарга на ухвалу господарського суду Житомирської області від 10.12.2013 року та на постанову Рівненського апеляційного господарського суду Житомирської області від 25.02.2014 року повернуто скаржнику.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 12.05.2014 було призначено наступне засідання суду (з врахуванням графіку відпусток працівників господарського суду Житомирської області на 2014 рік) для розгляду справи №19/5007/1137-Б/12 та заяв кредиторів, які звернулись з грошовими вимогами до боржника.

21.07.2014 до господарського суду Житомирської області надійшли наступні матеріали:

- звіт ліквідатора Вербило Ю.В. з додатками;

- клопотання ліквідатора Вербили Ю.В. про затвердження оплати послуг арбітражного керуючого у ліквідаційній процедурі з 01.04.2013 по 30.06.2014;

- клопотання ліквідатора Вербило Ю.В. про затвердження оплати витрат арбітражного керуючого у ліквідаційній процедурі з додатками;

В судовому засіданні ліквідатор повідомив про вчинені дії на виконання вимог ухвали суду та надав пояснення щодо поданого проміжного звіту ліквідатора.

У звіті ліквідатор повідомив, що ним здійснювались заходи по завершенню ліквідаційної процедури. Розглянуто заяви кредиторів: управління Пенсійного фонду України в Любарському районі, заяви колишніх працівників СТОВ ім.Шевченка стосовно вимог із заборгованості по заробітній платі, підготовлено відзиви на заяви кредиторів. З метою виявлення активів боржника, проведення інвентаризації здійснено виїзд до СТОВ ім.Шевченка, проведено інвентаризацію наявного майна. В зв'язку з тим, що справа про банкрутство, порушена на підставі ст.52, як відсутнього боржника, за відсутності органів управління, керівника боржника, інвентаризація проведена на підставі наявних документів , переданих дружиною померлого колишнього керівника, яка передала ліквідатору печатку та штамп СТОВ ім.Шевченка. Ліквідатором встановлено згідно даних ДПІ в Любарському районі, що у підприємства відкрито в установі "Приватбанку" чотири рахунки, на одному з яких - залишок коштів 3641,55грн. (на виплату по соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю колишньому керівнику боржника ОСОБА_12), решта рахунків залишку коштів не мають. На дату порушення справи, працівники на підприємстві відсутні, органи управління відсутні, будь-яка фінансово - бухгалтерська документація відсутня. В зв'язку з відсутністю бухгалтерської документації встановити дебіторську заборгованість ліквідатору не вдалось. Внесено відомості до державного реєстру щодо ліквідатора, як керівника юридичної особи.

Крім того, в судовому засіданні ліквідатор подав клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури та строку повноважень ліквідатора до 23.10.2014 у зв'язку з необхідністю завершення заходів у ліквідаційній процедурі. Усно на запитання суду ліквідатор пояснив , що необхідно отримати відповіді на запити стосовно наявності доказів, які б свідчили про наявність (або відсутність) заборгованості боржника перед працівниками по заробітній платі, включаючи кредиторів ОСОБА_7 (13115, АДРЕСА_2, Любарський район, Житомирська область) , ОСОБА_11 (АДРЕСА_1) , ОСОБА_9.(13116, АДРЕСА_3 Любарський район, Житомирська область) та інших. Ліквідатором будуть зроблені відповідні запити для отримання оригіналів документі (включаючи документів боржника, які могли бути здані до архіву), отримання пояснень посадових осіб, отримання останніх звітів боржника до відповідних інстанцій (органів ДПІ, Пенсійного фонду, органів статистики, фондів соціального страхування тощо).

Представники кредиторів в судовому засіданні усно підтримали клопотання ліквідатора про продовження строку ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора для проведення заходів по встановленню ліквідаційної маси банкрута, інвентаризації майна, отримання доказів, які б свідчили про наявність (або відсутність) заборгованості боржника перед працівниками СТОВ ім. Шевченка по заробітній платі.

Господарський суд, розглянувши подане клопотання, заслухавши пояснення представника кредитора, ліквідатора, оцінивши всі докази в сукупності у відповідності до ст. 43 ГПК України, вважає за необхідне зазначити наступне.

За змістом ч. 2 ст. 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" загальний строк ліквідаційної процедури боржника не може перевищувати 18 місяців.

З матеріалів справи вбачається, що гранично допустимі строки здійснення процедури ліквідації банкрута закінчились.

У ст. 86 Постанови ВСУ № 15 від 18.12.2009 р. "Про судову практику в справах про банкрутство" (далі - Постанова № 15) зазначено, що ліквідатор зобов'язаний вчинити ліквідаційні заходи і передати на затвердження господарському суду звіт та ліквідаційний баланс у встановлений строк, проте, невиконання ліквідатором цих дій у граничні строки, визначені Законом, не є підставою для припинення провадження у справі.

Наслідків перевищення строку ліквідаційної процедури, як зазначає Верховний Суд України у Постанові Пленуму № 15, Закон № 2343 не містить.

В свою чергу, у ч. 3 статті 24 Закону № 2343 зазначено, що ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Таким чином, оскільки всі необхідні заходи, що є обов'язковими для здійснення в ліквідаційній процедурі банкрута ліквідатором Вербило Ю.В. в межах строку ліквідаційної процедури в повному обсязі не виконано, а відтак, не подано господарському суду на розгляд та затвердження звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс банкрута у відповідності до ст. 32 Закону № 2343, господарський суд визнає клопотання ліквідатора обґрунтованим, задовольняє його та продовжує строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора Вербило Ю.В. до 23.10.2014 згідно резолютивної частини ухвали суду.

В судовому засіданні розглядалась заява Управління Пенсійного фонду України в Любарському районі № 5843/06 від 11.11.2013 з грошовими вимогами до боржника в сумі 775,76 грн. Представник УПФУ в Любарському районі) підтримала подану заяву.

Ліквідатор усно повідомив, що не визнає зазначені вимоги, оскільки вони заявлені за період після прийняття господарським судом постанови про визнання банкрутом.

В силу ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; грошове зобов'язання - зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством України.

На підставі положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у справі про банкрутство спір не вирішується по суті, а лише встановлюються грошові вимоги кредиторів на підставі поданих документів.

Згідно ч.1 ст.5 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Згідно абзацу 7 статті 1 Закону грошове зобов'язання - це зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством України.

Однак господарським судом враховуються особливості правового статусу кредитора та невизначеність у Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" поняття зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), про необхідність, у зв'язку з цим, застосовування ч.1 ст.5 Закону, відповідно до якої провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Обґрунтованість заявлення кредиторами грошових вимог до боржника, які є неоплаченими, має бути, перш за все, перевірена ліквідатором, який вправі заявити заперечення щодо цих вимог.

Остаточне рішення щодо заявлених вимог кредитора у ліквідаційній процедурі , приймає господарський суд, керуючись ст.ст.14, 24 Закону, ст. ст. 4-1, 32 - 34, 36 та 43 ГПК України, які мають універсальний характер для будь-якої форми судового процесу.

З поданої заяви та доданих до неї додатків вбачається, що кредитор просить суд стягнути з банкрута 775,76 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пільгових пенсій призначених за період листопад - грудень 2013р.

Законами України врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, шляхом введення окремого виду збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Статтею 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" встановлена ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Отже, суми витрат на виплату та доставку пільгових пенсій є окремим видом збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, в зв'язку з чим на них також розповсюджується дія норм, які передбачені ч. 1 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Порядок відшкодування фактичних витрат по виплаті та доставці пенсій передбачений Інструкцією про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004р. за № 64/8663.

Відповідно до п.6.1 вказаної Інструкції, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах: - для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Відповідно до п. 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.

Пунктами 6.8, 6.9 Інструкції, передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Не сплачені та/або несвоєчасно сплачені суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, зазначених в абзаці другому пункту 6.1 цієї Інструкції, стягуються з нарахуванням пені та штрафних санкцій відповідно до норм Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Відшкодування сум і фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

Як свідчать матеріали справи, боржник здійснював свою діяльність на підставі свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи і був відповідно до п. 2.1.1 вказаної Інструкції платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Чинне законодавство, що регулює спірні правовідносини, не містить виключень щодо наявності умов за яких у підприємств та організацій не виникає обов'язку відшкодовувати понесені пенсійним фондом витрати щодо доставки та виплати пенсій особам, пенсії яким призначені за Списками № 1 та № 2.

Як вбачається з матеріалів справи, постановою господарського суду від 26.03.2013р. визнано банкрутом Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Імені Шевченка", зареєстроване Любарською райдержадміністрацією 05.10.1992р. (та перереєстроване 20.03.2000р.); відкрито ліквідаційну процедуру Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Імені Шевченка" (с.Филинці, Любарський район, Житомирська область) строком на дванадцять місяців до 26.03.2014р. включно; призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Вербило Ю.В.

Відповідно до вимог ч.1 ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів ( обов'язкових платежів) вважається таким, що настав.

В листі Вищого господарського суду України від 05.02.2010р. №05-06/520/78 "Щодо деяких питань розгляду справ про банкрутство" зазначено, що відповідно до статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у зв'язку з визнанням боржника банкрутом в такої особи виникає особливий статус, який є значно відмінним від статусу боржника. Виходячи з аналізу положень статей 23, 25, 30, 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в ліквідаційній процедурі нові зобов'язання у банкрута в особі його органу управління - ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть виникати виключно у випадках, прямо передбачених Законом про банкрутство. Такими випадками є зобов'язання з оплати комунальних і експлуатаційних витрат та інших витрат, пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури (ч.9 статті 30 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").

Згідно з абз. 10 ч. 1 ст. 25 Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" - ліквідатор повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю, тому після звільнення працівників підприємства - банкрута фонд оплати праці не формується і не сплачуються витрати на виплату і доставку пенсій.

Виходячи зі змісту вказаної норми, поточні кредитори можуть звернутися в ліквідаційну процедуру з грошовими вимогами до банкрута, які виникли за період після порушення провадження у справі і до дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом.

Отже, вимоги у сумі 775,76 грн., які виникли за період листопад-грудень 2013 р. та підтверджуються довідкою №6479/03 від 26.12.2013, розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пенсій (том 3 а.с. 240 - 241), призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", не мають характеру поточних, оскільки виникли після прийняття судом постанови про визнання боржника банкрутом та відповідно задоволенню не підлягають.

Аналогічна позиція викладена в постанові Вищого господарського суду України від 18.09.2013р. у справі №6/108-09.

Відповідно до ч.ч. 8,9 ст. 30 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", кошти, які надходять при проведенні ліквідаційної процедури, зараховуються на основний рахунок боржника, з якого здійснюються виплати кредиторам, у порядку, передбаченому ст. 31 Закону, з основного рахунку проводяться такі виплати: поточні комунальні та експлуатаційні платежі, інші витрати, пов'язані із здійсненням ліквідаційної процедури.

В статті 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" зазначено склад витрат, пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури, яка також не передбачає сплату фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій та внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, в зв'язку з чим, суд вважає, що вимоги заявника не є ані витратами четвертої черги, ані поточними зобов'язаннями, виходячи зі змісту спеціального Закону.

Отже, вимоги кредитора в розмірі в розмірі 775,76 грн., які виникли в період листопад-грудень 2013 р. судом відхиляються.

В судовому засіданні розглядається заява УПФУ в Любарському районі Житомирської області №1079/06 від 27.02.2014р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 836,98 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з січня по лютий 2014р.

Свою заяву кредитор обгрунтовує посиланням на довідку та розрахунок заборгованості станом на 12.01.2014 (а.с. 49 - 50 том 4), розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за 2013 р. (а.с.51 том 4).

Представник кредитора в засіданні суду вимоги, викладені в вищезазначеній заяві, підтримав в повному обсязі.

Ліквідатор боржника в засіданні суду надав письмовий відзив на заяву УПФУ в Любарському районі, в якому вимоги кредитора не визнає .

Суд, заслухавши учасників провадження у справі про банкрутство, дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку про необхідність відмовити в задоволенні заяви УПФУ в Любарському районі Житомирської області №1079/06 від 27.02.2014р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 836,98 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за період січень - лютий 2014р., з огляду на нормативно-правове обгрунтування суду, викладене вище при розгляді аналогічної заяви та з урахуванням судової практики при розгляді даної категорії заяв.

В судовому засіданні господарським судом досліджено матеріали заяв кредиторів, які надійшли до господарського суду 03.04.2014 через діловодну службу а саме:

- заяви б/н від 21.03.2014 ОСОБА_7 (13115, АДРЕСА_2, Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 7487,96 грн ;

- заяви б/н від 21.03.2014 ОСОБА_8 (АДРЕСА_1) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 4762,47 грн.);

- заяви б/н 21.03.2014 від ОСОБА_9 (13116, АДРЕСА_3 Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 43 148,45 грн.

Дослідивши матеріали заяви б/н від 21.03.2014 ОСОБА_7 (13115, АДРЕСА_2, Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 7487,96 грн ; заяви б/н від 21.03.2014 ОСОБА_8 (АДРЕСА_1) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 4762,47 грн.); заяви б/н 21.03.2014 від ОСОБА_9 (13116, АДРЕСА_3 Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 43 148,45 грн., господарський суд приходить до висновку, що зазначені заяви б/н від 21.03.2014 ОСОБА_7 (13115, АДРЕСА_2, Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 7487,96 грн ; б/н від 21.03.2014 ОСОБА_8 (АДРЕСА_1) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 4762,47 грн.); б/н 21.03.2014 від ОСОБА_9 (13116, АДРЕСА_3 Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 43 148,45 грн. необхідно прийняти та призначити для розгляду в судове засідання.

В судовому засіданні розглядається клопотання ліквідатора Вербило Ю.В. про затвердження оплати послуг арбітражного керуючого у ліквідаційній процедурі з 01.04.2013 по 30.06.2014. в розмірі двох мінімальних заробітних плат за виконання обов'язків ліквідатора.

Слід зазначити, що відповідно до п.12 ст.3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції, чинній до 19.01.2013 оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.

Ухвала господарського суду про затвердження розміру оплати послуг арбітражного керуючого носить правовстановлюючий характер для подальшого використання її приписів арбітражним керуючим при поданні заяви для затвердження звіту про оплату послуг, який також підлягає затвердженню господарським судом згідно п.14 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Разом з тим необхідно зазначити, що ліквідатором не надано до суду звіту про оплату послуг на зазначену ним суму , який би був розглянутий та затверджений в установленому порядку рішенням комітету кредиторів, як того вимагає ч. 14 ст.3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції, чинній до 19.01.2013 .

За таких обставин, господарський суд вважає за необхідне задовольнити частково клопотання арбітражного керуючого Вербило Ю.В., встановивши йому оплату послуг ліквідатора в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень .

Також, ліквідатором Вербило Ю.В. було подано клопотання про затвердження оплати витрат арбітражного керуючого у ліквідаційній процедурі з додатками.

Згідно п. 14 ст.3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції, чинній до 19.01.2013 звіт про витрати ліквідатора розглядається та затверджується рішенням комітету кредиторів.

З огляду на ті обставини, що на даний час ліквідатором не сформовано та не подано до суду у встановленому порядку для затвердження реєстр вимог кредиторів, на даний час не сформовано комітет кредиторів, який повинен розглянути та затвердити поданий ліквідатором звіт про витрати, господарський суд приходить до висновку про необхідність відкласти розгляд звіту ліквідатора про витрати та розглянути його після надання ліквідатором доказів затвердження даного звіту комітетом кредиторів.

Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку про необхідність проміжний звіт ліквідатора прийняти до відома та призначити наступне засідання суду для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури.

Керуючись ст.ст. 4-1, 25, 32-34, 86 ГПК України, ст.ст. 1, 3 -1, 5, 14, 22-32, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 р. № 2343-XII (в редакції чинній до 18.01.2013р. включно), ст.ст. 1, 4, ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Звіт ліквідатора прийняти до відома та долучити до матеріалів справи.

2. Продовжити строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора Вербило Ю.В. до 23.10.2014.

3. Відмовити в задоволенні заяви УПФУ в Любарському районі Житомирської області №6635/06 від 26.12.2013р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 775,76 грн.

4. Відмовити в задоволенні заяви УПФУ в Любарському районі Житомирської області №1079/06 від 27.02.2014р. про визнання кредиторських вимог до боржника на суму 836,98 грн.

5. Заяви б/н від 21.03.2014 ОСОБА_7 (13115, АДРЕСА_2, Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 7487,96 грн ; б/н від 21.03.2014 ОСОБА_8 (АДРЕСА_1) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 4762,47 грн.); б/н 21.03.2014 від ОСОБА_9 (13116, АДРЕСА_3 Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 43 148,45 грн. прийняти та призначити для розгляду в наступне судове засідання на 02.10.2014 об 14:40 год. в приміщенні господарського суду Житомирської області за адресою: м.Житомир, майдан Путятинський , 3/65, каб. №409.

6. Призначити наступне засідання суду для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури на "02" жовтня 2014 р. о 14:40 год. в приміщенні господарського суду Житомирської області за адресою: м.Житомир, майдан Путятинський , 3/65, каб. №409.

7. Зобов'язати ліквідатора Вербило Ю.В. до наступного судового засідання надати до суду:

- відомості та письмове пояснення про заборгованість банкрута по заробітній платі перед найманими працівниками або її відсутність; докази здійснення відповідних заходів ліквідатором по встановленню наявності (або відсутності) заборгованості по заробітній платі перед працівниками Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Імені Шевченка" (с.Филинці, Любарський район, Житомирська область);

- відзиви на заяви б/н від 21.03.2014 ОСОБА_7 (13115, АДРЕСА_2, Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 7487,96 грн ; б/н від 21.03.2014 ОСОБА_8 (АДРЕСА_1) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній платі в сумі 4762,47 грн.); б/н 21.03.2014 від ОСОБА_9 (13116, АДРЕСА_3 Любарський район, Житомирська область) до боржника про визнання грошових вимог по заробітній п;латі в сумі 43 148,45 грн.;

- докази, що залишок коштів 3641,55грн. на рахунку в установі "Приватбанку" цільового спрямування для здійснення виплати по соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю колишньому керівнику боржника ОСОБА_12 (його правонаступникам);

- докази наявності правонаступників ОСОБА_12 (відповідь на запит до нотаріальної контори про можливе прийняття спадщини згідно цивільного законодавства); надати завірену копію свідоцтва про смерть ОСОБА_12;

- проміжний звіт про хід ліквідаційної процедури банкрута за відповідний період;

- матеріали розпаювання КСП "Імені Шевченка" для встановлення ліквідаційної маси банкрута;

- виявити додаткові докази про наявність/відсутність у банкрута майна на праві власності/користування;

- надати докази пошуку та виявлення майнових активів боржника; здійснити інвентаризацію майнових активів та заборгованості банкрута, в тому числі, перед найманими працівниками; надати акт інвентаризації;

- надати докази припинення трудових відносини підприємства-банкрута з найманими працівниками відповідно до законодавства України про працю;

- виявити документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;

- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст. 32 зазначеного Закону, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення; пояснювальну записку ліквідатора до ліквідаційного балансу).

8. Зобов'язати ОСОБА_7 (13115, АДРЕСА_2, Любарський район, Житомирська область) до наступного судового засідання надіслати до господарського суду Житомирської області докази, які підтверджують заявлені вимоги до боржника по заробітній платі в сумі 7487,96 грн. (за наявності: завірену копію довідки підприємства про наявну заборгованість, завірену копію трудової книжки, копії судових рішень, виконавчих документів, тощо, інші докази ( на власний розсуд ), які підтверджують заявлені вимоги, а також надіслати письмове пояснення та зазначити про обставини неотримання боргу (зазначити за який період не отримані кошти, протягом якого періоду працювала в СТОВ ім Шеченка на відповідній посаді, якими доказами підтверджується наявна заборгованість, якщо відомо повідомити суд, де можуть знаходитись та які саме конкретно докази, які, на думку заявника, можуть свідчити про заборгованість боржника перед заявником по заробітній платі в сумі 7487,96 грн.

9. Зобов'язати ОСОБА_8 (АДРЕСА_1) до наступного судового засідання надіслати до господарського суду Житомирської області докази, які підтверджують заявлені вимоги до боржника по заробітній платі в сумі 4762,47 грн. (за наявності: завірену копію довідки підприємства про наявну заборгованість, завірену копію трудової книжки, копії судових рішень, виконавчих документів, тощо, інші докази ( на власний розсуд ), які підтверджують заявлені вимоги, а також надіслати письмове пояснення та зазначити про обставини неотримання боргу (зазначити за який період не отримані кошти, протягом якого періоду працював в СТОВ ім Шеченка на відповідній посаді, якими доказами підтверджується наявна заборгованість, якщо відомо повідомити суд, де можуть знаходитись та які саме конкретно докази, які, на думку заявника, можуть свідчити про заборгованість боржника перед заявником по заробітній платі в сумі 4762,47 грн.

10. Зобов'язати ОСОБА_9 (13116, АДРЕСА_3 Любарський район, Житомирська область) до наступного судового засідання надіслати до господарського суду Житомирської області докази, які підтверджують, що вона є спадкоємцем та правонаступником ОСОБА_12, а також, докази заявлених вимог до боржника по заробітній платі в сумі 43 148,45 грн. (за наявності: завірену копію довідки підприємства про наявну заборгованість перед нею та ОСОБА_12, завірену копію трудової книжки заявника та ОСОБА_12 (за наявності) , завірену копію свідоцтва про смерть ОСОБА_12 (за наявності), докази виконання обов'язків ліквідатора СТОВ ім Шеченка ОСОБА_12 за відповідний період та нарахування йому відповідної суми за виконання обов'язків ліквідатора, докази неотримання зазначеної суми коштів ліквідатором ОСОБА_12 , копії судових рішень, виконавчих документів, тощо, інші докази (на власний розсуд ), які підтверджують заявлені вимоги, а також надіслати письмове пояснення та зазначити про обставини неотримання боргу конкретно заявником чи ОСОБА_12, (зазначити за який період не отримані кошти, протягом якого періоду працювала (працював) в СТОВ ім Шеченка на відповідній посаді, якими доказами підтверджується наявна заборгованість, якщо відомо повідомити суд, де можуть знаходитись та які саме конкретно докази, які, на думку заявника, можуть свідчити про заборгованість боржника перед заявником (правонаступником кредитора) по заробітній платі в сумі 43 148,45 грн.

11. Задовольнити клопотання арбітражного керуючого Вербило Ю.В. в частині затвердження йому оплати послуг в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ним повноважень ліквідатора , починаючи з 26.03.2013.

12. Відкласти розгляд клопотання про затвердження оплати витрат арбітражного керуючого - ліквідатора Вербило Ю.В. з квітня 2013 року по липень 2014 року в сумі 1368,07 грн. до розгляду та затвердження відповідного звіту комітетом кредиторів та подачі його до суду у встановленому порядку.

Попередити ліквідатора Вербило Ю.В. про недопустимість затягування строку ліквідаційної процедури.

13. Викликати в судове засідання уповноважених представників кредиторів та ліквідатора.

14. Попередити кредиторів про відповідальність за невиконання вимог ухвали суду, передбачену чинним законодавством.

Суддя Макаревич В.А.

Список розсилки:

1 - в справу

2. - Любарському районному цетру зайнятості - Житмоирська область, смт. Любар, пров. Шкільний, 2 - реком.

3 - ліквідатору Вербило Ю.В. - рек. (або під розписку в розносній книзі)

4 - Чуднівській ОДПІ Головного упр. Міндоходів у Житомирській області - м.Чуднів, вул. Леніна, 132 - реком.

5 - Управліннню Пенсійного фонду в Любарському районі, смт.Любар, вул. Леніна.52 - реком. з повідом.

6 - ОСОБА_7 (13115, АДРЕСА_2, Любарський район, Житомирська область) - реком. з повідом.

7 - ОСОБА_8 (АДРЕСА_1) - реком. з повідом.

8 - ОСОБА_9 (13116, АДРЕСА_3 Любарський район, Житомирська область) - реком. з повідом.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення22.07.2014
Оприлюднено04.08.2014
Номер документу40001045
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/5007/1167-б/12

Ухвала від 20.10.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 11.02.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 23.06.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 21.04.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 31.03.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 04.03.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 18.12.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 22.07.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 12.05.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 16.04.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Міщенко П.K.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні