Постанова
від 12.08.2014 по справі 810/3777/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 серпня 2014 року Справа № 810/3777/14

Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є.;

при секретарі судового засідання - Колесові Г.В.;

за участю:

представника позивача -Богатова Ю.М.;

представника відповідача - Руднєвої М.Є.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:

за позовом приватного акціонерного товариства "Бородянський райагропостач"

до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

ПАТ "Бородянський райагропостач» звернулося до Київського окружного адміністративного суду із позовом до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови від 21 травня 2014 року № 653-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачем постановою від 21 травня 2014 року № 653-ЦД-1-Е неправомірно було накладено на позивача фінансові санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, оскільки станом на 26.08.2013 року, відповідно строків, визначених у розпорядженні про усунення порушень законодавства про цінні папери від 23.05.2013 р. № 1302-ЦД-1-Е, вказані недоліки товариством було усунуто, а саме: приведено статут у відповідність до вимог ЗУ «Про акціонерні товариства».

Як зазначає позивач у своїй заяві, нова редакція статуту товариства, яка відповідає вимогам Закону України «Про акціонерні товариства» була зареєстрована державним реєстратором 19 серпня 2013 року. На підтвердження вищевикладеного листом № 11/09 від 11.09.2013 р. із додатком (нова редакція статуту та виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) позивач повідомив Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання вимог розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 23.05.2013 р. № 1302-ЦД-1-Е.

На підставі зазначеного, просить суд задовольнити адміністративний позов у повному обсязі та скасувати постанову Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 21 травня 2014 року № 653-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечувала та просила суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Надала пояснення, аналогічні викладеним у своїх запереченнях на адміністративний позов.

В обґрунтування заперечень проти адміністративного позову посилається на вимоги п. 8 ст. 11 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», згідно якого Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Так, згідно розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 23.05.2013 р. № 1302-ЦД-1-Е товариство повинно було усунути порушення законодавства про цінні папери та письмово повідомити про виконання цього розпорядження (з наданням відповідних документів) до 26.08.2013 року.

Втім, як зазначив відповідач, АТ «Бородянський райагропостач» повідомило уповноважену особу Комісії, шляхом подання 16.09.2013 р. повідомлення (вх. № 9962) із наданням копії першої сторінки статуту, про виконання розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, але несвоєчасно.

Дослідивши представлені докази з наданням їм відповідної правової оцінки, суд дійшов висновку про необхідність відмовити у задоволенні позовних вимог з огляду на таке.

Позивач - Приватне акціонерне товариство "Бородянський райагропостач» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 00904664).

Як свідчать матеріали справи, відповідач своїм розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери № 1302-ЦД-1-Е від 23.05.2013 р., та, на підставі п. 10 ст. 8 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пункту 1 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.12 № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.12 за № 1855/22167, зобов'язав ПАТ "Бородянський райагропостач» у термін до 26.08.2013 р. усунути порушення законодавства про цінні папери та до 26.08.2013 р. письмово повідомити про це уповноважену особу Комісії.

З акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 569-ЦД-1-Е від 06.05.2014 р. вбачається, що позивач усунув порушення законодавства та повідомив уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження шляхом подання повідомлення про виконання розпорядження про усунення порушень законодавства 16.09.2013 року вх. № 9962 із наданням копії першої сторінки статуту (дата реєстрації - 19.08.2013 р.; номер запису - 13314050014000373).

Постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 653-ЦД-1-Е від 21 травня 2014 року, на підставі ст. 9 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.09.2012 року № 1239, наказу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.04.2014 року № 410-КВ та наказу директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.05.2014 року № 59 за несвоєчасне виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1302-ЦД-1-Е від 23.05.2013 року застосовано до АТ «Бородянський райагропостач» штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень.

Вказана вище постанова Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку була надіслана засобами поштового зв'язку позивачеві 23.05.2014 року та отримана останнім 23.05.2014 року, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується позивачем.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Відповідно до преамбули Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» цей Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Згідно зі ст. 1 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

У відповідності до ст. 5 цього Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Статтею 6 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Пунктом 10 ст. 8 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства

Крім того, згідно з пунктом 14 ст. 8 цього ж Закону закріплено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з п. 8 ст. 11 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до вимог п. 5 розд. XVII "Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» Статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:

1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;

2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.

Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.

Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.

Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі, зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.

Закон України «Про акціонерні товариства» набрав чинності у квітні 2009 року, тобто до квітня 2011 року всі акціонерні товариства, які зареєстровані на території України, повинні були привести свою діяльність у відповідність з вимогами цього закону.

Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі викладеного вище, суд не приймає до уваги доводи позивача щодо належного виконання розпорядження № 1302-ЦД-1-Е від 23.05.2013 р. шляхом приведення статуту товариства у відповідність до норм чинного законодавства до 26.08.2013 року, як вказано у цьому розпорядженні, оскільки повідомлення Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення цих порушень було здійснено лише 16.09.2013 р.

Вирішуючи спір по суті, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно, з урахуванням норм чинного законодавства, було застосовано штрафну санкцію до позивача та відповідач, як суб'єкт владних повноважень, повністю довів правомірність прийнятої ним спірної постанови, а відтак позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Брагіна О.Є.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 15 серпня 2014 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2014
Оприлюднено20.08.2014
Номер документу40186811
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3777/14

Ухвала від 08.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Постанова від 12.08.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні