Рішення
від 05.08.2014 по справі 909/743/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 серпня 2014 р. Справа № 909/743/14

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Фрич М. М., при секретарі судового засідання Ковалюк С. Я., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Фінансового управління виконавчого комітету

Івано-Франківської міської ради,

вул. Дністровська, 28, м. Івано-Франківськ,76019

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Західмістбуд"

вул. Незалежності, 65/9, м. Івано-Франківськ,76018

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог

на предмет спору на стороні позивача:

Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради,

вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76004

про зобов'язання укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і

розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська

за участю представників сторін:

Від позивача: Чекайло Василь Михайлович - представник, (довіреність № 286 від 02.06.14)

Від відповідача: представники не з'явилися,

Від третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: ОСОБА_3 - представник, (довіреність № 16/01-20/66 від 09.01.14)

ВСТАНОВИВ:

Фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради звернулося до господарського суду Івано-Франківської області з позовною вимогою до товариства з обмеженою відповідальністю "Західмістбуд", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради про зобов'язання укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська.

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 08.07.2014 року прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі і призначено розгляд справи в судовому засіданні на 22.07.2014 року.

Ухвалою суду від 22.07.2014 року відкладено розгляд справи на 05.08.2014 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд позов задоволити. Представник відповідача явку повноважного представника в судове за сідання не забезпечив, причини такої неявки суду не повідомив. З приводу цього варто вказати таке.

Відповідно до підпункту 3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011 року "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК. За змістом зазначеної статті 64 ГПК, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України) сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходи до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.

За таких обставин, згідно ст. 75 ГПК України та ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд вважає за можливе розглянути справу без участі повноважного представника відповідача за наявними в ній матеріалами, запобігаючи, одночасно, безпідставному затягуванню розгляду спору.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши докази у відповідності до ст. 43 ГПК України, суд встановив таке. 02 червня 2014 року фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради повторно звернулось з листом №2-15/291 до товариства з обмеженою відповідальністю "Західмістбуд" з пропозицією (офертою) укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, надавши проект такого договору з додатком розрахунку розміру пайової участі, складеного відповідно до примірного договору, передбаченого Положенням "Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста". Даний проект договору містить всі істотні умови, передбачені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". Однак, за словами позивача, на пропозицію щодо укладення договору відповіді отримано не було.

За словами позивача, дана пропозиція з боку фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради була направлена відповідно до наданих повноважень, а саме п.2.2.22 Положення про фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (затвердженого рішенням Івано-Франківської міської ради №71- XLIX від 30.03.2010 року) де зазначено, що фінансове управління здійснює роботу пов'язану з укладанням договорів та проведенням розрахунків пайових внесків до цільового фонду соціально-економічного розвитку та інженерно-транспортної інфраструктури міста, веде оперативний облік надходжень та бере участь у розробці програм соціально-економічного розвитку міста, забезпечує в установленому порядку їх цільове фінансування. Та з врахуванням Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста", де зазначено, що замовники будівництва залучаються до пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виключно на підставі укладених з виконавчим комітетом та фінансовим управлінням договорів про пайову участь.

Позивач вважає, що відповідач зобов'язаний укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виходячи з того, що відповідно до п.2 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Також позивач вказав, що згідно ч.3 ст. 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Таким чином, позивач просить суд позов задоволити та зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю "Західмістбуд" укласти з виконкомом Івано-Франківської міської ради, фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради договір про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Івано-Франківська та додаток до нього (розрахунок розміру пайового внеску) в редакції, запропонованій фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

Відповідач в судові засідання не з'являвся, не подав суду відзиву на позовну заяву та будь-яких доказів стосовно обставин справи.

Виходячи з матеріалів справи та керуючись вимогами діючого законодавства, суд дійшов в спірному випадку наступних висновків.

Згідно ч.1, 2 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону. Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Відповідно до ч.9 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.

В судовому засіданні судом усно висловлювалась вимога позивачу надати докази про те, що спірний об'єкт нерухомості, а саме реконструкція з надбудовою нежитлових приміщень на вул. Максимовича, 13 не введена в експлуатацію. Вказану вимогу суду позивач не виконав, потрібних доказів суду не подав.

При цьому, суд виходив з інформації відповідно до листа №2-15/291 від 02.06.2014 року, який було адресовано позивачем відповідачу, відповідачем було введено в експлуатацію реконструкцію з надбудовою нежитлових приміщень на вул. Максимовича, 13 і про це у вказаному листі повідомляє сам позивач.

Таким чином, подання позивачем до суду в якості доказу листа №2-15/291 від 02.06.2014 року в якому йдеться про те, що об'єкт здано в експлуатацію, є доказом того факту, який унеможливлює укладення договору на пайову участь в обов'язковому порядку відповідно до ч.9 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Статтею 187 Господарського кодексу України встановлено, що спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Враховуючи фактичні обставини справи та приписи ст.187 Господарського кодексу - суд прийшов до висновку про те, що спір про спонукання до укладення відповідного виду договорів може розглядатись в суді за умови звернення сторони з вимогою про укладення договору в межах встановленого законом терміну, оскільки в цьому періоді діє обов'язок по укладенню договору, встановлений законом. За межею цього терміну договірний спір може розглядатись в суді тільки при наявності згоди сторін /угода сторін, попередній договір/ - п.1 ст.187 Господарського кодексу, що в спірному випадку відсутнє.

За таких обставин суд, дослідивши подані позивачем докази, враховуючи вимоги діючого законодавства - не знайшов підстав для задоволення вимог позивача.

Згідно зі ст. 32 Господарського процесуального Кодексу доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Статтею 43 ГПК України встановлено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

За наведених обставин, суд вважає вимогу позивача необґрунтованою, а позов таким, який не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", ст. 187 Господарського кодексу України, ст.ст. 22, 32, 43, 82 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

В позові фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради / 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, 28, код ЄДРПОУ 023140627 / до товариства з обмеженою відповідальністю "Західмістбуд" / 76018, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 65/9, код ЄДРПОУ 33860134 / , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради / 76004, м. Івано-Франківськ, вул. Грушевського, 21 / про зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю "Західмістбуд" укласти з виконкомом Івано-Франківської міської ради, фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська та додаток до нього (розрахунок розміру пайового внеску) в редакції, запропонованій фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради - відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 08.08.14

Суддя Фрич М. М.

Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"


Гавінська Л.Д. 08.08.14

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення05.08.2014
Оприлюднено11.08.2014
Номер документу40068302
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/743/14

Ухвала від 22.07.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М. М.

Постанова від 17.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Овечкін В.Е.

Ухвала від 27.01.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Овечкін В.Е.

Постанова від 25.11.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 22.10.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 30.09.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 11.09.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Рішення від 05.08.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М. М.

Ухвала від 08.07.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фрич М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні